Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

inchecken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

inchecken

Bericht door laanvdj »

De koffers staan klaar, het huis is gepoetst en nu op de States :wav: .
Ik heb online ingecheckt en de boardingpassen zijn geprint.
Moeten we nu toch nog 3 uur van te voren op het vliegveld zijn ?

gr

marina
Hockey
Amerika-expert

Re: inchecken

Bericht door Hockey »

Geniet van je reis.
Moeten, moeten, tsja, goede vraag.
Ik doe het meestal wel en heb dan extra tijd over op het vliegveld en een stuk gemoedsrust.
Vorige keer helaas een foutje in mijn ticket (roepnaam i.p.v. volledige naam) en de dame van de bagage wilde dat ik mijn ticket opnieuw aanmaakte, dus naar de servicedesk.
Qua tijd kwam alles goed, maar op zo'n moment ben je blij dat je die 3 uur genomen hebt.

Dus, red je het als je minder dan 3 uur neemt? Meestal wel. Is het veiliger om toch die 3 uur te nemen? Ja.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, dat vind ik ook, ik neem ook ruim de tijd. Zeker in AMS, waar het er soms nogal chaotisch aan toe kan gaan. In ATL ben ik er voor een vlucht naar Europa niet eens twee uur vantevoren en dat is altijd nog ruim. Door schade en schande wijzer zullen we maar zeggen. Deels komt dat ook omdat ik naar AMS altijd vanuit Den Haag kom en rekening moet houden met eventuele vertraging met de trein, dan wel eventuele files. Maar de wachttijden kunnen ook onverwacht enorm zijn, en ik ben zo iemand die liever wat langer bij de gate zit met een boekje en een kop koffie dan dat ik loop te stressen. En vroeg op moet je toch al, dus dat extra uur kan er dan ook nog wel bij. Maar zoals Hockey al aangaf, het is allemaal ook persoonlijk, de een gaat daar wat makkelijker mee om dan de ander.
"Keep Georgia On Your Mind"
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij gaan andere keren altijd 3 uur vantevoren, maar dat was omdat online inchecken niet altijd lukte.
Vorig jaar was dit een geluk omdat de hele flight gecancelled was. Waren we voor de rest van de meute omgeboekt.
We vertrekken uit Brussel en ik denk dat we maar gewoon om 7.00 uur de shuttle pakken, kunnen we nog lekker ontbijten op het vliegveld.

marina
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Laatste 2 keer naar de vS online ingecheckt en 2 uur op voorhand aan de balie zonder probleem. Als het United is, ga dan wel niet in de gewone rij staan, maar zeg dat je alleen jouw bagage moet afgeven, als je die inchekt natuurlijk. En dat lekker ontbijten op de luchthaven in Brussel, dat heb ik nog niet ontdekt, toch niet aan redelijke prijzen.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik doe het altijd wel, je weet het nooit en het vliegtuig wacht echt op niemand hoor!
Geeft gewoon een stukje rust en ik vind het altijd prettig om op de luchthaven nog wat te eten; drinken en te struinen....Vooral Starbucks...
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
erna
Amerika-newbie

Bericht door erna »

Gelukkig waren wij wel 3 uur vantevoren op het vliegveld.
De Esta van onze schoonzoon werd niet geaccepteerd. Hij had dit vorig jaar al ingevuld via internet, toestemming gekregen en er toen ook mee naar de USA geweest.
Nu werd het echter afgewezen.
Nu bleek dat hij de letter O voor het cijfer 0 aangezien had. Dit is heel moeilijk te onderscheiden op je paspoort.
Hij werd hiervoor apart genomen om het weer opnieuw aan te vragen.
Als je dan bij zoiets maar kort vantevoren op het vliegveld bent krijg je het toch wel benauwd, het vliegtuig wacht echt niet !!
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Als je drie uur op voorhand daar bent heb je meestal heel veel tijd over, maar het is die ene keer dat er eens iets zou kunnen mislopen waarvoor je best toch zo vroeg komt. Dus het blijft het veiligst om op tijd daar te zijn, het zou gewoon teveel zonde zijn je vakantie om zeep te helpen omdat je het niet kan opbrengen om even te wachten in de luchthaven. Meestal is er toch wat te doen terwijl je wacht, wat winkelen, iets eten of drinken, etc... Gewoon op tijd daar zijn zou ik zeggen!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer