Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Online inchecken vraag

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Online inchecken vraag

Bericht door henriette »

@ zupafly
Wij konden het gratis doen met onze zoon.
Ik weet niet wanneer jullie vertrekken maar je kan een paar dagen (ik weet wel niet zeker hoeveel dagen) voor je vertrekt gratis je stoelen vastleggen.
Wij hebben naar connections gebeld die hebben ons gezegd hoeveel dagen het was maar omdat wij onze stoelen direct hebben vastgelegd ben ik het vergeten.
Bel eens naar connections die zullen wel meer weten.

Henriette
Laatst gewijzigd door henriette op 22 jun 2011, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Het is hier nu half 5 s' middags, en ze vliegen om 17:55 in DC. Dus dan is het 23:55 in A'dam. Dus geen 23 juni... (ja, in China...)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

zupafly schreef:Wij hebben onze tickets gekocht via connections op internet bij Britisch Airways
Heeft er iemand al ervaring met het online inchecken bij BA met tickets die gekocht werden via Connections?
Ik las in een ander topic hier dat er hiermee problemen kunnen zijn omdat bij het boeken bij Connections Mr en Mrs worden toegevoegd aan je naam. En BA zou dat niet herkennen als een correcte naam waardoor je niet kan inchecken online.

Ik hoef zelf niet persé online in te checken, maar als ik op voorhand zou weten dat het niet lukt zou ik alvast stoelen voor de vlucht naar de USA kopen. Kwestie van tijdens die 10u30 durende vlucht naast elkaar en beetje comfortabel te zitten. ;-)
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

Doockles schreef:
zupafly schreef:Wij hebben onze tickets gekocht via connections op internet bij Britisch Airways
Ik hoef zelf niet persé online in te checken, maar als ik op voorhand zou weten dat het niet lukt zou ik alvast stoelen voor de vlucht naar de USA kopen. Kwestie van tijdens die 10u30 durende vlucht naast elkaar en beetje comfortabel te zitten. ;-)

Dus het kan zijn... als je geen stoelen reserveert, je niet naast elkaar zit om het vliegtuig of wat? :shock:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

zupafly schreef:
Dus het kan zijn... als je geen stoelen reserveert, je niet naast elkaar zit om het vliegtuig of wat? :shock:
Ligt aan de drukte in het vliegtuig, als het vliegtuig echt helemaal 100% vol zit dan willen ze wel eens gaan schuiven met de stoelen....en voor je het weet zit jij op rij 20 en je partner op rij 40 (ervaring mee...maar dat flikte Delta(Minneapolis-AMS) toen bij zowat iedereen op die vlucht dus tijdens het taxieen gingen de passagiers zelf met elkaar dealtjes sluiten om te ruilen en binnen 15 minuten zat iedereen waar die moest zitten, was heel grappig....).

Aan de andere kant zijn heel veel vliegtuigen maar voor de helft vol, dat zie je tijdens het boarden al vaak op het scherm boven de balie 100/250 checked in ofzo. En dan maak je van de economy stoel een economy ligbank :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vlieg in september met British Airways naar LA, en ik kwam ook tot de ontdekking dat ik moet betalen om 2 stoelen vast te leggen. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ik hoop dat ze ons wel naast elkaar plaatsen want ik heb geen zin om er voor te betalen, dat loopt nog aardig op met 3 personen en voor heen en terugreis. Ik hoop dat ik op het moment van online incheken nog een beetje keuze heb. Half lege toestellen heb ik nog nooit meegemaakt (behalve die ene keer in een heel klein toestel op weg naar een beurs in duitsland toen ons gevraagd werd om wat meer verspreid te gaan zitten voor de balans, geen aangenaam gevoel was dat).

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Wij hebben ook al elke keer volle vliegtuigen gehad. En aangezien je bij BA op voorhand kan inchecken en daar stoelen kan kiezen, zullen er bij het inchecken op de luchthaven al wel wat minder zijn vrees ik.

Vandaar dus mijn eigenlijke vraag:
Heeft er iemand al ervaring met het online inchecken bij BA met tickets die gekocht werden via Connections?
Ik las in een ander topic hier dat er hiermee problemen kunnen zijn omdat bij het boeken bij Connections Mr en Mrs worden toegevoegd aan je naam. En BA zou dat niet herkennen als een correcte naam waardoor je niet kan inchecken online.
;-)
René V
Amerika-ontdekker

Bericht door René V »

Als je als familie of als reisgezelschap in een keer boekt, wordt je vanzelf bij elkaar geplaatst bij BA.
Dit staat ook duidelijk bij manage my flight. Je zal wel gek zijn als je zoveel ging betalen om je stoelen vast te leggen.
Een week of op zijn laatst een paar dagen voor het online inchecken, worden je toegewezen stoelen zichtbaar op de website bij BA waar je inlogd. Je kan dan zelfs nog wisselen met plaatsen als de mogelijkheid zich voordoet.
Vliegen over 2 weken ook met BA naar San Diego.
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Gewoon online inchecken van zo gauw het kan. (24h. op voorhand denk ik)
Vorig jaar naar Calgary hadden wij nog heel veel keuze. Heb toen zelfs de plaatsen achter de bulkhead nog kunnen reserveren, dewelke in een 767 van BA heel veel beenruimte hebben!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Mja ik heb dat(halfvolle/lege toestellen) eigenlijk wel redelijk vaak. Maar ik vlieg dan ook niet in het hoogseizoen. Bepaalde routes hebben er wel vaker last van, soms annuleren ze die dan ook :/

Binnenlandse vluchten hebben er vaker last van overigens.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

MainOffender schreef: Vorig jaar naar Calgary hadden wij nog heel veel keuze. Heb toen zelfs de plaatsen achter de bulkhead nog kunnen reserveren, dewelke in een 767 van BA heel veel beenruimte hebben!
Die komen over het algemeen sowieso pas 24hr van te voren vrij en zelfs als je ze online kan vastleggen, zijn dat de stoelen waar je nog wel eens vanaf getrapt kan worden mocht er een passagier zijn met een kleine baby. Tot je op je plek zit en het vliegtuig is aan het taxiën, kunnen ze je altijd 'vriendelijk' verzoeken ergens anders te gaan zitten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Klopt, maar als je mag blijven, zit je wel heel comfortabel voor economy! Wij hadden dat geluk.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Ook even een vraagje: Als je een vlucht hebt geboekt met een overstap, is je online check-in dan meteen voor die 2 vluchten of moet je dat apart doen? We vliegen 1 juli van Brussel naar Londen en hebben dan enkele uren later een overstap in Londen richting San Francisco. Danku.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

in Heathrow heb je toch enkele uren de tijd, kun je gewoon even langs de balie gaan en checken of alles in orde is

vorig jaar gevlogen over heathrow naar SF met united, en in zaventem werden we direct al ingeboekt op de twee vluchten, in heathrow toch even gepasseerd langs de balie (vooral voor zeker stoelen naast elkaar te hebben)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Over het algemeen check je in voor beide vluchten, soms gaat het niet helemaal goed, maar meestal wel. Bij aankomst op LHR kom je sowieso langs balies van BA, mocht er iets mis zijn.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Tejo schreef:Provided the passenger is holding return/onward tickets with a final destination to a country other than Canada, Mexico or countries/islands situated in or bordering the Caribbean Sea, Visa Islands Contiguous to the USA, unless passenger holds proof of residence in or is transiting to such country/island

Wat wordt hier nou mee bedoeld?!
Je moet hier Ja of Nee aanklikken...
Ok, hier zit ik dus ook mee... Ik heb "nee" aangeklikt maar vrees nu dat ik de vraag verkeerd begrepen hebben. Iemand hier schreef dat ze eig. vragen of je een ticket hebt naar je thuisland? Klopt dat? In dat geval moet ik dus 'ja' aanklikken!!! Moet ik het opnieuw proberen? Ik kreeg namelijk dit als melding : Please see a United representative at the airport to complete check-in
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht