Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp gevraagd, op korte termijn onverwacht naar Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Katja2011
Amerika-newbie

Hulp gevraagd, op korte termijn onverwacht naar Amerika

Bericht door Katja2011 »

Beste allemaal,

onverwacht gaan wij een aantal weken naar Amerika in juli. Mij man moet daar voor zijn werk zijn en het was de beste oplossing om dan ook daar vakantie te houden. Het is dus kort dag om alles te regelen en ik zie door de bomen het bos niet meer ;-). We gaan (grofweg) eerst naar San Francisco en dan via Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon(helicoptervlucht) naar LA. Ik heb wel alle hotels geboekt en zaken als fietsen in SF, SF Giants, Alcatraz, helicoptervlucht Grand Canyon, beetje een reisschema/planning. Hebben jullie nog tips over de volgende plaatsen? We gaan met een kind van 13 jaar en het is wel prettig al we geen al te zware looptochten doen(vooral voor mama fijn ;-) )

Yosemite: zijn daar drie dagen maar wat moeten we echt doen/zien. Ik lees hier zoveel dingen dat ik het even niet meer weet. We verblijven in Curry Village.

Las Vegas: zijn er nu drie dagen omdat man daar een dag moet zijn voor werk en ik wil met zoon beetje rustig aan doen. Zoeken nog een hotel met zwembad, dacht zelf aan Tropicana op basis van de recencies maar lees nu weer te harde muziek en enorm veel kinderen, niet echt mijn ding. verder The Strip, M&M winkel wil zoon perse naartoe, Achtbaan New York New York, show Cirque du Soleil missschien leuk?

LA: zijn daar drie dagen, Universal, Santa Monica, Venice Beach, walk of fame....help!

Grand Canyon: helicoptervlucht

Bryce canyon: paardrijden(of wat daar voor doorgaat)

Ik lees me gek maar heb het ook nog druk met werk, einde schooljaar, sportclubs kinderen, etc.. Volgende keer hopelijk meer tijd voor de voorpret maar het is niet anders en ik wil en ga er gewoon van genieten. Hopelijk kunnen jullie als ervaren reizigers mij wat helpen?

Alvast bedankt voor reacties.
tklapgat
Amerika-ontdekker

Re: Hulp gevraagd, op korte termijn onverwacht naar Amerika

Bericht door tklapgat »

Je reis is klaar!

Je hebt al zo veel geregeld dat het programma al goed vol zit. maar het is voor 'ons' niet duidelijk wat nu de volgorde is.
Maak eens een kalender en vul per dag in waar je bent (of dan naar toe rijdt) en wat je daar al gepland hebt. Geef ook al aan waar je wél al een slaapplaats hebt, dan weten 'we' wat je nog nodig hebt.

En dan kunnen we aanvullen, met ideëen voor hotels in Las Vegas bijvoorbeeld of met tips van wat je zeker moet doen in de buurt waar voorbijkomt.

Maar je moet ook zelf ter plaatse rondzien, en genieten van wat je daar ontdekt en zelf wil bekijken. Je moet in de sfeer komen, wat vanzelf gaat hoor, en je onderdompelen in dat wonderbaarlijke land.

Intussen nog veel lezen op deze site, en via de zoekfunctie selecteren.

Peter
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Groet,

Old Faithful
Katja2011
Amerika-newbie

Bericht door Katja2011 »

Ik zal snel een overzicht plaatsen zoals ik het in gedachten heb. Ik heb al wat hotels geregeld met het idee dat ik die altijd nog kan wijzigen indien nodig.

Ik ga even de links lezen en verder lezen op het forum maar wat een informatie staat daar allemaal! Ik vind het heel erg moeilijk om de juiste keuze te maken wat betreft wat moet je echt zien/doen. Er is zoveel te zien en te doen dat ik het overzicht verlies.

De reisverslagen had ik nog niet gevonden, dat is waarschijnlijk een goede richtlijn voor mijn reis. Ik heb vandaag helaas niet al te veel tijd, vanavond dus weer verder(wordt een lange nacht ;-) )
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Gameworks zit op de Las Vegas Strip naast de M&M store en is een grote arcade met veel van de nieuwste videogames en andere spelletjes. Erg leuk voor een tiener (en ook voor volwassenen!).

http://www.gameworks.com/?tId=3

Je zou als hotel in Las Vegas de MGM Signature kunnen overwegen. Mooie kamers, erg rustig en een apart zwembad (maar wel toegang tot het grote zwembad van MGM Grand).
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Een mooi hotel voor met kinderen (mooi zwembad, niet te luidrustig, gemoedelijk hotel toch in vergelijking met de strip): The golden nugget in downtown. Naar de strip kan je met de auto en downtown is tot 12 u 's avonds erg leuk: Fremont street is ook voor kids veel te zien!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Katja2011 schreef:Yosemite: zijn daar drie dagen maar wat moeten we echt doen/zien. Ik lees hier zoveel dingen dat ik het even niet meer weet. We verblijven in Curry Village.
Zit je er 3 dagen (dus 4 nachten) of 3 nachten? En wat is de volgende overnachtingsplaats?
Begin juli zulln dit jaar de watervallen nog indrukwekkend zijn, dus de korte wandelingen naar Bridalveil fall (onderweg naar de vallei) en die naar de Lower Fall zijn aanraders. Verder is de Mist Trail (naar Vernal fall of nog verder) een must. Onze kinderen vinden raften op de Merced geweldig (rubberboten te huur bij Curry Village), en fietsen (ook te huur bij CV) is ook leuk om de vallei te verkennen.

Als jullie lange wandelingen leuk vinden is de Panorama Trail een optie (hier is recent nog heel veel over geschreven op het forum, je zult de bus naar Glacier Point moeten reserveren), maar met de auto naar Glacier Point is ook prachtig. Iets onder GP kun je de wandeling naar Sentinel Dome maken.
Je kunt in de Mariposa Grove of in een van de andere groves sequoia's bekijken. De Mariposa Grove heeft de meeste en de grootste bomen, maar ligt wat verder van de vallei. Je zou vanuit SF via de Mariposa Grove kunnen rijden, maar je kunt ook vanuit de vallei er naar toe gaan en het combineren met Glacier Point.
Bekijk ook onze reisverslagen voor tips.
Katja2011 schreef:Las Vegas: zijn er nu drie dagen omdat man daar een dag moet zijn voor werk en ik wil met zoon beetje rustig aan doen. Zoeken nog een hotel met zwembad, dacht zelf aan Tropicana op basis van de recencies maar lees nu weer te harde muziek en enorm veel kinderen, niet echt mijn ding. verder The Strip, M&M winkel wil zoon perse naartoe, Achtbaan New York New York, show Cirque du Soleil missschien leuk?
Wij zijn de laatste keer naar Flamingo geweest; midden op de Strip en een mooi zwembad (zie ons 2008-verslag).
Katja2011 schreef: LA: zijn daar drie dagen, Universal, Santa Monica, Venice Beach, walk of fame....help!
In 3 dagen kun je veel; Universal studios kost je en dag. Wij hebben de laatste keer ook een nacht in Marina del Rey gezeten en hebben daar fietsen gehuurd - erg leuk om langs Venice Beach naar Sana Monica te fietsen.

Ik ben wel benieuwd naar de volledige route, nemen jullie Zion niet mee? En hoeveel tijd heb je voor Bryce uitgetrokken? en voor de Grand Canyon?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 jun 2011, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Inhoudelijk geen tips want ik moet ooit zelf nog naar het Westen, maar misschien ESTA dan wel Visa ?
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Ga in godsnaam niet proberen alles te zien. Ten eerste lukt je dat niet en ten tweede geniet je dan door de zelf opgelegde stress nergens echt van. Kies uit wat je aanspreekt en accepteer dat je sommige dingen gewoon moet laten zitten.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Katja2011
Amerika-newbie

Bericht door Katja2011 »

Gggrrrr...laptopadapter heeft de geest gegeven en schema staat daarin. Nouja, morgen even een nieuwe adapter kopen. Kort het programma zoals ik het momenteel heb:

Dag 1 San Francisco(aankomst begin van de middag)
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF
Dag 5 Yosemite(nacht Westgate Lodge en 2 nachten Curry Village)
Dag 6 Yosemite (raften lijkt ons zeker wat Marianne!)
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Exeter (gaan onderlangs richting Las Vegas of is het beter via Tioga Road/Stovepipe te gaan?) Doe dit nu ivm Sequoia.
dag 9 Overnachting Tecopa
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas? Weet nog niet precies hoe/wat.
Dag 13 Zion
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Monument Valley
Dag 16 Monument Valley
Dag 17 Grand Canyon

Dag 18 Onderweg naar LA(zoon wil Joshua Tree NP zien) Overnachting momenteel in Kingman
Dag 19 LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Dag 22 naar huis

De dagen 12 t/m 17 zijn nog wat chaotisch. Misschien een dag eerder weg uit Las Vegas? 1 dag Grand canyon lijkt me wat kort, nu aankomst rond middaguur en in de avond helicoptervlucht. Ik denk aan een dag eerder weg uit LV en dan een dag langer GC?

Hotels zijn, op Las Vegas na, geboekt. Kan ze allemaal nog annuleren maar beter vast wat geboekt dan te laat dacht ik.

Graag jullie op-/aanmerkingen, tips, etc..

Ik lees me intussen gek in alle reisverslagen en heb er al heel wat tips uitgehaald. Bedankt voor jullie mooie verslagen!

Vandaag te horen gekregen dat we volgend jaar waarschijnlijk weer gaan. Mocht dat niet doorgaan dan komen we er zeker nog vaker en we willen zeker niet alleen maar haasten. Het is gewoon erg kort dag en voorbereiding is juist zo'n leuk onderdeel van de vakantie(vind ik). Het gaat vast heel erg leuk worden maar met wat tips van het forum is het vast nog leuker.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

zou al dag 12 naar Zion afreizen, en dan ofwel de hele dag 13 in zion of in de late namiddag nog naar bryce
dag 14 tussenstop maken in Page, veel te zien tussen bryce en page en omgeving page
dag 15 overnachten in monument valley en dag 16 heel vroeg naar Grand Canyon vertrekken

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dag 8 zou ik via de Tioga Pass naar bijvoorbeeld Mammoth Lakes rijden. Dan dag 9 van ML naar Death Valley. Je slaat dan Seuqoia over, maar je hebt een mooiere en kortere route.

Eén nacht Monument Valley is voldoende zoals Jacques al zegt. Bij Zion is meer tijd heel fijn. Met een kind is bijvoorbeeld de Narrows een leuke wandeling. Ik weet niet wat jullie hebebn gereserveerd bij Zion maar de Desert Pearl Inn in Springdale is een aanrader!

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Inderdaad,over de tioga pass en death valley meepakken, voor sequioa heb je te weinig tijd.
Sluit me aan bij een extra dag zion.
Wil je ook graag het mirage hotel aanbevelen, prachtig zwembad.....
Ga ook lekker outletshoppen in las Vegas.......
Veel plezier !
tklapgat
Amerika-ontdekker

Bericht door tklapgat »

Page is zeer centraal gelegen tussen Bryce, Zion en Monument Valley, en is zeer interessant.
Om er te geraken vanuit Bryce kan je misschien een dirt road nemen.
Het ligt aan de Colorado, die daar de beroemde Horseshoe bocht maakt. Een wandeling van een kwartiertje naar een prachtig uitzicht. En er is de Glen Canyon Dam en natuurlijk Antilope Canyon. Die met de jeeps lijkt me wat overdreven duur om in een jeep te zitten en een zeer korte wandeling in de Canyon. De andere wandeling duurt langer en is zeer de moeite.
Het stadje zelf is zo'n typisch Amerikaanse stad, waarvan ons de ringweg opviel omdat er op een bepaald ogenblik in een zeer grote bocht wel 10 kerken naast elkaar staan.

Maar wat ons het meest beviel is de wel zeer speciale overnachting.
Het was onze duurste nacht van de ganse vakantie (minstens-drie-sterrenhotels en de vijfsterren Trump in LV, alles via Priceline) en ik vond het via TripAdvisor Dreamkatchers Lake Powell B&B.
Dit was zoals ik daarnet nog las beter dan een 5-sterren in Las Vegas. Je moet de commentaren lezen, en hopen dat er nog plaats is.
We hadden spijt dat we niet twee nachten hadden geboekt. Eventueel kan je van daar met een daguitstap naar Monument Valley en terugkeren.

Ook dit jaar (11 dagen Southern California rond Pasen) hadden we één B&B, Roughley Manor, in 29 Palms aan het Joshua Tree National Park. Ook zeer mooi, gezellig en lekker ontbijt.

Peter
Katja2011
Amerika-newbie

Bericht door Katja2011 »

Ik ga het schema wat aanpassen, tips over Tioga Pass ga ik meenemen en ook de routeaanpassing na Las Vegas. Ik heb mijn huidige route van een reisorganisatie waar je individuele rondreizen kan boeken gepakt en deze alvast wat aangepast om iets van houvast te hebben. Ik weet dat we genoeg dingen niet gaan zien en dat geeft niet(goede reden om terug te gaan) maar ik vind het ook zonde om te gaan zonder enig plan.

Jullie tips zijn echt super, ik merk dat het toch moeilijk is om je snel in te lezen in het gebied waar we naartoe gaan. Er is zoveel informatie te krijgen maar vooral de tips over welke wandeling is mooi, goede overnachtingsadressen, etc. zijn soms moeilijk te vinden. Ja, op het forum maar dat staat zoveel te lezen, dan ben ik voor na de vakantie nog niet klaar ;-)

Ik had Desert Pearl Inn al geboekt, komt dus mooi uit dat je zo enthousiast bent Marianne!

Bedankt voor de tips van de B&B's Peter, ziet er fantastisch uit, ik ga er achteraan.

Roy, Ik ga naar het Mirage kijken, hoor er meer goede berichten over. Valt niet mee om ook nog eens tripadvisor te moeten uitpluizen in deze korte tijd en ik ben altijd bang dat de hotels zelf die goede recenties erop zetten dus bedankt!

Ik ben tijdens het typen van dit bericht al vanalles aan het wijzigen. Komt helemaal goed lijkt mij. Allemaal ontzettend bedankt voor jullie tips, ik ga nu op overnachtingsjacht!

(ik begin steeds meer zin te krijgen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer