Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard geblokkeerd - vertrek zaterdag!
Re: Creditcard geblokkeerd - vertrek zaterdag!
Vandaag heb ik bericht gehad van de Rabobank: mijn CC was geblokkeerd vanwege vermoeden gebruik door derden. Ook ik heb alleen tours geboekt bij Alcatraz, Page antelope canyon, helicoptervlucht etc. Net gebeld met de klantenservice; gelukkig geen andere onterechte afschrijvingen gepleegd. Krijg nu een nieuwe CC toegestuurd. Ben blij dat dit ver voor onze vakantie (augustus) gebeurd en niet vlak voor vertrek (sowieso heb ik nog een Visa CC achter de hand en mijn man heeft nog een CC).
Dus mede-forumleden: hou jullie afschriften van de CC in de gaten!
Onze creditkaart van de Rabobank werd tijdens onze vakantie in de USA ( 3 weken terug) geblokkeerd.
Wij hadden al een paar keer geprobeerd te betalen met de creditkaart bij tankstations, elke keer werd de kaart niet geaccepteerd.
Toen toch maar eens de helpdesk van de Rabobank gebeld. Werden toch wel bang dat er mee gefraudeerd was.
Ze hadden de creditcard geblokkeerd omdat wij buitensporig gedrag vertoonden, wij gebruiken hem alleen maar tijdens vakanties.
Ze hebben hem toen gelijk weer geactiveerd.
Aan de ene kant is het natuurlijk wel een veilig gevoel dat de betalingen gecontroleerd worden maar aan de andere kant is het wel heel lastig, gelukkig hadden wij ook genoeg cash op zak om de benzine contant te betalen.
Wij hadden al een paar keer geprobeerd te betalen met de creditkaart bij tankstations, elke keer werd de kaart niet geaccepteerd.
Toen toch maar eens de helpdesk van de Rabobank gebeld. Werden toch wel bang dat er mee gefraudeerd was.
Ze hadden de creditcard geblokkeerd omdat wij buitensporig gedrag vertoonden, wij gebruiken hem alleen maar tijdens vakanties.
Ze hebben hem toen gelijk weer geactiveerd.
Aan de ene kant is het natuurlijk wel een veilig gevoel dat de betalingen gecontroleerd worden maar aan de andere kant is het wel heel lastig, gelukkig hadden wij ook genoeg cash op zak om de benzine contant te betalen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Maar ook wel logisch Erna. De computers van Interpay slaan aan op je "betalingsgedrag" Het hele jaar geen gebruik en dan ineens in Amerika diverse uitgaven, in jullie geval dus een aanwijsbare reden. Het is lastig, maar voor de creditmaatschappijen is blokkeren de enig mogelijkheid om fraude tegen te gaan. Ze kunnen ook de kaart beter beveiligen, maar dat is te duur voor ze.
Waar ik mij aan irriteer is het volgende. In Florida wordt bij het tanken (met je CC) aan de pomp je steeds vaker gevraagd je "zipcode" in te toetsen. Die hebben wij (Europeanen) dus niet. Pincode wel, maar geen zipcode. Ik heb dat nu al twee keer nagevraagd bij mijn bank (ING) en daar weet men van niets. Soms lukt het wel een met een willekeurige zipcode, maar niet altijd. Gebeurt het volgende maand weer, ga ik toch eens een klacht indienen bij Mastercard en de ING.
Waar ik mij aan irriteer is het volgende. In Florida wordt bij het tanken (met je CC) aan de pomp je steeds vaker gevraagd je "zipcode" in te toetsen. Die hebben wij (Europeanen) dus niet. Pincode wel, maar geen zipcode. Ik heb dat nu al twee keer nagevraagd bij mijn bank (ING) en daar weet men van niets. Soms lukt het wel een met een willekeurige zipcode, maar niet altijd. Gebeurt het volgende maand weer, ga ik toch eens een klacht indienen bij Mastercard en de ING.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
tojo schreef:Net gebeld met de klantenservice; gelukkig geen andere onterechte afschrijvingen gepleegd.
Wat was er dan wel onterecht afgeschreven?, of had de bank de kaart geblokkeerd omdat je zelf gewoon betalingen hebt gedaan? Waarom zou je je afschrift extra in de gaten moeten houden als je gewoon je eigen betalingen doet, maar de bank vindt dat dat rare afschrijvingen zijn. (iedereen zal zijn afschriften controleren lijkt me)
Ik vind het van de gekke dat banken maar creditcards blokkeren terwijl er gewoon door de klant zelf betalingen mee gedaan worden, ze zouden i.p.v. meteen de boel blokkeren toch ook even bij de klant kunnen informeren wat voor een betalingen er gedaan zijn?, dat zou een hoop gedoe voorkomen.
Ook onze Mastercard van toen nog de postbank werd een keer midden in de vakantie geblokkeerd, gelukkig hadden we er nog 1, anders hadden we toch een hoop gedoe gehad, ook toen was de reden dat er veel mee betaald was in de VS, ja logisch, we waren daar op vakantie. Daarna maar een AMEX genomen en sindsdien nooit meer gedoe gehad met limiet of blokkeren.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat vind ik ook en volgens mij doen Amerikaanse banken dat wel. Zo gebruikt mijn vriend zijn CC vaak in meerdere plaatsen op één dag, omdat hij piloot is. En hij wordt regelmatig gebeld door zijn CC maatschappij om te informeren of dit zijn bestedingen waren of dat er gefraudeerd is. Dat vind ik netjes, want het kan natuurlijk best zijn dat er net die ene keer wel mee gefraudeerd is. Om meteen te blokkeren is wel heel drastisch.Harry schreef:Ik vind het van de gekke dat banken maar creditcards blokkeren terwijl er gewoon door de klant zelf betalingen mee gedaan worden, ze zouden i.p.v. meteen de boel blokkeren toch ook even bij de klant kunnen informeren wat voor een betalingen er gedaan zijn?, dat zou een hoop gedoe voorkomen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Tijdens onze reis naar Canada was plotseling onze kaart niet meer geldig en heb daarna contact gehad met de cc-maatschappij om hem te deblokkeren. Tijdens dat gesprek adviseerde men mij om voordat ik op vakantie ging dit te melden aan de cc-maatschappij omdat anders de kaart geblokkerd kon worden doordat het betalingsgedrag afweek van het normale patroon. Ik woon weliswaar in de US maar het zou kunnen dat dit ook in Nederland helpt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jouw bank of creditmaatschappij heeft niets met die zipcodes te maken hoor. De 'zipcode' is hetzelfde als je Nederlandse postcode.Ruud2004 schreef:Waar ik mij aan irriteer is het volgende. In Florida wordt bij het tanken (met je CC) aan de pomp je steeds vaker gevraagd je "zipcode" in te toetsen. Die hebben wij (Europeanen) dus niet. Pincode wel, maar geen zipcode. Ik heb dat nu al twee keer nagevraagd bij mijn bank (ING) en daar weet men van niets. Soms lukt het wel een met een willekeurige zipcode, maar niet altijd. Gebeurt het volgende maand weer, ga ik toch eens een klacht indienen bij Mastercard en de ING.
Ik weet dat een aantal forumleden gebruik maken van een heel makkelijk te onthouden zipcode, tenminste voor mensen die een meer dan 10 jaar geleden keken naar "Beverly Hills 90210". Dat laatste is een zipcode. En wat je ook kan doen: grabbel ergens een businesskaartje mee tijdens je eerste dag in de Us, en gebruik de zipcode die daar op staat. Uiteindelijk maakt dat allemaal toch niets uit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Bandido
- Amerika-expert
Helaas werkt dat trucje veelal niet meer. Er werd al wel vaker naar een postcode gevraagd, alleen is dit nu ook daadwerkelijk gelinked aan iemands adres. Zo probeerde ik in Massachusetts met de postcode van mijn schoonouders (die daar wonen) te tanken, maar dat lukte dus ook mooi niet. Pas toen ik mijn eigen postcode uit Atlanta gebruikte, werd deze geaccepteerd. Het enige wat je in zo'n geval kunt doen is naar binnen gaan en daar tekenen voor de transactie. Je kunt natuurlijk klagen bij je bank tot je een ons weegt, maar die kunnen er ook niet zoveel aan doen.
Trouwens, wat dan in NL weer erg onhandig kan zijn is dat men soms vraagt om een pincode. En die heb ik dan weer niet bij mijn Amerikaanse CC. En zo is er natuurlijk altijd wel wat.
Trouwens, wat dan in NL weer erg onhandig kan zijn is dat men soms vraagt om een pincode. En die heb ik dan weer niet bij mijn Amerikaanse CC. En zo is er natuurlijk altijd wel wat.

"Keep Georgia On Your Mind"
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit "trucje" werkt eigenlijk helemaal niet meer, het meeste succes hebben wij gehad door gewoon onze eigen Nederlandse postcode met een "0" ervoor te gebruiken, helpt dat niet dan zul je eerst met de creditcard naar binnen moeten.kastelke schreef:Jouw bank of creditmaatschappij heeft niets met die zipcodes te maken hoor. De 'zipcode' is hetzelfde als je Nederlandse postcode.
Ik weet dat een aantal forumleden gebruik maken van een heel makkelijk te onthouden zipcode, tenminste voor mensen die een meer dan 10 jaar geleden keken naar "Beverly Hills 90210". Dat laatste is een zipcode. En wat je ook kan doen: grabbel ergens een businesskaartje mee tijdens je eerste dag in de Us, en gebruik de zipcode die daar op staat. Uiteindelijk maakt dat allemaal toch niets uit.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Wat ik al aangaf hebben Bandido en Harry bevestigd, de truc om de zipcode te omzeilen werkt niet meer en daar ben ik niet blij mee, toch een inperking van het gemak van het gebruik van de CC.
@Bandido: Als niemand klaagt, veranderd er nooit wat. Ik wil best op de "oude" manier betalen hoor. Eerst tanken en dan loop ik wel even naar binnen, maar dat gaat niet. De pomp werkt niet. Eerst naar binnen dus en dan je CC daar achterlaten ? Dacht het niet.
@Bandido: Als niemand klaagt, veranderd er nooit wat. Ik wil best op de "oude" manier betalen hoor. Eerst tanken en dan loop ik wel even naar binnen, maar dat gaat niet. De pomp werkt niet. Eerst naar binnen dus en dan je CC daar achterlaten ? Dacht het niet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Waarom zou je je CC niet willen achterlaten?
Bang voor fraude?
Kan je op allerlei andere manieren overkomen.
Ik heb er geen problemen mee.
Bang voor fraude?
Allereerst succes met je geblokkeerde CC. Het is echt heel vervelend maar je kunt in Amerika genoeg prepaid/oplaadbare CC kopen bij bijvoorbeeld de Walmart of safeway.
Er wordt wel geregeld gevraagd om een 'picture' i.d. Behalve bij de walmart of safeway (daar gebruik je hem als een bankpas).
Ik kon in washington nergens een fictieve zipcode gebruiken. De enige optie is even naar binnen lopen en daar je cc laten zien of heel soms achterlaten, wat ik niet erg vind. Er zijn makkelijkere manieren om te frauderen, en mocht je er achter komen dat er is gefraudeerd laat je het geld terug boeken.
andere optie: Ga naar Oregon. Nergens problemen, gewoon je raam open doen en je kaart aan de pomp bediende geven
Er wordt wel geregeld gevraagd om een 'picture' i.d. Behalve bij de walmart of safeway (daar gebruik je hem als een bankpas).
Ik kon in washington nergens een fictieve zipcode gebruiken. De enige optie is even naar binnen lopen en daar je cc laten zien of heel soms achterlaten, wat ik niet erg vind. Er zijn makkelijkere manieren om te frauderen, en mocht je er achter komen dat er is gefraudeerd laat je het geld terug boeken.
andere optie: Ga naar Oregon. Nergens problemen, gewoon je raam open doen en je kaart aan de pomp bediende geven

Ik kwam er vorig jaar achter dat mijn credit card geblokkeerd was toen ik koffie wilde betalen bij McDonald's in New Mexico (ja, ik ben zo iemand die alles op de credit card zet). Ik had toen al een keer, zonder problemen, getankt in New Mexico. Ik woon in Arizona, maar had ze niet verteld dat ik naar andere staten zou gaan. Dat was de eerste keer dat dat was gebeurt, terwijl ik heel veel reis, maar toen ik vorige maand naar Europa ging heb ik wel alletwee m'n card companies verteld waar ik naartoe ging, en heb geen problemen gehad.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Mijn kaart is tijdens mijn vakantie ook geblokkeerd omdat ze bepaalde betalingen die ik via PayPal probeerde te doen, niet vertouwden...
ik kreeg daar keurig bericht van en het bleek trouwens om een tijdelijke blokkade te gaan. Een telefoontje was genoeg om te deblokkeren.
Maar ze zijn dus inderdaad erg alert, momenteel...misschien is er achter de schermen wel iets aan de hand....
ik kreeg daar keurig bericht van en het bleek trouwens om een tijdelijke blokkade te gaan. Een telefoontje was genoeg om te deblokkeren.
Maar ze zijn dus inderdaad erg alert, momenteel...misschien is er achter de schermen wel iets aan de hand....

- Ruud2004
- Amerika-expert
DVDGuy schreef:Waarom zou je je CC niet willen achterlaten?
Bang voor fraude?
Inderdaad Ruud, ik hou mijn kaart altijd in het zicht. Mijn kaart verdwijnt nooit achter de toonbank, daar zeg ik direct wat van. Voor je het weet is je kaart geskimd en dat is helemaal vervelend.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben dit afgelopen maart in Florida heel eenvoudig opgelostRuud2004 schreef:

Helaas is het niet gelukt om tijdig vervanging te regelen, het lukte mastercard niet om akkoord te krijgen van de Rabobank voor een emergency card.
Inmiddels zijn we in San Francisco en het 1e hotel vroeg gelijk al om de creditcard, gelukkig hebben we er nog een. We gaan nu maar genieten en hopen dat de camperverhuur geen problemen op gaat leveren,omdat de cc niet op naam van de hoofdbestuurder staat.
Inmiddels zijn we in San Francisco en het 1e hotel vroeg gelijk al om de creditcard, gelukkig hebben we er nog een. We gaan nu maar genieten en hopen dat de camperverhuur geen problemen op gaat leveren,omdat de cc niet op naam van de hoofdbestuurder staat.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zolang de eigenaar van die kaart erbij is, zal dat geen enkel probleem zijn; verhuurmaatschappij wil alleen zeker weten dat de (extra) kosten betaald worden en van wiens rekening dat afkomt zal hen niet veel uitmaken 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je meer zekerheid wilt hebben kan je het beste een Amex nemen.
Kost wel wat meer maar je krijgt veel meer service.
Zo kwamen wij er de avond voor onze vakantie achter dat we onze nieuwe creditcard kwijt waren.
De oude was verlopen. Dit was net na onze verhuizing, dus de kaart lag wel ergens.
Snel de Amex opgebeld geen probleem we konden de dag erna op het kantoor van Amex in Los Angeles (onze bestemming)
een nieuwe ophalen.
Gelukkig vonden we om 2 uur 's nachts toch nog de nieuwe kaart. Deze was nog geblokkeerd en kon alleen tijdens kantoor uren geactiveerd worden.
Na weer een telefoontje (om 2 uur 's nachts) naar de Amex was dit ook verholpen.
En nadat er bij een tankstation onterecht geld van onze cc was gehaald, was onze kaart geblokkeerd.
Na een telefoontje konden we de kaart weer gebruiken.
Ook wel erg lekker tijdens de vakantie.
Deze service heb je vaak niet bij andere banken, en is wel heel prettig.
Kost wel wat meer maar je krijgt veel meer service.
Zo kwamen wij er de avond voor onze vakantie achter dat we onze nieuwe creditcard kwijt waren.
De oude was verlopen. Dit was net na onze verhuizing, dus de kaart lag wel ergens.
Snel de Amex opgebeld geen probleem we konden de dag erna op het kantoor van Amex in Los Angeles (onze bestemming)
een nieuwe ophalen.
Gelukkig vonden we om 2 uur 's nachts toch nog de nieuwe kaart. Deze was nog geblokkeerd en kon alleen tijdens kantoor uren geactiveerd worden.
Na weer een telefoontje (om 2 uur 's nachts) naar de Amex was dit ook verholpen.
En nadat er bij een tankstation onterecht geld van onze cc was gehaald, was onze kaart geblokkeerd.
Na een telefoontje konden we de kaart weer gebruiken.
Ook wel erg lekker tijdens de vakantie.
Deze service heb je vaak niet bij andere banken, en is wel heel prettig.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Das verdomd toevallig. Hebben wij laatst ook gedaan, en prompt werd onze kaart geblokkeerd!! Gelukkig gaan wij pas over 4,5 week, maar toch. Nog meer mensen die dit hebben gehad?Lauwsz schreef:Ook ik ben geen PlayStationgebruiker. Ik zit bij de Rabobank. Ik heb ook kaarten voor Alcatraz gekocht, daarnaast een parkeerplaats voor vliegveld in dusseldorf betaald en eenmalig hier in Nederland gepint. Ook bij mij hadden ze het erover dat de politie door heeft gegeven dat er met de pas gefraudeerd was.BBX schreef:Allemaal PlayStation Network gebruikers toevallig?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1291 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties