Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Whale watching in Boston... de moeite?
Whale watching in Boston... de moeite?
De titel zegt het al. Wie heeft dit al eens gedaan en wat vond je ervan?
(met welk bedrijf dan enz.?)
(met welk bedrijf dan enz.?)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Whale watching in Boston... de moeite?
Mijn zus heeft het vorig jaar vanuit hun woonplaats Newburyport gedaan. Ik kan je dus geen bedrijven aanraden, maar zij vonden de tocht fantastisch en hadden heel veel walvissen gezien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben een toch gepland staan volgende maand bij het New England aquarium. kan je dan dus wat meer vertellen. Ik hoop dat we wat dieren zien tijdens de boottocht.
- Lena
- Amerika-ontdekker
Ik heb een whale watching tour gedaan in 2008 (augustus) vanuit Boston met de New England Aquarium.
De boot vertrekt vanuit de haven naast het aquaruim en vaart dan in (ik geloof) een uurtje richting de plek waar de walvissen zitten.
Ik heb toen best veel walvissen gezien! NIet heel veel spectaculaire moves, maar wel walvissen die rustig naar boven kwamen en weer doken.
Wat mij betreft de moeite!
Veel plezier!
De boot vertrekt vanuit de haven naast het aquaruim en vaart dan in (ik geloof) een uurtje richting de plek waar de walvissen zitten.
Ik heb toen best veel walvissen gezien! NIet heel veel spectaculaire moves, maar wel walvissen die rustig naar boven kwamen en weer doken.
Wat mij betreft de moeite!

Veel plezier!
A time and place for wonder
Wij gaan in September in Gloucester ( uurtje van Boston met de trein ) walvissen spotten.
Over deze twee organisaties hebben we goede verhalen gehoord:
http://www.captbillandsons.com/rates.htm
http://7seas-whalewatch.com/schedules.html
Wij gaan zelf met Captain Bill's Whale Watch and Deep Sea Fishing door de gunstige vertrektijden!
Succes!
Over deze twee organisaties hebben we goede verhalen gehoord:
http://www.captbillandsons.com/rates.htm
http://7seas-whalewatch.com/schedules.html
Wij gaan zelf met Captain Bill's Whale Watch and Deep Sea Fishing door de gunstige vertrektijden!
Succes!
Wij vertrekken zelf over 3 weken, dus grote kans dat we dan zelf al een uitstap naar de walvissen hebben gemaakt
Maar ik hoef dus niets op voorhand te reserveren, tenminste niet vanaf hier. Misschien wel een dag van te voren, als we er zijn of zo...
En ik begrijp dat ik dan aan de kust vanzelf wel genoeg bedrijven zal vinden die deze uitstapjes organiseren, ook buiten boston.

Maar ik hoef dus niets op voorhand te reserveren, tenminste niet vanaf hier. Misschien wel een dag van te voren, als we er zijn of zo...
En ik begrijp dat ik dan aan de kust vanzelf wel genoeg bedrijven zal vinden die deze uitstapjes organiseren, ook buiten boston.

Wij zijn vanuit Cape Ann walvissen wezen kijken:
http://www.seethewhales.com/index.html
Het is ons erg goed bevallen en we hebben er heel veel gezien. Aan boord kregen we goede
informatie van een biologe.
Het voordeel van Cape Ann is dat het tussen twee voedingsgronden van de walvissen ligt.
Als ze in het ene gebied niet zijn, dan kunnen ze naar het andere varen. Vanuit Boston is het
allemaal wat verder varen en ben je alleen aangewezen op Stellwagen Bank. Dit bedrijf
adverteert ermee dat ze de afgelopen twee jaar elke tour walvissen hebben gezien.
Wat ik ook leuk vond van Cape Ann, is dat het zo'n typisch New England stadje met vuurtoren
is. Het is wel klein.
Een aanrader is om met rustig weer te gaan, anders heb je grote kans om zeeziek te worden.
En ik denk dat je met regen niet veel ziet.
Ik denk er in ieder geval met heel veel plezier aan terug.
http://www.seethewhales.com/index.html
Het is ons erg goed bevallen en we hebben er heel veel gezien. Aan boord kregen we goede
informatie van een biologe.
Het voordeel van Cape Ann is dat het tussen twee voedingsgronden van de walvissen ligt.
Als ze in het ene gebied niet zijn, dan kunnen ze naar het andere varen. Vanuit Boston is het
allemaal wat verder varen en ben je alleen aangewezen op Stellwagen Bank. Dit bedrijf
adverteert ermee dat ze de afgelopen twee jaar elke tour walvissen hebben gezien.
Wat ik ook leuk vond van Cape Ann, is dat het zo'n typisch New England stadje met vuurtoren
is. Het is wel klein.
Een aanrader is om met rustig weer te gaan, anders heb je grote kans om zeeziek te worden.
En ik denk dat je met regen niet veel ziet.
Ik denk er in ieder geval met heel veel plezier aan terug.
Hier nog geen ervaring, maar ook wij gaan net als Pioenroos in Cape Ann walvissen spotten. Wij hebben via Groupon.com voor de helft van de prijs kaartjes geboekt voor een tour. Een week later kwam er weer een walvis-groupon voorbij, dus hou de site in de gaten! 

2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
In 2018 met z'n 4en!
Hoi
Wij zijn vorig jaar naar Boston geweest en hebben een Walewaching gedaan, hadden ook schitterend weer, gelijk een combi kaartje gekocht met het zee aquarium erbij was helemaal super.
Moesten er een tijdje voor varen maar hebben idd een walvis gezien.
Soms heb je de pech dat het niet lukt, maar dan krijg je een kaartje voor de volgende dag gratis om het nogmaals te proberen.
Maar zeker de moeite waard om zo`n gevaarte in het echie tezien.
Veel plezier!!
Wij zijn vorig jaar naar Boston geweest en hebben een Walewaching gedaan, hadden ook schitterend weer, gelijk een combi kaartje gekocht met het zee aquarium erbij was helemaal super.
Moesten er een tijdje voor varen maar hebben idd een walvis gezien.
Soms heb je de pech dat het niet lukt, maar dan krijg je een kaartje voor de volgende dag gratis om het nogmaals te proberen.
Maar zeker de moeite waard om zo`n gevaarte in het echie tezien.
Veel plezier!!
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
hoe lang duurt een tocht eigenlijk bij New England Aquarium? We vertrekken om 09.30 uur
- Lena
- Amerika-ontdekker
Ik vertrok ook om 09.30 bij het New England Aquarium. Weet niet meer precies, maar was toch wel een groot gedeelte van de dag weg. Ik weet nog dat ik na afloop mijn moeder voor haar verjaardag heb gebeld. Dus het moet al in de loop van de ochtend zijn geweest in nederland. 

A time and place for wonder
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh, wij willen nog wat van de binnenstad van Boston zien daarna, wordt dus lastig.
Nee joh, Boston is niet zo groot, dat gaat daarna vast nog wel lukken 

Dus Groupon Cape Ann in de gaten houden voor korting? Wij vertrekken 12 juli al...
Heb me aangemeld bij Groupon Worcester, Groupon Gloucester en Groupon Boston om een eventuele aanbieding Whale watching via Cape Ann niet te missen
Thanks guys 

Hopen dat je nog een aanbieding kunt meepikken!
En anders kun je ter plaatse natuurlijk ook nog een tocht regelen mocht het nog niet gelukt zijn. Alvast veel plezier!

2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
In 2018 met z'n 4en!
Onlangs via Groupon voor $ 22 een walvistour vanuit Plymouth (onder Boston) gekocht. Tour is van Cpt. John's Whale Watch, goede recencies. Via de mail bij ze kunnen reserveren voor eind augustus.
Was via de mailinglist van Groupon Boston, zie hier vaker whale watch tours voorbij komen. Let dan wel op de geldigheidsdatum en of de coupon op alle dagen bruikbaar is (zodat niet toevallig de dag dat jij er bent uitgesloten is). En zodra je de coupon hebt direct proberen te reserveren via mail/telefoon.
Was via de mailinglist van Groupon Boston, zie hier vaker whale watch tours voorbij komen. Let dan wel op de geldigheidsdatum en of de coupon op alle dagen bruikbaar is (zodat niet toevallig de dag dat jij er bent uitgesloten is). En zodra je de coupon hebt direct proberen te reserveren via mail/telefoon.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Dus met zo'n Groupon coupon moet je dan eigenlijk liefst meteen reserveren bij het bootbedrijf?
Ik weet nog niet precies welke dagen ik in de buurt van Boston kom... Eenmaal in de VS hoop ik daar een beter zicht op te hebben. Een paar dagen van tevoren reserveren, voldoet dat ook? Grote kans trouwens dat wij wel meer dan 1 dag in die omgeving zullen verblijven...
Ik weet nog niet precies welke dagen ik in de buurt van Boston kom... Eenmaal in de VS hoop ik daar een beter zicht op te hebben. Een paar dagen van tevoren reserveren, voldoet dat ook? Grote kans trouwens dat wij wel meer dan 1 dag in die omgeving zullen verblijven...
@KW1984; vergeet in Plymouth niet een kort bezoekje te brengen aan de Mayflower II. En er zit een goed restaurant(je) in de buurt van de haven: Blue-Eyed Crab Grille. Ook een goede Italiaan, maar ben daar even de naam van kwijt...
De moeder van mijn vriend heeft die tour een paar weken geleden gedaan en zij waren 4 uur onderweg. Helaas hebben zij helemaal niets gezien en dus 4 uur alleen maar heel hard gevaren. Ze kregen wel nieuwe kaartjes, maar konden hier zelf geen gebruik meer van maken.gondelier schreef:hoe lang duurt een tocht eigenlijk bij New England Aquarium? We vertrekken om 09.30 uur
Wij zijn over 2 weken in Boston, dus misschien gaan wij het nog doen. Ik twijfel nog wel, want 4 uur varen en niets zien, vind ik toch ook een beetje zonde!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1104 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties