Thanx, ik ben nu aan het focussen op je tip om te overnachten in Lone Pine. Ben even aan het uitzoeken welke route ik dan moet nemen vanuit Las Vegas als ik via de Death Valley ga.gleuknie schreef:Je hebt nu dus maar 1 overnachting staan in Yosemite. Het is een enorm groot park, dus ik zou hier zeker 2 overnachtingen nemen.
Nogmaals, 1 nacht San Diego lijkt me de moeite niet. Dan kun je dit beter overslaan en 1 dag eerder bij de Grand Canyon aankomen (aangezien je toch opnieuw probeert te boeken).
In Bishop overnachten betekent dat je minder tijd hebt voor Death Valley. Ik zou hier dan kiezen voor Lone Pine.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis A&PnaarUSA: advies mbt route gevraagd
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis A&PnaarUSA: advies mbt route gevraagd
-
- Amerika-ontdekker
Dank!! onze TomTom heeft geen SDkaart. Een installatie kaart voor de USA kost ..? (ben ik nog niet aan toegekomen)DVDGuy schreef:M.b.t. de GPS:
1)je kunt hier de kaart van de USA aanschaffen en als je een TomTom hebt die gebruik maakt van een SD-kaart, is het een kwestie van er in stoppen en rijden maar; kan er geen SD-kaartje in dan kun je de kaart installeren i.p.v. de kaart(en) die er nu op staan en als je terug bent doe je dat in omgekeerde volgorde.
2) je kunt ook overwegen om er eentje bij de Walmart te kopen, dat kost je denk ik tussen $60-$80 en dan ben je gelijk klaar.
1 kopen bij de Wallmart is ook een optie, maar dan weten we niet of alle staten er in staan, kopen we een TomTom, die we alleen voor onze reis gebruiken en dan niet meer nodig hebben in NL. Ik moet echt even uitzoeken wat het voordeligst is.. Nog bezig met de route dus dat komt wat later.
Bedankt voor zover!!!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De Tioga Road (CA-120 East) is een heel normale, tweebaans geasfalteerde weg om te rijden. Hij gaat dan wel hoog over het Sierra Nevadagebergte heen en er zitten een paar bochten in, maar daar hoef je echt geen hogereschoolautorijden voor te beheersen.A&PnaarUSA schreef:Voor het laatste deel, zijn we nog aan het puzzelen en nemen we de adviezen van hier ter harte. 1 en ander moet wel mogelijk zijn, we zijn geen héél ervaren rijders (gewoon, normaal) en de Tioga pass lijkt nog iets voor vergevorderde roadtrippers.
Kijk ook eens op de websites over het Yosemite National Park:
Van de National Park Service: http://www.nps.gov/yose/index.htm
Ontdek Amerika (nederlandstalig, van Hanriëtte en Hans): http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... emite.html
-
- Amerika-ontdekker
Kijk, dát stelt me nu een beetje gerust, dit moest ik nog horen. (als je met 2 vrouwen zo'n reis gaat maken is dat toch een hele spannende onderneming en hoewel wij geen barbies zijn, eerder vrouwelijke bep de bouwers, willen we toch zeker zijn dat we niet ergens in de middle of nowhere belanden op onhandige tijdstippen e.d.)markro schreef:De Tioga Road (CA-120 East) is een heel normale, tweebaans geasfalteerde weg om te rijden. Hij gaat dan wel hoog over het Sierra Nevadagebergte heen en er zitten een paar bochten in, maar daar hoef je echt geen hogereschoolautorijden voor te beheersen.A&PnaarUSA schreef:Voor het laatste deel, zijn we nog aan het puzzelen en nemen we de adviezen van hier ter harte. 1 en ander moet wel mogelijk zijn, we zijn geen héél ervaren rijders (gewoon, normaal) en de Tioga pass lijkt nog iets voor vergevorderde roadtrippers.
Kijk ook eens op de websites over het Yosemite National Park:
Van de National Park Service: http://www.nps.gov/yose/index.htm
Ontdek Amerika (nederlandstalig, van Hanriëtte en Hans): http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... emite.html
Ik zit nu toch te denken om vanuit Las vegas vroeg te vertrekken, smiddags (lekker heet, maar ja) de Death Valley door te rijden, in Bishop te overnachten, de volgende dag heel vroeg over die aanbevolen Tioga pass road door Yosemite te rijden, (als ik het kan inplannen 1 overnachting in Yosemite) en vanaf daar terug naar SF.
Als je alleen al dóór Yosemite rijdt, over die tioga pass, dan zie je al een heleboel lijkt mij? (nee, natuurlijk zou ik er het liefst een hele week blijven of op zijn minst minimaal 2 dagen, maar helaas, dit past niet in het schema).
Bedankt voor de geruststellende woorden.
Als je trouwens de hoogte in rijdt, dan doe je er toch wel langer over dan Google Maps aangeeft??
Laatst gewijzigd door A&PnaarUSA op 20 jun 2011, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Alle staten staan er op, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken; nadat je terug bent uit de VS, kun je hem in Nederland op Marktplaats te koop aanbieden.A&PnaarUSA schreef: 1 kopen bij de Wallmart is ook een optie, maar dan weten we niet of alle staten er in staan, kopen we een TomTom, die we alleen voor onze reis gebruiken en dan niet meer nodig hebben in NL.!!!
Een losse USA-kaart kost in Nederland dacht ik tussen de 35-55 euro, e.e.a afhankelijk van aanbiedingen etc.
-
- Amerika-ontdekker
route wederom gewijzigd (op jullie advies) San Diego valt af. Yosemite is ervoor in de plaats gekomen, (op een ander tijdstip dan wel). Ook een extra avond in Las Vegas is erbij gekomen.
Nu heb ik staan:
5 savonds laat van SF airport naar Palo Alto
6 Palo Alto (niets, ivm jetlag en fam.bezoek)
7 van Palo Alto naar San Francisco naar Palo Alto
8 van Palo Alto naar Carmel (lunch/17mile scenic drive) naar San Luis Obispo
9 van San Luis Obispo naar Malibu OF Santa barbara
10 van Malibu OF Santa Barbara naar Los Angeles naar Malibu OF Santa Barbara
11 van Malibu OF Santa Barbara naar Los Angeles
12 van Los Angeles naar kingman
13 van Kingman naar Grand canyon
14 grand canyon
15 van Grand Canyon naar las vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas (dagtrip naar Death Valley)
18 van Las Vegas naar Bishop
9 van Bishop naar Yosemite
20 van Yosemite naar Palo Alto
21 van Palo Alto naar San Francisco/Sausalito naar Palo Alto
22 palo alto
23 van Palo Alto naar Airport.
Ik weet dat je onderweg naar Bishop ook langs de Death Valley zou kunnen, maar als we er een dagtrip van maken, hebben we een extra avondje in Las Vegas.
Van Los Angeles naar Kingman en van Las Vegas naar Bishop zijn de langste ritten. (denk ik)
Wat vinden jullie van deze route?
Nu heb ik staan:
5 savonds laat van SF airport naar Palo Alto
6 Palo Alto (niets, ivm jetlag en fam.bezoek)
7 van Palo Alto naar San Francisco naar Palo Alto
8 van Palo Alto naar Carmel (lunch/17mile scenic drive) naar San Luis Obispo
9 van San Luis Obispo naar Malibu OF Santa barbara
10 van Malibu OF Santa Barbara naar Los Angeles naar Malibu OF Santa Barbara
11 van Malibu OF Santa Barbara naar Los Angeles
12 van Los Angeles naar kingman
13 van Kingman naar Grand canyon
14 grand canyon
15 van Grand Canyon naar las vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas (dagtrip naar Death Valley)
18 van Las Vegas naar Bishop
9 van Bishop naar Yosemite
20 van Yosemite naar Palo Alto
21 van Palo Alto naar San Francisco/Sausalito naar Palo Alto
22 palo alto
23 van Palo Alto naar Airport.
Ik weet dat je onderweg naar Bishop ook langs de Death Valley zou kunnen, maar als we er een dagtrip van maken, hebben we een extra avondje in Las Vegas.
Van Los Angeles naar Kingman en van Las Vegas naar Bishop zijn de langste ritten. (denk ik)
Wat vinden jullie van deze route?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een daguitstap naar DV en dan de volgende dag weer opnieuw dezelfde kant op, alleen voor een extra avondje LV vind ik maar een rare kronkel 
Stel: je rijdt van LV naar DV, langs Pahrump en Shoshone en zo via Badwater, Devils golfcourse en de Artists drive richting Furnace Creek. Eventueel nog een korte stop aan de Sand Dunes in de buurt van Stovepipe Wells. Dat is al een viertal uur rijden en dan heb je nog niets bezocht. Daarna eventueel terug langs de 190 om zo nog te stoppen aan Zabriskie Point en het andere een beetje verder waarvan ik de naam even kwijt ben en van daaruit verder naar LV. In totaal is dat ongeveer 330mi of zo'n 7u rijden zonder dat je nog maar uit je wagen gestapt bent om iets te bekijken! Reken daar ook nog de hitte van DV bij en ik vind het persoonlijk toch een zeer zware dag
De kortste weg van LV naar Bishop is trouwens ook 270mi of zo'n 5u rijden. Het wordt op die manier ook gewoon een rij-dag, tenzij je opnieuw door DV zou gaan. Maar dat is waarschijnlijk niet het plan aangezien je de dag ervoor al naar daar trekt.
Waarom overnacht je niet gewoon in DV dan? Op die manier kan je alles rustig aan doen en hoef je niet over en weer te rijden.

Stel: je rijdt van LV naar DV, langs Pahrump en Shoshone en zo via Badwater, Devils golfcourse en de Artists drive richting Furnace Creek. Eventueel nog een korte stop aan de Sand Dunes in de buurt van Stovepipe Wells. Dat is al een viertal uur rijden en dan heb je nog niets bezocht. Daarna eventueel terug langs de 190 om zo nog te stoppen aan Zabriskie Point en het andere een beetje verder waarvan ik de naam even kwijt ben en van daaruit verder naar LV. In totaal is dat ongeveer 330mi of zo'n 7u rijden zonder dat je nog maar uit je wagen gestapt bent om iets te bekijken! Reken daar ook nog de hitte van DV bij en ik vind het persoonlijk toch een zeer zware dag

De kortste weg van LV naar Bishop is trouwens ook 270mi of zo'n 5u rijden. Het wordt op die manier ook gewoon een rij-dag, tenzij je opnieuw door DV zou gaan. Maar dat is waarschijnlijk niet het plan aangezien je de dag ervoor al naar daar trekt.
Waarom overnacht je niet gewoon in DV dan? Op die manier kan je alles rustig aan doen en hoef je niet over en weer te rijden.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
Daar zeg je me wat, je hebt helemaal gelijk...Doockles schreef:Een daguitstap naar DV en dan de volgende dag weer opnieuw dezelfde kant op, alleen voor een extra avondje LV vind ik maar een rare kronkel
Stel: je rijdt van LV naar DV, langs Pahrump en Shoshone en zo via Badwater, Devils golfcourse en de Artists drive richting Furnace Creek. Eventueel nog een korte stop aan de Sand Dunes in de buurt van Stovepipe Wells. Dat is al een viertal uur rijden en dan heb je nog niets bezocht. Daarna eventueel terug langs de 190 om zo nog te stoppen aan Zabriskie Point en het andere een beetje verder waarvan ik de naam even kwijt ben en van daaruit verder naar LV. In totaal is dat ongeveer 330mi of zo'n 7u rijden zonder dat je nog maar uit je wagen gestapt bent om iets te bekijken! Reken daar ook nog de hitte van DV bij en ik vind het persoonlijk toch een zeer zware dag![]()

Maar overnachten in Death Valley klinkt voor mij niet interessant, zoals ik het me voorstel is het er bloed heet, je ziet alleen maar zand, zand en zand, en hele hoge zand.. duinen? en een platte zoute vlakte? meer niet.. toch? of heb ik het helemaal mis, want dat zou heel goed kunnen!
Dan kies ik er liever voor om vanuit Las Vegas door de Death valley te rijden, naar Bishop toe (ook al is dat een hele lange rit met stopplaatsen meegerekend) en daar te overnachten en de volgende dag direct van bishop naar Yosemite.. (volgens google maps 2 uur rijden)
Ik hoef niet die hele Death Valley uitgebreid te zien, alleen een klein aantal belangrijke dingen. Ik kan me niet voorstellen dat het er 'mooi' is, zoals ik me dat wel kan voorstellen van bijv. Grand Canyon of Yosemite? Maar ik ga nogmaals info opzoeken over Death Valley.
By the way; op lasvegas.com staat iets over een georganiseerde dagtrip vanuit Vegas naar Death Valley, dus ik dacht, dat kan ik dan zelf ook wel.. niet dus.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je wel door Death Valley rijdt, waarom dan niet er slapen? Er overnachten betekent niet dat je meer tijd kwijt bent voor het park of dat je het hele park gaat zien, het betekent alleen dat je er op een beter tijdstip bent qua temperatuur en licht; de sand dunes en rotsen zijn veel mooier en kleurrijker als de zon wat lager staat. Om een idee te krijgen van een bezoek met overnachting daar kun je eens in ons 2008-verslag kijken. Met een overnachting in DV zou je de volgende overnachting wat dichter bij Yosemite kunnen doen (Lee Vining, Mammoth Lakes). Je kunt ook besluiten om maar 1 stop te doen tussen Las Vegas en Yosemite, en dan is Lone Pine of Bishop prima als overnachtingsplaats.
Je kunt natuurljk wel in 1 dag DV bezoeken vanuit Las Vegas, maar je rijdt een heel stuk dubbel als je de volgende dag naar Bishop rijdt door DV. En een dagtrip is ook wat vreemd voor iemand die eigenlijk niet naar DV wil vanwege de hitte en denkt dat het alleen maar zand is.
Marianne
Je kunt natuurljk wel in 1 dag DV bezoeken vanuit Las Vegas, maar je rijdt een heel stuk dubbel als je de volgende dag naar Bishop rijdt door DV. En een dagtrip is ook wat vreemd voor iemand die eigenlijk niet naar DV wil vanwege de hitte en denkt dat het alleen maar zand is.

Marianne
Je hebt wel een erg beperkt beeld van Death Valley NP. Ik ben er nu 3 keer geweest (voorjaar/lente) en blijf elke keer langer. Het is 1 van de grootste nationale parken en er valt heel wat te zien. Het mooiste is met een overnachting in het park zelf, maar wanneer je dat niet aandurft dan heb ik hier een voorbeeld van een doorrijdroute beschreven.
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken, want er is veel meer over het park op dit forum geschreven.
Johan
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken, want er is veel meer over het park op dit forum geschreven.
Johan
- Doockles
- Amerika-expert
Je hebt inderdaad een beetje een verkeerd beeld. Nuja, wat jij schrijft is correct, maar het is niet zomaar zand of zout natuurlijk! Het is een prachtig stukje natuur!! Je moet je uiteraard een beetje openstellen voor de dingen die je in Amerika zal zien, maar ze zijn stuk voor stuk prachtig! Als je er even over nadenkt: bij Badwater ben je op een plaats onder de zeespiegel. Het is er warm, maar dat neem je er bij. Een paar dagen later rij je over de Tioga pass en paseer je het bord dat zegt dat je hoger dan 9000ft bent. Er ligt misschien nog zelfs sneeuw! Dergelijke contrasten zijn toch geweldig!A&PnaarUSA schreef:Maar overnachten in Death Valley klinkt voor mij niet interessant, zoals ik het me voorstel is het er bloed heet, je ziet alleen maar zand, zand en zand, en hele hoge zand.. duinen? en een platte zoute vlakte? meer niet.. toch? of heb ik het helemaal mis, want dat zou heel goed kunnen! Dan kies ik er liever voor om vanuit Las Vegas door de Death valley te rijden, naar Bishop toe (ook al is dat een hele lange rit met stopplaatsen meegerekend) en daar te overnachten en de volgende dag direct van bishop naar Yosemite.. (volgens google maps 2 uur rijden)
Ik hoef niet die hele Death Valley uitgebreid te zien, alleen een klein aantal belangrijke dingen. Ik kan me niet voorstellen dat het er 'mooi' is, zoals ik me dat wel kan voorstellen van bijv. Grand Canyon of Yosemite? Maar ik ga nogmaals info opzoeken over Death Valley.

Trouwens, het is inderdaad warm in DV. Maar, deze hitte kan je echt niet vergelijken met de hitte hier. Geef mij maar de 48° (in de schaduw) van DV dan de 45° een paar jaar geleden in Italië. DV voelt aan als een haardroger die lucht in je gezicht blaast. In Italië stond ik bij dezelfde (of zelfs lagere) temperaturen nat in het zweet. Vreselijk gevoel...
Uiteraard hoef je niet in DV te overnachten. Bishop of Lone Pine zijn goede alternatieven. Alleen twee keer in dezelfde richting rijden is een beetje stom

Wij zijn een paar jaar geleden van LV naar Lone Pine gereden en de dag erna van Lone Pine naar Yosemite. Gaat prima hoor.
Onze reisverslagen:
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Je hebt je inderdaad nog nooit verdiept in Death Valley.A&PnaarUSA schreef:Maar overnachten in Death Valley klinkt voor mij niet interessant, zoals ik het me voorstel is het er bloed heet, je ziet alleen maar zand, zand en zand, en hele hoge zand.. duinen? en een platte zoute vlakte? meer niet.. toch? of heb ik het helemaal mis, want dat zou heel goed kunnen!

Wij verblijven er dit jaar ook niet voor niks 3 nachten. Er is daar zoveel te zien.
Kijk alleen al eens naar de website van Henriëtte:
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... alley.html
En nog een link naar de visitor guide:
http://www.nps.gov/deva/loader.cfm?csMo ... eID=391746
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Overnachten in Death Valley is geen optie.Martin & Marianne schreef:Als je wel door Death Valley rijdt, waarom dan niet er slapen? Er overnachten betekent niet dat je meer tijd kwijt bent voor het park of dat je het hele park gaat zien, het betekent alleen dat je er op een beter tijdstip bent qua temperatuur en licht; de sand dunes en rotsen zijn veel mooier en kleurrijker als de zon wat lager staat. Om een idee te krijgen van een bezoek met overnachting daar kun je eens in ons 2008-verslag kijken. Met een overnachting in DV zou je de volgende overnachting wat dichter bij Yosemite kunnen doen (Lee Vining, Mammoth Lakes). Je kunt ook besluiten om maar 1 stop te doen tussen Las Vegas en Yosemite, en dan is Lone Pine of Bishop prima als overnachtingsplaats.
Je kunt natuurljk wel in 1 dag DV bezoeken vanuit Las Vegas, maar je rijdt een heel stuk dubbel als je de volgende dag naar Bishop rijdt door DV. En een dagtrip is ook wat vreemd voor iemand die eigenlijk niet naar DV wil vanwege de hitte en denkt dat het alleen maar zand is.![]()
Marianne
We moeten kiezen tussen overnachten in Lone Pine of Bishop.
Is er nog een andere route naar van Las Vegas naar Yosemite aan te bevelen behalve de route door de Death Valley?
-
- Amerika-ontdekker
Goeie link, thanx!johan1973 schreef:Je hebt wel een erg beperkt beeld van Death Valley NP. Ik ben er nu 3 keer geweest (voorjaar/lente) en blijf elke keer langer. Het is 1 van de grootste nationale parken en er valt heel wat te zien. Het mooiste is met een overnachting in het park zelf, maar wanneer je dat niet aandurft dan heb ik hier een voorbeeld van een doorrijdroute beschreven.
Johan
Inmiddels wat meer gelezen over Death Valley, en mijn standpunt is niet veranderd, kan me voorstellen dat het prachtig is, maar het trekt niet mijn allergrootste interesse.. Ik focus me meer op andere dingen die ik tijdens de reis ga doen/zien. Neemt niet weg dat ik door de Death Valley wil heenrijden en er ook wel een dagtrip voor over heb.
Er niet blijven slapen heeft aan andere reden dan 'lef'

we houden het zo:
óf een dagtrip naar Death Valley vanuit Las Vegas, en de andere dag vanuit Vegas naar Yosemite via een andere route dan door de Death Valley (want inderdaad, daar zijn we dan al geweest)
óf we gaan vanuit Vegas naar Bishop dóór de Death Valley. (vanuit Bishop zou het maar 2uur rijden zijn naar Yosemite).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aan te bevelen weet ik niet, maar als je op googlemaps kijkt zie je dat je bovenlangs DV kunt, via Beatty. Ook warm, en redelijk saai.A&PnaarUSA schreef: Is er nog een andere route naar van Las Vegas naar Yosemite aan te bevelen behalve de route door de Death Valley?
Bishop - Yosemite is al snel 3 uur lijkt me, hoe kom je op 2 uur? Het zal je in de praktijk nog meer tijd kosten want je rijdt een groot deel al door het park, ne het is jammer om daar snel langs te rijden.
Kijk eens hier voor foto's van de Tioga Road.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
Ik weet niet welke kaart je hiervoor bekeken hebt, maar DV ligt tussen LV en Yosemite in. Oké, het ligt dichter bij DV dan bij Yosemite, maar je moet er altijd door of langs. Mijn logica zegt mij dan dat als je van LV naar Yosemite moet rijden, op de snelste manier, je dan in LV vertrekt, via DV rijdt, en die dag toch ergens op weg naar Yosemite probeert te overnachten (Lone Pine of Bishop). Op die manier kan je je route al in 2 delen en heb je de tweede dag een kortere reisdag.A&PnaarUSA schreef:hoe eerder ik zo dicht mogelijk in de buurt van Yosemite kom, hoe beter dus! (zodat we wat extra tijd winnen). Death Valley ligt 'vlakbij' Las Vegas maar veel verder van Yosemite. als we in Death Valley overnachten, moeten we de andere dag dus nog een héél eind reizen naar Yosemite.
...
óf een dagtrip naar Death Valley vanuit Las Vegas, en de andere dag vanuit Vegas naar Yosemite via een andere route dan door de Death Valley (want inderdaad, daar zijn we dan al geweest)
óf we gaan vanuit Vegas naar Bishop dóór de Death Valley. (vanuit Bishop zou het maar 2uur rijden zijn naar Yosemite).
Terugkeren naar LV zou betekenen dat je de volgende dag opnieuw dezelfde kant uit rijdt waar je de vorige dag geweest bent. Je rijdt dus als het ware de route opnieuw. Oké, misschien dan niet door DV, maar wel er langs of in de buurt. Dit lijkt mij geen optie als je zo snel mogelijk in Yosemite wil zijn.

Zoals ik eerder al zei: het kan perfect zo:
Las Vegas - via DV - Lone Pine
Lone Pine - (ev. langs Mono Lake passeren) via Tioga pass - Yosemite
Onze reisverslagen:
-
- Amerika-ontdekker
hier weer wat vragen:
Bestaat er een site waarop je kunt vinden/uitzoeken hoelaat de zon ongeveer opkomt/ondergaat in een bepaalde streek in Californië?
Als je over de Tioga pass Yosemite binnenrijdt (vanuit Bishop), savonds ergens ín het park wil overnachten en de volgende dag savond's het park weer verlaat aan de west (?) kant (richting San Francisco), waar zou je dan het beste kunnen overnachten?
Als je slechts 1,5dag in Yosemite kunt besteden, wat zijn dan de absolute dingen die mooi zijn om te gaan bekijken? (en kun je dat met je eigen auto of wordt er meestal meer gebruik gemaakt van shuttle busjes?)
ons schema is weer aangepast: (en we hopen dat het goed is zo, want dan kunnen we verder gaan zoeken naar leuke dingen om te doen/zien in elke overnachtingsplaats) nog steeds is feedback welkom!
sept
5 savonds laat aankomst overnachten bij fam in Palo Alto
6 niets doen/jetlag/fam bezoek
7 vanuit Palo Alto de hele dag naar San Francisco
8 vertrek rondreis via highway 1 met stops in o.a. carmel 17mile scenic drive, big sur enz, overnachting in San Luis Obispo
9 verder over de highway 1, overnachting in Malibu OF Santa Barbara
10 de hele dag naar Los Angeles city en weer overnachten in Malibu of Santa Barbara
11 een dagje strand (Santa Monica?), overnachten in Malibu of Santa Barbara Of misschien Santa Monica
12 naar Kingman via Yucca valley/Salton Sea, een stukje Route 66 meenemen, overnachten in Kingman
13 naar Grand Canyon Tusayan, daar overnachten
14 Grand Canyon (misschien een excursie plannen?)
15 smiddags vertrekken naar Las Vegas, daar overnachten op de strip
16 Las Vegas overdag naar de premium outlet store's o.i.d., savonds de strip op.
17 Las Vegas (een excursie plannen of zelf naar bijv. Hooverdam rijden, en savonds vroeg slapen)
18 zo vroeg mogelijk (zodra het kan) vertrekken naar Death Valley, daar doorheen rijden, met niet al te veel stops en verder naar Bishop, daar slapen.
19 vanuit Bishop over de Tioga pass Yosemite inrijden, rest v/d middag rondkijken en in Yosemite overnachten
20 de hele dag in Yosemite kijken (waar?) en vlak voor het donker wordt vertrekken richting Palo Alto, weer bij fam slapen
21 vanuit Palo Alto de hele dag weer naar San Francisco en terug.
22 niets doen/familie bezoek, volgende dag heel vroeg alweer vertrek naar NL
23 8u retour NL
Ziet iemand van jullie onmogelijke routes? Onveilige routes? Of stomme planning? Comments please?
bij voorbaat dank.
Bestaat er een site waarop je kunt vinden/uitzoeken hoelaat de zon ongeveer opkomt/ondergaat in een bepaalde streek in Californië?
Als je over de Tioga pass Yosemite binnenrijdt (vanuit Bishop), savonds ergens ín het park wil overnachten en de volgende dag savond's het park weer verlaat aan de west (?) kant (richting San Francisco), waar zou je dan het beste kunnen overnachten?
Als je slechts 1,5dag in Yosemite kunt besteden, wat zijn dan de absolute dingen die mooi zijn om te gaan bekijken? (en kun je dat met je eigen auto of wordt er meestal meer gebruik gemaakt van shuttle busjes?)
ons schema is weer aangepast: (en we hopen dat het goed is zo, want dan kunnen we verder gaan zoeken naar leuke dingen om te doen/zien in elke overnachtingsplaats) nog steeds is feedback welkom!
sept
5 savonds laat aankomst overnachten bij fam in Palo Alto
6 niets doen/jetlag/fam bezoek
7 vanuit Palo Alto de hele dag naar San Francisco
8 vertrek rondreis via highway 1 met stops in o.a. carmel 17mile scenic drive, big sur enz, overnachting in San Luis Obispo
9 verder over de highway 1, overnachting in Malibu OF Santa Barbara
10 de hele dag naar Los Angeles city en weer overnachten in Malibu of Santa Barbara
11 een dagje strand (Santa Monica?), overnachten in Malibu of Santa Barbara Of misschien Santa Monica
12 naar Kingman via Yucca valley/Salton Sea, een stukje Route 66 meenemen, overnachten in Kingman
13 naar Grand Canyon Tusayan, daar overnachten
14 Grand Canyon (misschien een excursie plannen?)
15 smiddags vertrekken naar Las Vegas, daar overnachten op de strip
16 Las Vegas overdag naar de premium outlet store's o.i.d., savonds de strip op.
17 Las Vegas (een excursie plannen of zelf naar bijv. Hooverdam rijden, en savonds vroeg slapen)
18 zo vroeg mogelijk (zodra het kan) vertrekken naar Death Valley, daar doorheen rijden, met niet al te veel stops en verder naar Bishop, daar slapen.
19 vanuit Bishop over de Tioga pass Yosemite inrijden, rest v/d middag rondkijken en in Yosemite overnachten
20 de hele dag in Yosemite kijken (waar?) en vlak voor het donker wordt vertrekken richting Palo Alto, weer bij fam slapen
21 vanuit Palo Alto de hele dag weer naar San Francisco en terug.
22 niets doen/familie bezoek, volgende dag heel vroeg alweer vertrek naar NL
23 8u retour NL
Ziet iemand van jullie onmogelijke routes? Onveilige routes? Of stomme planning? Comments please?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor tips over Yosemite kun je op de AA-site kijken, of kijk eens in het Zuidwesten algemene vragen-forum, zoals dit topic of hier.
Je kunt ook onze reisverslagen er bij pakken.
Met maar 1 overnachting zou ik in het park (vallei) overnachten, dan hoef je niet heen en weer te rijden. Meestal is er in Curry Village nog wel iets te vinden, maar de betere accommodatie (cabins bij Curry Village, of Yosemite Lodge) zal volgeboekt zijn. Voor reserveringen zie http://www.yosemitepark.com .
Voor wandelmogelijkheden: http://www.yosemitehikes.com .
In de vallei is de shuttlebus (of de fiets) de beste manier om je te verplaatsen.
Marianne
Met maar 1 overnachting zou ik in het park (vallei) overnachten, dan hoef je niet heen en weer te rijden. Meestal is er in Curry Village nog wel iets te vinden, maar de betere accommodatie (cabins bij Curry Village, of Yosemite Lodge) zal volgeboekt zijn. Voor reserveringen zie http://www.yosemitepark.com .
In de vallei is de shuttlebus (of de fiets) de beste manier om je te verplaatsen.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Voor sunrise en sunset is dit een handige website: http://www.sunrisesunset.com/
Ik zou de 17-mile drive als ik jullie was overslaan. Wij vonden dit wel een tegenvaller. Big Sur is 10x mooier en ik zou mijn tijd liever daar besteden.
Ik zou de 17-mile drive als ik jullie was overslaan. Wij vonden dit wel een tegenvaller. Big Sur is 10x mooier en ik zou mijn tijd liever daar besteden.
Santa Barbara lijkt me na dag 10 geen logische keuze. Als je Los Angeles gaat bezoeken en nog weer terug moet naar Santa Barbara maak je onnodig veel kilometers. Ik denk dat je dan al beter kunt overnachten in Santa Monica, gezien jullie planning op dag 11.A&PnaarUSA schreef:10 de hele dag naar Los Angeles city en weer overnachten in Malibu of Santa Barbara.
Groetjes René
-
- Amerika-ontdekker
Waar ik mij over verbaas is dat bijna heel Yosemite voor Sept al volgebekt is, behálve de cabins (tenten) in Curry Village.. hoe zou dit komen? Is dit misschien een hele slechte wijze van overnachting?? Of ligt het erg afgelegen? (op de plattegrond vin ik het wat onduidelijk te zien).Martin & Marianne schreef:Voor tips over Yosemite kun je op de AA-site kijken, of kijk eens in het Zuidwesten algemene vragen-forum, zoals dit topic of hier.
Marianne
Dus je raadt aan om in de vallei te overnachten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 5199 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 80 Reacties