Ik weet niet volgens welke berekening je dit berekend hebt, maar het klopt niet. Als die 22.000 mensen alsnog naar ronde 2 gaan, dan blijven er voor alle andere deelnemers slecht 78.000 plekken over. Waarmee hun kans dus juist gereduceerd wordt.kaap koraal schreef:Wilde ik net de grap maken ; Zo waar is nou de qoute van Amerikanees in de WSJ ...zit die in een radio uitzending !!![]()
![]()
Van mij mogen die 22000 winnaars alsnog winnen dat scheelt weer een 0,0000000001% meer kans voor ons op 15 juli !
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
-
- Amerika-expert
Nee toch? Nog minder 28.000
Nee, 78.000. 100.000 mensen worden geselecteerd. 50.000 daarvan krijgen een green card.
Indien die 22.000 door zouden kunnen gaan naar ronde 2, dan hangt het er nog van af of het 22.000 extra zijn boven op de 100.000 die al geselecteerd worden, of dat ze mee tellen voor die 100.000. In het eerste geval zullen ze uit de selectiepool gehaald worden voor de nieuwe trekking en vergroot het je kansen. In het tweede geval verkleint het je kansen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Oscar begrijpt wat ik bedoel. Dus gewoon 22.000 extra bovenop de nieuwe 100.000 (en dat er dan volgens een andere bron maar 45.000 kansen overblijven)
Ik dacht dus 17,5 miljoen en daar dan 22.000 vanaf.
Ik dacht dus 17,5 miljoen en daar dan 22.000 vanaf.

@kaap koraal, dank voor je uitleg. Het bleek namelijk niet uit je oorspronkelijke bericht dat je het zo bedoelde. Maar als ze het inderdaad op deze manier zouden oplossen dan heb je inderdaad iets meer kans per 15 juli.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
@Hockey: Maar aangezien de hele lawsuit echt niet voor 15 juli postief zal zijn afgesloten, ik verwacht dat dat nog wel maanden/jaren zou kunnen duren.
Komen we toch weer op die 100.000 winaars toch ? En dan wel incl. die 22.000 die gewoon ook weer bij die 17,5 miljoen zitten.
Komen we toch weer op die 100.000 winaars toch ? En dan wel incl. die 22.000 die gewoon ook weer bij die 17,5 miljoen zitten.
De Washington Post wijdt een editoriaal aan deze zaak: http://www.washingtonpost.com/opinions/ ... story.html
De krant acht de rechtszaak van Mr. White vrij kansloos, maar vindt wel dat de 22.000 om humanitaire redenen een visum zouden moeten krijgen. Dat kan alleen met een speciale wet.
De krant acht de rechtszaak van Mr. White vrij kansloos, maar vindt wel dat de 22.000 om humanitaire redenen een visum zouden moeten krijgen. Dat kan alleen met een speciale wet.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Centrino, bedankt voor de update!
Tot nu toe niet echt sympathie in de commentaren... Niet dat dat iets zegt, want over het algemeen getuigen commentaren op websites zelden van grote intelligentie of inzicht.
Of het nu via White zijn rechtszaak gaat of op eender welke andere manier, goed is dat er aandacht voor is. Want ik vind een "Sorry voor het ongemak" toch maar een beetje mager. Ik weet dat men in inderdaad soms gebruik maakt van een mogelijkheid in de wet om omwille van humanitaire reden iemand bv. toch in het land te laten die eigenlijk volgens de letter van de wet zou moeten vertrekken (bv. iemand die met een Amerikaanse partner gehuwd is, maar waarvan de partner komt te overlijden binnen de 2 jaar zodat je je conditional status nog niet om hebt kunnen zetten. Of iemand die binnen de 2 jaar een echtscheiding krijgt). Dit zal nog wel wat anders liggen, maar de aandacht is er. En ik hoop dat men heel dit debacle echt serieus neemt en niet met een klein sorrytje onder de mat probeert te vegen.
Tot nu toe niet echt sympathie in de commentaren... Niet dat dat iets zegt, want over het algemeen getuigen commentaren op websites zelden van grote intelligentie of inzicht.

Of het nu via White zijn rechtszaak gaat of op eender welke andere manier, goed is dat er aandacht voor is. Want ik vind een "Sorry voor het ongemak" toch maar een beetje mager. Ik weet dat men in inderdaad soms gebruik maakt van een mogelijkheid in de wet om omwille van humanitaire reden iemand bv. toch in het land te laten die eigenlijk volgens de letter van de wet zou moeten vertrekken (bv. iemand die met een Amerikaanse partner gehuwd is, maar waarvan de partner komt te overlijden binnen de 2 jaar zodat je je conditional status nog niet om hebt kunnen zetten. Of iemand die binnen de 2 jaar een echtscheiding krijgt). Dit zal nog wel wat anders liggen, maar de aandacht is er. En ik hoop dat men heel dit debacle echt serieus neemt en niet met een klein sorrytje onder de mat probeert te vegen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Die zag ik ook. Die bij de Telegraaf zijn ook niet altijd van topniveau, maar denk wel dat er veel Amerikanen zijn die zo denken.kastelke schreef:Tot nu toe niet echt sympathie in de commentaren... .
Het hele immigratie gebeuren is op het moment een heet hangijzer en denk niet dat er in dit politieke klimaat 22.0000 x een generaal pardon zomaar goed gekeurd gaat worden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tuurlijk! Beeld je je maar eens in dat in een Nederlandse krant (en dat hoeft niet eens De Telegraaf te zijn, hahaha) zou staan dat Nederland elk jaar x aantal mensen zomaar effe een verblijfsvergunning geeft om het land divers te houden en om die mensen de kans te geven naar Nederland te komen. En dat ze nu een foutje gemaakt hebben met het uitloten van die mensen, en bij wijze van pardon dan maar 2000 mensen extra binnen laten... Ik kan me wel voorstellen wat de commentaren gaan zijn in Nederland (of Belgie, indien het daar zou zijn).
Elke
-
- Amerika-expert
Ik had het al eerder hier op het forum geschreven, maar ik denk dat het haar van Wilders spontaan paars zou kleuren 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En nadien valt het van pure frustratie uit. 

Elke
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wat is er mis met paars haar dat uitvalt? 

Maar als je "de 22.000" door naar af laat gaan voor een G.K. dan is dat behoorlijk oneerlijk wat betreft de andere gegadigden.
Hopelijk is dit het einde van de DV lotteries. Hoe kun je een land serieus nemen dat verblijfsvergunningen verloot ?!
Overigens was de originele bedoeling van de lottery anders dan wat het is geworden: men zag veel Hispanics, Indiers, Aziaten immigreren en zon op een manier meer Europeanen naar de US te laten komen.
Hopelijk is dit het einde van de DV lotteries. Hoe kun je een land serieus nemen dat verblijfsvergunningen verloot ?!
Overigens was de originele bedoeling van de lottery anders dan wat het is geworden: men zag veel Hispanics, Indiers, Aziaten immigreren en zon op een manier meer Europeanen naar de US te laten komen.
Advocaat White heeft zijn rechtszaak ingediend bij het District Court of the District of Columbia. De naam van de zaak is "Ilya Smirnov et al. v. Hillary Rodham Clinton et al."
Er zijn 36 "named plaintiffs" uit 22 landen die namens de 22000 gedupeerden met hun naam in de klacht vermeld staan. Ik veronderstel dat Amerikanees daar niet bij is, vermits ik noch Nederland, noch Nieuw-Zeeland in die lijst van 22 landen vermeld zie staan.
Het persbericht van de heer White: http://blog.visarefusal.com/wp-content/ ... elease.doc
Berichtgeving CNN: http://edition.cnn.com/2011/US/06/21/gr ... d.lawsuit/
Er zijn 36 "named plaintiffs" uit 22 landen die namens de 22000 gedupeerden met hun naam in de klacht vermeld staan. Ik veronderstel dat Amerikanees daar niet bij is, vermits ik noch Nederland, noch Nieuw-Zeeland in die lijst van 22 landen vermeld zie staan.
Het persbericht van de heer White: http://blog.visarefusal.com/wp-content/ ... elease.doc
Berichtgeving CNN: http://edition.cnn.com/2011/US/06/21/gr ... d.lawsuit/
Eindelijk weer eens een update.
Ik lees in het doc document:
En dit:
White zwijgt er hier 'wijselijk' over dat het direct de eerste dagen betrof, want dat maakt het random gevoel toch minder. Meer als een cut-off...
Ik lees in het doc document:
Dat dacht ik al; White heeft de weg van de minste weerstand gekozen door mensen te kiezen (te benadrukken) die al 'in zijn buurt', de VS, zijn. Mogelijk hoopt hij daarmee in te spelen op het gevoel van: deze mensen werken al in de USA en leveren al een bijdrage. Jammer jammer. Dit wekt de indruk van: (bijna) eigen volk eerst, mensen van buiten de US tellen niet mee. En dat is nu juist niet de bedoeling van de Lottery.The class includes named individuals living, working, and paying taxes in the United States – who are being denied the opportunity to adjust to permanent legal status
En dit:
Vet door mij.1. Every entrant to the process was equal. No entrant had any knowledge that they could use to increase their chance of winning at the point of entry. Although certain days during the 30 day registration period turned out to be “lucky” days upon which to enter, no one knew this would be the case – and everyone had an equal chance of choosing to enter on a “lucky” day
White zwijgt er hier 'wijselijk' over dat het direct de eerste dagen betrof, want dat maakt het random gevoel toch minder. Meer als een cut-off...
Laatst gewijzigd door Sten op 21 jun 2011, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
In het CNN stuk lees ik dit:
Bron: http://edition.cnn.com/2011/US/06/21/gr ... d.lawsuit/
En hoezo dreigt volgens White de loterij van 15 juli nu op de schuine helling te komen? Dat lijkt mij trouwens ook zelfoverschatting van de heer White.
Vragen, vragen...
Hoezo kost dat de Amerikaanse belastingbetaler geld als de loterij 15 juli a.s. opnieuw wordt gedaan? Heeft hij inzage in het kostenproces? Hoeveel extra kost het om de 22,000 visa's toe te kennen én de loterij opnieuw te organiseren in aangepaste vorm?Redoing the results will not only cost the American taxpayer, he said, but it will also harm the U.S. image abroad.
White said he contacted the department last month, requesting that the original winners be recognized and a second drawing be held only to fill the remaining slots.
"The department ignored that proposal. Now as a result of the lawsuit, it is possible that the July 15 re-run of the lottery will be canceled," he said.
Bron: http://edition.cnn.com/2011/US/06/21/gr ... d.lawsuit/
En hoezo dreigt volgens White de loterij van 15 juli nu op de schuine helling te komen? Dat lijkt mij trouwens ook zelfoverschatting van de heer White.
Vragen, vragen...

Minste weerstand, mensen van het buitenland tellen niet mee ... huh ik snap echt je punt van kritiek niet Sten ?Sten schreef:Eindelijk weer eens een update.
Ik lees in het doc document:Dat dacht ik al; White heeft de weg van de minste weerstand gekozen door mensen te kiezen (te benadrukken) die al 'in zijn buurt', de VS, zijn. Mogelijk hoopt hij daarmee in te spelen op het gevoel van: deze mensen werken al in de USA en leveren al een bijdrage. Jammer jammer. Dit wekt de indruk van: (bijna) eigen volk eerst, mensen van buiten de US tellen niet mee. En dat is nu juist niet de bedoeling van de Lottery.The class includes named individuals living, working, and paying taxes in the United States – who are being denied the opportunity to adjust to permanent legal status
Het is gefiled als een class action, dit omvat iedereen niet enkel diegene die reeds in de US verblijven momenteel (studeren of werken), de kans is net iets groter dat deze komen getuigen dan iemand uit Bangladesh ook ... Zelf al gebruikt hij strategisch net deze mensen in zijn redevoering, wat niet zo'n slechte zet is, indien de uitspraak de beslissing van de DOS ontbindt dan heeft het toch een positief effect voor iedereen ...niet alleen de selectees die zich momenteel in de US bevinden.
Niemand kon weten dat het logaritme 90% van de 20000 selectees ging kiezen uit de eerste paar dagen, dus blijft het nog steeds random ! For all we know had het uit de 2 laatste dagen gekozen ...Sten schreef:
En dit:Vet door mij.1. Every entrant to the process was equal. No entrant had any knowledge that they could use to increase their chance of winning at the point of entry. Although certain days during the 30 day registration period turned out to be “lucky” days upon which to enter, no one knew this would be the case – and everyone had an equal chance of choosing to enter on a “lucky” day
@ Eagle
Ik kreeg (hierdoor, en mede ook door het gelezene in het verleden) de indruk dat White zijn klanten in de US belangrijker vindt. That's all.
Dat van random: de eerste dagen liggen wat mij betreft echter meer voor de hand.
Ik kreeg (hierdoor, en mede ook door het gelezene in het verleden) de indruk dat White zijn klanten in de US belangrijker vindt. That's all.
Dat van random: de eerste dagen liggen wat mij betreft echter meer voor de hand.