Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2008????

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
katinka
Amerika-ontdekker

DV 2008????

Bericht door katinka »

Vraagje,

Ik heb nu in verschillende draadjes gelezen dat het lang niet zeker is of er uberhaubt wel een loterij DV 2008 komt?????

waar komt die wijsheid vandaan???

is dat vanwegen het imigratie issue in the states ((legaalisatie illegalen))of heeft iemand dat vernomen via via .....of officiele instansies??kan op de .gov er ook niets over vinden en als je via google zoek krijg je natuurlijk de comerciele bedrijfjes die je wel inschrijven daarvoor??
(( niet dat we dat nou gaan doen hoor KIJK WEL UIT!!!! ))

Maar we willen toch de sprong gaan wagen en voor ons zit er voorlopig niets anders op dan een greencard via de loterij te krijgen.
( inkopen in een andere bedrijf vindt mijn man geen optie :roll: ,en ook via een internationale werkgever klinkt wel leuk maar als het op houd moet je terug en wij willen als we gaan ook daar blijven.Ook met het oog op de kinderen je kan niet blijven verkassen.
Dus liever alles opgeven en daar een nieuw bestaan opbouwen)

iemand een idee, hoe het zit????

Groetjes Katinka
hope to live in North Carolina one day!
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
maartena
Amerikafan

Re: DV 2008????

Bericht door maartena »

katinka schreef:Vraagje,

Ik heb nu in verschillende draadjes gelezen dat het lang niet zeker is of er uberhaubt wel een loterij DV 2008 komt?????

waar komt die wijsheid vandaan???
Er is een tijd lang onzekerheid geweest over Bush's Immigration Reform, waar in den beginne ook de Diversity Lottery ter discussie kwam. Echter, in de wetten die naar het Congress worden gestuurd (Bush houd er vanavond nog een toespraak over trouwens, 15 Mei, 8PM EST) blijft de Diversity Lottery ongewijzigd.

Mocht de Diversity Lottery weer ter discussie komen, dan gaat het voornamelijk om veranderingen, niet om afschaffing. Bepaalde groepen zijn bijvoorbeeld bang dat terroristen de Diversity Lottery zouden kunnen winnen, maar dat is natuurlijk totale onzin.

Naar verwachting is het wel mogelijk dat door het Guest Worker Program van Bush er meer landen in aanmerking zouden komen voor diskwalificatie voor de Diversity Lottery (landen die meer dan 50.000 legale immigranten per jaar sturen over een periode van 5 jaar mogen niet meedoen aan de DV-Lottery) maar aangezien de USCIS kijkt naar de afgelopen 5 jaar duurt het nog wel 5 jaar voordat we daar echt effecten van zien, en dit zullen voornamelijk Zuid-Amerikaanse en Aziatische landen zijn.

Voor Nederlanders zal er met de komende Immigration Reform Bill eigenlijk heel weinig veranderen. De kansen op het winnen van de Diversity Lottery zullen niet aanzienlijk veranderen.

Ik denk dus dat je in October 2006 je jezelf gewoon kunt gaan inschrijven voor de DV-2008.
"I reject your reality, and substitute my own!"
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

Kijk dat geeft een mens hoop :lol:

Dankjewel voor deze duidelijke uitleg.
Ik was gewoon erg benieuwd hoe dit in de wereld kwam, mensen roepen wel vaker iets zonder duidelijk te weten waar het vandaan komt

En ja we gaan dus inderdaad de .gov site in de gaten houden en zodra we kunnen inschrijven voor de DV 2008 zullen we dat dan dus ook doen.

Dus nogmaals BEDANKT!!!!!!!

Groetjes Katinka

hope to live in North Carolina one day!
opened
FreezeM
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door FreezeM »

Er is (helaas) wel degelijk een wetsvoorstel om de DV Lottery af te schaffen. In de VS kunnen The House en The Senate ieder hun eigen wetsvoorstel indienen. Een wijziging moet door allebij goedgekeurd worden. In het geval van immigratie en DV Lottery spelen er twee voorstellen. Een van The House en een van The Senate. De verschillen zijn groot en de kans dat ze het op korte termijn eens worden is klein.

Kijk hier eens naar:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.c ... e=politics

"The House bill would eliminate the diversity visa. The Senate adopted 56-42 an amendment by Sens. Judd Gregg, R-N.H., and Maria Cantwell, D-Wash., to restrict two-thirds of the diversity visas to immigrants with advanced science degrees."

Onderaan het artikel staat een duidelijk overzicht van de twee voorstellen.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dit heb ik net van het Visa Bulletin afgehaald:

"Only participants in the DV-2007 program who were selected for further processing have been notified. Those who have not received notification were not selected. They may try for the upcoming DV-2008 lottery if they wish. The dates for the registration period for the DV-2008 lottery program will be widely publicized during August 2006."

Zo te zien zit het er goed uit voor DV 2008.
shabster
Amerika-ontdekker

Bericht door shabster »

Augustus - dat is deze maand al.. :) even in de gaten houden, dus!

Wat was de officiele site hiervoor ook alweer? Was het nou

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html

of toch iets anders?
Groetjes,
Shabster

Afbeelding
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Klopt dit is hem volgens mij. De pagina wordt vernieuwd zodra de instructies voor 2008 bekend zijn.
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

FF een wat laate reactie :D maar goed we zijn ook weer net terug van 4 weken verblijf/vacantie in North Carolina.

Er staat inderdaad op de officele .gov site dat:
The dates for the registration period for the DV-2008 lottery program will be widely publicized during August 2006....
hellaas tot nu toe nog niet gevonden dus ik ga er van uit dat het nog niet bekent is vanaf waneer je kan inschrijven.
Iedereen die gewonnen heeft en gaat Heel veel geluk gewenst!!

Wat volgens mij wel nieuw is (( of ik heb er steeds over heen gelezen??))
is:only certain specified occupations qualify for the Diversity Visa Program. To qualify for a Diversity Visa on the basis of your work experience, you must, within the past five years, have two years of experience in an occupation that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher.
Nu is dat voor ons geen probleem aangezien mijn man's beroep in Job Zone 4 valt ...Hopelijk vergroot dat alleen onze kans maar :lol:
Natuurlijk niet bij de eerste selectie want die is "Random" maar wel denk ik dan nadat je de eerste keer je formulieren hebt ingevult! Dus duimen maar :wink:

Wat ook nog leuk is misschien om te weten?: de meeste Amerikanen begrijpen niet waarom het ons zo moeilijk wordt gemaakt (( als je geen echte (Bloed)familie hebt of geen baas die iets kan regelen)) dat je dan alleen via een loterij een green card kan krijgen, We hebben dit ook verschillende keren moeten uitlegen ...belachelijk vinden de meeste dit wel en het meest gehoorde advies in die vier weken waren dan ook neem een cursus Spaans.... vlieg naar mexico en kom de grens over :shock:
Nou dat doen we nu toch maar niet dachten we zo :lol:
opened
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dat van die baan (als je niet minimaal middelbare school hebt) die aan bepaalde eisen moet voldoen, was er altijd al. Maar dit is de eerste keer dat ik het zo duidelijk gepubliceerd zie met zones.

Wat ik wel leuk vind aan de site is dat je ook meteen kan zien welke banen 'in demand' zijn. Kan handig zijn.
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

Klopt helemaal Sue, Maar wat ik dan wel weer raar vindt is je valt wel in een job in Demand ...en dan nog is er geen andere mogelijkheid om aan de hand daarvan te emigreren?? :? Althans niet dat ik weet... :( Want je zal dan nog eerst een baan moeten hebben met een werkgever die wil sponsoren en die vindt je niet zomaar... Maar mocht er iemand zijn die het wel weet of hier omtrent nog tips heeft GRAAG want wij voldoen wel aan die eisen. :lol: en mijn man heeft ook wel verschillende aanbiedingen gehad omtrent werk maar helaas nog niet met sponsoring :cry:
opened
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

katinka schreef: Wat ook nog leuk is misschien om te weten?: de meeste Amerikanen begrijpen niet waarom het ons zo moeilijk wordt gemaakt (( als je geen echte (Bloed)familie hebt of geen baas die iets kan regelen)) dat je dan alleen via een loterij een green card kan krijgen, We hebben dit ook verschillende keren moeten uitlegen ...belachelijk vinden de meeste dit wel en het meest gehoorde advies in die vier weken waren dan ook neem een cursus Spaans.... vlieg naar mexico en kom de grens over :shock:
De meeste amerikanen hebben geen benul hoeveel moeite je moet doen om LEGAAL je in de US te mogen vestigen. Maar in Nederland kwam ik vergelijkbaar onbegrip tegen als ik vertelde dat ik me elk jaar bij het politiebureau moest melden om mijn verblijfsvergunning te verlengen. Pas na vele jaren kreeg ik een "verblijfsvergunning voor onbepaalde duur". Vanaf toen hoefde ik me alleen op het politiebureau te melden als ik mijn paspoort had vernieuwd. Men dacht dat die regels alleen maar golden voor "Middellandse Zee builtenlanders"
(destijds de politically correct benaming voor Turken en Marokkanen)

;-)
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

hai loek

Ja dat wist ik nou weer wel :lol:
Maar goed ik heb ook een tijd als receptioniste in een schoonmaak bedrijf gewerk en dan kom je ook in aanraking met mensen die proberen een baan te zoeken met tijdelijke vergunningen 8) en uh nee niet alleen mensen van het middelandse zee gebied

Dus ik had je waarschijnlijk niet raar aangekeken :wink:

**Katinka**
opened
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Loek schreef:
katinka schreef: Wat ook nog leuk is misschien om te weten?: de meeste Amerikanen begrijpen niet waarom het ons zo moeilijk wordt gemaakt (( als je geen echte (Bloed)familie hebt of geen baas die iets kan regelen)) dat je dan alleen via een loterij een green card kan krijgen, We hebben dit ook verschillende keren moeten uitlegen ...belachelijk vinden de meeste dit wel en het meest gehoorde advies in die vier weken waren dan ook neem een cursus Spaans.... vlieg naar mexico en kom de grens over :shock:
De meeste amerikanen hebben geen benul hoeveel moeite je moet doen om LEGAAL je in de US te mogen vestigen. Maar in Nederland kwam ik vergelijkbaar onbegrip tegen als ik vertelde dat ik me elk jaar bij het politiebureau moest melden om mijn verblijfsvergunning te verlengen. Pas na vele jaren kreeg ik een "verblijfsvergunning voor onbepaalde duur". Vanaf toen hoefde ik me alleen op het politiebureau te melden als ik mijn paspoort had vernieuwd. Men dacht dat die regels alleen maar golden voor "Middellandse Zee builtenlanders"
(destijds de politically correct benaming voor Turken en Marokkanen)

;-)
klopt, en veel mensen denken ook dat surinamers specifiek gewoon naar Nederland kunnen komen. men begreep echt niet hoe ik, terwijl ik in Nederland was geboren, alleen met een verblijfsvergunning in NL kon zijn en dat het net zo moeilijk voor mij was als voor andere buitenlanders.

mensen in beide landen/gebieden zien allerlei "buitenlanders" of immigranten en denken dat het echt supermakkelijk is om een land binnen te komen, en dat het daarna ook allemaal een flkuitje van een cent is. vaak hebben mensen allerlei dingen moeten doorstaan om een land binnen te komen. zoals de meesten van ons die naar Amerika willen weten.
SEEING IS BELIEVING
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

katinka schreef:Klopt helemaal Sue, Maar wat ik dan wel weer raar vindt is je valt wel in een job in Demand ...en dan nog is er geen andere mogelijkheid om aan de hand daarvan te emigreren?? :? Althans niet dat ik weet... :( Want je zal dan nog eerst een baan moeten hebben met een werkgever die wil sponsoren en die vindt je niet zomaar... Maar mocht er iemand zijn die het wel weet of hier omtrent nog tips heeft GRAAG want wij voldoen wel aan die eisen. :lol: en mijn man heeft ook wel verschillende aanbiedingen gehad omtrent werk maar helaas nog niet met sponsoring :cry:
Als je een beroep hebt waar veel vraag naar is in Amerika, zoals, verpleging, fysiotherapie, vrachtwagenchaffeur dan kan je ook via een andere weg naar Amerika. Hoe weet ik niet precies, maar er zijn genoeg mensen die dit blijkbaar lukt.
aberkeljon
Amerika-newbie

Bericht door aberkeljon »

Voor de geïnteresseerden:

DV-2008 Lottery Starts Soon!

The DV-2008 Lottery will begin at noon EDT on October 4, 2006 and will end at noon EST on December 3, 2006.

More information about the lottery will be coming soon.

bron: http://www.dvlottery.state.gov/
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

Yep zag het gisteren avond inderdaad ook staan :lol:

Nu dus wachten tot 4 oktober ....en dan weer HEEEEEEEEEEEEEEEEEL lang wachten of je er wel of niet bij zit!

We zullen zien.

Groetjes
Katinka
opened
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Ik wil mij ook graag inschrijven voor de green card lottery, maar ik had ff nog wat vragen.

Maakt het voor je kans om te winnen uit, wanneer je je inschrijft? Dus meer kans als je in het begin inschrijft van aan het einde van de periode?

En ik studeer in januari af met een HBO diploma. Hoe vul je dat dan in het formulier? Want bij hoogst genoten opleiding kan ik dus alleen middelbare school invullen. Maar tegen de tijd dat ik mogelijk ga, ben ik dus al HBO afgestudeerd en heb ik een bachelor.

Alvast bedankt!
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Het maakt niets uit wanneer je je inschrijft. Iedereen maakt even veel kans.

Ik zou gewoon je HBO diploma invullen. Je hoeft pas bewijs hiervan af te geven als je bent ingeloot en op interview op het consulaat mag en dat zal niet eerder zijn dan Oktober 2007 en dan heb jij je diploma al op zak.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wel wat laat maar toch.
De beroepencategorieen zijn bij mijn weten een alternatief voor degenen, die niet aan de eis kunnen voldoen dat ze een diploma hebben gelijkwaardig aan een US high school degree. Ze gelden dus alleen in het kader van de DV-lottery.

Om in de US legaal te kunnen werken - dus even de DVL buiten beschouwing gelaten - gelden andere, zwaardere eisen wat betreft ervaring/opleiding. Ook moet er dan een aanbod voor een baan van een US bedrijf op tafel liggen.
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Ik heb het eigenlijk te lang uitgesteld, maar ik ga mij vanavond ook inschrijven.

Ik zat me even in te lezen en ik had een vraagje mbt tot de foto.

Het is mij niet helemaal duidelijk of het toegestaan is om de foto zelf thuis te maken met een digitale camera. Volgens mij wel, maar ik zou dat graag even zeker willen weten.

En ik heb ook een vraag over de technische vereisten. deze eisen zag ik staan:

Image File Format: the must be in the Joint Photographic Experts Group (JPEG) format.

Image File Size: the maximum image filze size will be sixty-two thousand five hundred (62,500) bytes.

Image resolution: 320 pixels high by 240 pixels wide.

Image color depth: 24-bit color. [Note: Colored photographs are preferred, but black an white or grayscale photographs, if used, must be scanned in 24-bit color mode. Monochrome images (2-bits color depth), 8-bit color or 8-bit grayscale will not be accepted]

Hoe krijg je voorelkaar dat je zo een foto krijgt? Welke programma heb je nodig om de foto aan deze eisen te laten voldoen? Ik heb btw een mac.

Alvast bedankt!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer