Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death valley vanuit Las Vegas naar Bakersfield

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
esther-mark
Amerika-ontdekker

Death valley vanuit Las Vegas naar Bakersfield

Bericht door esther-mark »

Wij komen vanuit Las Vegas en gaan via Death Valley naar Bakersfield. Dit alles in 1 dag. Nu vroeg ik me af: wat is het meest efficiënt: Bij Shoshone het park binnen rijden langs bad wather en devils golf course, en daarna bij zabriskie point rechtsaf(gevoelsmatig terug) richting dantes vieuw. Of via death valley junction eerst naar dantes vieuw en daarna naar bad wather en devils golf course?????
Vervolgens willen we via stovepipe wells naar Bakersfield. Ook dan de vraag: pakken we de 190 en dan de 395 óf pakken we de panamint valley road (178) ?

Hoop dat iemand ons verder kan helpen!! ALvast dank voor de reacties :D
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hallo,

Dit is een lange rit maar wel te doen wij hebben het in 2003 ook gedaan. Optijd vertrekken uit Las Vegas, ik geloof dat we om 9 uur in de auto zaten en tegen 21:00 uur hadden we een hotel in Bakersfield.

Ik weet niet of we handig zijn gereden maar was wel een mooie rout ook buiten het park kan ik me nog herinneren.

Vanuit Las Vegas de I-15
Bij Baker de 127 Richtin Death Valley.
Via de 190 Richting Olancha
Bij Olancha de 395 op rijden tot je de 58 kruist en die richting Bakersfield.

Volgens mij was de 395 ook een hele mooie weg. Van in 1 keer zand, mooi groen.

groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
esther-mark
Amerika-ontdekker

Dank voor je reactie! Ik heb even meegekeken op de kaart, maar ik weet echter nu nog niet goed of jullie eerst dantes vieuw gedaan hebben óf eerst langs bad wather? Als ik op de kaart van Hallweg kijk, lijkt het alsof jullie een eind zijn omgereden. Op deze kaart ligt nl. tussen de 160 en de 127 nog een grijs weggetje (of is deze weg heel beroerd te rijden??? :yuk:

En heeft iemand misschien ook antwoord op mijn vraag:pakken we na stovepipe wells de 190 en dan de 395 óf pakken we de panamint valley road (178) naar Bakerfield ? Heeft iemand ervaring met één van deze routes????
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

esther-mark schreef: En heeft iemand misschien ook antwoord op mijn vraag:pakken we na stovepipe wells de 190 en dan de 395 óf pakken we de panamint valley road (178) naar Bakerfield ? Heeft iemand ervaring met één van deze routes????
Kan allebij, de 190 en 395 als je tijdgebrek hebt de CA 178 als je tijd genoeg hebt dit is een hele mooie route di al meerdere keren hier genoemd en besproken is (zoekfunctie gebruiken en dan Lake Isabella ingeven) in ons reisverslag van 2001 kan je er ook over lezen.
Rob
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

We hebben volgens mij eerst dante vieuws gezien, en als laatste badwater. We zijn zo gereden omdat volgens ons de mooiste route was...

groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

esther-mark schreef:Dank voor je reactie! Ik heb even meegekeken op de kaart, maar ik weet echter nu nog niet goed of jullie eerst dantes vieuw gedaan hebben óf eerst langs bad wather? Als ik op de kaart van Hallweg kijk, lijkt het alsof jullie een eind zijn omgereden. Op deze kaart ligt nl. tussen de 160 en de 127 nog een grijs weggetje (of is deze weg heel beroerd te rijden??? :yuk:
Die weg lijkt mij gewoon te rijden, Mapquest geeft hem ook aan als je Las Vegas-Shohone ingeeft (2 uur rijden).
Ik ken het stuk tussen Shosone en Badwater niet, maar gevoelsmatig zou ik voor die route kiezen, dus eerst Badwater en Devils GolfCourse, en dan via Furnace Creek en Zabriskie Point naar Dantes View. Dat laatste stuk doe je dan twee keer.
Tussen Devils Golf Course en Furnace Creek kun je dan ook nog Artists Drive meenmen, dit is eenrichtingsverkeer, en naar het noorden rijd je dan net goed.
esther-mark schreef: En heeft iemand misschien ook antwoord op mijn vraag:pakken we na stovepipe wells de 190 en dan de 395 óf pakken we de panamint valley road (178) naar Bakerfield ? Heeft iemand ervaring met één van deze routes????
Geen ervaring, het lijkt me allemaal wel erg ver worden op 1 dag. Het nadeel van Death Valley midden op de dag is dat het zo mogelijk nog heter is dan aan het begin en eind van de dag en dat alle kleuren ook minder mooi zijn. Als jullie tijd hebben zou ik overwegen om in DV te overnachten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 mei 2006, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
esther-mark
Amerika-ontdekker

Dank je wel voor het meedenken! :D
We hebben al onze hotels al vastliggen, dus helaas kunnen we niet meer een extra overnachting in Death Valley doen. Heeft iemand een idee hoe lang we er over zullen doen als we zo hier en daar ook nog eens uitstappen en foto's maken??
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Esther-Mark,

hieronder heb ik de route even in kaart gebracht. Afgaande op bovenstaande posts, zullen jullie de route van Las Vegas naar Bakersfield zo rijden.

Afbeelding

Streets & Trips geeft aan dat deze route 411 mijl is en de zuivere reistijd 8 u. 30 min (!) Je rijdt hierbij ook de Artists Drive (3) en je doet Zabriskie Point (4) aan. Badwater ligt tussen nr's 3 en 4 in. Daar kom je dus ook langs.

Het zal een flinke rit worden. Als je heel vroeg (07.00 u ?) vertrekt uit Las Vegas is het wellicht te doen. Bereid je in ieder geval voor op een lange en vermoeiende dag. Ik zag bij het routekaartje dat wij voor jullie gemaakt hebben, dat de rit van Las Vegas naar Bakersfield korter is. Dit komt omdat S & T hiervoor de snelste route gekozen heeft.

Gezien jullie reisschema die ook bij het routekaartje staat, zal het moeilijk zijn extra tijd vrij te maken voor deze rit denk ik. Er zit weinig speling in het reisschema en als alles al vast ligt wordt het natuurlijk ook lastig.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zo had ik het ook in gedachten Roland, handig zo'n kaartje erbij.

Dantes View is hierin nog niet meegenomen, dat kost nog eens ruim een uur extra vanaf Zabriskie Point schat ik.

Je zou toch moeten overwegen om ipv Bakersfield in Ridgecrest te overnachten. meestal kun je kosteloos annuleren als je op tijd bent. Maar ik weet niet of jullie dan de volgende dag in tijdnood komen.

Marianne
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

hallo,

Wij hebben het ook gereden en het is best wel te doen. We zijn om 9:00 uur uit Las Vegas gereden en hadden om 21:00 uur een hotel in Bakersfield. Daarbij zijn we ook regelmatig gestopt in Death Valley en hebben we onderweg ook nog gegeten. Het is gewoon een lange dag, maar goed te doen

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi,

Ik heb beide wegen gereden, maar ook de I 95 van Vegas naar DV en ook vanaf Barstow via Shoshone en voor zover ik het kan bekijken zou ik een andere route (efficiënter n.m.m.) nemen als je ook naar Dante's View wilt. Het park benaderen vanaf Death Valley Junction vind ik bovendien de mooiste route. Ik zal hieronder ook een kaartje plaatsen om te laten zien hoe ik het zou doen in jullie geval.

Net als op het kaartje van Roland, neem je de SR 160 vanaf Las Vegas naar Pahrump (nr. 2). Hier kun je evt. nog wat inkopen doen. Je ziet hier een grote superstore en ook een Walmart. Je rijdt nog een paar mijl Pahrump voorbij en gaat dan linksaf de W BellVista Ave op. Later heet deze weg de Ash Meadow road en de State Line Road. Geen super brede weg, maar schiet mooi op.

Bij Death Valley Junction pak je de US 190 en kom je na 18 mijl bij de oostingang van het park. Vlak hierna heb je links de afslag naar Dantes View (nr. 3). Deze weg is 13 mijl lang, kruipt behoorlijk omhoog en is dan ook verboden voor voertuigen langer dan 25 feet. Vanaf dit punt heb je een mooi uitzicht over de Valley, het zout en Badwater. Dan moet je diezelfde 13 mijl weer terug naar beneden rijden.

Je vervolgt de US 190 en stopt bij Zabriskie Point (nr. 4). Hier moet je een stukje naar boven lopen. Neem water mee, want het is hier bloedje heet, maar het uitzicht is fantastisch. Vervolg hierna de weg en sla bij de driesprong linksaf de Badwaterroad op. Tot aan Badwater is het 11 mijl. Onderweg vind je aan je rechterhand Devils Golf Course (staat aangegeven). Rij verder tot Badwater (nr. 5).

Ga hierna dezelfde weg terug en sla halverwege rechtsaf de Artist Drive (nr. 6) op. Deze weg is eenrichtingsverkeer, vandaar dat je hem zo moet rijden. Bij de kruising met de US 190 ga je vervolgens links en vervolgt de weg door het park. Aan je linkerhand vind je, na de Furnace Creek Ranch, het Visitor Center. Hierna via Stove Pipe Wells en de Westentrance (nr. 7) het park verlaten.

Dit wordt een superlange dag, dus stel je daar op in en vertrek zo vroeg mogelijk. Het laatste stuk over de 178 langs Lake Isabelle (kronkelweg) is heel mooi, maar is ons destrijds een beetje opgebroken, omdat je al zo'n lange dag achter de rug hebt, het smoorheet hebt gehad en je het eigenlijk helemaal wel een beetje hebt gehad dan.... :wink: In mijn beleving kwam er geen eind aan en ik zou dan nu ook via de Interstate naar Bakersfield gaan. Maar.....dit is natuurlijk allemaal heel persoonlijk.

Afbeelding

Hopelijk is zo een en ander wat duidelijker en heb je wat aan deze info. Succes met de planning.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
esther-mark
Amerika-ontdekker

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik waardeer het zeer dat jullie zoveel tijd nemen om antwoord te geven op vragen die we hier stellen. Wat fijn dat jullie je ervaring willen delen met ons :D .
We zullen in ieder geval vroeg vertrekken en afh. hoe de dag verlopen is zullen we doen besluiten hoe we het laatste stukje doen. Of de 178 langs Lake Isabelle of via de Interstate naar Bakersfield gaan.
Hoeveel tijd moeten we uittrekken als we over het de 178 naar Bakersfield gaan???Dan kunnen we, als we op dat punt zijn (395, afslag 178) nl. uitrekenen in tijd wat het meest handige is om te doen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

esther-mark schreef:Hoeveel tijd moeten we uittrekken als we over het de 178 naar Bakersfield gaan???Dan kunnen we, als we op dat punt zijn (395, afslag 178) nl. uitrekenen in tijd wat het meest handige is om te doen.
Hoi,

Eerst even het volgende: In de buurt bij Ridgecrest buigt de US 395 af naar het zuidoosten en jullie gaan dan verder via de SR 14 naar het zuidwesten. Hier is ook de afslag naar Lake Isabelle via de SR 178.

Vanaf dit punt naar Bakersfield over de SR 178 is 86 mijl en Streets & Trips rekent hier 1:40 uur voor. Vanaf dezelfde afslag naar Bakersfield via de SR 14 en de SR 58 is het 110 mijl en hier wordt 2:00 uur precies voor gerekend.

Op papier is de weg via Lake Isabelle dus sneller, maar in de praktijk en gevoelsmatig, betwijfel ik dit.

Heb je wat aan deze informatie?

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer