Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke kinderstoeltjes waar kopen voor in een camper
Re: Welke kinderstoeltjes waar kopen voor in een camper
Wij vliegen 5 juni naar LA en gaan vervolgens vanaf 6 juni rondreizen in een camper van RoadBear. Wij hebben onderstaande autostoel (2 ex i.v.m. tweeling) gisteren besteld bij Walmart:
http://www.walmart.com/ip/Cosco-Scenera ... m/13004564
Wij hadden bedacht om na het ophalen van de camper meteen naar Wallmart te gaan. Nu heb ik ergens gehoord dat je de camper niet meekrijgt als je geen goed autostoeltje hebt. Van RoadBear heb ik daar niets van gehoord. Heeft iemand heer ervaring mee?
Verder vraag ik me nog af wat we met de stoeltjes moeten doen als we weer terug gaan naar Nederland. Heeft ook hier iemand ervaringen mee. We nemen onze buggies mee, dus dan mag volgens mij het stoeltje niet mee. Waar laten we het dan?
Gr. Yvonne
http://www.walmart.com/ip/Cosco-Scenera ... m/13004564
Wij hadden bedacht om na het ophalen van de camper meteen naar Wallmart te gaan. Nu heb ik ergens gehoord dat je de camper niet meekrijgt als je geen goed autostoeltje hebt. Van RoadBear heb ik daar niets van gehoord. Heeft iemand heer ervaring mee?
Verder vraag ik me nog af wat we met de stoeltjes moeten doen als we weer terug gaan naar Nederland. Heeft ook hier iemand ervaringen mee. We nemen onze buggies mee, dus dan mag volgens mij het stoeltje niet mee. Waar laten we het dan?
Gr. Yvonne
Geen ervaring maar de state law is inderdaad dat je kinderen vast moeten zitten dus RoadBear is liable als ze je willens en wetens laten gaan. http://www.chp.ca.gov/community/safeseat.htmlLiefje schreef:Wij hadden bedacht om na het ophalen van de camper meteen naar Wallmart te gaan. Nu heb ik ergens gehoord dat je de camper niet meekrijgt als je geen goed autostoeltje hebt. Van RoadBear heb ik daar niets van gehoord. Heeft iemand heer ervaring mee?
Bij het ziekenhuis lopen ze straks na de geboorte van onze baby mee naar de auto om te kijken of je wel een stoeltje hebt, anders krijgen we haar niet mee.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben destijds de camper opgehaald bij Road Bear in San Francisco en konden zo wegrijden zonder autostoel voor de kleine (in 2009).
We zijn eerst gestopt bij de dichtstbijzijnde supermarkt (die heel dichtbij was, een paar minuutjes rijden) en daarna naar de dichtstbijzijnde Walmart (weer op een paar minuutjes rijden). Tijdens deze korte ritjes heeft onze dochter van toen 2 even bij mij op schoot gezeten. Verre van ideaal, maar wij wisten ook niet precies hoe we dit op moesten lossen.
Ik had vooraf de route ook bekeken op Google maps, street view, om zeker te weten dat we niet verkeerd zouden rijden en onnodig langer zouden moeten rijden.
Aan het eind van de vakantie hebben wij toen de stoel als bagagestuk ingecheckt. Op dat moment mocht je nog 2 stuks per persoon meenemen. De buggy telt overigens niet als bagagestuk. Op de terugweg hadden we het max aan bagage bij ons: de 4 koffers/tassen die we al bij ons hadden + de stoel + een nieuwe koffer met in Amerika gekochte spullen + de kinderwagen (die hadden we overigens op Schiphol laten sealen).
Nu zal je extra moeten betalen voor ieder stuk bagage extra, maar kinderwagen/buggy geldt dus niet als bagage.
We zijn eerst gestopt bij de dichtstbijzijnde supermarkt (die heel dichtbij was, een paar minuutjes rijden) en daarna naar de dichtstbijzijnde Walmart (weer op een paar minuutjes rijden). Tijdens deze korte ritjes heeft onze dochter van toen 2 even bij mij op schoot gezeten. Verre van ideaal, maar wij wisten ook niet precies hoe we dit op moesten lossen.
Ik had vooraf de route ook bekeken op Google maps, street view, om zeker te weten dat we niet verkeerd zouden rijden en onnodig langer zouden moeten rijden.
Aan het eind van de vakantie hebben wij toen de stoel als bagagestuk ingecheckt. Op dat moment mocht je nog 2 stuks per persoon meenemen. De buggy telt overigens niet als bagagestuk. Op de terugweg hadden we het max aan bagage bij ons: de 4 koffers/tassen die we al bij ons hadden + de stoel + een nieuwe koffer met in Amerika gekochte spullen + de kinderwagen (die hadden we overigens op Schiphol laten sealen).
Nu zal je extra moeten betalen voor ieder stuk bagage extra, maar kinderwagen/buggy geldt dus niet als bagage.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de pickup of een taxi zitten de kinderen ook niet vast in een kinderstoel en die rit was in ons geval een stuk langer dan het ritje naar de winkel...Vol schreef:Geen ervaring maar de state law is inderdaad dat je kinderen vast moeten zitten dus RoadBear is liable als ze je willens en wetens laten gaan. http://www.chp.ca.gov/community/safeseat.html
Bij het ziekenhuis lopen ze straks na de geboorte van onze baby mee naar de auto om te kijken of je wel een stoeltje hebt, anders krijgen we haar niet mee.
Groetjes Inge
-
- Amerika-expert
Dat je je baby niet meekrijgt uit het ziekenhuis als je geen autostoeltje hebt is onzin. Hier in Utah tenminste. Toen we eindelijk naar huis mochten vroeg een verpleegster of we een stoeltje bij ons hadden en of we hulp nodig hadden om de baby erin te zetten maar ze vertelde ook dat ze wettelijk geen enkel recht hebben om ouders tegen te houden of een baby niet mee te geven.
Ze mogen het wel ten strengste aanraden om een stoeltje te hebben en ze mogen vertellen wat er kan gebeuren met babies die niet goed vastzitten maar als de ouders hun kind mee willen nemen dan mag het ziekenhuis ze niet tegenhouden. Tenzij er gegronde reden is om de ouders van mishandeling te verdenken. Dan kan child protective services erbij gehaald worden.
Ze mogen het wel ten strengste aanraden om een stoeltje te hebben en ze mogen vertellen wat er kan gebeuren met babies die niet goed vastzitten maar als de ouders hun kind mee willen nemen dan mag het ziekenhuis ze niet tegenhouden. Tenzij er gegronde reden is om de ouders van mishandeling te verdenken. Dan kan child protective services erbij gehaald worden.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik heb afgelopen week nog even gekeken hier bij onze Walmart en daar verkopen ze Cosco autostoeltjes die je met een heupgordel vast kunt zetten (beschrijving op de zijkant van de stoel voor zowel heupgordel als 3 punts gordel, dus ik ga ervan uit dat deze dan veilig is op beide manieren).
Als de Walmart zo dicht bij het verhuurpunt van de camper zit en je mag niet met de kinderen los wegrijden, dan kan toch 1 persoon met camper naar de Walmart en daar de stoeltjes kopen en dan de rest van het gezin weer ophalen bij de verhuur? Is wel omslachtig, maar ook het veiligst.
Sommige autostoeltjes mogen en kunnen op de vliegtuigstoel mee. Voordeel daarvan is dat het kind vaak nog wat beter zit ook en je kunt de stoel met de heupgordel van de vliegtuigstoel vastzetten. Je hebt dan dus geen extra bagage, alhoewel ik moet toegeven dat de tijd dat ik met de autostoel in het vliegtuig reisde al zo'n jaar of 10 geleden is.
Als de Walmart zo dicht bij het verhuurpunt van de camper zit en je mag niet met de kinderen los wegrijden, dan kan toch 1 persoon met camper naar de Walmart en daar de stoeltjes kopen en dan de rest van het gezin weer ophalen bij de verhuur? Is wel omslachtig, maar ook het veiligst.
Sommige autostoeltjes mogen en kunnen op de vliegtuigstoel mee. Voordeel daarvan is dat het kind vaak nog wat beter zit ook en je kunt de stoel met de heupgordel van de vliegtuigstoel vastzetten. Je hebt dan dus geen extra bagage, alhoewel ik moet toegeven dat de tijd dat ik met de autostoel in het vliegtuig reisde al zo'n jaar of 10 geleden is.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
In een pickup horen ze wel vast te zitten en taxi's zijn uitgezonderd. Normaal gesproken bel je dan dispatch voor een taxi met een childseat.Inge schreef:
Bij de pickup of een taxi zitten de kinderen ook niet vast in een kinderstoel en die rit was in ons geval een stuk langer dan het ritje naar de winkel...
Dat zal best, hier wel. Althans dat werd aangegeven bij 2 verschillende ziekenhuizen en bij ons bevallingsklasje.LittlePhoenix schreef:Dat je je baby niet meekrijgt uit het ziekenhuis als je geen autostoeltje hebt is onzin. Hier in Utah tenminste.
Eigenlijk een beetje een non-discussie niet?
Goed idee. Ik heb aanvullend bedacht dat manlief na het ophalen van de camper naar Walmart rijdt. En ik met de kids de boodschappen doe voor het eten. Daarna kan hij ons weer oppakkken.houstonwehaveaproblem schreef:Als de Walmart zo dicht bij het verhuurpunt van de camper zit en je mag niet met de kinderen los wegrijden, dan kan toch 1 persoon met camper naar de Walmart en daar de stoeltjes kopen en dan de rest van het gezin weer ophalen bij de verhuur? Is wel omslachtig, maar ook het veiligst.
Weet nog niet of ik de stoeltjes mee terug neem naar Nederland. We hebben hier goede stoeltje. Passen dus alleen niet op een heupgordel. Als we het nu niet doen.Iemand nog ervaring wat we er dan mee kunnen doen? We vliegen terug vanaf LA.
Gr. Yvonne
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Er is een topic voor in de US gekochte spullen die dan weer bij een forumlid achter worden gelaten voor een volgend forumlid (veelal kampeerbenodigdheden). Misschien kun je daar een oproepje plaatsen? Nadeel is wel dat je die stoeltjes in elk geval tot aan de verhuur nodig hebt en je ze dus niet een dag eerder al bij een forumlid kunt afgeven. Misschien achterlaten bij de verhuur?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de aanvulling. Volgens mij heb je dat hier in Nederland niet...?Vol schreef:In een pickup horen ze wel vast te zitten en taxi's zijn uitgezonderd. Normaal gesproken bel je dan dispatch voor een taxi met een childseat.Inge schreef:
Bij de pickup of een taxi zitten de kinderen ook niet vast in een kinderstoel en die rit was in ons geval een stuk langer dan het ritje naar de winkel...
Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar ik bedoelde de pickup transfer van de camperverhuurder.
Het lijkt mij nogal sterk dat ze commentaar op iets kunnen hebben waar ze zichzelf niet aan houden...
Groetjes Inge
Even een update. We zijn al weer bijna halvereege onze reis en we hebben twee stoeltjes gekocht bij de Target. De stoeltjes zitten gewoon met de twee-punts gordel vast. De upper anchor kon vast aan het punt waar ook de twee-punts gordel aan de camper vast zit. Allebei de stoeltjes zitten zo muurvast...
Rolf2 schreef:De upper anchor kon vast aan het punt waar ook de twee-punts gordel aan de camper vast zit. Allebei de stoeltjes zitten zo muurvast...
Ik zie nu pas dit topic. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe je het nu opgelost hebt. Heb je booster carseats (zonder 5 puntsgordel)? En hoe heb je het precies vastgemaakt?
Ik ga in september met 2 kids van 3 en 4 en doe ze ook liever niet op een zittingverhoger nl...
Denise
We hebben de camper nog een paar dagen dus ik kan nog wel evn een foto maken. Een zittingverhoger leek ons nutteloos maar wilden onze dochter wel graag goed vast hebben zitten.
Wij hebben dus twee stoeltjes gekocht. Voor onze jongste een convertible. Deze kan je als een soort maxicosi gebruiken (dus in een soort ligstand) alleen dat kan niet omdat er dan te weinig ruimte voor de benen is. Dit stoeltje staat dus gewoon in de zit stand op de bank met de rug naar de rijrichting. Voor onze dochter hebben we de grootste stoel gekocht met een 5 punt harnas. Deze staat op de andere bank. Beide stoeltjes zitten jet de heupgordel vast. De stoeltjes hebben het latch systeem en daarom ook een anchor aan de bovenkant. Als wij de plank van de bank loshaken dan kunnen wij dit anchor bevestigen aan hetzelfde punt waar ook de heupgoedels vastzitten aan de camper.
Het is wat gepriegel maar werkt uitstekend. Ik zal kijken of ik morgen nog wat foto's kan maken.
Wij hebben dus twee stoeltjes gekocht. Voor onze jongste een convertible. Deze kan je als een soort maxicosi gebruiken (dus in een soort ligstand) alleen dat kan niet omdat er dan te weinig ruimte voor de benen is. Dit stoeltje staat dus gewoon in de zit stand op de bank met de rug naar de rijrichting. Voor onze dochter hebben we de grootste stoel gekocht met een 5 punt harnas. Deze staat op de andere bank. Beide stoeltjes zitten jet de heupgordel vast. De stoeltjes hebben het latch systeem en daarom ook een anchor aan de bovenkant. Als wij de plank van de bank loshaken dan kunnen wij dit anchor bevestigen aan hetzelfde punt waar ook de heupgoedels vastzitten aan de camper.
Het is wat gepriegel maar werkt uitstekend. Ik zal kijken of ik morgen nog wat foto's kan maken.
-
- Amerika-expert
Het is veiliger of om de gordel te gebruiken of de LATCH, niet allebei! Staat ook heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing!
Daar kan ik me iets bij voorstellen ja, alleen is het in de camper niet mogelijk om genoeg goede punten voor het LATCH systeem te vinden. Vandaar maken we gebruik van de heup gordels en het LATCH systeem voor de bovenkant. Beide stoeltjes zitten goed vast.LittlePhoenix schreef:Het is veiliger of om de gordel te gebruiken of de LATCH, niet allebei! Staat ook heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing!
Ik heb er foto's van gemaakt dus als iemand interesse heeft PB dan maar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3905 Weergaves
-
Laatste bericht door HildetT
-
- 26 Reacties