kastelke schreef:Tja, wat is "niet zo super warm"? Het kan er makkelijk 30 graden zijn hoor. Reken in ieder geval maar een stuk in de 20 graden. En dat op beton...
Vandaag en morgen is het er zelfs, net als hier, 37 graden . Dan smelt je wel weg op Manhattan. Wij zijn een keer met 40 graden in New York geweest en hebben best veel gedaan, maar wij zijn die hitte ook wel gewend hier.
Over alleen naar New York gaan, dat lijkt me een heel doenbaar en leuk avontuur. New York is een vrij veilige stad, ondanks zijn miljoenen inwoners en Manhattan is makkelijk te navigeren.
Ik ben een paar maanden geleden nog alleen in New York geweest en zal over 2 weken een Noordoosten trip gaan doen (ik ben wel een jongen en 24 jaar oud).
Het voordeel van alleen reizen vind ik dat je veel meer opgaat in het leven van de Amerikanen.
Ik spreek continu mensen aan en wordt vaak aangesproken en het is heel makkelijk om nieuwe mensen te leren kennen.
Begin januari was NYC relatief goedkoop. Ik ben toen rechtstreeks met KLM van Amsterdam naar Houston gevlogen en van daaruit een weekje naar NYc (LaGuardia) gevlogen. Ik zat in Club Quarters Midtown vlakbij Times Square. Ik zal eens nakijken wat me dat gekost heeft. Ik kwam op 2 januari in NYC aan. Het voordeel is dat je de gezellige Manhattan Kerstsfeer nog kunt meepikken maar de nieuwjaarsdrukte voorbij is. Er lag nog aardig wat sneeuw maar het weer was geweldig. Mooie blauwe lucht en geen regen. De toeristische attracties zoals Top of the Rock, Empire State, Vrijheidsbeeld en Ellis Island zijn allemaal zonder al te lange wachtrijen te doen.
nogmaals Bedankt voor alle reacties, jullie hebben mijn laatste twijfel weggenomen, wordt wel heel spannend denk ik maar ik doe het, ga binnenkort meteen boeken, dan kan ik niet meer terug want als ik langer wacht begin ik weer te twijfelen (ja ik ben een twijfelaar ) meyem zei iets over YMCA, in een van die ga ik waarschijnlijk, die zijn ook lekker goedkoop, dus bedankt voor de tip. Ga zelfs misschien last minute deze zomer nog, heb een reis gevonden voor 931 met vliegticket en hotel voor 6 nachten, maar ik zoek nog ff verder.
Welk hotel is dat?
en mail ze absoluut even met de vraag of je daar als 18 jarige mag inchecken, beetje vervelend als je straks op straat staat!! Geen grapje!
Zoals ik al zei weet ik nog niet of ik überhaupt die wel neem, hostel is Harlem YMCA maar toch bedankt voor de tip, had er trouwens niet hotel maar hostel neer moeten zetten sorry
hhhmmm, ik zou liever gaan voor een YMCA in Manhattan, dat is beter.
en altijd even reviews nakijken op o.a.: http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Revi ... _York.html
suc6 met zoeken en veel plezier met het plannen...is half the fun...
Trouwens, sites als Quikbook hebben vaak 'secret sales' die best interessant zijn, zeker als je niet per se een kamer met 2 bedden wilt hebben.
en verdiep je ook eens in priceline, daar is een apart forum gedeelte aan gewijd en kan ook heel voordelig uitpakken.
tenzij het een superaanbieding is (en dat vind ik 930 € niet) dan zou ik kiezen voor apart een ticket en ho(s)tel...
oh, ik bedenk me net dat die andere sites die ik noemde voor jou ook niet gunstig zijn, omdat je dus vaak 21 moet zijn om zelfstandig in te checken...*zucht* lastig, hoor!!
Bedant voor het meedenken maar hoe zit dat nou met inchecken, hostels wel vanf 18 en hotels 21 ofzo? Dat vind ik wat raar, en weet dat 931 niet zo'n mooie prijs is daarom zoek ik ook nog verder, probleem is alleen dat ik volgend jaar in examenjaar zit en dan niet weg wil dus is eigenlijk alleen deze zomer of volgend jaar pas een mogelijkheid heb om te gaan, en dat duurt nog zolang, daarom wil ik het liefst deze zomer nog dus alleen daar ben ik een beetje laat voor.. Maar ik kijk toch even op de sites die je noemde
nee, zo simpel ligt het niet...de policy verschilt per hotel...daarom moet je t eerst vragen voor je iets boekt.
In de VS ben je nou eenmaal pas volwassen als je 21 bent......
Een toenmalige vriendin van mijn zoon heeft 2 jaar terug zo'n 2 maanden door de USA rond gereisd. Ze was toen nog 17 toen ze op pad ging. New York, Boston, Washington, weekje Florida en weet ik veel wat nog al meer. Aan het eind nog een paar dagen surfen in LA. Alles op haar eentje. Heenreis met school en daarna op eigen houtje verder gegaan.
Voor zover ik weet heeft ze al die tijd nooit een probleem gehad om in hostels of hotels een slaapplek te krijgen. Als ze wisten dat ze kon betalen (soms vooraf) was alles ok.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Volgens mij verscheelt het ook enorm per staat wat ze met de leeftijdsgrens doen. Vorig jaar tijdens rondje Noord-Oosten in de ene staat wel moeten legitimeren en in andere staten weer niet. Als ik me goed herriner heb ik in New York en Boston echt de hele dag met mijn ID moet lopen om bars binnen te komen, alcohol te krijgen in restaurants en om hotel te kunnen boeken. In Philadelphia dit helemaal nooit hoeven te doen. Wat ook opvallend was, was dat de ene staat mijn rijbewijs accepteerde en dat ik in de andere staat weer echt met mijn paspoort moest komen. Dit laatste was volgens mij in DC.
Met mijn hotel boeken in New York (Four points by Sheraton) moest ik ook 21 zijn. Ga namelijk donderdag 8 dagen terug naar NY samen met een vriendin (22 en 24 jaar).
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
Volgens mij verscheelt het ook enorm per staat wat ze met de leeftijdsgrens doen.
Zoiets dacht ik ook al ja, omdat ik nogal verschillende verhalen las. Maar mogelijk gaat mijn vader toch nog mee, nu ik het wil doorzetten wil hij toch niet dat ik aleen ga Maar als hij niet meegaat dan doe ik in ieder geval wat meyem al zei, voordat ik boek mail ik het hotel even.
hahaha, met je vader op stap is toch even anders dan in je uppie...
vind je dat wel leuk?
anders kun je hem echt rustig vertellen dat alleen reizen in New York prima te doen is, hoor! Ik wil voor je getuigen en ik kan je zat linkjes naar reisverhalen leveren van andere (jonge) vrouwen die dat ook gedaan hebben.
Na het doorlezen van dit topic wil ik ook even reageren. Snap de reactie Meyem maar het is maar net hoe de band met je vader is.Reis soms ook alleen en dat vind ik prima maar als ik samen met mijn vader zou gaan zou ik dat ook echt leuk vinden.
Toch is het net wat Meyem zegt wel heel anders als dat je alleen reist, andere interesses, je bent meer op elkaar gericht als op de locals enz. Wens je in ieders geval veel succes bij de voorbereidingen.
Misschien is een taalcursus o.i.d. iets voor op de langere termijn voor je
Ik heb niet echt tips qua hotels, maar ik zit op dit moment ook in New York en ik ga veel alleen op stap om dingen te bekijken. Kun je precies doen wat jezelf het beste lijkt! Alleen door de stad gaan is echt geen probleem en als je alleen bent krijg je inderdaad veel sneller met mensen contact! Zou wel altijd een plattegrond meenemen voor de zekerheid!
En ik ben altijd weer reuze blij met mijn kleine kompasje! Vooral als je de subway uit komt, dan weet je echt niet meer wat wat is en loop je steevast eerst de verkeerde kant op....tenminste, ik wel...
haha, zou de eerste keer zijn dat ik verdwaal, ik heb een vrij goed richtingsgevoel en kan goed kaart lezen enz. en anders vraag ik het gewoon.
Maar dat met m'n vader twijfel ik een beetje over want lijkt me alleen op zich wel leuk, ben alleen bang dat ik me dan vet alleen ga voelen, ik ben ook niet echt het soort persoon dat zomaar op iedereen afstapt en ik zit ook een beetje met die leeftijdsgrens....
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.