Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rand McNally Roadatlas

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Davy
Amerika-ontdekker

Rand McNally Roadatlas

Bericht door Davy »

Hoi allemaal,

we hadden voor het plannen van onze ZW-rondreis in juli een aantal RandMcNally opvouwbare wegenkaarten gekocht op aanraden van die mens bij Atlas&Zanzibar. Maar bij het plannen moeten we toch nog continu beroep doen op mapquest, omdat die kaarten die we gekocht hebben totaal niet gedetailleerd zijn, helaas :( we hebben ons miskocht :(.
Nu zoeken we nog naar een wegenatlas die zeer gedetailleerd is, maar in boekvorm (handiger voor de wagen). Omdat we niet graag opnieuw een miskoop zouden doen, hadden we graag eens van jullie forumgangers gehoord welke wegenatlas jullie gebruiken in boekvorm evt.

Weeral eens erg bedankt!!!

Groetjes,
Davy.

PS: als er nog mensen zouden zijn die weten wat de mooiste route is van Santa Maria nr. Palm Springs, zouden die het dan eens willen posten, want voorlopig hebben we gewoon de kortste highway-route genomen :-).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij gebruiken de Rand McNally Roadatlas 8)
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Net als Rob, adviseer ik de Rand mcNally Roadatlas. Ik gebruik hem al jaren tot volle tevredenheid. Goed gedetailleerd en je hebt heel Amerika bij de hand. Te bestellen via internet en te koop bij de Walmart voor de voordelige prijs van $ 4,99.

Wil je daarnaast voor een grotere schaal en voor de duidelijkheid ook nog gebruik maken van landkaarten, kan ik de Hallwag-kaarten van harte aanbevelen. Ik persoonlijk vind dit de allerbeste kaarten. Ze zijn te verkrijgen van diverse deelgebieden voor € 9,95 per stuk.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Rand MacNally Roadatlas is in boekvorm en ideaal in gebruik.
Carola
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

En ook gewoon te bestellen bij http://www.bol.com
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Ha! Wat een goede tip...kan ik mooi hier al de routes gaan plannen. Heb alleen net even zitten kijken op bol.com en zag dat er verschillende soorten Rand Mc Nally's zijn. Ik ken de "standaard" Road Atlas, maar twijfel nu over de Rand McNally Large Scale Road Atlas. Kent iemand deze versie? Is 'ie een stuk handiger dan de gewone of maakt het weinig uit?
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

Welke van de Rand McNally Road Atlas is makkelijker in gebruik? De normale of de large scale?

- oeps, post net gekruisd met die van Marijtje -
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Geen idee wat je normaal en large noemt, de voor amerika nomale atlas meet 39cm hoog en 27,5cm breed in dichte vorm open is hij 55cm breed deze is zeer duidelijk
Rob
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Volgens mij heeft de scale meer te maken met de maat waarop de kaarten zijn weergegeven, in plaats van de maten van het boekwerk zelf. Vind de standaard Rand Mc Nally al goed, maar voor sommige kleine weggetjes e.d. is het soms nog wel lastig, en vroeg me af of dat met de large scale beter is.

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij nemen altijd een overzichtskaart aan van het hele gebied waar wij heen reizen (meestal een Halwag) en maken verder gebruik van de AAA-routekaarten. Deze zijn heel gedetailleerd. Ook staan er scenic routes op en bovendien zijn ze in Amerika voor ANWB-leden gratis bij AAA-kantoren af te halen.
Voor de adressen van de AAA-kantoren kan je ter plaatse in de plaatselijke "gouden gids" kijken of op de website van de AAA:

http://www.AAA.com

Martin
Davy
Amerika-ontdekker

Bericht door Davy »

Bedankt voor de antwoorden!! Ik voel me aardig bij de neus genomen omdat wij 7 € voor 1 kaart betaald hebben, en die road atlas maar 4,99$ kost *zucht*. Nu, misschien een domme vraag, maar die road atlas, heeft die van de meeste steden / gehuchten ook stadsplannen? Of is dat teveel gevraagd voor die prijs? Want eigenlijk zoeken we iets waar ook bijna alle steden / dorpen plannen hebben.....

Groetjes,
Davy.
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Hoi Davy,

De Rand McNally is echt een wegenatlas, al staat van de grootste steden (San Francisco, LA etc) wel een stadsplattegrond van downtown er in (het centrum). Deze zijn meestal nog niet gedetailleerd genoeg (of het gebied waar je hotel ligt, staat er net niet op :wink: ) Vaak is het makkelijker om bij een Visitor's Center binnen te lopen, daar zijn meestal heel handige kaarten van het centrum te krijgen (gratis).
Zoals eerder al genoemd kun je bij de AAA terecht voor gratis kaarten die gedetailleerder zijn. De VS is zo groot, als dat gedetailleerd in de Rand McNally moet, wordt het zo'n énorm boekwerk dat het niet praktisch meer is.

groet, Marije
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik kreeg zojuist bericht uit Amerika dat vrienden de nieuwe Rand McNally Roadatlas 2008 voor mij hebben gekocht bij de Wal*Mart.......... :wink:

Hij is dus nu verkrijgbaar.

Marjan

Note als mod: ik heb dit topic tevens verplaatst naar "Reizen Algemeen" omdat dit onderwerp niet specifiek met het Zuidwesten te maken heeft.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

wat ik nog wel eens doe om aan gedetailleerde kaarten van steden te komen, is via internet de homepage van die stad op zoeken voor toeristen. Meestal is het dan wel mogelijk een visitors guide aan te vragen. Hier zitten vaak meerdere kaarten in, van een stadsoverzicht tot detailkaarten van het centrum.

Per staat zijn ook visitors guides verkrijgbaar met kaarten erbij. Gewoon zoeken met google. Ze sturen je alles gratis op.

Ronald
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Marijtje schreef:Ha! Wat een goede tip...kan ik mooi hier al de routes gaan plannen. Heb alleen net even zitten kijken op bol.com en zag dat er verschillende soorten Rand Mc Nally's zijn. Ik ken de "standaard" Road Atlas, maar twijfel nu over de Rand McNally Large Scale Road Atlas. Kent iemand deze versie? Is 'ie een stuk handiger dan de gewone of maakt het weinig uit?
groetjes, Marije
Is er iemand die het antwoord op deze vraag weet? Ik doe "het" nog steeds met de 2003 versie en overweeg dus om een nieuwe te bestellen via bol.com.
Maar welke van de twee??
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

wendyjol schreef:Is er iemand die het antwoord op deze vraag weet? Ik doe "het" nog steeds met de 2003 versie en overweeg dus om een nieuwe te bestellen via bol.com.
Maar welke van de twee??
De gewone van € 10,99 dat is de atlas die de meeste mensen gebruiken, die grote is mensen met een leesbril :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer