Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Licht-armaturen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
piney
Amerika-newbie

Licht-armaturen

Bericht door piney »

Beste neder-amerika-belgen..

Werken de lampen (lichtarmaturen) van hier in Amerika?

Op de lampen staat 110V-240V Dus dat zou moeten lukken, maar op de spaarlampen staat 220V...
Als wij dus gewoon (spaar)lampen kopen in Amerika, en deze in onze lampen draaien... werken ze dan??? :-)

Alvast bedankt...
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Licht-armaturen

Bericht door LittlePhoenix »

Wij hadden een doos vol met spaarlampen uit Duitsland maar die werken hier in Utah niet goed. Ik weet dat sommige Amerikanen die in Duitsland buiten de basis woonden hun lampen onbase kochten en ze dan gewoon in hun Duitse huizen gebruikten. In principe moet het dus kunnen denk ik.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

fittingen in europa zijn anders (kunnen anders zijn)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Edison-schroefdraad
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

De zgn. CFL-lampen (spaarlampen) hebben een electronische starter die nogal gevoelig kan zijn.

Overigens zijn ze nogal slecht voor het milieu...
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Big Al schreef:Overigens zijn ze nogal slecht voor het milieu...
Hoe dat zo? Ik heb een paar maanden geleden m'n SCI207, Dependence of Man on the Environment gedaan en daarin werd heel erg gehamerd op spaarlampen gebruiken omdat dat beter voor het milieu is.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

LittlePhoenix schreef:
Big Al schreef:Overigens zijn ze nogal slecht voor het milieu...
Hoe dat zo? Ik heb een paar maanden geleden m'n SCI207, Dependence of Man on the Environment gedaan en daarin werd heel erg gehamerd op spaarlampen gebruiken omdat dat beter voor het milieu is.
Hier zijn de richtlijnen van de EPA voor het opruimen van deze 'veilige' lampen:

Code: Selecteer alles

Have people and pets leave the room.
Air out the room for 5-10 minutes by opening a window or door to the outdoor environment. 
Shut off the central forced air heating/air-conditioning system, if you have one.
Collect materials needed to clean up broken bulb: 
stiff paper or cardboard;
sticky tape;
damp paper towels or disposable wet wipes (for hard surfaces); and
a glass jar with a metal lid or a sealable plastic bag.
CFLs hebben een aantal problemen, waaronder de hoeveelheid energie om ze te produceren, de levensverwachting (met name in basements), en de verwarmingskosten in koude klimaten.
Dit artikel heeft een aardig overzicht (al heb ik het niet geverifieerd): http://www.greenmuze.com/blogs/guest-bl ... -cfls.html.

Voor de goede orde, ik ben nogal milieubewust. Echter, ik denk dat het huidige klimaat (woordspeling :wink: ) rondom het zogenaamde miliuebewustzijn meer met politiek en investeringen te maken heeft dan met wetenschap.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Big Al schreef:Voor de goede orde, ik ben nogal milieubewust. Echter, ik denk dat het huidige klimaat (woordspeling :wink: ) rondom het zogenaamde miliuebewustzijn meer met politiek en investeringen te maken heeft dan met wetenschap.
Ik ook, en ik baseer dat wel op de meningen van een aantal zeer hooggeplaatste wetenschappelijke mensen, die wij tot onze vriendenkring rekenen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ik heb zo mijn twijfels. Het hele gedoe rond de ICSC/CRU helpt ook al niet...

Vorige week had ik een huurauto die op E85 kan rijden. Lekker goedkoop, dacht ik - tot ik ontdekte dat het brandstofverbruik tussen de 10 en 30% hoger kan liggen als je E85 gebruikt. Bovendien heb ik grote moeite met het rijden op andermans "food supply".

Zoals gezegd, ik denk dat we voorzichtig met het milieu moeten omgaan. Echter, ik heb volstrekt geen vertrouwen in een politieke/overheids-benadering. Monsanto, anyone?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer