Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vliegen met baby (KLM), autohuur en baby (Jeep)
vliegen met baby (KLM), autohuur en baby (Jeep)
Hallo, in juli (2011) ga ik met vrouw en baby (7 maanden) naar Los Angeles vliegen met KLM. De baby kan waarschijnlijk niet in het standaard baby bedje, waar er een aantal van zijn in het KLM -toestel. Dit vanwege de leeftijd en lengte.
Wij stellen ons dus een pittige reis voor met onze dochter op de schoot. Heeft iemand tips voor deze gelegenheid, bij het inchecken en tijdens de vlucht? En krijgt een baby/kinderwagen bij de Immigration op Los Angeles enige voorrang?
Wat betreft de huurauto hebben we een soort Jeep gehuurd. Ik reken op geblindeerde ramen achterin voor onze Daniek, maar we nemen ook voor de zekerheid een zonneschermpje mee. Natuurlijk zijn we op de hoogte van de hitte aldaar en nemen we dus een koelbox en voldoende water mee. We zijn benieuwd of ervaringsdeskundigen nog andere tips hebben op het gebied van eizen met een baby door Zuid-West USA?
Wij stellen ons dus een pittige reis voor met onze dochter op de schoot. Heeft iemand tips voor deze gelegenheid, bij het inchecken en tijdens de vlucht? En krijgt een baby/kinderwagen bij de Immigration op Los Angeles enige voorrang?
Wat betreft de huurauto hebben we een soort Jeep gehuurd. Ik reken op geblindeerde ramen achterin voor onze Daniek, maar we nemen ook voor de zekerheid een zonneschermpje mee. Natuurlijk zijn we op de hoogte van de hitte aldaar en nemen we dus een koelbox en voldoende water mee. We zijn benieuwd of ervaringsdeskundigen nog andere tips hebben op het gebied van eizen met een baby door Zuid-West USA?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: vliegen met baby (KLM), autohuur en baby (Jeep)
Bij Immigrations krijgt niemand voorrang is mijn ervaring, netjes wachten "in line".krijgt een baby/kinderwagen bij de Immigration op Los Angeles enige voorrang
Mijn ervaring is dat kleine kids wel eerst het vliegtuig in mogen. Misschien ook wel uit? (dat zou tof zijn
) Bij immigrations is inderdaad iedereen gelijk, behalve als een hond bij jouw stil blijft zitten of blaft ... dan kan je wel rekenen op wat vertraging 

-
- Amerika-expert
De enige personen die ik voorrang heb zien krijgen bij de douane waren mensen in BDUs maar dat verschilt per staat. Texas is erg patriotic, Utah absoluut niet. Verder moeten zelfs bejaarde vrouwtjes in rolstoelen op hun beurt wachten. Een baby is helaas echt geen enkele reden om voorrang te krijgen.
Met 7 maanden zal Daniek nog rearfacing zitten en dan kan je redelijk makkelijk met een hydrofiel luier of iets dergelijks een zonnehemeltje over de stoel maken. Volgens mij hebben niet alle Jeep modellen donkere ramen achterin. Heb geen ervaring met huurauto's maar zie hier regelmatig macho's rondrijden in Jeeps en volgens kan je meestal alle inzittenden makkelijk zien. Zou dus inderdaad een zonneschermpje meenemen en een paar hydrofiel luiers. Al kan je hier bij de Walmart enz ook makkelijk iets tegen de zon kopen.
Waarom moet ze trouwens op schoot? Heeft ze geen eigen stoel? Als ze haar eigen stoel heeft kan je gewoon een goedgekeurd stoeltje meenemen en kan ze daarin slapen. Is niet echt comfortable maar het werkt wel. Als ze geen stoel heeft...tja, dan wordt het wisseldiensten draaien tenzij je geluk hebt dat er toevallig een extra stoel vrij is in de buurt.
Verder niet te veel zorgen maken. Amerika is ontzettend kindvriendelijk en het is hier veel makkelijker om met kleine kinderen op stap te zijn dan in Nederland.
Met 7 maanden zal Daniek nog rearfacing zitten en dan kan je redelijk makkelijk met een hydrofiel luier of iets dergelijks een zonnehemeltje over de stoel maken. Volgens mij hebben niet alle Jeep modellen donkere ramen achterin. Heb geen ervaring met huurauto's maar zie hier regelmatig macho's rondrijden in Jeeps en volgens kan je meestal alle inzittenden makkelijk zien. Zou dus inderdaad een zonneschermpje meenemen en een paar hydrofiel luiers. Al kan je hier bij de Walmart enz ook makkelijk iets tegen de zon kopen.
Waarom moet ze trouwens op schoot? Heeft ze geen eigen stoel? Als ze haar eigen stoel heeft kan je gewoon een goedgekeurd stoeltje meenemen en kan ze daarin slapen. Is niet echt comfortable maar het werkt wel. Als ze geen stoel heeft...tja, dan wordt het wisseldiensten draaien tenzij je geluk hebt dat er toevallig een extra stoel vrij is in de buurt.
Verder niet te veel zorgen maken. Amerika is ontzettend kindvriendelijk en het is hier veel makkelijker om met kleine kinderen op stap te zijn dan in Nederland.
Onze kleinste was vorig jaar zomer naar Seattle al 22 maanden, maar we hadden ook geen eigen stoel. Dat was wel lastig, maar op de heenweg zaten we wel op de family row. Ook paste ze niet in een bedje, het is erg prettig om daar te zitten met een kind op schoot. Niemand voor je en meer ruimte om je kind op schoot te houden. Terug hadden we gelukkig wel een extra stoel (met dank aan een passagier die wel wilde ruilen en een stewardes die dit regelde). Geen voorrang bij de douane, maar de family row is o.a. vaak direct achter business class. Dus dan snel het vliegtuig uit en direct naar customs.
Wij zijn in april naar Aruba en Bonaire gevlogen met onze zoon van toen 7 maanden. We hadden een maxi-cosi meegenomen zodat we die in het vliegtuig en in de huurauto konden gebruiken. De maxicosi mocht zonder problemen mee het vliegtuig in. Op de heenweg kregen we de 'family row' en waren er veel stoelen leeg. De stewedess heeft alsnog zo'n 'crib' voor ons geregeld en daar heeft Bryan een poosje in geslapen. (Hij is heel makkelijk maar slapen op schoot vindt hij maar niks) De maxicosi heeft toen in het opbergvak gezeten. Op de terugweg was het vliegtuig vol en hebben we zijn maxi cosi op de stoel van mijn man gezet en heeft Bryan daar een poos in geslapen. Mijn man mocht toen een poosje op zo'n inklapstoel van de steward zitten. Al met al is het ons 100% meegevallen en zijn we van plan om volgend jaar weer naar Amerika te gaan. Als jullie dochter nog in de maxi-cosi past zou ik die meenemen. Misschien dat je die ook in de auto daar kunt gebruiken?
- claudia1970
- Amerikafan
Ik ben vorig jaar met mijn zoontje van (toen) anderhalf naar Amerika gevlogen, aangezien ik alleen was kon ik dus geen "wisseldiensten" draaien om hem op schoot te houden, ik heb dus bij het inchecken gevraagd of ze me als er lege stoelen waren, ze me daar konden plaatsen en ja hoor, ik kreeg de plek naast de enige vrije stoel. Ik wou geen Maxi cosy meeslepen omdat ik nu eenmaal geen stoel voor hem geboekt had en het risico bestond dat ik dat ding onnodig mee moest slepen maar had wel een speciaal kinder "strap in" systeem geleend, CARES heette dat en je kunt het aan de zitting vastmaken zodat ze toch veilig in hun eigen stoel kunnen zitten, erg handig, het past zo in je tas! http://www.kidsflysafe.com/\
verder zou ik wat flesjes mee nemen waar ze op kan zuigen voor het geval ze last krijgt van de oortjes bij opstijgen en landen, helpt soms een beetje
De buggy mag mee tot aan het vliegtuig en daarna mogen jullie waarschijnlijk als een van de eerste uit het vliegtuig en staat je buggy weer klaar! Helaas krijg je bij immigrations geen voorrang.
Ik zou als ik julle was dus op tijd inchecken en vragen of er eventueel een lege plaats is waar jullie naast kunnen zitten.
Ik wens jullie een fijne reis!
verder zou ik wat flesjes mee nemen waar ze op kan zuigen voor het geval ze last krijgt van de oortjes bij opstijgen en landen, helpt soms een beetje
De buggy mag mee tot aan het vliegtuig en daarna mogen jullie waarschijnlijk als een van de eerste uit het vliegtuig en staat je buggy weer klaar! Helaas krijg je bij immigrations geen voorrang.
Ik zou als ik julle was dus op tijd inchecken en vragen of er eventueel een lege plaats is waar jullie naast kunnen zitten.
Ik wens jullie een fijne reis!
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2109 Weergaves