Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lindsey: 4 weken Zuid-West met 2 kids - TIPS?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lindsey
Amerika-ontdekker

Reis Lindsey: 4 weken Zuid-West met 2 kids - TIPS?

Bericht door Lindsey »

Beste allemaal, in april was ik op het forum om tips op te doen qua vliegroute naar de V.S. - ik houd nu eenmaal niet van lange vluchten met de kids :cry:
Nu ben ik weer terug want ondanks het vooruitzicht op een lange reis...word ik toch wel erg enthousiast over al jullie prachtige verhalen over West Amerika!

De reiskriebels komen, en ik ga mij dus serieus oriënteren of we in september a.s. naar de V.S. gaan.
We hebben 4 weken voor deze vakantie, waarvan ik 3 weken West V.S. wil doen en wil eindigen met 1 week zwembad/strandvakantie (waar? Florida?).
Wie heeft er tips qua route, zodat we de hoogtepunten kunnen zien? We zijn geen lange afstand wandelaars, zeg ik er meteen bij.
De kids zijn tijdens de reis bijna 2 jaar en bijna 4 jaar.

Overigens heb ik ook de topic gevonden over reizen met kids. Super leuke info!

Alvast dank voor het meedenken,
Linda
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 22 jul 2011, 15:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Forumnaam veranderd op verzoek van forumlid
nov-dec 2008 Nieuw Zeeland (camper)
aug-sept 2010 West Canada (camper)
aug-sept 2011 West USA (auto)
jolanxyz
Amerika-expert

Re: 3 weken Zuid-West met 2 kids - TIPS?

Bericht door jolanxyz »

Poeh je kan zo veel in 3 weken en als je goed plant heb je niet eens behoefte aan een week bijkomen in Florida en kun je de volle 4 weken benutten. Maar ook met een rondreis door Florida kan je je een maand prima vermaken. Het is maar wat je wilt. Maar maak zelf eens lijstje met parken en steden die je wilt zien, bezienswaardigheden die je wilt bezoeken etc. dat reageert wat makkelijker als zomaar even een route neerzetten die wellicht niet aan je eisen voldoet. Wil je met een auto of met een camper? Lees ook eens wat reisverhalen.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou er voor kiezen om die strandvakantie ook in het zuidwesten te doen en dan het liefst zo zuidelijk mogelijk, dus in San Diego. Ik ben even bezig geweest met een opzetje, maar ik houd nu 4 nachten San Diego over op het eind. Je zou ook vanaf de Grand Canyon rechtstreeks naar Las Vegas kunnen rijden, maar dan sla je een prachtig deel (Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion) over. Er zullen vast nog veel meer suggesties komen.:

Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5: Monument Valley - Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Bryce Canyon
Dag 8: Bryce Canyon - Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Lee Vining
Dag 14: Lee Vining - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Monterey
Dag 20: Monterey - Cambria
Dag 21: Cambria - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles (Eventueel Anaheim)
Dag 24: Los Angeles - San Diego
Dag 25: San Diego
Dag 26: San Diego
Dag 27: San Diego
Dag 28: San Diego - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Lindsey
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindsey »

Dank jullie wel voor de reacties jolanxyz en gleuknie, ik word al helemaal enthousiast :clap:

Nee, de route Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion zou ik zeker niet willen overslaan, de route zoals je het beschrijft zijn min of meer de hoogtepunten waar ik aan denk.
Grand Canyon
Monument Valley
Canyonlands?
Bryce Canyon
Death Valley?
Sequoia
Yosemite

Dank voor je tip tav San Diego!, ik zie alleen dat er geen rechtstreekse vluchten zijn - met het oog op de kids heeft een rechtstreekse vlucht mijn voorkeur.
Is vliegen naar LA dan een optie, de laatste week een zwembadhotel in San Diego en vertrekken vanuit LA naar huis?

Verder ben ik nog aan het twijfelen of we per camper reizen (al twee keer eerder gedaan, in Nieuw Zeeland en vorig jaar Canada) of telkens verkassen en via lodges/hotels rijden. Allebei heeft voordelen: camper is je 'thuis' voor 3 weken en dat geeft rust, maar met een goede huurauto ben je wel mobieler als je uitstapjes wilt maken. Ik kijk het Forum na op tips.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien leuk om forumlid Dimple te volgen die nu met kleine kinderen in het zuidwesten zitten, zie hier voor hun verslag.

Je kunt prima vanuit SD naar LA rijden en daarvandaan vertrekken.
Ik zou zelf wat meer rust onderweg nemen, je hebt voldoende mogelijkheden voor strandjes of zwembaden of andere relax momenten. Een of meer dagen Yosemite is heerlijk (strandje aan de rivier of aan een meer, fietsen, etc). Als je ook nog naar Moab wilt zou ik ecgt ide relaxdagen vergeten, en misschien de kustroute overslaan.

Kamperen is met kinderen wel leuk omdat je dan wat meer gelegenheid hebt om buiten te zitten en een camping met een speeltuintje te nemen. Wij hebben altijd met auto en motels gereisd maar ook wel met de tent of overnacht in cabins op KOA-campings.

Marianne
Lindsey
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindsey »

Dank voor de tip Marianne, ik ga het reisverslag van Dimple opzoeken!

René heeft bij een andere familie de volgende route aangegeven (mag ik dit in mijn topic plaatsen René?), dit lijkt mij ook een interessante route:
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lee Vining
Dag 8: Lee Vining - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Valley Of Fire - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon - Torrey
Dag 15: Torrey
Dag 16: Torrey - Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab - Monument Valley
Dag 20: Monument Valley - Page
Dag 21: Page
Dag 22: Page - Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon - Route 66 - Las Vegas
En van hier naar San Diego voor een paar dagen luieren.

Ik ga mij de komende dagen eens beraden op wat te doen. Alvast bedankt voor zover!
Nu eten koken, ook belangrijk, voordat je het weet zit ik vannacht nog op dit forum :wink:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Lindsey schreef:(mag ik dit in mijn topic plaatsen René?)
Uiteraard mag dat. Daar is dit forum voor. :wink:
Je hoeft dan in die route op dag 23 niet naar Las Vegas te rijden, maar ergens tussen Grand Canyon en San Diego.
Dan kun je dag 24 al in San Diego zijn.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Lindsey
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindsey »

Dank je wel René voor je feedback. Kan mensen leuke tips aanraden in West Canada en Nieuw Zeeland maar ben in Amerika nog een groentje ;-)
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha, toevallig heb ik net in een andere topic gezegd dat ik ook nog een groentje ben in Amerika. Wij zijn nog maar 1x in Amerika geweest in 2009 en we waren meteen verliefd. Dit jaar gaan we voor de tweede keer, zie de link in mijn onderschrift voor onze route en zie meteen mijn liefde voor Death Valley. :lol:
Groetjes René

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lindsey schreef:Dank voor de tip Marianne, ik ga het reisverslag van Dimple opzoeken!
Even voor de zekerheid: ik had de link in mijn bericht geplaatst, dus je hoeft niet te zoeken. :wink:

Marianne
Lindsey
Amerika-ontdekker

Re: Reis Lindsey: 3 weken Zuid-West met 2 kids - TIPS?

Bericht door Lindsey »

René: Death Valley... ik laat je weten wat ik er van vond als we het hebben gezien ;-)
Wat jij nu hebt met de V.S. had ik met Nieuw Zeeland - ik wilde na de vakantie direct weer terug! (als we ooit teruggaan bestaat het risiko dat ik niet meer weg wil!)

Marianne: dank je, ik had 't gezien :D
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha, dat risico loop je straks ook in Amerika. :lol:

Death Valley hebben wij in 2009 met maar 1 overnachting bezocht en ik was zo onder de indruk dat ik er dit keer veel meer tijd voor wil hebben. Wij zijn er overigens ook in september. Mijn vriendin vond die 3 overnachtingen niet zo nodig, want die houdt niet zou van de hitte, maar ik vind het niet snel te warm. In 2009 was het 48 graden, heerlijk. :thumbup:
Groetjes René

Lindsey
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindsey »

48 graden, pfoe...! Nee, da's niet mijn temp., heb familie in Dubai, die weten ook alles van zo'n klimaat. Foto's gezien van de streek, erg mooi en we zullen er zeker doorheen rijden als de vakantie doorgaat.

Nederland is een prachtig landje in al haar platheid, maar wel een beetje saai en voorspelbaar als je het vergelijkt met andere landen om ons heen. En wat een contrast met de overweldigende natuur in bijv. West Canada en West Amerika! Dus dat reizen verslavend is, snap ik helemaal! :clap:
Lindsey
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindsey »

De kogel is door de kerk: we gaan! Eind aug - eind sept. Nu nog de vluchten boeken en de reis uitwerken - we beginnen in San Francisco en vliegen van Los Angeles terug naar huis. Schoonzus meegevraagd dus voor de privacy geen camper dit keer, maar een ruime auto en dan hotels/lodges/appt. boeken. Zin in!

Het idee is 3 of 3,5 weken rondreizen ongeveer volgens bovenstaande route (de 2e, wordt nog nader bekeken, we zullen waarschijnlijk korter in de grote steden blijven zodat we meer tijd hebben in de parken), en dan een paar dagen aan de kust/aan een zwembad.
Het wordt een combi tussen mooie natuur zien en op zoek naar speeltuintjes voor de kids. Vorig jaar in Canada ook gedaan, zo ontmoet je in de speeltuinen de locals en leer je het land ook op een andere manier kennen ;-)

De komende dagen het forumoverzicht doorspitten en tips opdoen bij iedereen. Ben blij met jullie reisverslagen! :clap:
Lindsey
Amerika-ontdekker

Re: Lindsey: 4 weken Zuid-West met 2 kids - TIPS?

Bericht door Lindsey »

Geboekt!
29 augustus heen, naar San Francisco (zelfde vlucht als René en partner?) en 27 september terug vanaf Los Angeles.
De komende dagen dus de route bepalen en accommodaties via het Web bekijken. Leuk leuk!

Twee vragen die ik nu heb voor de kenners: de route van Sedona naar San Diego: rijden via Joshua Tree is de mooiste route?

De kustroute van SF naar LA is prachtig, maar redden we niet qua tijd. Welke plekken zijn vanaf SF (aan de begin van de reis) en LA (aan het einde van de reis) op max. 1,5 uur van de steden interessant om te bezoeken als dagtripje?
Dank!
Laatst gewijzigd door Lindsey op 26 jun 2011, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb onze vluchtgegevens nog eens erbij gepakt en wij vliegen om 10:10 naar Houston en vliegen vanaf Houston om 16:00 plaatselijke tijd met een aankomst van 18:13 plaatselijke tijd in San Francisco. Zou wel grappig zijn als we op dezelfde vlucht zitten. Waar ik natuurlijk ook wel benieuwd naar ben, is de prijs die je er voor hebt betaald. Wij betaalden 596,47 euro per ticket inclusief de verzekeringen en belastingen.

Ik zie ook dat jullie nu meer dagen hebben? :thumbup: Wat is de route uiteindelijk geworden?
Groetjes René

Lindsey
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindsey »

Bedoel je die prijs retour René? Zo ja, da's niet slecht! Waar heb je geboekt?
Wij zitten met de kids en hebben gekozen voor rechtstreekse vluchten (KLM/Delta). Voor de volwassenen betalen we Eur 465 heen en Eur 420 retour. Prijsverschil is waarschijnlijk ook omdat we pas deze week hebben geboekt, daar wordt het niet goedkoper van - maar zo loopt het vaker bij ons: pas op het laatste moment weten we wat we willen qua vakantie :D

De route wordt zoiets als dit (grotendeels zoals het routevoorstel die ik van jou heb overgenomen) :
Aankomst San Francisco
Yosemite
Lee Vining
Death Valley
Las Vegas
Valley Of Fire
Zion
Bryce Canyon
Torrey
Moab
Monument Valley
Page
Grand Canyon
Sedona
San Diego
Los Angeles

Aantal nachten per plek weten we nog niet. Still needs a lot of work! :D
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis LindaRos1971: 3 weken Zuid-West met 2 kids - TIPS?

Bericht door gleuknie »

Dan komen we elkaar waarschijnlijk niet tegen onderweg. Het is ook wel lekker om rechtstreeks te vliegen en inderdaad heb ik de tickets een aantal maanden geleden al geboekt.
Ik begrijp dus dat jullie ook nog geen enkele overnachting geboekt hebben? Dan zou ik op sommige plaatsen toch snel gaan boeken, want bijvoorbeeld Yosemite en Death Valley zit erg snel vol. Ik heb nog wel een tip wat betreft de kustroute. Je zou het mooiste deel nog mee kunnen pakken onderweg naar Yosemite met een overnachting in Cambria, dus:

San Francisco - Cambria
Cambria - Yosemite

Om ook nog antwoord te geven op je andere vraag wat betreft de bezienswaardigheden buiten de stad. Ik denk dat je je beter kunt concentreren op de steden zelf. Een dag is snel gevuld in deze steden.
Groetjes René

Lindsey
Amerika-ontdekker

3 weken Zuid-West met 2 kids - TIPS?

Bericht door Lindsey »

Goede tip over Cambria René, ik pak er zometeen de kaart bij en de reisgidsen.
Accommodaties: we zullen er niet te lang mee wachten, dat van Yosemite dacht ik al... Aan de slag dus, nu we weten dat we gaan!
Moet nu uitloggen, dank alvast voor meedenken!
arianne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door arianne »

3 weken vakantie 1 weekje willen relaxen en ook alle high lights willen zien met daarbij rekening houden dat je 2 "jonge" kinderen hebt is een hele opgave. Ik zelf zeg: niet doen!

Wij hebben zelf een zoon van nu 11 en zijn in 2009 pas begonnen met echt weer rond te reizen. (daarvoor zijn we altijd naar Florida geweest toen onze zoon kleiner was) Wilden ook graag het westen bezoeken en daarbij 1 week relaxen, die keuze was voor ons gelijk Orlando, geen twijfel over mogelijk.

Dus wij hebben de rondreis in 2en geplitst, in 2009 hebben we gedaan. (SF, yosemite, kust, Anaheim, LA en Las Vegas)
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/

en over een goeie week gaan we dus de rondreis afmaken. (Las Vegas, Bryce, Zion, Page, monument valley, GC, San Diego)
http://usa4fun2011.blogspot.com/

Op deze manier vonden wij dat we een vakantie hadden die ons alle 3 aansprak.

Veel plezier met het maken van jullie keuzes. 8)

(zie nu net dat jullie al geboekt hebben, dus bovenstaande heeft niet echt meer toegevoegde waarde, maar misschien haal je er nog leuke tips uit over de gebieden die je gaat bezoeken. )
http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer