Wat knap dat jij weet hoe snel mijn mobiele internet van Hi was vergeleken met mijn mobiele internet hier. Het ging bij Hi beduidend 10 keer langzamer. Dan interesseert het me verder niet dat de snelheid in Europa theoretisch hoger zou mogen zijn. In de praktijk merkte ik daar geen moer van.agm114 schreef: Nee, simpelweg onwaar. In Nederland kun je in de randstad mobiel internet met een snelheid van 28Mbps krijgen hoewel je die snelheid in de praktijk nooit zult halen.
Je pakt dan ook net de slechtste provider van de VS. T-mobile biedt geen LTE aan. T-mobile adverteert met '4G', wat niets meer is dan HSPA+. En met T-mobile zijn reputatie kan ik me niet voorstellen dat dat daadwerkelijk HSPA+ is. De dingen die ik weet van T-mobile in NL zijn net zo wanstaltig. Dit bedrijf zou de naam provider niet eens mogen dragen.In Amerika houdt het mobiel bij een paar Mbps op. In Europa gaat 3G tot 28Mbps, 4G gaat over snelheden van 50 tot >100 Mbps, is in Duitsland op enkele locaties beschikbaar. Ik heb in Amerika advertenties gezien waar 4G(LTE) geadverteerd werd met snelheden van 6Mbps, onder andere van T-mobile. Een factor 10 tot 20 langzamer dan Europa dus. Amerikanen weten niet waar ze het over hebben, ze gebruiken 3G, 4G, LTE etc als marketingtermen voor de snelheid terwijl dit eigenlijk gewoon verschillende technologien zijn.
We zijn hier niet in Europa. En hoewel GSM wellicht technisch gezien beter is, heeft CDMA het voordeel dat het een groter bereik heeft in afgelegen gebieden. Gebieden die met GSM dus geen bereik zouden hebben, omdat het voor de providers geen financieel voordeel zou opleveren om extra GSM masten te installeren. Niet elk land is zou klein en overzaaid met GSM masten als Nederland.CDMA is een hopeloos verouderde techniek en absoluut inferieur aan GSM.
Voor een land dat nog in de prehistorie zit, vind ik het grappig dat er hier toch providers zijn die al met een flinke uitrol bezig zijn van echte 4G technieken. AT&T en Verizon hebben beiden al LTE in gedeeltes van hun bezorgingsgebieden. Sprint heeft een flink WiMAX netwerk en heeft onlangs een contract getekend voor hun LTE netwerk dat hoogste prioriteit krijgt om aangelegd te worden. LTE is de toekomst en in Nederland wordt het om monetaire redenen op de lange baan geschoven.In ieder geval zitten de VS nog in de prehistorie zowel wat vast als mobiel internet betreft en ook wat telefoonnetwerken aangaat, dat is wat ik geconstateerd heb. Het is dan ook wrang dat je overal 3 tot 4 keer zoveel voor betaald als in Nederland.
Maar goed, nu weer on topic. Het gaat over televisie aanbieders in de Verenigde Staten, die stuk voor stuk vooruit lopen qua techniek op Nederland wat betreft Digitale televisie, aanbod van HD en DVR.