Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wegenkaarten
-
- Amerika-ontdekker
Wegenkaarten
Hallo,
heeft iemand goede tips voor wegenkaarten van de USA ?
Ik lees goede berichten van de Hallwag en Rand Mac Nally.
De Hallwag kaarten 5 en 6 (die zoek ik) lijken echter nergens meer te koop, in herdruk.
Welke internetwinkel is aan te raden ?
Weet iemand nog een winkel waar ik deze kan inkijken (liefst in de buurt van Utrecht) ?
Petra
heeft iemand goede tips voor wegenkaarten van de USA ?
De Hallwag kaarten 5 en 6 (die zoek ik) lijken echter nergens meer te koop, in herdruk.
Welke internetwinkel is aan te raden ?
Weet iemand nog een winkel waar ik deze kan inkijken (liefst in de buurt van Utrecht) ?
Petra
Re: Wegenkaarten
Wegenkaarten ? TomTom is dat toch tegenwoordig ?
"Vroegah" gebruikte ik Rand McNally, volgens mij toen bij de ANWB winkel gekocht

"Vroegah" gebruikte ik Rand McNally, volgens mij toen bij de ANWB winkel gekocht
-
- Amerika-ontdekker
Ja klopt, als je onderweg bent.
Maar om thuis de route te plannen is een kaart ook wel handig.
Maar om thuis de route te plannen is een kaart ook wel handig.
Wij hebben ter voorbereiding op onze reis de Hallweg kaarten 5 en 6 gekocht. Erg overzichtelijk en fijn!
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Ik gebruik tegenwoordig Google Earth voor vooraf planning.
Maar ik kan begrijpen dat kaarten op papier ook handig kunnen zijn voor de planning
Sorry dat ik verder niet kan helpen met waar je die kaarten kan krijgen e.d.
Maar ik kan begrijpen dat kaarten op papier ook handig kunnen zijn voor de planning
Sorry dat ik verder niet kan helpen met waar je die kaarten kan krijgen e.d.
-
- Amerikakenner
Toevallig gisteren een kaart besteld. No 7
Je kunt ze gewoon op internet bestellen via de zwerver. Zelf heb ik gewoon het ISBN nummer opgezocht, mijn boekhandel gebeld en hem daar besteld. Vijf werkdagen en hij is binnen.

Je kunt ze gewoon op internet bestellen via de zwerver. Zelf heb ik gewoon het ISBN nummer opgezocht, mijn boekhandel gebeld en hem daar besteld. Vijf werkdagen en hij is binnen.
Wij gebruiken al meer dan 20 jaar Rand McNally. De 2012 editie is net uit bv bij Amazon. Ik heb niets tegen een gps in de auto maar wij hebben geen gps nodig. Voor de details gebruiken wij de AAA maps. Of maps die we bij een visitor center ophalen.
Ik heb bij een speciale reisboekenwinkel in Deventer de Rough Guide map California gekocht; vond die bij vergelijking het meest overzichtelijk. Bovendien is het een plastic waterproof kaart en die kan dus tegen een stootje.
Ik moet eerlijk zeggen dat zo'n kaart (schaal 1:850.000 / 1 cm = 8,5 km) aardig is voor een globaal beeld, maar minder nuttig om echt je weg te zoeken; zeker rond de grote steden. Ik heb ook veel gehad aan AAA deelkaarten van Californië.
Voor het 'fijne' werk plattegrondjes uitgedraaid van Google maps (ja ik weet het, lekker ouderwets, maar het werkt nog steeds prima).
Jaap
Ik moet eerlijk zeggen dat zo'n kaart (schaal 1:850.000 / 1 cm = 8,5 km) aardig is voor een globaal beeld, maar minder nuttig om echt je weg te zoeken; zeker rond de grote steden. Ik heb ook veel gehad aan AAA deelkaarten van Californië.
Voor het 'fijne' werk plattegrondjes uitgedraaid van Google maps (ja ik weet het, lekker ouderwets, maar het werkt nog steeds prima).
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Goede wegenkaarten zijn de Hallwag landkaarten van Rand McNally, te koop bij o.a. de ANWB en betere boekhandels.petra annemarie schreef:heeft iemand goede tips voor wegenkaarten van de USA ?
Ook verkrijgbaar bij Tioga Tours. (Directe link naar usa-landkaarten.)
De landkaarten hebben ook kleine plattegrondjes van nationale parken en grotere steden. Bovendien staan sommige bezienswaardigheden ook vermeld langs de wegen op de kaart. Zo kan men zich al een aardig beeld gaan vormen, wat men zoal tegen kan komen onderweg.
Hallo,
wij hebben net Hallwag kaart no 1 binnengekregen, hier in Nederland overal uitverkocht en pas weer leverbaar (eind )augustus. We hebben hem besteld via www.mapsonline.co.uk, kostte ongeveer €12,50. Een nieuw exemplaar maar versie 2007. Binnen 5 dagen lag hij in de bus. En er zal best iets gewijzigd zijn in die tussentijd, maar in de meeste gevallen zal het gewoon kloppen. Misschien hebben ze ook no. 5 en 6, het is het proberen waard.
Saskia.
wij hebben net Hallwag kaart no 1 binnengekregen, hier in Nederland overal uitverkocht en pas weer leverbaar (eind )augustus. We hebben hem besteld via www.mapsonline.co.uk, kostte ongeveer €12,50. Een nieuw exemplaar maar versie 2007. Binnen 5 dagen lag hij in de bus. En er zal best iets gewijzigd zijn in die tussentijd, maar in de meeste gevallen zal het gewoon kloppen. Misschien hebben ze ook no. 5 en 6, het is het proberen waard.
Saskia.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nrs 5 en 6 zijn op het moment nergens te krijgen, ik was ook toe aan een nieuwe nr. 5, maar het is me nog niet gelukt er een te vinden (zelfs nog in Londen gekeken vorige week
).
Ik heb nu de Marco Polo California (met Nevada, Arizona en een groot stuk Utah) gekocht, maar die is wel heel erg groot. Je zou een Hildebrand kunnen kopen (maar die vind ik er echt niet uitzien, zeker als je de overzichtelijke en rustige Hallwag gewend bent), of een iets minder gedetailleerde kaart, en dan ter plekke naar de AAA voor meer kaarten. Als je ANWB lid bent zijn de kaarten en ander materiaal (plattegronden, camping guides, tour guides) bij de AAA gratis.
Marianne

Ik heb nu de Marco Polo California (met Nevada, Arizona en een groot stuk Utah) gekocht, maar die is wel heel erg groot. Je zou een Hildebrand kunnen kopen (maar die vind ik er echt niet uitzien, zeker als je de overzichtelijke en rustige Hallwag gewend bent), of een iets minder gedetailleerde kaart, en dan ter plekke naar de AAA voor meer kaarten. Als je ANWB lid bent zijn de kaarten en ander materiaal (plattegronden, camping guides, tour guides) bij de AAA gratis.
Ik lees regelmatig in reisverslagen dat de TomTom ze de verkeerde kant opstuurde. Zoiets heb ik nog nooit gehoord over een gewone papieren kaart.vencel schreef:Wegenkaarten ? TomTom is dat toch tegenwoordig ?
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even gekeken Saskia, maar bij de nr 5 staat N/A. Nr 6 is in stock!sep schreef:Hallo,
wij hebben net Hallwag kaart no 1 binnengekregen, hier in Nederland overal uitverkocht en pas weer leverbaar (eind )augustus. We hebben hem besteld via http://www.mapsonline.co.uk, kostte ongeveer €12,50. Een nieuw exemplaar maar versie 2007. Binnen 5 dagen lag hij in de bus. En er zal best iets gewijzigd zijn in die tussentijd, maar in de meeste gevallen zal het gewoon kloppen. Misschien hebben ze ook no. 5 en 6, het is het proberen waard.
Saskia.
Wel jammer en commercieel niet handig van Hallwag om zo laat met een nieuwe druk te komen.
Marianne
Hoi Marianne,
nee, dat is helemaal niet handig van Hallwag. Vooral niet als je bedenkt dat de kaarten al vroeg dit jaar niet meer verkrijgbaar waren. Zo moeilijk kan het toch niet zijn zou je zeggen....
Saskia
nee, dat is helemaal niet handig van Hallwag. Vooral niet als je bedenkt dat de kaarten al vroeg dit jaar niet meer verkrijgbaar waren. Zo moeilijk kan het toch niet zijn zou je zeggen....

Saskia
-
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal,
Bedankt voor alle reacties,ga even afwachten wanneer ze weer binnen komen.
We gaan pas volgend jaar,dus voor die tijd zijn ze er vast.Tot die tijd plan ik de route nog wel ouderwets met google Earth.
Petra
Bedankt voor alle reacties,ga even afwachten wanneer ze weer binnen komen.
We gaan pas volgend jaar,dus voor die tijd zijn ze er vast.Tot die tijd plan ik de route nog wel ouderwets met google Earth.
Petra

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Meestal pikken we een kaartje op als we de huurwagen gaan ophalen. Deze zijn voldoende voor de hoofdwegen, en meestal staan er uitvergrotingen op van de grootste steden.
Als we in een stad aankomen, ligt er in het hotel/tourist center wel een detailmap. Vroeger kochten we nog al eens een kaartje in tankstations (als we meerdere staten doorkruisten).
Ik neem ook sinds 3 jaar mijn Garmin GPS mee, met uptodate kaarten van de gehele continentale VS.
Nooit geen grote problemen gehad, en het is zeker zonder GPS doenbaar, al maakt dat het soms wel een stuk gemakkelijker.
Als we in een stad aankomen, ligt er in het hotel/tourist center wel een detailmap. Vroeger kochten we nog al eens een kaartje in tankstations (als we meerdere staten doorkruisten).
Ik neem ook sinds 3 jaar mijn Garmin GPS mee, met uptodate kaarten van de gehele continentale VS.
Nooit geen grote problemen gehad, en het is zeker zonder GPS doenbaar, al maakt dat het soms wel een stuk gemakkelijker.
-
- Amerika-ontdekker
Evt nog een mogelijkheid is: The Book Depository, verstuurt gratis en redelijk snel (ong. 5-7 werkdagen) vanuit Engeland.
Edit: sorry, net even gekeken en ook daar zijn 5 en 6 niet verkrijgbaar op het moment.
In ieder geval wel een goed adresje, prijzen zijn scherp.
Edit: sorry, net even gekeken en ook daar zijn 5 en 6 niet verkrijgbaar op het moment.

In ieder geval wel een goed adresje, prijzen zijn scherp.
gr. Karen

-
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal, ben nog steeds op zoek naar kaarten 5 en 6, is er al ergens iemand die ze heeft gevonden. De ANWB heeft ze dus niet en daar komen ze ook niet meer.
Gr. Petra
Gr. Petra
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Tioga Tours lijkt nr 6 wel te bestellen. Als je dan ter plekke bij de AAA of gewoon ergens onderweg een kaart van Californië koopt ben je aardig compleet waarschijnlijk.
Ik heb nog even verder gezocht en het lijkt of ze bij de uitgever wel te bestellen zijn, zie http://www.hallwag.com/strassenkarten.html
Marianne
Ik heb nog even verder gezocht en het lijkt of ze bij de uitgever wel te bestellen zijn, zie http://www.hallwag.com/strassenkarten.html
Marianne