Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Viktor laat eens van zich horen

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Viktor laat eens van zich horen

Bericht door kastelke »

Cost of living is Australie kan je ook niet zomaar vergelijken met cost of living in Californie...
Dus ga concreet te werk:
kijk waar je overal wilt verbijven, en zoek op wat een overnachting kost (en of er uberhaupt nog wel plaats is, want je gaat in het drukste seizoen reizen in low budget verblijven). Kijk dan wat het kost om daar te eten. Je kan natuurlijk altijd een zak brood kopen (kost iets van 4-5 dollar) en een pot nutella of een pot gelei. Dan eet je low budget. Want als je ergens in een restaurantje of zo eet, dan moet er nog eens 15% tip bij. Drinken koop je enkel in de supermarkt (al liggen de bushaltes ook weer niet voor die deuren). Kijk wat verplaatsing van a naar b kost. Kijk welke bezienswaardigheden je wilt bezoeken en wat die kosten.
Tel al die dingen op, en reken dan minstens 15% extra voor 'onvoorziene kosten'.

Je kan een credit card meenemen op je reis?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Viktory schreef:en 55 dollar is toch zat, ik denk niet dat er veel andere mensen zijn die meer dan 55 dollar nodig hebben op een dag.
Heel veel mensen geven dat (minimaal) alleen al aan de overnachting uit :wink: , en dan (afhankelijk van waar je bent) slaap je nog in eenvoudige motels ook. En dan ben je dus nog nergens geweest, heb je dus nog niets gegeten, gedronken of gezien. Dus ja, er zijn heel veel mensen die (véél) meer dan $55 op een dag nodig hebben :wink:

Als je in een hostel gaat slapen ben je uiteraard goedkoper uit, maar ook daar zijn verschillen (je hebt ze al vanaf $15 per nacht, en afhankelijk van de stad en de lokatie kan het soms goedkoper zijn, en soms duurder, tot wel $35, ook afhankelijk van of je in de slaapzaal wilt liggen of in een eigen of gedeelde kamer). Hou er dus ook rekening mee dat je niet overal van die $15 uit kunt gaan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Het verschil tussen Australie en Amerika is dat Australie echt een backpackers land is. Er zijn daar zoveel mogelijkheden voor reizigers met een beperkt budget. Amerika is geen backpackersland, dit is een land voor reizigers die met eigen vervoer reizen en in motels/hotels overnachten. Er zijn wel hostels aanwezig, maar het reizen is allemaal toch wat duurder dan Down Under. Ik heb zelf een jaar door Australie gebackpackt en kom al jaren in de VS en weet uit eigen ervaring dat het reizen in Amerika echt duurder is en dat het met je huidige budget erg krap wordt. Je wilt tenslotte ook wat leuke dingen zien en doen. En ook al zeg je dat je niet zo gek veel wilt doen, je komt vrijwel altijd duurder uit dan in eerste instantie gepland.

Bij de meeste hostels kan je als 18 jarige terecht, maar er zijn ook genoeg hostels waarbij je minimaal 21 jaar moet zijn. Het is dus zeker verstandig om al je keuzes even na te lopen. Ook moet je je niet blindstaren op de euro prijs.... tegen de tijd dat je weggaat kan de euro/dollar koers verandert zijn, en hoewel de prijs van een hostel dan nog steeds 20 dollar is, kan de euro prijs duurder uitvallen. Ook moet je rekening houden met eventuele extra kosten. Er zijn genoeg hotels die extra geld vragen voor handdoeken en beddegoed. Dus of je moet zelf dekens meenemen (eigen slaapzakken zijn niet toegestaan) of je moet ter plekke dekens huren. Dit kost niet zoveel, een paar dollar per dag, maar als je op een krap budget reist, dan hakken die paar dollars er wel in. Ook bied niet ieder hostel gratis vervoer aan van en naar het busstation, en aangezien de bus nogal eens op erg ongelukkige tijden wil aankomen en de stations vaak in een afgelegen gebied liggen, wordt je gedwongen om een taxi te nemen. Daar moet je minimaal 10 dollar voor uitrekenen, meestal meer. Ook moet je kijken of al die mooie hostels die goedkope dorms aanbieden, wel in een beetje fijne wijken liggen. Vaak liggen de spotgoedkope hostels in een buurt waar je echt niet naartoe wilt en waar het haast onmogelijk is om zonder eigen vervoer naartoe te komen. En wellicht bieden de hostels nu dorms aan voor maar 15 dollar per nacht, maar als jij in het hoogseizoen, tijdens evenementen, weekenden of holidays aankomt, dan kunnen de goedkope kamers al volzitten en ben je alsnog duurder uit.

De Greyhound bus heeft een Discovery Pass, speciaal voor reizigers die veel willen reizen. Een pas voor 60 dagen onbeperkt met de bus kost $556.- Wellicht ben je voordeliger uit om losse tickets te kopen, een enkeltje van LA naar Las Vegas kost zo'n $60.-
Let wel: de bus stopt niet overal! Ik weet niet wat je allemaal wilt bekijken, maar parken en gebergten zijn eigenlijk niet te doen per bus. Er bestaat wel de Bundu Bus, hiermee kan je de meeste nationale parken bezichtigen. Het openbaar vervoer is niet zo heel duur, dat kost gemiddeld 1 á 2 dollar per enkele rit. Maar het ov is zo totaal anders dan in Nederland. Om ergens te komen moet je vaak overstappen (een overstap kost ook weer extra geld), vaak gaan de bussen maar 1 keer in het uur en liggen de stations niet direct naast een attractie. Een voorbeeld: vanuit mijn appartement in Jacksonville ben ik met de auto in 20 minuten bij het strand. Als ik met het ov ga, moet ik eerst 10 minuten lopen naar de bushalte, om vervolgens 2 1/2 uur in de bus te zitten met een overstap!

Zet het eens op een rijtje waar je precies naartoe wilt, hoe lang je ergens wilt blijven en wat je allemaal wilt gaan zien en doen. Het eten kan je zo duur maken als je zelf wilt (lekker zelf koken in de hostels), je kan kosten besparen door een paar keer te gaan couch surfen, maar 35 dollar per dag voor eten, drinken, buskaartjes én bezienswaardigheden, daar red je het toch echt niet mee. Tel er zeker 15/25 dollar per dag bij op.

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Heeft dit forum al eens eerder een 'troll' meegemaakt? Ik heb zo'n vermoeden dat dit de eerste is. :roll:
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

via Couchsurfing.org kan je misschien nog wat slaapplekken vinden en spaar je ook weer uit op je budget. En natuurlijk de kans om leuke mensen te ontmoeten...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
melissie6
Amerika-ontdekker

Bericht door melissie6 »

Welkom op het forum Viktor en alvast veel plezier gewenst met alles voorbereiden!

Ook ik moet toegeven dat ik bang ben dat je het allemaal iets te rooskleurig en gemakkelijk ziet. Ik ben in 2008 in zo'n 4 weken tijd met mijn (toen nog, nu inmiddels man) vriend van Florida naar Californie gereden. Wat dingetjes waar wij tegen aan liepen:

- Ik mocht geen auto huren, want was toen nog onder de 21. Gelukkig kon mijn man toen wel gewoon een auto huren en heeft hij dus alles gereden. Ik vond de afstanden die wij gereden hebben in Californie erg groot, dat zou ik niet met het openbaar vervoer willen/kunnen doen. Misschien dat het wel mogelijk is hoor, maar het openbaar vervoer hier in Florida is vrij slecht, je bent echt zo afhankelijk van je auto.
- Veel hotels/motels hebben een minimum van 21 jaar, dus met een beetje pech krijg je daar ook moeite mee.
- Je mag niet drinken en niet gokken. Ik drink en gok zelf niet, dus maakte mij niets uit. Maar toen wij in Las Vegas waren en mijn man aan het pokeren was mocht ik niet bij hem staan oid. Toen ze door hadden dat onder de 21 was mocht ik alleen maar rondlopen, nergens stilstaan. Ben dus uiteindelijk lekker bij de Starbucks gaan zitten in ons hotel terwijl manlief zijn pokergame afmaakte.
- Ik vond de hotels in Californie redelijk duur, vooral als je ze ter plaatse op de dag van boekt. Wij hebben tijdens onze hele reis in low-budget motels gezeten, maar nooit voor $15 per nacht! Vooral als je geen auto hebt en dus dichtbij het centrum/bezienswaardigheden wilt zitten ben je zeker duurder uit.
- Voordat we aan onze rondreis begonnen was ik eerst 3 weken in Florida, zonder mijn man. Toen ik (alleen) aankwam in Amerika en ze zagen dat ik terugvloog via San Francisco kwamen er natuurlijk allerlei vragen. Heel veel vragen over hoeveel geld ik bij me had, of ik een credit card had, hoe ik die hele reis ging betalen, etc. etc.

In ieder geval succes met alles voorbereiden en hopelijk heb iets aan dit forum!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik ben benieuwd: heb je al een route uitgezet? Of wil je op de bonnefooi rond gaan reizen? :)

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer