Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefoon in vliegtuigmodus

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BBX
Amerikafan

Re: Telefoon in vliegtuigmodus

Bericht door BBX »

MattRob schreef:Ik heb er ook wel eens goede discussie over gehad met iemand die blijkbaar alles onderzocht had hierover; die gaf, net als Bandido, duidelijk aan dat het gsm signaal echt wel invloed kan hebben op de besturing, dus tijdens juist stijgen en dalen uitzetten....
Wikipedia schreef: While certainly not a rigorous scientific study the Discovery Channel television program MythBusters examined the "myth" that mobile phones are banned aboard aircraft to force passengers to use the airline's inflight phones. They concluded that this is "busted". Their tests caused no interference to a small airplane's avionics but did to unshielded equipment. They concluded that interference could occur aboard an aircraft if the shielding was not working correctly.
Dus het zit 'm blijkbaar in het wel/niet goed shielden van een vliegtuig ... Vreemd toch dat commerciele vliegtuigen daar dan blijkbaar toch zo'n last van hebben :(

Overigens vertrouw ik liever de FCC dan de Mythbusters en zet ik 'm gewoon uit :P maar toch ... viel me op!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

BBX schreef:Dus het zit 'm blijkbaar in het wel/niet goed shielden van een vliegtuig ... Vreemd toch dat commerciele vliegtuigen daar dan blijkbaar toch zo'n last van hebben :(
Nou ja, het is ook weer niet zo dat met één toestel dat aanstaat, het vliegtuig meteen neerstort. Maar als alle toestellen aanstaan, heeft dat wel invloed op de besturing. Toevallig was er net op een kanaal in Atlanta een programma over en ze lieten met meetinstrumenten zien hoeveel invloed de mobieltjes hadden en dat lieten ze aan passagiers zien. Ik weet alleen niet meer precies waar ik het zag, maar misschien schiet het me nog te binnen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ze lieten met meetinstrumenten zien hoeveel invloed de mobieltjes hadden
wat laten die meetsinstrumenten dan zien is de vraag?
er is tijdens start/landing altijd straling, Schiphol is vergeven van GSM(UMTS/HSDPA)-masten, die dezelfde straling veroorzaken als de mobieltjes.
http://www.umtsmasten.nl/dekking/3g-net ... iphol.html
Deze straling komt ook in het toestel, ik heb immers prima ontvangst als ik in het vliegtuig zit te wachten.
Als ze dus consequent zijn, moeten ze op (in de nabijheid) van vliegvelden ook alle GSM-masten uitschakelen tijdens start/landing.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Als ze dus consequent zijn, moeten ze op (in de nabijheid) van vliegvelden ook alle GSM-masten uitschakelen tijdens start/landing.
Overigens vertrouw ik liever de FCC dan de Mythbusters en zet ik 'm gewoon uit :P maar toch ... viel me op!
Ik voel een conspiracy theory naar boven komen!

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer