Coyote schreef:
Inderdaad, als deze Coyote de kans kreeg...![]()
Roland

Roland jij hebt toch een zus in Amerika wonen? - Is er dan geen goede kans voor jou met een eerstegraads familielid om daar te geraken?Coyote schreef:Inderdaad, als deze Coyote de kans kreeg...rene.jager schreef:Zo ken ik er nog wel één op het forum die ook direct weg zou gaan als hij de kans kreeg, en gelijk heeft 'ie!!! (Awoooooooh)
![]()
Hoi Sandy,Sandy schreef:Roland jij hebt toch een zus in Amerika wonen? - Is er dan geen goede kans voor jou met een eerstegraads familielid om daar te geraken?
Ik vroeg me namelijk al af of jij in Amerika zou willen wonen ...
Ah - Sorry, ik wil wel eens vaker 'niet bewust' gevoelige onderwerpen aan snijdenCoyote schreef: Hoi Sandy,
mijn zus heeft in Amerika gewoond (van 1998-2000). Is daar getrouwd (geweest) en heeft daar een kind gekregen. Ze woont nu weer in Nederland. Over het hoe en waarom zal ik hier op het forum verder niet op ingaan.
Haar werkgever daar had geregeld dat ze mocht blijven. Of ik een betere kans zou hebben als zij daar nog zat, ik denk het niet. Vandaar dat ik dus jaarlijks aan de Greencard Lottery meedoe. Dus ja, ik zou heel graag in Amerika willen wonen...![]()
Duidelijk verhaal. Je hebt zie ik ook al enige ervaring met het voor langere tijd verblijven in de States. Ik zal je "nominatie" blijven volgen en wens je veeeeel succes.suebrons schreef:Wat mij bewogen heeft? Meerdere factoren. Ten eerste mijn liefde voor de USA. Mijn vader heeft er gewoond met mijn opa en oma toen hij klein was en alle verhalen die ik van hen gehoord had werden op mijn eerste vakantie daar toen ik 14 was bevestigd. Een geweldig land waar bijna alles kan. Wel keihard, maar aan de andere kant krijg je er veel voor terug. Na meerdere vakanties wist ik het zeker. Dat is het land waar ik ooit heen wil. Mijn ouders deden al jaren mee met de lotterij, dus dat ben ik ook blijven doen toen ik het huis uit was. Maar wel heel bewust omdat ik toch echt die green card wil.
Ik heb een opleiding voor recreatie management en dat is natuurlijk in de VS helemaal goed georganiseerd. Vervolgens heb ik daar een uitwisseling gedaan gevolgd door bijna een jaar stage en dat was helemaal top. Mijn opleiding kwam helemaal tot zijn recht en tijdens mijn stage werd ik binnen 2 maanden manager van de recreatie afdeling van een hotel. Probeer dat in Nederland maar eens. Het wonen daar was echt geweldig, veel relaxter dan hier. Tuurlijk stage is anders dan echt werken daar, maar toch. Na in totaal bijna anderhalf jaar in de VS gewoond te hebben was het wel even afkicken in Nederland. Ik ben me er heel goed van bewust dat mocht ik die green card krijgen, het echt niet makkelijk zal worden in de VS. Maar een groot gedeelte heb ik al meegemaakt tijdens mijn stage. Aan de andere kant weet ik ook dat ik meer mogelijkheden heb om mijn opleiding aan te wenden daar, en je als je goed bent snel carriere kan maken dus daar ga ik dan ook voor. Wat het wel makkelijker maakt voor mij is dat ik hier geen vriend heb, mijn familie en vrienden hier volledig achter me staan (tja mogelijk goedkoop vakantie adres) en ik familie en vrienden daar heb dus ik niet alleen ben. En das zeker in de beginperiode wel een fijn idee. Ok das wel een heel erg lang verhaal. Maar goed. Dat zijn mijn beweegredenen
Dus nu maar hopen dat die kaart daadwerkelijk komt. Ik schijn een laag case nummer te hebben (onder de 5000) dus wie weet. Zoals je ziet durf ik er zelf nog niet echt op te hopen. Dat komt wel als ik hem inderdaad heb. Maar ondertussen neem je het toch wel in al je beslissingen mee. Verhuizen? Nee toch maar even uitstellen. Een nieuwe PC? Tja dat zal dan beter een laptop kunnen worden etc.
Groetjes,
Susanne
Een zus/broer is iemand uit de 4e categorie:Sandy schreef:Roland jij hebt toch een zus in Amerika wonen? - Is er dan geen goede kans voor jou met een eerstegraads familielid om daar te geraken?Coyote schreef: Inderdaad, als deze Coyote de kans kreeg...![]()
Alleen als je zus genaturaliseerd was tot Amerikaans Staatsburger, en dat is ze hoogstwaarschijnlijk niet als ze daar van 1998 tot 2000 gewoond heeft en daarna weer terug is gegaan naar Nederland.Coyote schreef:Haar werkgever daar had geregeld dat ze mocht blijven. Of ik een betere kans zou hebben als zij daar nog zat, ik denk het niet.Sandy schreef:Roland jij hebt toch een zus in Amerika wonen? - Is er dan geen goede kans voor jou met een eerstegraads familielid om daar te geraken?
Heb jij deze rechtenstudie in Nederland gedaan en ook hier je master gehaald of heb jij je master in de VS gehaald???Ik heb een half jaar gestudeerd in Chapel Hill, NC (o.a. imimigratierecht) en tijdens mijn rechtenstudie bijvakken bij Amerikanistiek gedaan en een scriptie over de scheiding van kerk en staat in de VS geschreven.