Gr., Flipje
Zo denk ik er ook over - ik kan als alles goed gaat en ik ook inderdaad tegen die tijd getrouwd ben, in juli 2012 Amerikaans staatsburger worden. En dat ga ik ook zeker doen, of NL deze wet nou aanpast of niet. Ik hoop van niet, want ik zou graag mijn NL paspoort behouden, maar als ik gedwongen zou worden te kiezen, dan kies ik voor de VS. Hoewel ik zeer gelukkig ben met mijn GC, voel ik me toch nog altijd een beetje een buitenstaander en ik baal ervan dat ik niet bij de federale overheid mag solliciteren. En hoewel het natuurlijk helemaal niet wil zeggen dat ik ook zou worden aangenomen, zou ik wel graag die mogelijkheid willen hebben. En ik zou graag willen stemmen, ik ben altijd politiek betrokken geweest en het irriteert me toch dat ik wel belastingen betaal, maar niet mag meebeslissen. Al is het alleen al op het lokale niveau, want qua landelijke verkiezingen stemt "mijn" Georgia toch wel GOP.Clint schreef:Over drie jaar mag ik voor het Amerikaans staatsburgerschap gaan. Ik was van plan om dit dan ook gelijk te doen, en dit bericht veranderd niets in dat voornemen. Het is voor mij momenteel belangrijker om hier volledige rechten te hebben, dan om in Nederland voor de Tweede Kamer te mogen stemmen.
Ik snap je reactie ergens best wel, maar aan de andere kant vind ik die ook wel wat te kort door de bocht. In mijn optiek is het huidige politieke klimaat niets anders dan een reactie op de afgelopen decennia, waarin juist de multiculturele samenleving door de linkse partijen (met de PvdA voorop) werd gepropageerd. En dat dit ideaal is mislukt, is nu koren op de molen van de PVV cs. Alles in de politiek en samenleving is "actie --> reactie" en wat er momenteel in NL gebeurt is daar geen uitzondering op. Veel mensen in de samenleving zijn niet gelukkig met de situatie die mede door linkse partijen is ontstaan. En het doet geen recht aan deze werkelijkheid om daar nu alleen de PVV de schuld van te geven, hoe verwerpelijk ik die partij en veel van haar opvattingen ook vind.RiverCola schreef:(PS; het spijt me als ik vrij fel over kom, maar dit is dus duidelijk 1 van die onderwerpen van ons huidige politieke klimaat en het daarbij behorende kabinet waar ik me heel boos om kan maken.
Ik loop gelijk op met jou dan, want ik mag ook eind dec 2012 voor mijn naturalisatie gaan (90 dagen voor de 3 jaar). Dat zijn dus al 2 stemmen erbij en wie weet wie er allemaal nog meer nèt voor de verkiezingen naturaliseertjiejie schreef: Het is leuk om hier ook te mogen stemmen maar ik geloof er niet veel van dat mijn ene stem zoveel uit zal maken, daar zou ik het dus ook niet om doen.
Haha inderdaad. Beetje vreemd trouwens, eerst weet-ik-hoeveel subsidie stoppen in de opleidingen van deze mensen, en ze daarna hun staatsburgerschap af nemen.. oh wellDixieChick schreef: sucks to be Holland
Clint schreef:Haha inderdaad. Beetje vreemd trouwens, eerst weet-ik-hoeveel subsidie stoppen in de opleidingen van deze mensen, en ze daarna hun staatsburgerschap af nemen.. oh wellDixieChick schreef: sucks to be Holland
.
Mijn reactie was natuurlijk een gechargeerde vom van de werkelijkheid maar was voornamelijk bedoeld om antwoord te geven op de verbazing van Elke, dat Nederland zo in dit onderwerp staat. Daarom probeerde ik uit te leggen dat het klimaat in Nederland ernaar is om tot zo'n voorstel te komen. Ook gaf ik niet 'de schuld' aan de PVV maar eerder aan het klimaat en het stemgedrag van de Nederlanders. Veel Nederlanders roepen op dit soort voorstellen dat ze erachter staan (met in hun achterhoofd die Nederlandse Marokkaan die gebruik maakt van 'ons' sociale stelsel) zonder ingelicht te zijn over de consequenties ervan. En dan nog, je kunt de dubbele nationaliteit wel afschaffen maar als de, in dit geval, Marokkaanse overheid niet meewerkt veranderd er dus niets. Alleen voor die Nederlanders in het buitenland die er de gevolgen van ondervinden. Of voor die mondiale burger, bv de hoogopgeleide Amerikaan of Chinees, die hun kennis in Nederland willen gebruiken.Bandido schreef: Ik snap je reactie ergens best wel, maar aan de andere kant vind ik die ook wel wat te kort door de bocht. In mijn optiek is het huidige politieke klimaat niets anders dan een reactie op de afgelopen decennia, waarin juist de multiculturele samenleving door de linkse partijen (met de PvdA voorop) werd gepropageerd. En dat dit ideaal is mislukt, is nu koren op de molen van de PVV cs. Alles in de politiek en samenleving is "actie --> reactie" en wat er momenteel in NL gebeurt is daar geen uitzondering op. Veel mensen in de samenleving zijn niet gelukkig met de situatie die mede door linkse partijen is ontstaan. En het doet geen recht aan deze werkelijkheid om daar nu alleen de PVV de schuld van te geven, hoe verwerpelijk ik die partij en veel van haar opvattingen ook vind.