Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Whale watching in Boston... de moeite?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: Whale watching in Boston... de moeite?

Bericht door dutchie_in_boston »

tosca schreef:De moeder van mijn vriend heeft die tour een paar weken geleden gedaan en zij waren 4 uur onderweg. Helaas hebben zij helemaal niets gezien en dus 4 uur alleen maar heel hard gevaren. Ze kregen wel nieuwe kaartjes, maar konden hier zelf geen gebruik meer van maken.
een paar weken geleden waren Stellwagen Bank en Jeffrey's Ledge leeg en zat de bijna-hele-wereld-populatie aan right whales in de Mass. Bay - ik ben wezen whale watchen vanaf het strand.
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Houden de bedrijven dan zelf niet in de gaten waar de walvissen ongeveer zitten? Ze mogen toch varen waar ze willen of niet?
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Dat zou wel balen zijn, want wij hebben ook geen tijd om later nog een tocht te doen. Nou ja we zien het wel.
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Ik ben vorig jaar zomer geweest vanuit Plymyth. Vond het super! Veel walvissen gezien en echt genoten :thumbup:
Dat er de kans is dat je geen walvissen ziet wordt van te voren gezegd, maar wij hebben er zeker een stuk of 20 gezien. Als er een groep wordt ontdekt op de radar van de boot, wordt de boot stil gelegd en dan is het wachten geblazen :wink:
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Vorig jaar hadden wij maaaanden tevoren al een whale watch geboekt in Gloucester, aan het einde van onze rondreis. Het moest een hoogtepunt worden.

Helaas was het weer niet goed en vanwege hoge golven werd alles afgeblazen. Helaas had niemand ons dat verteld en stonden wij voor niks te wachten. Het was zaterdag, zondagochtend moesten we de huurauto inleveren in Boston en maandagavond vlogen we naar huis. We baalden flink.

Zondagochtend reden we naar Boston en leverden we onze auto in. We besloten in Boston een whalewatch te boeken, ook al was ik erg sceptisch. Ik verwachtte een tourist trap, een enorme boot met honderden mensen...

...en dat was het ook. We kochtten kaartjes voor 's middags (de ochtend zat vol). Een enorme boot arriveerde, werkelijk honderden mensen erop. Ze kregen allemaal een nieuw kaartje want ze hadden niks gezien. Wij balen natuurlijk, het was nu of nooit voor ons.

Maar alles kwam goed: we hebben walvissen gezien, de kapitein deed echt z'n best en uiteindelijk bleven we veel langer weg dan de bedoeling was, het was al donker toen we terugkwamen (zonsondergang met de skyline van Boston op de koop toe). Wij zijn dus zeer tevreden.

Maar een whale watch vanuit Boston is dus wel een beetje een tourist trap: een enorme boot met vele, vele touristen die gaan "omdat het in de reisgids staat". Als je dat niet erg vindt, of als je geen andere optie hebt: ga vanuit Boston. Als je de keuze hebt: ga ergens anders heen, bijvoorbeeld in Gloucester waar je met een klein clubje op een klein bootje gaat, als ze tenminste gaan. Uiteindelijk zegt het weinig over of je nu walvissen ziet of niet.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Met wildspotten loop je altijd het risico dat je niks ziet, op zich is het aanbod een andere gratis trip te maken heel aardig en jammer dat wij daar vaak niks mee kunnen door ons reisschema. In 2007 hebben wij vanaf Gloucester gewhalewatcht met cpt. Bill en het was een fantatische trip met heel veel whales die ook onder de boot doorkwamen zetten. Ik heb hier ook mijn mooiste staart gefotografeerd.
Afbeelding
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Echt heeeeel mooi! Bedankt voor het delen! :thumbup:
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Kijk op zo'n plaatje zitten we natuurlijk te wachten. Mooie foto
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer