Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J-1 two year rule & B-2 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
magreet7
Amerika-newbie

J-1 two year rule & B-2 visum

Bericht door magreet7 »

Hoi iedereen!

Ik heb vorig jaar een halfjaar in Arizona gestudeerd (augustus-december), en dus een J-1 visum gekregen waarop staat dat de two year rule applies.
Nu wil ik graag volgend jaar weer een halfjaar (februari-juli) naar Amerika om rond te reizen en wat vrienden te bezoeken. Ik weet dat ik dan een B2 visum aan moet vragen, maar ik kan op internet nergens vinden of dit wel kan en mag met de two year rule?
Ik lees alleen dat ik bepaalde nonimmigrant visas niet kan aanvragen (H, L, K) en natuurlijk ook niet de immigrant visas.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

goldenhills
Amerika-expert

Re: J-1 two year rule & B-2 visum

Bericht door goldenhills »

Ik denk dat je zelf het antwoord al gevonden hebt... Wat niet mag wordt explicitiet genoemd. De andere visa's mogen wel.
magreet7
Amerika-newbie

Bericht door magreet7 »

Ja, maar dat waren voorbeelden...weet iemand of ik wel opnieuw een J-1 visum aan kan vragen voor stage in Amerika of valt dit ook onder de two year rule?
Bedankt!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

De Department of State zegt dit:
Change of Status and Waivers of Requirement - If the exchange visitor is subject to the two-year home-country physical presence (foreign residence) requirement, he or she cannot change his/her status to that of H, L, K, or immigrant lawful permanent resident (LPR) until he or she has returned to his/her home country for at least two-years or received a waiver of that requirement.
Er staat niets over dat je niet nog een J-1 mag aanvragen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En je zou ook een waiver kunnen aanvragen in Nederland?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
wendydependy
Amerika-ontdekker

Bericht door wendydependy »

Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten: een jaar in Texas op een J1 visum met two year rule van toepassing. 2 maanden na terugkeer in Nederland heb ik op een B2 visum een maand in New York gezeten. Geen probleem, gewoon toegestaan. No worries dus!

Als je nog meer zekerheid wilt, lees dan het informatieblad van het Fulbright Center over de two year requirement, zeer duidelijk stuk.
melissie6
Amerika-ontdekker

Bericht door melissie6 »

Ik ben van september 2007 tot januari 2008 op een J-1 visum op stage geweest in Florida. Ook met de two year rule.
Vervolgens heb ik in juli 2009 mijn L-2 visum (man heeft L-1) opgehaald in Amsterdam. Dus wel binnen de twee jaar. Ze hebben er helemaal niets over gezegd/gevraagd.
magreet7
Amerika-newbie

Bericht door magreet7 »

Oké, nice!
Dankjullie wel voor de reacties :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer