Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Williams naar de Grand Canyon rijden in donker; doen?
Van Williams naar de Grand Canyon rijden in donker; doen?
Goedemiddag,
Deze zomer gaan we een ronde in zuid-west USA doen met de auto. (1e keer)
Ik heb een hotel geboekt in Williams om de Grand Canyon te bezoeken. Dichterbij was geen optie vanwege de hoge prijzen in het juli.
Nu begreep ik dat het heel mooi is om de zonsopgang te bekijken bij de Grand Canyon. Ik begreep ook dat het niet verstandig is om in het donker te rijden.
Ik heb zelf geen ervaring met het rijden in het donker in de USA en zeker niet op die weg.
Enig idee of het een verantwoorde actie is om voor zonsopgang vanaf Williams naar de Grand Canyon te rijden?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Deze zomer gaan we een ronde in zuid-west USA doen met de auto. (1e keer)
Ik heb een hotel geboekt in Williams om de Grand Canyon te bezoeken. Dichterbij was geen optie vanwege de hoge prijzen in het juli.
Nu begreep ik dat het heel mooi is om de zonsopgang te bekijken bij de Grand Canyon. Ik begreep ook dat het niet verstandig is om in het donker te rijden.
Ik heb zelf geen ervaring met het rijden in het donker in de USA en zeker niet op die weg.
Enig idee of het een verantwoorde actie is om voor zonsopgang vanaf Williams naar de Grand Canyon te rijden?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Laatst gewijzigd door markro op 18 jun 2011, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Re: Grand Canyon
Zolang je verlichting het doet van de huurauto zal dit geen problemen opleveren
Je kunt dus gewoon verantwoord naar de rim rijden.

Bedankt voor je antwoord!kendor schreef:Zolang je verlichting het doet van de huurauto zal dit geen problemen opleveren![]()
Zat vooral met de verhalen van wildlife etc en dat dit heel gevaarlijk is.
Bedoel jij dat je het in het algemeen niet spanned vind of is die weg vooral geen probleem?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Grand Canyon is in juli niet duurder dan in andere maanden, kijk zo nu en dan toch eens op http://www.xanterra.com of er iets vrij is. Goedkope opties in GC Village zijn de Bright Angel Lodge, Maswik Lodge en Yavapai Lodge.
Donker of niet, het is toch een aardig eindje rijden van Williams, en je zult het rustig aan moeten doen in het donker.
Marianne
Donker of niet, het is toch een aardig eindje rijden van Williams, en je zult het rustig aan moeten doen in het donker.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Gewoon rustig aan doen, ik denk wel dat het een uur rijden is, wat met een zonsondergang vanaf desert tower view?????
Een uur van williams naar de rim bedoel ik dan........
Een uur van williams naar de rim bedoel ik dan........
De weg is geen probleem. Wildlife heb je overal. Normale voorzichtigheid betrachten._ronald_ schreef:Bedankt voor je antwoord!kendor schreef:Zolang je verlichting het doet van de huurauto zal dit geen problemen opleveren![]()
Zat vooral met de verhalen van wildlife etc en dat dit heel gevaarlijk is.
Bedoel jij dat je het in het algemeen niet spannend vind of is die weg vooral geen probleem?
Je hoeft je geen zorgen te maken...je kunt er gewoon heenrijden en genieten van hopelijk een prachtige zonsopgang!
Bedankt voor jullie reactie.
Helaas zijn er dus echt geen hotels beschikbaar in de buurt op dat moment.
Het hotel in Williams heb ik ook al vastgelegd.
Ik volg jullie advies en zal op het gemak heeeeeeeel vroeg in de ochtend (met licht aan:)) richting de Grand Canyon rijden. Je moet er wat voor over hebben:).
Helaas zijn er dus echt geen hotels beschikbaar in de buurt op dat moment.
Het hotel in Williams heb ik ook al vastgelegd.
Ik volg jullie advies en zal op het gemak heeeeeeeel vroeg in de ochtend (met licht aan:)) richting de Grand Canyon rijden. Je moet er wat voor over hebben:).
Dat doe je goed. Vergeet niet een jas mee te nemen...het kan er behoorlijk fris zijn zo vroeg.
Veel plezier alvast!
Veel plezier alvast!
Goed op tijd vertrekken, eens je de zon ziet opkomen is het héél snel dag. en van het autorijden in het donker mag je zeker geen schrik hebben.
Heb zelf ondervonden dat het van de GC zelf tot je aan de uitgang raakt, zeer donker is, of misschien was het toen gewoon een donkere nacht.
Eens je het park uit bent is het altijd rechtdoor en zie ik er geen echt probleem in. Gewoon rustig aan doen en goed uitkijken. We konden toen onze grote lichten gebruiken in het park, want er waren bijna geen auto's.
Eens je het park uit bent is het altijd rechtdoor en zie ik er geen echt probleem in. Gewoon rustig aan doen en goed uitkijken. We konden toen onze grote lichten gebruiken in het park, want er waren bijna geen auto's.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Van Williams naar de Grand Canyon rijden in donker; doen
en duimen op goed weer
Ik had vorige zomer (juli) de wekker ook heel vroeg gezet, maar regen regen regen...

Ik had vorige zomer (juli) de wekker ook heel vroeg gezet, maar regen regen regen...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1207 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties