Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
aantal vraagjes rond eerste reis naar New York en Washington
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: aantal vraagjes rond eerste reis naar New York en Washin
Jullie zijn er begin augustus en dan zou ik wel reserveren, ja. Het wordt eind augustus heel rustig in de stad, maar in het begin van de maand zijn er meestal nog veel toeristen. Of de dag uitmaakt, weet ik eigenlijk niet. Midden in de week is het wellicht rustiger, dan tegen het weekend.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb gisteren tickets gekocht voor de musical spiderman. Nu kreeg ik een mail met mijn order nummer en deze boodschap:
You will receive your tickets via: International Will Call - For International Orders Only - Tickets held at Will Call can only be retrieved by the cardholder with original credit card of purchase and a valid photo ID with signature such as a government issued ID, driver's license or passport.
Wil dit zeggen dat we in New york de kaartjes moeten gaan afhalen of worden ze opgestuurd?
Als ik die in new york moet afhalen, waar is dit dan precies?
alvast bedankt
You will receive your tickets via: International Will Call - For International Orders Only - Tickets held at Will Call can only be retrieved by the cardholder with original credit card of purchase and a valid photo ID with signature such as a government issued ID, driver's license or passport.
Wil dit zeggen dat we in New york de kaartjes moeten gaan afhalen of worden ze opgestuurd?
Als ik die in new york moet afhalen, waar is dit dan precies?
alvast bedankt
Hi Barrie,
Hiermee kun je bij de kassa van het theater je kaartjes ophalen. Je geeft dan gewoon je creditcard en je paspoort en dan krijg je je kaartjes netjes mee
! De musical schijnt te gek te zijn, dus heel veel plezier!
Hiermee kun je bij de kassa van het theater je kaartjes ophalen. Je geeft dan gewoon je creditcard en je paspoort en dan krijg je je kaartjes netjes mee

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
inderdaad kun je de kaartjes in het theater ophalen, vanaf 10 uur.
Ik kon mijn kaartjes van die show alleen dezelfde dag ophalen, trouwens.
Ik kon mijn kaartjes van die show alleen dezelfde dag ophalen, trouwens.
merci voor de reacties
ik heb trouwens mijn planning wat verder uitgewerkt en tijdstippen erbij vermeld. Op het moment zelf zien we wel, want we willen vooral genieten van deze stad en ons niet haasten om alles te zien wat er op de planning staat.
Planning new york
Dag 1 (di):
aankomst new york om 21 uur. We denken rond 24 uur in Hostel
Dag 2 (woe):
10u30: radio city music hall tour (duurt 1 uur en begint om 11uur) + binnenspringen bij NBC tour voor te reserveren.
13uur: madam Tussaud (hier ook al kijken of onze kaarten voor de musical al binnen zijn).
15u30uur: Harry potter musea
17uur: Time square
19uur: skyride
20u30: empire state building
Dag 3 (do):
9u30: NBC tour
11uur: MOMA
14uur: vliegdekschip (intrepid)
16.30uur: grand central terminal(audio guide tot 18uur) + Chrysler building+ NY public library (tot 18 uur open)
19uur: Rockefeller center
22uur: top of the rock
(dag 2 en 3 kan wat door elkaar zijn want is allemaal wat in de zelfde buurt, indien er iets niets lukt op deze 2 dagen, kunnen we dit altijd tijdens de laatste 2 dagen doen in NY omdat deze minder druk zijn)
Dag 4 (vrij):
8u30: statue of liberty
13u30: bike rental lower manhattan en naar brooklyn fietsen.
16u30: lower manhattan verkennen (tussen vrijheidsbeeld en bike rental ook lower manhattan verkennen, als er tijd is).
17u30: terug in hostel
20uur: musical spiderman
Dag 5 (zat):
10uur: guggenheim
13uur: whitney museam of American art (kijken of dit de moeite is, zo niet, gaan we vlug door naar metropolitan museum)
16uur: metropolitan museam of art
Erna bloomingsdale of central park verkennen
19u30 a 20u: terug in hostel
21u30: boottocht
Dag 6 (zon):
10uur: American museam of natural history
13uur : bike rental voor central park
17uur: bloomingsdale of central park verkennen
Activiteiten van dag 5 en 6 kunnen door elkaar zijn want is allemaal rond central park
Dag 7(ma):
Stad verkennen en shoppen (little Italy, China town,…) en het is de 4de juli, dus ’s avonds vuurwerk
Tribute WTC center bezoeken
Dag 8(di)
11uur: bodies… the exhibition
14uur: Lincoln center tour (mss) (hiervoor al eens vroeger binnenspringen om te reserveren)
Erna winkelen.
Dag 9(woe): vertrekken naar washington DC (rond 11 uur a 12 uur)
WASHINGTON
Dag 9: toekomen rond 17 a 18 uur in hostel. Vertrekken naar stad om al eens een wandeling te maken.
Dag 10(do):
11uur: Washington monument
13uur tot 18uur: witte huis, George Washington university, thomas jefferson memorial, fanklin roosevelt memorial, lincoln memorial, vietnam veterans memorial.
18u tot 21 uur: Chinatown en stad verkennen
Dag 11(vrij):
10u40: capitol
12u30: air en space museum
15u: American history museum (kort bezoek of kiezen uit American history of natural history
16u30: natural history museum (kort bezoek of kiezen uit American history of natural history)
‘s avonds stad verkennen (bijvoorbeeld nog national archives bezoeken)
Dag 12(zat):
11uur: pentagon
12u30 arlington cemetery
16u30: stad verkennen (eventueel roosevelt Island)
Dag 13(zon):
Uitslapen en vertrekken rond 12u a 13 uur.
rond 18 uur in New York en couchsurfplaats vinden en erna stad nog eens verkennen (plaatsen dat we nog niet gezien hebben of terug willen zien)
Dag 14(ma):
vlucht om 22uur ’s avonds, dus nog een hele dag om de sfeer van New York terug op te snuiven en te genieten van deze stad.
Dag 15(di): aankomst België.
ik heb trouwens mijn planning wat verder uitgewerkt en tijdstippen erbij vermeld. Op het moment zelf zien we wel, want we willen vooral genieten van deze stad en ons niet haasten om alles te zien wat er op de planning staat.
Planning new york
Dag 1 (di):
aankomst new york om 21 uur. We denken rond 24 uur in Hostel
Dag 2 (woe):
10u30: radio city music hall tour (duurt 1 uur en begint om 11uur) + binnenspringen bij NBC tour voor te reserveren.
13uur: madam Tussaud (hier ook al kijken of onze kaarten voor de musical al binnen zijn).
15u30uur: Harry potter musea
17uur: Time square
19uur: skyride
20u30: empire state building
Dag 3 (do):
9u30: NBC tour
11uur: MOMA
14uur: vliegdekschip (intrepid)
16.30uur: grand central terminal(audio guide tot 18uur) + Chrysler building+ NY public library (tot 18 uur open)
19uur: Rockefeller center
22uur: top of the rock
(dag 2 en 3 kan wat door elkaar zijn want is allemaal wat in de zelfde buurt, indien er iets niets lukt op deze 2 dagen, kunnen we dit altijd tijdens de laatste 2 dagen doen in NY omdat deze minder druk zijn)
Dag 4 (vrij):
8u30: statue of liberty
13u30: bike rental lower manhattan en naar brooklyn fietsen.
16u30: lower manhattan verkennen (tussen vrijheidsbeeld en bike rental ook lower manhattan verkennen, als er tijd is).
17u30: terug in hostel
20uur: musical spiderman
Dag 5 (zat):
10uur: guggenheim
13uur: whitney museam of American art (kijken of dit de moeite is, zo niet, gaan we vlug door naar metropolitan museum)
16uur: metropolitan museam of art
Erna bloomingsdale of central park verkennen
19u30 a 20u: terug in hostel
21u30: boottocht
Dag 6 (zon):
10uur: American museam of natural history
13uur : bike rental voor central park
17uur: bloomingsdale of central park verkennen
Activiteiten van dag 5 en 6 kunnen door elkaar zijn want is allemaal rond central park
Dag 7(ma):
Stad verkennen en shoppen (little Italy, China town,…) en het is de 4de juli, dus ’s avonds vuurwerk
Tribute WTC center bezoeken
Dag 8(di)
11uur: bodies… the exhibition
14uur: Lincoln center tour (mss) (hiervoor al eens vroeger binnenspringen om te reserveren)
Erna winkelen.
Dag 9(woe): vertrekken naar washington DC (rond 11 uur a 12 uur)
WASHINGTON
Dag 9: toekomen rond 17 a 18 uur in hostel. Vertrekken naar stad om al eens een wandeling te maken.
Dag 10(do):
11uur: Washington monument
13uur tot 18uur: witte huis, George Washington university, thomas jefferson memorial, fanklin roosevelt memorial, lincoln memorial, vietnam veterans memorial.
18u tot 21 uur: Chinatown en stad verkennen
Dag 11(vrij):
10u40: capitol
12u30: air en space museum
15u: American history museum (kort bezoek of kiezen uit American history of natural history
16u30: natural history museum (kort bezoek of kiezen uit American history of natural history)
‘s avonds stad verkennen (bijvoorbeeld nog national archives bezoeken)
Dag 12(zat):
11uur: pentagon
12u30 arlington cemetery
16u30: stad verkennen (eventueel roosevelt Island)
Dag 13(zon):
Uitslapen en vertrekken rond 12u a 13 uur.
rond 18 uur in New York en couchsurfplaats vinden en erna stad nog eens verkennen (plaatsen dat we nog niet gezien hebben of terug willen zien)
Dag 14(ma):
vlucht om 22uur ’s avonds, dus nog een hele dag om de sfeer van New York terug op te snuiven en te genieten van deze stad.
Dag 15(di): aankomst België.
Laatst gewijzigd door Barrie op 12 jun 2011, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- meyem
- Amerika-expert
ik maak uit je programma op dat je een NY pass hebt?
zo niet, dan moet je die skyride skippen, want die is absoluut geen 40$ waard!
het beeld is nogal wazig,,,heb je een 3D brilletje? neem die dan es mee om te kijken of dat wat oplevert?
sommige dingen zijn nog krap gepland, maar ach, wat je zegt, dat moet je ter plekke ervaren....
Jullie mogen al bijna, heerlijk, hoor!
zo niet, dan moet je die skyride skippen, want die is absoluut geen 40$ waard!
het beeld is nogal wazig,,,heb je een 3D brilletje? neem die dan es mee om te kijken of dat wat oplevert?
sommige dingen zijn nog krap gepland, maar ach, wat je zegt, dat moet je ter plekke ervaren....
Jullie mogen al bijna, heerlijk, hoor!
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25

Het lijkt me allemaal wel heel erg haasten hoor met dit schema.
Lijkt een beetje op een excursie-schema van Japanners in een bus die achter een mevrouw met een paraplu aanhollen.

Maar zoals je zelf al aangeeft :
Barrie schreef:.... Op het moment zelf zien we wel, want we willen vooral genieten van deze stad en ons niet haasten om alles te zien wat er op de planning staat....
- meyem
- Amerika-expert
o ja, en ik weet t niet, hoor, maar dat Visitor's Center lijkt me nou juist iets dat gesloten is op 4 juli????
waarom ik dan denk, dat weet ik ook al niet.....
waarom ik dan denk, dat weet ik ook al niet.....

Ik weet dat sommige zaken/ dagen mss iets overpland zijn. Maar inderdaad dan zien we dat op het moment wel. We willen ons vooral niet haasten en genieten. Maar ik ben iemand die graag op voorhand vanalles plant en ermee bezig ben. Hierdoor weet ik ongeveer wat we allemaal kunnen doen.
Ik denk dat vooral de eerste 2 dagen iets te druk zijn. De andere dagen vallen wel mee.
Zaken die ik zeker wil zien zijn:
madam Taussaud, empire state building, time square, boottocht, top of the rocks, intrepid, MOMA, guggenheim, American museam of natural history,bodies… the exhibition, statue of liberty en de 2 fietstochten
De andere zaken zijn bijkomend en doen we als we tijd hebben.
de tours rond radio city music hall, nbc tour en lincoln tour zien we ter plekke wel want op voorhand reserveren ging niet.
Ik heb inderdaad een new york pass en ik heb ergens wel een 3d brilletje liggen. Ik zal deze eens meepakken om te zien of het effect heeft (indien ik het niet vergeet).
Ik kijk er inderdaad heel erg naar uit. In februari heb ik deze reis geboekt en vanaf dat moment ben ik er eigenlijk elke dag mee bezig geweest en het is leuk om te weten dat het steeds dichterbij komt.
Alvast merci voor de informatie. Deze site heeft mij veel geholpen om zaken te plannen.
Ik denk dat vooral de eerste 2 dagen iets te druk zijn. De andere dagen vallen wel mee.
Zaken die ik zeker wil zien zijn:
madam Taussaud, empire state building, time square, boottocht, top of the rocks, intrepid, MOMA, guggenheim, American museam of natural history,bodies… the exhibition, statue of liberty en de 2 fietstochten
De andere zaken zijn bijkomend en doen we als we tijd hebben.
de tours rond radio city music hall, nbc tour en lincoln tour zien we ter plekke wel want op voorhand reserveren ging niet.
Ik heb inderdaad een new york pass en ik heb ergens wel een 3d brilletje liggen. Ik zal deze eens meepakken om te zien of het effect heeft (indien ik het niet vergeet).
Ik kijk er inderdaad heel erg naar uit. In februari heb ik deze reis geboekt en vanaf dat moment ben ik er eigenlijk elke dag mee bezig geweest en het is leuk om te weten dat het steeds dichterbij komt.
Alvast merci voor de informatie. Deze site heeft mij veel geholpen om zaken te plannen.
Het is misschien wat druk, maar niet overdreven hoor
.. Gewoon doen wat je kunt en wilt en dan zie je vanzelf wel hoe het loopt.
Wij zitten tegelijk met jullie in NY (3 t/m 6 juli)! Heel veel plezier!

Wij zitten tegelijk met jullie in NY (3 t/m 6 juli)! Heel veel plezier!
Ah, leuk. Wie weet komen we elkaar daar tegen:).
Denk niet dat jue Chinatown in DC moet gaan bezoeken als je die in NY al gedaan hebt, is veel kleiner en voor mij niet de moeite.
George Washington U bezoeken zie ik ook geen groot voordeel in, vooral daar je eerder Georgetown vermelde, waar toch meer te zien is.
Arlington zelf stelt niets voor, dus hou het maar op de Arlington Cemetery waar je echt een tijd kan doorbrengen, gebruik de Tourmobile, echt waard om een eerste indruk te krijgen.
George Washington U bezoeken zie ik ook geen groot voordeel in, vooral daar je eerder Georgetown vermelde, waar toch meer te zien is.
Arlington zelf stelt niets voor, dus hou het maar op de Arlington Cemetery waar je echt een tijd kan doorbrengen, gebruik de Tourmobile, echt waard om een eerste indruk te krijgen.
Merci voor de info, zal er rekening mee houden.
Met Arlington bedoelde ik inderdaad Arlington cemetery (zal het aanpassen;)).
Met Arlington bedoelde ik inderdaad Arlington cemetery (zal het aanpassen;)).
Hoi Barry,
De metro vertrekt inderdaad ook vanaf Howard Beach en daar stopt de airtrain ook, gewoon wat langer blijven zitten, kun je zo vinden via google maps, als je intikt bij welke terminal je moet zijn en wat het adres is van je hostel krijg je een duidelijke routebeschrijving. Als je helemaal naar 125th moet, duurt het wel wat langer met de metro, 45 minuten naar 34th street en dan nog +/- 20 minuten naar 125th. Zou wel even kijken als je toch met de metro gaat, waar je ergens moet zijn op 125th! De C train komt namelijk ergens midden op 125th uit terwijl de 1 train dicht bij de Hudson stopt! Sowieso 's avonds laat met de C train schijnt niet heel veilig te zijn. Je kunt ook nog kijken naar Supershuttle, goedkoper omdat je met mensen een taxi deelt, maar je bent wel langer onderweg!

De metro vertrekt inderdaad ook vanaf Howard Beach en daar stopt de airtrain ook, gewoon wat langer blijven zitten, kun je zo vinden via google maps, als je intikt bij welke terminal je moet zijn en wat het adres is van je hostel krijg je een duidelijke routebeschrijving. Als je helemaal naar 125th moet, duurt het wel wat langer met de metro, 45 minuten naar 34th street en dan nog +/- 20 minuten naar 125th. Zou wel even kijken als je toch met de metro gaat, waar je ergens moet zijn op 125th! De C train komt namelijk ergens midden op 125th uit terwijl de 1 train dicht bij de Hudson stopt! Sowieso 's avonds laat met de C train schijnt niet heel veilig te zijn. Je kunt ook nog kijken naar Supershuttle, goedkoper omdat je met mensen een taxi deelt, maar je bent wel langer onderweg!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar 's avonds, wanneer hij gaat, zijn er wel veel leuke restaurants in die buurt.pbuyse1 schreef:Denk niet dat jue Chinatown in DC moet gaan bezoeken als je die in NY al gedaan hebt, is veel kleiner en voor mij niet de moeite.
GWU ligt ook een beetje uit de looprichting van de rest van de planning. Vergis je niet in de te lopen afstanden in Washington! En inderdaad, geen erg opvallende campus daar, Georgetown University daarentegen wel.George Washington U bezoeken zie ik ook geen groot voordeel in, vooral daar je eerder Georgetown vermelde, waar toch meer te zien is.
Op die dag, dat je het Capitool gaat bezoeken, heb je vast ook tijd voor de Library of Congress (via tunnel vanuit het Capitool) en het Supreme Court. Beiden zeer de moeite waard. Om eerlijk te zijn vind ik je indeling voor je bezoek aan Washington helemaal niet logisch, maar misschien lees ik het verkeerd.
Ah, ik had eens op dit forum gelezen dat georgetown university interessant was, maar ik zal dit verwisseld hebben met GWU. Merci voor dit te vermelden, want dan gaan we GWU schrappen. Besparen we hier tijd mee.
Als we tijd hebben, zullen we Georgetown university eens bezoeken. Ik vind het inderdaad niet zo gemakkelijk om een planning op te maken voor Washington omdat er zoveel te doen is en 3 dagen is misschien net iets te weinig. Die Tunnel om naar Library of Congress te gaan. Zit dit in de tour? of mag je na de tour gewoon de tunnel in gaan. Kun je via library of Congress ook rechtstreeks naar de Supreme court gaan?
Bij dag 1 is het de bedoeling om na het Washington momument een mooie wandeling te maken en zo op een rustig tempo de verschillende memorials te bezichtigen.
Bij dag 2 capitol en dus daarbijhorende Library of Congress en Supreme court. Ik wil die dag ook zeker het air en space museum bezichtigen.
Het American history museum of National museum of Natural history (één van de 2 eventueel ook bezoeken. Welk is het interessantste?). Ik heb hier nog een vraagje over:
-als je in New york het American museum of natural history hebt bezocht, is het dan een meerwaarde om het National museum of Natural history te bezoeken?
Merci
Als we tijd hebben, zullen we Georgetown university eens bezoeken. Ik vind het inderdaad niet zo gemakkelijk om een planning op te maken voor Washington omdat er zoveel te doen is en 3 dagen is misschien net iets te weinig. Die Tunnel om naar Library of Congress te gaan. Zit dit in de tour? of mag je na de tour gewoon de tunnel in gaan. Kun je via library of Congress ook rechtstreeks naar de Supreme court gaan?
Bij dag 1 is het de bedoeling om na het Washington momument een mooie wandeling te maken en zo op een rustig tempo de verschillende memorials te bezichtigen.
Bij dag 2 capitol en dus daarbijhorende Library of Congress en Supreme court. Ik wil die dag ook zeker het air en space museum bezichtigen.
Het American history museum of National museum of Natural history (één van de 2 eventueel ook bezoeken. Welk is het interessantste?). Ik heb hier nog een vraagje over:
-als je in New york het American museum of natural history hebt bezocht, is het dan een meerwaarde om het National museum of Natural history te bezoeken?
Merci
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De tunnel naar het LOC is na de tour. Het Supreme Court ligt naast het LOC, maar dat is alleen over straat te bereiken. Het Natural History Museum hier is een van mijn favorieten, maar het American HIstory Museum is uniek, dus als ik moest kiezen, zou ik de laatste nemen, zeker als je ook al het Natural History Museum in New York hebt bezocht.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hallo
Ben 2 maanden terug 1 week in Washington geweest.
Misschien haal je iets uit mijn reisverslag en kan je een handige indeling maken.
Verder zou ik als je stopt bij het Pentagon de tip voor het 0/11 memorial willen geven.
viewtopic.php?f=9&t=34159
Groetjes Naomi
Ben 2 maanden terug 1 week in Washington geweest.
Misschien haal je iets uit mijn reisverslag en kan je een handige indeling maken.
Verder zou ik als je stopt bij het Pentagon de tip voor het 0/11 memorial willen geven.
viewtopic.php?f=9&t=34159
Groetjes Naomi
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3728 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl