Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepay + mobiel internet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ralfbosz
Amerikafan

Re: Prepay + mobiel internet

Bericht door ralfbosz »

Aarjan schreef:Na heel veel zoeken, en alle reacties gelezen te hebben is het eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk :roll:
AT&T heeft zijn tarieven aangepast, 100Mb is nu $15 en 500Mb 'slechts' $25. Beide een maand 'geldig'.

Zoals in mijn beginpost heb ik mijn sim-card via E-Bay gekocht, maar is vast ook wel in een Walmart of telecomwinkel te koop. Voordeel van voor de tijd een SIM-kaart kopen was voor mij dat ik thuis alvast de kaart kon activeren en mijn data-bundel actief maken. Op die manier kon ik in de States gelijk mijn Facebook updaten (how lame huh :)).

Kwa "DROAM" heb ik voor mijn volgende reis een eigen oplossing gekocht: Huawei-E585. Op amazon.co.uk te bestellen voor zo'n 70 pond (minder dan 80 euro ofzo). Apparaat is unlocked en slikt dus elke SIM-kaart. Alleen nog maar met mijn NL-kaartje getest, maar ziet er allemaal goed uit. Is nog wel helemaal three.co.uk branded, maar kan gewoon aangepast worden voor elke G3-netwerk.

... ss_product
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Het jammere is dat de Huawei alleen op EDGE werkt in de VS, en dat het dus tergend langzaam is :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

1250 schreef:Het jammere is dat de Huawei alleen op EDGE werkt in de VS, en dat het dus tergend langzaam is :wink:.
Dat is prut, maar ik heb hem gekocht voor een trip naar Nieuw Zeeland. En ga hem in Europa veel gebruiken (prepay kaartje voor Duitsland, handig als je even over de grens bent).

En voor onderweg is Edge snel genoeg, hotel heeft toch internet.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik heb geen idee of hij in NZ wel werkt :wink:.

Als ik de Droam trouwens bij mij heb neem ik nooit internet in de hotels, internet van de Droam is vaak sneller :mrgreen:.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

In NZ werkt die perfect, die hebben dezelfde frequenties voor GSM als in Europa (en een groot deel van de wereld). Is bijna met alle GSM-techniek, werkt overal hetzelfde behalve in de VS.

DROAM is dit jaar ook geen optie, ik ga bijna 6 weken op reis (Hong Kong, Nieuw Zeeland en LA). Sinds ik mijn DROAM dan voor die hele periode moet huren zou ik €280 kwijt zijn. Beetje zonde voor die 9 dagen dat ik maar in LA zit. Zet wel weer $25 op mijn prepaykaartje en koop 500Mb voor onderweg, sim maar weer in het toestel stoppen, belt me toch niemand :). Wil eigenlijk nog een nood-toestel meenemen, maar mijn prepays zijn allemaal dualband :(.

DROAM biedt geen optie voor NZ en Hong Kong, jammer...
Laatst gewijzigd door ralfbosz op 12 jun 2011, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

De Droam werkt wel gewoon in Nieuw Zeeland (en waarschijnlijk ook Hongkong)... en ik denk dat je dan niet de €65 per week betaald, want Droam rekent volgens mij maximaal €195 voor 4 weken.

P.S Hongkong werkt ook!
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Volgens droam.nl kun je geen DROAM voor NZ en HK huren. En dan nog zit je waarschijnlijk met een 50Mb limiet (alleen de VS heeft unlimited volgens mij).

Voor NZ al wat prepay aanbieders gevonden met 2Gb bundles voor zo'n 30 euro. Ga dus niet Cityvillen in NZ :).

En als die MiFi in NZ zo goed bevalt koop ik in de VS wel een VS-MiFi (refurbished ofzo).
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Stuur even een mailtje naar sales [apenstaartje] droam [puntje] nl . Krijg je te horen hoeveel je totaal zou betalen voor je reis... want ik heb net van de oprichter van Droam gehoord dan NZ en HK wel gewoon werken :mrgreen:.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Zojuist een ATT kaartje op ebay besteld.
Eens kijken of het allemaal gaat lukken :P
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

1250 schreef:Stuur even een mailtje naar sales [apenstaartje] droam [puntje] nl . Krijg je te horen hoeveel je totaal zou betalen voor je reis... want ik heb net van de oprichter van Droam gehoord dan NZ en HK wel gewoon werken :mrgreen:.
Ik heb kwa internet alles al geregeld, die twee dagen in Hong Kong kom ik wel door met de WiFi points die overal zijn.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Nou nou,

wat een ophef over een mobieltje op vakantie lol.

Ik heb een Blackberry met Vodafone software die ik altijd in Nederland gebruikt heb. Bij aankomst in Amerika kreeg ik een ATT simkaart van mijn schoonmoeder. Die heb ik in mijn Blackberry gedaan. Hij deed het maar het was een drama, telefoonnummers uit het telefoonboek kon ik niet bellen. Al mijn amerikaanse nr hadden +1 ervoor staan en dat wilde niet. Afijn na een dag besloten gewoon een simple Nokia te gebruiken. Op de att kaart zat toch geen bb abo en dan wordt een blackberry vrij kansloos is zijn gebruik.

Als vrienden van mij hier zijn kopen ze gewoon een simple go-phone voor nood gevallen. Hun NLse telefoons sluiten ze op mijn wifi aan om e-mail binnen te halen en andere dingen. Mocht je werkgever willen dat je bereikbaar bent dan vind ik dat hij ook voor de kosten moet betalen. Zo ging het altijd bij mijn werkgever. Eerlijk gezegd was ik daar alles behalve gelukkig mee. Je wordt s morgens vroeg je bed al uitgebeld als je op vakantie bent!

Maar goed, iedereen heel veel succes met het mobiel bereikbaar blijven op je vakantie. Mijn advies een go phone en af en toe naar de Mc voor gratis wifi voor je NL telefoon. Het thuisfront kan echt wel twee weken wachten op een paar foto;s die je met je telefoon gemaakt hebt!

Succes en we bellen
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
ajongebreur
Amerika-newbie

Bericht door ajongebreur »

Omdat ik mijn ipad 2 wil gebruiken in Amerika heb ik vandaag een mail gestuurd naar Verizon. Tot mijn verbazing kreeg ik heel snel bericht. Ik kan prepaid internet krijgen voor 1 maand. Er hoeft niet eens een simcard in je ipad.
Blijkbaar kan je het zo activeren. Je moet wel even ergens zijn volgens mij waar draadloos is, maar ik ga wel even naar een winkel van Verizon. Weet iemand hoe dit kan werken zonder simcard? Je moet blijkbaar in instellingen/mobiele data en dan kan je Verizon kiezen en welk plan je wilt. Iemand ervaring?
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

ajongebreur schreef:Omdat ik mijn ipad 2 wil gebruiken in Amerika heb ik vandaag een mail gestuurd naar Verizon. Tot mijn verbazing kreeg ik heel snel bericht. Ik kan prepaid internet krijgen voor 1 maand. Er hoeft niet eens een simcard in je ipad.
Denk niet dat je met je iPad uit Nederland kunt Internetten bij Verizon in Amerika. Verizon gebruikt CDMA-techniek en niet de door onze gebruikte GSM-techniek. Bij CMDA is er namelijk geen SIM-kaart nodig, het is beetje als onze mobieltjes die ook zonder simkaarten werkten (al was die techniek niet echt digitaal :)).

Als je met je iPad2 wilt internetten kun je voor een DROAM oplossing gaan (zie deze thread) of (mijn voorkeur natuurlijk :)) een AT&T prepay simkaart kopen en hier voor 25 dollar zo'n 500Mb opzetten. Het ligt er helemaal hoeveel je wilt 'internetten' met je iPad. Ik denk gezien de hoeveelheden die een iPad eerder zal halen een DROAM een goedkopere oplossing is, denk je dat je aan 500Mb genoeg hebt dan zal de AT&T oplossing goedkoper zijn.
ajongebreur
Amerika-newbie

Bericht door ajongebreur »

Denk niet dat je met je iPad uit Nederland kunt Internetten bij Verizon in Amerika. Verizon gebruikt CDMA-techniek en niet de door onze gebruikte GSM-techniek. Bij CMDA is er namelijk geen SIM-kaart nodig, het is beetje als onze mobieltjes die ook zonder simkaarten werkten (al was die techniek niet echt digitaal :)).

Ik vond het al zo raar dat het kon. Inmiddels heb ik ook al een at&t data simcard gekocht via amazon.com. Ik ga maar eens bij de winkels langs. Mijn kinderen wonen in Amerika dus maar eens rondkijken.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Zo dan!
Maandag simkaartje op ebay besteld, vandaag al binnen!
Bizar snel :thumbup:
Nu nog even registreren en klaar is kees :clap:
Xabre
Amerika-newbie

Bericht door Xabre »

Heeft iemand toevallig nog zo'n AT&T simmetje liggen, ik vertrek komende dinsdag naar New York... Nu nog bestellen op Ebay lijkt me te kort dag.
Sytse
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sytse »

Ik zit nu in de States en heb ook een pay as you go prepaid card gekocht...echter met een iphone werkt dit niet. Je moet de api instellingen veranderen en dat gaat ( bij mij) niet. Ook een check bij een vriendelijke at& t dame die allesv ist over unlocken etc mocht niet baten. De site unkockit.nz stuurt wel een aangepaste api fike maar die wordt niet door de iphone herkent. Ik heb me hier laten vertellen dat dti ook nie bij de blackberry wekt maar ik ben benieuwd naar de evaring van anderen.

Nu dus maar alles op wifi ;-((

Gr vanuit Salina, Ks
leona69
Amerika-newbie

Bericht door leona69 »

Onze zoon en dochter hebben een blackberry met prepaid kaartje. Zij hebben 3 maanden gratis internet. Kunnen zij nu via Wifi in de hotels in Amerika met vrienden pingen?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja. Alleen via WiFi, niet via het mobiele netwerk.
jootje22
Amerika-ontdekker

Bericht door jootje22 »

Ik ben een leek in dit soort dingen dus daarom maar even hier vragen.
Dus als ik op mijn smartphone de mobiele netwerkverbinding uitzet (om niet per ongeluk te veel kosten te maken),
kan ik toch internetten als er op onze hotelkamer gratis wifi aanwezig is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer