Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
auto huren en verzekering!?
-
- Amerika-ontdekker
auto huren en verzekering!?
Helloo
Ik wil een auto huren via hertz.com of dollar.com maar over de verzekering is mij niet duidelijk. Het gaat om datum 4 Juli ophalen in San Diego en achterlaten in Las Vegas op 16 Juli.
Hertz.com Dollar.com Zo te zien komt bij dollar.com extra kosten bij pick-up? Hoeveel zal het zijn? Suggesties zijn altijd welkom..
p.s: eautohuur.nl heeft geen auto's beschikbaar voor 8 Juli t/m 16 Juli voor San Diego en drop-off Las Vegas.
Ik wil een auto huren via hertz.com of dollar.com maar over de verzekering is mij niet duidelijk. Het gaat om datum 4 Juli ophalen in San Diego en achterlaten in Las Vegas op 16 Juli.
Hertz.com Dollar.com Zo te zien komt bij dollar.com extra kosten bij pick-up? Hoeveel zal het zijn? Suggesties zijn altijd welkom..
p.s: eautohuur.nl heeft geen auto's beschikbaar voor 8 Juli t/m 16 Juli voor San Diego en drop-off Las Vegas.
Re: auto huren en verzekering!?
Ik heb net even gekeken voor je bij usareisen.de, daar hebben Alamo, Hertz en National nog wel auto's beschikbaar en bij Alamo en National betaal je geen one-way toeslagen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kijk altijd bij usareisen.de of bij een reisbureau omdat ik dan zeker weet dat alle nodige verzekeringen er in zitten. Rechtstreeks bij een verhuurder betekent dat je waarschijnlijk niet de nodige verzekringen hebt. Het bedrag bij Hertz lijkt me ook heel erg laag, is dat voor die hele periode?
Marianne
Marianne
In mijn tweede van drie amerikareizen heb ik geboekt via expedia.com, en niet via expedia.be of expedia.co.uk.
Het was gewoon stukken goedkoper via .com, en ik had echt niet door hoe dat toch mogelijk was.
Bij het afhalen van de auto begon de man over een verzekering, en, jaja, dat kenden we wel van die verkoopstrucken. Nie pleujen zeggen ze in Gent, en ik nam de auto zonder bijkomende verzekering. Maar wel na een hoog oplopende ruzie.
Intussen weet ik het wel zeker: ik was gewoon NIET verzekerd toen.
En eigenlijk is dat logisch ook. In de States zijn het niet de auto's die verzekerd zijn, maar de chauffeurs.
Wij zijn dus Europeanen, en onze eigen autoverzekering telt daar ook niet natuurlijk! Net zoals ze niet telt voor een andere auto hier zelf.
Als je dus een .com firma neemt voor autoverhuur, zoek dan maar al wat je nodig vindt aan verzekeringen (voor zover je dan nog alles in dat engels verzekeringstaaltje begrijpt).
Voor mijn derde amerikareis nam ik zoals voor mijn eerste expedia.co.uk, en er stond nu zeer duidelijk op alle mails dat all insurance included was. En er was geen enkel probleem aan de balie.
Waarom .co.uk vraag je je nu waarschijnlijk af. Omdat je soms meer keuze hebt bij uiteindelijk dezelfde verhuurbedrijven, en vanwege het koersverschil.
En dan nog iets: ik boekte drie maanden voor we vertrokken, en betaalde dus via mastercard. Vier dagen voor we vertrokken zag ik dezelfde auto stukken goedkoper bij een ander verhuurbedrijf. In 5 minuten was het geregeld via expedia.co.uk: de eerste gecancelled en de tweede geboekt. En twee dagen later zag ik op de site van mijn bank dat de nieuwe boeking van de rekening was én dat de eerste reeds was teruggestort. Met nog een kleine winst voor het koersverschil.
Het was gewoon stukken goedkoper via .com, en ik had echt niet door hoe dat toch mogelijk was.
Bij het afhalen van de auto begon de man over een verzekering, en, jaja, dat kenden we wel van die verkoopstrucken. Nie pleujen zeggen ze in Gent, en ik nam de auto zonder bijkomende verzekering. Maar wel na een hoog oplopende ruzie.
Intussen weet ik het wel zeker: ik was gewoon NIET verzekerd toen.
En eigenlijk is dat logisch ook. In de States zijn het niet de auto's die verzekerd zijn, maar de chauffeurs.
Wij zijn dus Europeanen, en onze eigen autoverzekering telt daar ook niet natuurlijk! Net zoals ze niet telt voor een andere auto hier zelf.
Als je dus een .com firma neemt voor autoverhuur, zoek dan maar al wat je nodig vindt aan verzekeringen (voor zover je dan nog alles in dat engels verzekeringstaaltje begrijpt).
Voor mijn derde amerikareis nam ik zoals voor mijn eerste expedia.co.uk, en er stond nu zeer duidelijk op alle mails dat all insurance included was. En er was geen enkel probleem aan de balie.
Waarom .co.uk vraag je je nu waarschijnlijk af. Omdat je soms meer keuze hebt bij uiteindelijk dezelfde verhuurbedrijven, en vanwege het koersverschil.
En dan nog iets: ik boekte drie maanden voor we vertrokken, en betaalde dus via mastercard. Vier dagen voor we vertrokken zag ik dezelfde auto stukken goedkoper bij een ander verhuurbedrijf. In 5 minuten was het geregeld via expedia.co.uk: de eerste gecancelled en de tweede geboekt. En twee dagen later zag ik op de site van mijn bank dat de nieuwe boeking van de rekening was én dat de eerste reeds was teruggestort. Met nog een kleine winst voor het koersverschil.
Laatst gewijzigd door tklapgat op 12 jun 2011, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Betekent dit dat je die ook in andere staten mag droppen? Zodat je niet noodzakelijk een rondreis moet maken om die kosten uit te sparen? Dat opent wel perspectieven. Met misschien wel een beperking tussen USA en Canada?vencel schreef:...en bij Alamo en National betaal je geen one-way toeslagen
Wij kregen laatst bij Alamo in Phoenix, Arizona een Jeep Cherokee uit New Mexico. We hebben er daar in 11 dagen ZW-Amerika zelfs maar één andere gezien uit die staat.
Dit ging puur om de huurdetails uit de OPtklapgat schreef:Betekent dit dat je die ook in andere staten mag droppen?vencel schreef:...en bij Alamo en National betaal je geen one-way toeslagen
Ikke nie verstaan. Wat is OP? En wat is dus eventueel de one-way toeslag?vencel schreef: Dit ging puur om de huurdetails uit de OP
Sorry, en bedankt.
Petere
- Bushmaster
- Amerika-expert
OP= opening post
one-way toeslag tussen welke staten ?
ongeveer:
0 bis 200 Meilen 99 US-$
201 bis 500 Meilen 150 US-$
501 bis 1000 Meilen 300 US-$
1001 und mehr Meilen 500 US-$
one-way toeslag tussen welke staten ?
ongeveer:
0 bis 200 Meilen 99 US-$
201 bis 500 Meilen 150 US-$
501 bis 1000 Meilen 300 US-$
1001 und mehr Meilen 500 US-$
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 12 jun 2011, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
OP = openingspost
En voor de reis waar de Internationalist naar vraagt in de openingspost, gelden via usareisen.de geen toeslag voor het ophalen in San Diego en afleveren in Las Vegas.
Veel duidelijker kan ik het niet maken
En voor de reis waar de Internationalist naar vraagt in de openingspost, gelden via usareisen.de geen toeslag voor het ophalen in San Diego en afleveren in Las Vegas.
Veel duidelijker kan ik het niet maken
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik misschien ook niet maar ik doe toch een poging.
Je kunt de huurauto in de ene stad afhalen en in een andere stad weer inleveren, dat heet one way rental in het engels en Einweg Miete in het duits. Daar zijn kosten aan verbonden, de drop off fee of Einweggebùhren.In sommige gevallen hoef je die kosten niet te betalen, zoals in onderstaand voorbeeld van usareisen.de met rood is aangegeven.

Je kunt de huurauto in de ene stad afhalen en in een andere stad weer inleveren, dat heet one way rental in het engels en Einweg Miete in het duits. Daar zijn kosten aan verbonden, de drop off fee of Einweggebùhren.In sommige gevallen hoef je die kosten niet te betalen, zoals in onderstaand voorbeeld van usareisen.de met rood is aangegeven.
De vragensteller wil een auto huren in San Diego (Californiè) en inleveren in Las Vegas (Nevada). Uit het schuingedrukte en onderstreepte gedeelte in bovenstaand voorbeeld blijkt dus dat hij geen extra kosten hoeft te betalen voor het inleveren in een andere plaats.usareisen.de schreef:Mit allen Fahrzeugkategorien außer Kategorie Premium-SUV erlaubt.
Die Höhe der Gebühr für eine Einwegmiete beträgt einheitlich US-$ 250 zzgl. lokaler Steuern und ist vor Ort zu zahlen.
Es werden keine Einweggebühren verlangt für Mieten innerhalb Floridas und Kaliforniens, zwischen Nevada und Kalifornien, sowie zwischen Manhattan, den Flughäfen John F. Kennedy, La Guardia und Newark. Bei den genannten Kosten für Einwegmieten handelt es sich um zur Zeit gültige Angaben, die sich im Laufe der Saison ohne Vorankündigung ändern können.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3571 Weergaves
-