Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis A&PnaarUSA: advies mbt route gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker

Re: Reis A&PnaarUSA: advies mbt route gevraagd

Bericht door A&PnaarUSA »

gleuknie schreef:Voor sunrise en sunset is dit een handige website: http://www.sunrisesunset.com/

Ik zou de 17-mile drive als ik jullie was overslaan. Wij vonden dit wel een tegenvaller. Big Sur is 10x mooier en ik zou mijn tijd liever daar besteden.
A&PnaarUSA schreef:10 de hele dag naar Los Angeles city en weer overnachten in Malibu of Santa Barbara.
Santa Barbara lijkt me na dag 10 geen logische keuze. Als je Los Angeles gaat bezoeken en nog weer terug moet naar Santa Barbara maak je onnodig veel kilometers. Ik denk dat je dan al beter kunt overnachten in Santa Monica, gezien jullie planning op dag 11.
Oke thanx, dus santa monica wordt het.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

A&PnaarUSA schreef: Waar ik mij over verbaas is dat bijna heel Yosemite voor Sept al volgebekt is, behálve de cabins (tenten) in Curry Village.. hoe zou dit komen? Is dit misschien een hele slechte wijze van overnachting?? Of ligt het erg afgelegen? (op de plattegrond vin ik het wat onduidelijk te zien).
Dus je raadt aan om in de vallei te overnachten?
Curry village ligt in de vallei, en heeft 2 shuttlebushaltes, dus qua ligging is het prima. Het is de plaats met de meeste accommodatie, de neeste in de vorm van cabin en tentcabins. Verwacht geen luxe en geen rust, heowel het 's nachts wel stil is. Als er nog cabins vrij zijn, zou ik die nemen, meestal zijn er alleen nog maar tenten vrij.
Als je buiten het park gaat overnachten is El Potal de beste keus, de rest vind ik te ver, zeker als je al zo weinig tijd hebt/. Bovendien zul je niet in het donker willen rijden, dus dan word je dag in het park wel heel kort.

Marianne
T-Real
Amerika-newbie

Bericht door T-Real »

Even korte reakite.

Verwacht er niet te veel van, maar doe er mss je voordeel mee.
Ik was toevallig op het forum om nog wat info te verzamelen voor mijn eigen reis, welke ik nu doe.
Wij doen hem net ff wat anders nl. SFO-Yosemite-DV-LV-GC ....

De tioga pas is prachtig en prima te rijden.
Eigenlijk is de gehele route van Yosemite tot net na DV prachtig.
Als je de route toch rijd zou ik overnachten in DV.

Wat betreft navigatie wij hebben in NL een tomtom 950 gekocht, niet de goedkoopste maar werkt prima in NL en USA.

Ik ga nog ff me geld verbrassen in VG.

In ieder geval veel plezier met jullie reis.

Ps. Mijn ervaring is dat de meeste amerika kenners hier op het forum, goeie adviezen geven.
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker

oke, hier ben ik weer met een vraag..

Ik ben aan het uitzoeken wat een beetje leuke dag indeling is vooronze 1,5 dag verblijf in Yosemite en ik kom er niet echt uit.
Bij alle andere parken en plaatsen die we bezoeken is het me prima gelukt om een goed beeld te krijgen van wat mogelijk is, maar Yosemite heeft zoveel te bieden dat het (voor mij) wat on overzichtelijk is.

Stel:
wij vertrekken op een ochtend in Sept vanaf Bishop, heel vroeg naar Yosemite.. en willen dit park via de Tioga Pass binnenrijden (dank jullie wel voor de tip),
dan zouden we al redelijk vroeg in de ochtend/ begin middag aan het begin van de Tioga Pass zijn.. en dan??
Ik heb begrepen dat langs de Tioga pass al genoeg te zien valt om voor te stoppen, dus ik neem aan dat het afrijden van die weg al enkele uren in beslag neemt? Maar wat raden jullie dan aan om te stoppen?

Waar is (strategisch gezien) de beste plaats om te overnachten als we 1 nacht blijven?
De andere dag willen we namelijk de hele dag tot ongeveer 17uur in het park blijven, om er dan uit te rijden in de richting van San Francisco. Wat kunnen wij in die dag gaan doen?

Ik begrijp dat er in September eigenlijk geen watervallen te zien zijn, dus naar uitkijkpunten rijden die met watervallen te maken hebben lijkt me zinloos?

Wat als wij in Curry village slapen (cabins).. wat kunnen we dan de volgende dag gaan bezichtigen? Ik had graag wat Sequoia's gezien, maar dat ligt helemaal in het zuiden van het Park.. dus helaas kan dit niet? (omdat we via de west ingang eruit moeten om bij San Francisco te komen)

Globaal gezien (om het voor jullie duidelijker te maken) arriveren wij dus rond 11uur aan de ingang van Yosemite bij de Tioga Pass,
willen we de rest van de dag benutten om mooie dingen te zien en naar onze slaap plaats te rijden
Willen we overnachten in het park
en de volgende dag hebben we tot ongeveer 17uur de tijd om te besteden.
(het wordt donker rond ongeveer 19uur en we worden geadviseerd om dan al het park uit te zijn, dus ik had gedacht om 17u te vertrekken om in elk geval voor het donker op een snelweg naar San Francisco te zitten)

Ik doe mijn best zoveel mogelijk zelf uit te zoeken (omdat dat ook leuk is om te doen) maar heb jullie advies en ervaring wel echt nodig!
Dus wie heeft er een idee?
Alvast heel erg bedankt maar weer!
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker

T-Real: Ps. Mijn ervaring is dat de meeste amerika kenners hier op het forum, goeie adviezen geven.
Dat vind ik ook, daarom ben ik ook hier! :P
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Is het geen idee om een dagje later terug te komen in Palo Alto? Dan niet in de avond zoals nu in de planning, maar al op tijd in de middag de dag erna? Dan heb je niet de stress dat je die dag nog een eind moet rijden en kun je de volgende dag in de ochtenduren via Mariposa Grove voor de Sequoia's Yosemite verlaten richting Palo Alto.

Wat mij een prachtige wandeling lijkt en welke wij ook gaan doen dit jaar is de Panorama Trail. Je kunt dan met een bus naar Glacier Point en dan wandel je via de Panorama Trail en de Mist Trail naar beneden terug naar de vallei. Goed nieuws over de watervallen, want sommige stromen sowieso en je hebt kans dat ze actiever zijn dan anders in september, vanwege de vele sneeuwval afgelopen winter.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker

Een dagje later in Palo Alto aankomen is een gedachte, maar bij hoge voorkeur liever niet.
Er zit natuurlijk wel wat in; geen stress om niet te hoeven rijden in het donker..
en net even een paar uurtjes meer de tijd..
maar eigenlijk willen we het liever niet. Als het echt niet anders te doen is, en voor veel stress en gevaarlijke situaties zorgt dan doen we het uiteraard wel.
Wij zijn absoluut geen wandelaars.. wel vinden we fietsen erg leuk.
Een uiterst korte wandeling, of meerdere korte wandelingetjes in het park is wel een optie.
ik vind de dagindeling voor Yosemite maar een moeilijke klus.. zóveel info... :o gelukkig krijgen we hier wat hulp, dank!
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker

Als wij van Los Angeles naar Kingman moeten rijden, en dan het liefst door of langs Joshua Tree komen, wat is dan een leuke route?
Volgens google maps is de rit zo'n 7,5 uur als je vanuit LA, bovenlangs Joshua Tree rijdt, en het park dan van noord naar zuid doorkruist (bij Twentynine Palms naar beneden afzakken) en verder rijdt langs Lake Havasu..? Dit is ons een iets te lange rit, we kunnen dan nergens stoppen om dingen te bekijken of om een hapje te eten. (We willen liefst niet in het donker in Kingman aankomen).
Joshua Tree is niet iets waar wij perse IN willen, maar ik vroeg mij af, als je bovenlangs het park rijdt (over de 62), zie je dan nog wat leuks onderweg, of is het een saaie route? Ook willen we het liefst een stuk van route 66 meenemen. Volgens mij moeten we dan een keuze maken tussen óf meer tijd in/rond Joshua Tree 'te nemen óf meer tijd voor route 66 nemen?? Klopt dit?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je kunt beter Joshua Tree N.P. binnenrijden via de westingang en er uit rijden via de noordingang. Het mooiste deel ligt toch in het noorden. Ik zou dit toch wel doen, want het is wel een mooi park. Dit is de kaart van Joshua Tree N.P.: http://www.nps.gov/pwr/customcf/apps/ma ... nal%20Park
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker

Wij gaan vanuit Kingman vroeg in de ochtend naar Grand Canyon..
In de Grand Canyon hebben wij 2,5 dag de tijd. (overnachtingen in Tusayan)
Aanvankelijk heb ik dat bewust gedaan, om ruim de tijd te hebben om mooite foto's te kunnen nemen van zonsopgang en zonsondergang, en alle mooie kijkplekken te kunnen aandoen. Nu lees ik meer en meer dat 2,5 dag Grand Canyon wat veel is, en dat zelfs 1 dag al zou volstaan??
Mijn intresse voor Bryce Canyon/Antelope Canyon wordt steeds groter en nu vraag ik mij af of ons schema aangepast zou moeten worden..
De bedoeling was na de Grand Canyon naar Las Vegas te gaan (daar savonds aankomen), na 2,5 dag.

Misschien kan iemand mij vertellen of het te doen is om 1 dag in de Grand Canyon te blijven (vanuit Kingman sochtends vroeg naar Grand Canyon), overnachten in Tusayan.
de volgende dag te gaan rijden van Tusayan naar Page, daar de rest van de dag naar Antelope Canyon ed, overnachten in Page
de dag daarna vanuit Page naar Las Vegas..?? WIj hebben al een best vol schema en de ronde wordt groter en groter, terwijl onze tijd beperkt is, maar we proberen hem zo efficient mogelijk te vullen met mooie dingen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je geen hele lange wandelingen wilt gaan maken bij de Grand Canyon kan het eventueel met 1 overnachting. Onder het motto minder is meer, zou ik niet ook nog via Page rijden. Als je 1 nacht Grand Canyon doet, zou ik die andere nacht plaatsen bij Yosemite, waar jullie nu weinig tijd hebben.
Groetjes René

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

A&PnaarUSA schreef:oke, hier ben ik weer met een vraag..

Ik ben aan het uitzoeken wat een beetje leuke dag indeling is vooronze 1,5 dag verblijf in Yosemite en ik kom er niet echt uit.
Bij alle andere parken en plaatsen die we bezoeken is het me prima gelukt om een goed beeld te krijgen van wat mogelijk is, maar Yosemite heeft zoveel te bieden dat het (voor mij) wat on overzichtelijk is.

Stel:
wij vertrekken op een ochtend in Sept vanaf Bishop, heel vroeg naar Yosemite.. en willen dit park via de Tioga Pass binnenrijden (dank jullie wel voor de tip),
dan zouden we al redelijk vroeg in de ochtend/ begin middag aan het begin van de Tioga Pass zijn.. en dan??
Ik heb begrepen dat langs de Tioga pass al genoeg te zien valt om voor te stoppen, dus ik neem aan dat het afrijden van die weg al enkele uren in beslag neemt? Maar wat raden jullie dan aan om te stoppen?
Je kunt je langs de Tioga road een hele dag vermaken. Bekende plaatsen om even - of wat langer te stoppen): tuolumen Meados (loop bijvoorbeeld naar Soda SPrings), Tenaya Lake, Olmsted Point, May Lake (wandeling), etc. Zie onze reisverslagen om een idee te krijgen.
A&PnaarUSA schreef: Waar is (strategisch gezien) de beste plaats om te overnachten als we 1 nacht blijven?
De andere dag willen we namelijk de hele dag tot ongeveer 17uur in het park blijven, om er dan uit te rijden in de richting van San Francisco. Wat kunnen wij in die dag gaan doen?
Volgens mij was Curry Village al genoemd, je zit daar heel centraal.
A&PnaarUSA schreef: Ik begrijp dat er in September eigenlijk geen watervallen te zien zijn, dus naar uitkijkpunten rijden die met watervallen te maken hebben lijkt me zinloos?
Ik vind de wandeling naar de vernal Fall ook in september nog mooi, en ook Bridalveil Fall is later in het jaar nog mooi. Maar er is veel meer te zien natuurlijk.
A&PnaarUSA schreef: Wat als wij in Curry village slapen (cabins).. wat kunnen we dan de volgende dag gaan bezichtigen? Ik had graag wat Sequoia's gezien, maar dat ligt helemaal in het zuiden van het Park.. dus helaas kan dit niet? (omdat we via de west ingang eruit moeten om bij San Francisco te komen)
Je kunt met een omweg naar SF, en via de zuidingang het park verlaten, je "moet" natuurlijk niet via de westingang.

Kijk ook eens naar de nPS-site, en naar de kaart van het park en de vallei, dat zal ook al veel verduidelijken.

Marianne
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker

hallo allemaal daar ben ik weer met m'n vragen :oops:
kennelijk zit ik verlegen om bevestiging/goedkeuring wbt onze route. hoe korter het nog duurt voor we vertrekken hoe spannender het wordt en hoe zenuwachtiger ik er ook van wordt. Hieronder nogmaals ons schema zoals we dat zelf (met heel veel hulp van jullie hier) hebben uitgestippeld.
Dit is de reis zoals we 'm nu bedacht hebben. Ziet er iemand nog een rare sprong? Zeg het ons (graag). Het is tenslotte de eerste keer dat we helemaal zelf een reis samenstellen en dan ook nog eens in een land zo ver als de usa!

september
ma 5 - amsterdam/san francisco (palo alto)
di 6 - palo alto
wo 7 - palo alto (san francisco city trip)
do 8 - pismo beach GEBOEKT qualtity inn pismo beach, via monterey/carmel/mcway falls e.d.
vr 9 - malibu óf santa monica via santa barbara en malibu (in malibu willen we enkele uren iemand gaan bezoeken)
za 10- santa monica los angeles city trip
zo 11- santa monica sochtends los angeles/ smiddags venice beach oid (in elk geval een strand)
ma 12 - kingmanvia joshua tree
di 13 - tusayan GEBOEKT grand hotel grand canyon, via route 66. (savonds naar de IMAX voorstelling en sunset op de west-rim zien)
wo 14- tusayan
do 15 - las vegas GEBOEKT circus circus hotel
vr 16 - las vegas (misschien een kleine tour naar valley of fire)
za 17 - las vegas
zo 18 - bishop via death valley
ma 19 - yosemite valley GEBOEKT housekeeping camp, via tiogga pass road
di 20 - palo alto via mariposa grove
wo 21 - palo alto (city trip naar san francisco)
do 22 - palo alto
vr 23 - san francisco - amsterdam

waar ik momenteel druk mee ben is een betaalbare overnachting in Malibu vinden. Als dat niet lukt rijden we er doorheen en slapen in Santa Monica.

een leuk hotel in santa monica moeten we nog boeken.

het circus circus hotel is nog niet helemaal naar onze wens, maar we hebben plek, óp de strip, voor een redelijk bedrag. als ik de tijd ervoor heb gaan we toch proberen een ander hotel te zoeken (dat iets minder kinderen herbergt)

ik ben ondertussen aan het snuffelen naar korte, betaalbare tours in de grand canyon of in las vegas.

voor kingman en bishop wilden we graag boeken maar er is geen enkele website waarbij je kostenloos kunt annuleren in die plaatsen, waardoor is dat?? we hebben nu besloten om vanuit usa zelf mbv onze netbook op priceline te boeken.

ik maak me nog altijd wat 'zorgen' over de rit van las vegas, door death valley met enkele stops, naar bishop.. te lang? volgens de meerderheid van jullie niet.
onze tijd in tusayan is misschien wat te lang, en zoals eerder te lezen, zit er ook nog een plan in mijn hoofd, om 1 nacht minder in tusayan te blijven. vanuit tusayan over de west rim, naar page te rijden (antelope canyon/horseshoe blend) daar te slapen en volgende dag vanuit page naar las vegas te rijden. ik heb nog niet de tijd gehad om dit goed te bekijken/plannen dus ik weet niet of we dat echt gaan doen.

er is nog best veel te doen, en de tijd dringt.. bij het organiseren van zo'n reis heb je bijna geen tijd meer voor je echte baan :lol:
Anyway, als iemand van jullie nog eens wil meedenken? bedankt!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat je aan die (familie)bezoeken vastzit. Kun je niet een dag minder Palo Alto doen op het laatst? Ik zou zeker een nacht Yosemite erbij doen als dat mogelijk zou zijn, je ziet nu vrijwel niets van het park. Je zou ook wel een dag Las Vegas minder kunnen doen, of inderdaad 1 nacht GC, en dan via Page (niet via de west rim maar via de east rim) en Zion en terug naar Las Vegas. Dan kun je onderweg VoF meenemen, dus een dag minder Las Vegas doen. Maar het wordt er wel onrustiger van, en een volle dag GC vind ik ook niet verkeerd.
Je zou in Bishop etc toch wel iets annuleerbaars moeten kunnen vinden, kijk je wel bij de sites van de motels zelf?
CC ligt wel op de strip, maar erg decentraal. Waarom niet Flamingo of zo. Kijk eens op smartervegas voor promoties.
O, ik zie nu dat je er in het weekend bent, dat is niet handig uit prijstechnisch oogpunt. Nu, dan toch maar CC.
Wat bedoel je met betaalbare tours in de GC? Wandelen is gratis, en kijk eens naar een rangeractiviteit. Ook gratis. Of wil je een helikoptertour doen?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer