Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Employment Based Green Card: VOG bewijs
-
- Amerika-ontdekker
Employment Based Green Card: VOG bewijs
Ik ben bezig met de aanvraag van mijn Green Card via een bedrijf in Amerika (woon hier nu ook al jaren op een H1B). Ik heb nu net een Request for more Evidence gekregen voor m'n I485. Een van de items vraagt mij om m'n "arrest records", of bewijs dat die er niet zijn. Nou, die zijn er voor mij dus niet, maar hoe kom ik aan bewijs dat dat er niet is? Ik neem aan via de rechtbank? Ik moet het hebben voor Amerika en Nederland.
Ik zou graag horen van mensen die dit bewijs ook hebben moeten leveren en waar ze dat vandaan hebben weten te krijgen... Bij voorbaat dank!
Ik zou graag horen van mensen die dit bewijs ook hebben moeten leveren en waar ze dat vandaan hebben weten te krijgen... Bij voorbaat dank!
Laatst gewijzigd door kastelke op 27 jun 2011, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast.
Reden: Titel aangepast.
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Vraagje voor Green Card-houders
Da's apart... ik dacht dat het Amerikaans Consulaat dat zelf bij de NL overheid kan opvragen. Het is voor het eerst dat ik ervan hoor (ik ben zelf van O-1 naar GC gegaan). Je kunt voor de zekerheid een bewijs van goed gedrag aanvragen (ik neem aan bij de gemeente Den Haag, die de administratie van uitgeschreven bewoners beheerd, of anders de gemeente waar je voor het laatst gewoond hebt).
Wat betreft arrest records voor de VS, wat Googlen levert bijvoorbeeld deze link op:
http://www.ag.ca.gov/fingerprints/security.php
Misschien heb je daar wat aan.
Ik begrijp dat je geen immigratie-advocaat in de arm genomen hebt?
Wat betreft arrest records voor de VS, wat Googlen levert bijvoorbeeld deze link op:
Je kunt en hoeft niets in te leveren, dat was bij mij in ieder geval zo. Een VOG wordt door de Amerikaanse ambassade niet geaccepteerd, die hoef je niet aan te vragen. Ik heb m'n greencard van een Amerikaanse ambassade buiten Nederland en op magische wijze zijn ze er achter gekomen dat ik geen strafbare dingen in Nederland heb gedaan. Ik heb nog een ondertekende brief meegenomen waarin ik de Amerikaanse ambassade toestemming gaf om de Nederlandse autoriteiten te vragen naar mijn verleden in Nederland maar die wilden ze niet aannemen. Vreemd is het wel, dat de Amerikaanse ambassade zonder mijn toestemming er achter kan komen wat ik wel of niet in Nederland uitgehaald heb, maar na 2001 kan blijkbaar alles. Ik heb precies hierover ook in de stress gezeten maar kon zelf dus helemaal niets doen en het komt automatisch goed.NLDutchie12 schreef: Ik zou graag horen van mensen die dit bewijs ook hebben moeten leveren en waar ze dat vandaan hebben weten te krijgen... Bij voorbaat dank!
Sorry maar nu wordt ik toch nieuwsgierig:
Hoe lang ben je al op een H1B in de US ?
En hoe lang ben je bezig met de G.K. procedure ?
Ben je het inderdaad zelf aan het doen ? zonder immigratie advokaat ?
In welke categorie val je ?
Re: Employment Based Green Card: VOG bewijs
Als je de I485 hebt ingevuld, en daarover deze RFE hebt gekregen, heb je dan niet (per ongeluk) ergens een verkeerd vinkje geplaatst? Normaal gesproken vragen ze daar volgens mij niet meer om als je de I485 aanvraagt, want dan weten ze die gegevens namelijk al. Overigens, als je dus ooit wel bent aangehouden en bent voorgekomen, en dus je records moet hebben, dan zul je deze inderdaad bij het gerecht moeten aanvragen daar waar je voor bent gekomen.
Heb je gekozen voor processing in de US, of voor consular processing ? Beide methodes hebben voor- en nadelen.
Maar ik denk dat het hiervoor niet verschil maakt. Je mag niets zelf doen wat deze verklaringen betreft, zelf knutselen kan je zelfs behoorlijk in de problemen brengen.
(Bij ons was iets verkeerd gegaan met de Ned. verklaring, daar werd moeilijk over gedaan, dus dachten we er goed aan te doen eea. overnieuw zelf te regelen in Ned. Dat bleek dus niet de bedoeling en dat hebben we geweten. Het leek er even op dat ons hele dossier op het consulaat de prullenbak in zou gaan, zeg maar dag met 't handje tegen de G.K. !)
Wat het 'goed gedrag' in de US betreft dat vraagt men op bij de FBI, daar heb je verder geen omkijken naar.
Voor Ned. wordt dit door het USconsulaat geregeld.
De enige bewijzen die je eventueel zelf zou moeten regelen: landen waar je na de 18e jaar minstens 6 maanden gewoond hebt (zo meen ik me te herinneren, maar een andere deelnemer hier schreef, in een ander ond., dat het om een periode gaat van langer dan een jaar), daar moet je zelf een politie/justitie verklaring van regelen.
Landen in M-Oosten etc. schijnen dan uitgezonderd te zijn aangezien die vereisen dat je in het land bent en je moet je pas inleveren enz. enz.
Heb je je bewijs van in dienst geweest of verklaring van waarom niet ? of hoeft dat niet meer ?
Hoeveel doopnamen heb je ? De formulieren geven alleen first and middle antwoordmogelijkheden, maar je moet wel degelijk al je doopnamen invullen als het er meer zijn.
Heb je je inentingsboekje al gevonden ?
Maar ik denk dat het hiervoor niet verschil maakt. Je mag niets zelf doen wat deze verklaringen betreft, zelf knutselen kan je zelfs behoorlijk in de problemen brengen.
(Bij ons was iets verkeerd gegaan met de Ned. verklaring, daar werd moeilijk over gedaan, dus dachten we er goed aan te doen eea. overnieuw zelf te regelen in Ned. Dat bleek dus niet de bedoeling en dat hebben we geweten. Het leek er even op dat ons hele dossier op het consulaat de prullenbak in zou gaan, zeg maar dag met 't handje tegen de G.K. !)
Wat het 'goed gedrag' in de US betreft dat vraagt men op bij de FBI, daar heb je verder geen omkijken naar.
De enige bewijzen die je eventueel zelf zou moeten regelen: landen waar je na de 18e jaar minstens 6 maanden gewoond hebt (zo meen ik me te herinneren, maar een andere deelnemer hier schreef, in een ander ond., dat het om een periode gaat van langer dan een jaar), daar moet je zelf een politie/justitie verklaring van regelen.
Landen in M-Oosten etc. schijnen dan uitgezonderd te zijn aangezien die vereisen dat je in het land bent en je moet je pas inleveren enz. enz.
Heb je je bewijs van in dienst geweest of verklaring van waarom niet ? of hoeft dat niet meer ?
Hoeveel doopnamen heb je ? De formulieren geven alleen first and middle antwoordmogelijkheden, maar je moet wel degelijk al je doopnamen invullen als het er meer zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb wel een advocaat, maar die kon me niet vertellen waar ik dit kon aanvragen. Heel fijn. Ik hoopte ook dat de Amerikanen dit zelf konden uitzoeken... Maar goed, ik heb bij de Department of Justice van California nu een aanvraag ingediend die m'n goede gedrag hier kan bewijzen. Alleen Nederland is nu even lastig...goldenhills schreef:Da's apart... ik dacht dat het Amerikaans Consulaat dat zelf bij de NL overheid kan opvragen. Het is voor het eerst dat ik ervan hoor (ik ben zelf van O-1 naar GC gegaan). Je kunt voor de zekerheid een bewijs van goed gedrag aanvragen (ik neem aan bij de gemeente Den Haag, die de administratie van uitgeschreven bewoners beheerd, of anders de gemeente waar je voor het laatst gewoond hebt).
-
- Amerika-ontdekker
Hmm, oké. Was net bezig om een VOG te proberen aan te vragen, maar als ze dat niet accepteren...agm114 schreef:Je kunt en hoeft niets in te leveren, dat was bij mij in ieder geval zo. Een VOG wordt door de Amerikaanse ambassade niet geaccepteerd, die hoef je niet aan te vragen. Ik heb m'n greencard van een Amerikaanse ambassade buiten Nederland en op magische wijze zijn ze er achter gekomen dat ik geen strafbare dingen in Nederland heb gedaan. Ik heb nog een ondertekende brief meegenomen waarin ik de Amerikaanse ambassade toestemming gaf om de Nederlandse autoriteiten te vragen naar mijn verleden in Nederland maar die wilden ze niet aannemen. Vreemd is het wel, dat de Amerikaanse ambassade zonder mijn toestemming er achter kan komen wat ik wel of niet in Nederland uitgehaald heb, maar na 2001 kan blijkbaar alles. Ik heb precies hierover ook in de stress gezeten maar kon zelf dus helemaal niets doen en het komt automatisch goed.NLDutchie12 schreef: Ik zou graag horen van mensen die dit bewijs ook hebben moeten leveren en waar ze dat vandaan hebben weten te krijgen... Bij voorbaat dank!
-
- Amerika-ontdekker
Ik zit nu 5 jaar op de H1B en ben er nu ongeveer een jaar mee bezig. Aanvraag met een Master's, en wel met advocaat, maar die kan me niet veel helpen met dit vraagstuk. Ben nu bezig met de I-485, dus ik hoop dat dit de laatste loodjes zijn...oortjes schreef:Sorry maar nu wordt ik toch nieuwsgierig:
-
- Amerika-ontdekker
M'n advocaat vond het oook raar. Voor zover ik weet heb ik niks verkeerd aangevinkt, al zijn m'n documenten dus ingevuld door m'n advocaat. Maar nee, ik ben nog nooit in aanraking gekomen met justitie, niet in Nederland en niet in de VS. Ik snap het ook nietjiejie schreef:Als je de I485 hebt ingevuld, en daarover deze RFE hebt gekregen, heb je dan niet (per ongeluk) ergens een verkeerd vinkje geplaatst? Normaal gesproken vragen ze daar volgens mij niet meer om als je de I485 aanvraagt, want dan weten ze die gegevens namelijk al. Overigens, als je dus ooit wel bent aangehouden en bent voorgekomen, en dus je records moet hebben, dan zul je deze inderdaad bij het gerecht moeten aanvragen daar waar je voor bent gekomen.

-
- Amerika-ontdekker
M'n aanvraag wordt in de US behandeld. Wat bedoel je precies met zelf knutselen? Ik was bezig met een VOG aanvragen, maar nu lees ik dat dat waarschijnlijk niets zal uithalen. De enige landen waar ik heb gewoond zijn de VS en Nederland. Ik denk dat ik qua de VS wel goed zit, al duurt het wel lang om het document te krijgen, maar wat ze dan voor Nederland willen zien is me een raadsel op dit moment. Ik denk dat ik het NL consulaat morgenochtend eens ga bellen om te kijken of zij nog advies hebben.oortjes schreef:Heb je gekozen voor processing in de US, of voor consular processing ? Beide methodes hebben voor- en nadelen.
Ik ben een vrouw dus bewijs van dienst heb ik niet nodig, en ik heb alleen een voor- en achternaam, heel saai

Zelf knutselen, nou het voorbeeld dat ik gaf dus. Dat we zelf de verklaringen zijn gaan regelen toen we bij het eerste G.K. bezoek aan het consulaat (wanneer je je dossier afgeeft) te horen kregen dat er problemen waren met mijn man zijn bewijs van G.G. (Wij hadden overal twee voornamen ingevuld, niet wetend dat ze alle vier moesten hebben.) Dat "kijk hier zijn de betere verklaringen, we hebben het zelf geregeld" viel dus volledig verkeerd bij de consulaire medewerker. En terecht: het US consulaat heeft de kontakten bij Justitie enz., en had klaarblijkelijk al een tel. gehad: waarom G.K. gegadigden dat nu opeens zelf kwamen doen ? (Aangezien het op korte termijn moest waren we overal zelf heen gegaan, of hadden gebeld en om voorrangsbehandeling en faxen en versnelde postbezorging gevraagd. Kortom, we waren opgevallen.)
Zo te lezen zit je in de laatste fase van je G.K., als je zegt dat je een jaar bezig bent, is het snel gegaan. Gefeliciteerd !
Omdat het altijd gedaan wordt, denk ik dat je advokaat even geen antwoord had. Wij hadden een goede advokaat (de laatste keer dan) maar toch moesten we zelf uitzoeken hoe de verklaringen van G.G. (of hoe dat dan ook heet) uit Canada te verkrijgen en waar we vingerafdrukken konden laten maken.
Zo te lezen zit je in de laatste fase van je G.K., als je zegt dat je een jaar bezig bent, is het snel gegaan. Gefeliciteerd !
Omdat het altijd gedaan wordt, denk ik dat je advokaat even geen antwoord had. Wij hadden een goede advokaat (de laatste keer dan) maar toch moesten we zelf uitzoeken hoe de verklaringen van G.G. (of hoe dat dan ook heet) uit Canada te verkrijgen en waar we vingerafdrukken konden laten maken.
-
- Amerika-ontdekker
Aha, ik snap het. Ik heb net het NL consulaat gebeld en ook daar komen ze met dat VOG, dus ik vraag het dan maar aan. Heb ik in elk geval m'n best gedaan... We zullen zien. Natuurlijk willen ze het allemaal binnen 30 dagen hebben en is daar alweer een week van verstreken omdat de brief pas gisteren binnenkwam bij de advocaat. Dat wordt vast verlenging aanvragen. Maar ik denk dat het als alles eindelijk is ingestuurd en geaccepteerd, het vrij snel klaar kan zijn. Ik had voor de I-140 ook een RFE, en zodra ik de extra documenten had ingestuurd was het binnen 10 dagen rond.
Dank voor al het advies, iedereen!
Dank voor al het advies, iedereen!
Hi - ik begin nu te denken dat er dus wel verschil is tussen consulair processing (in Ned.) dan wel processing in de US (via State Department, dat noemen ze State-side als ik me goed herinner.) Consul in Ned. doet de VOG bewijzen, maar klaarblijkelijk moet je dat zelf doen als je via Dep.ofState gaat. Weer wat geleerd.
Let wel op dat je de goede verklaring krijgt, hij moet van Min. van Justitie (of onderdeel daarvan) komen. In Ned. kun je ook een verklaring van G.G. krijgen bij de gemeente, dat is een minder omvattend document, en dat is niet de bedoeling.
(Wow je bent dus denk ik cat. EB 2 ?)
Stateside kan iets langer duren heb ik me laten vertellen, maar het is wel zekerder: "de procedure is van jou". (Dit itt. consular, vraag me niet waarom dat zo is.)
Je weet denk ik wel dat je H1B nu met een jaar (en nog een jaar, enz.) verlengd kan worden, mocht je procedure niet op tijd afgerond zijn.
Let wel op dat je de goede verklaring krijgt, hij moet van Min. van Justitie (of onderdeel daarvan) komen. In Ned. kun je ook een verklaring van G.G. krijgen bij de gemeente, dat is een minder omvattend document, en dat is niet de bedoeling.
(Wow je bent dus denk ik cat. EB 2 ?)
Stateside kan iets langer duren heb ik me laten vertellen, maar het is wel zekerder: "de procedure is van jou". (Dit itt. consular, vraag me niet waarom dat zo is.)
Je weet denk ik wel dat je H1B nu met een jaar (en nog een jaar, enz.) verlengd kan worden, mocht je procedure niet op tijd afgerond zijn.
Houd je er rekening mee dat je geen verlenging kunt aanvragen voor de datum per wanneer je de extra documenten voor je RFE moet hebben ingestuurd? Op mijn RFE staat 'No extension of the period allowed to submit evidence will be granted. [...] If you do not respond to this request within the time allowed, your case will be considered abandoned and denied'.
Bij mijn RFE zat ook de RFE voor heel iemand anders. Ik heb toen de USCIS gebeld om te vragen wat ik daarmee moest doen. Voordat ik daadwerkelijk iemand aan de telefoon kreeg, kreeg ik eerst allemaal geautomatiseerde informatie te horen, en daarbij was een waarschuwing dat RFE datums niet aangepast worden, ook niet als de (eerste) brief niet, of te laat, bezorgd wordt. Persoonlijk vind ik dat niet heel erg correct, maar uiteindelijk hebben zij natuurlijk het laatste woord.
Bij mijn RFE zat ook de RFE voor heel iemand anders. Ik heb toen de USCIS gebeld om te vragen wat ik daarmee moest doen. Voordat ik daadwerkelijk iemand aan de telefoon kreeg, kreeg ik eerst allemaal geautomatiseerde informatie te horen, en daarbij was een waarschuwing dat RFE datums niet aangepast worden, ook niet als de (eerste) brief niet, of te laat, bezorgd wordt. Persoonlijk vind ik dat niet heel erg correct, maar uiteindelijk hebben zij natuurlijk het laatste woord.
Maar komen die verzoeken dan bij jullie zelf op de mat ? Gaat dat niet via jullie immigratie advocaat ?
Ik vind dit echt ongelofelijk wat ik lees: 30 dagen na dagtekening van hun brief ? Het kost al snel een week voor je die brief krijgt (als je woont waar ik woon dus langer), dan moet je het betreffende document regelen - meest uit Ned. denk ik, en vaak wil men daar eerst betaling zien, dat document moet dan opgestuurd naar jou, en jij moet het opsturen naar USCIS......
En stel dat je afkomstig bent uit een land nog-verder-weg, waar de bureaucratische molens langzamer draaien ofzo ?
Ik vind dit echt ongelofelijk wat ik lees: 30 dagen na dagtekening van hun brief ? Het kost al snel een week voor je die brief krijgt (als je woont waar ik woon dus langer), dan moet je het betreffende document regelen - meest uit Ned. denk ik, en vaak wil men daar eerst betaling zien, dat document moet dan opgestuurd naar jou, en jij moet het opsturen naar USCIS......
En stel dat je afkomstig bent uit een land nog-verder-weg, waar de bureaucratische molens langzamer draaien ofzo ?
Ik vermoed dat je wel uitstel kunt vragen als je een INFOPASS appointment aanvraagtoortjes schreef:Ik vind dit echt ongelofelijk wat ik lees: 30 dagen na dagtekening van hun brief ?

-
- Amerika-ontdekker
Mijn advocaat had het er ook over dat ze waarschijnlijk om uitstel ging vragen. Ik had al verteld dat de documenten die ik moest hebben allemaal 3-4 weken kunnen duren. Daarom wilde ze dat ik alle bewijzen ervan bewaar dat ik ze heb aangevraagd, kopietjes van de rekening en zo... Hopelijk kan dat. Want het lijkt me niet dat ik die VOG uit NL op tijd zal krijgen. Er staan 30 dagen voor. En inderdaad duurde het al een week vor m'n advocaat de brief van de USCIS had ontvangen. Grmph!oortjes schreef:Maar komen die verzoeken dan bij jullie zelf op de mat ? Gaat dat niet via jullie immigratie advocaat ?
Zoals ik al eerder schreef, een VOG wordt niet geaccepteerd. Ik snap niet dat je hier toch over doorgaat en het denkt zelf beter te weten:
5. I need a Dutch police clearance for my visa interview. How can I obtain this?
5. I need a Dutch police clearance for my visa interview. How can I obtain this?
Staat gewoon op de website van het consulaat in Amsterdam.Dutch police clearances acceptable for U.S. visa purposes can only be obtained for you by the American Consulate General in Amsterdam, and only for immigrant visa applicants. The Dutch conduct certificate (Verklaring omtrent het gedrag - VOG) is not acceptable and applicants should not attempt to obtain it. To apply for a Dutch police clearance you must provide the American consulate or embassy processing your visa application, or the National Visa Center (NVC) if the visa application was started by a petition filed in the U.S., or the Kentucky Consular Center (KCC) if a you are a DV Lottery applicant, with your:
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk het niet beter te weten, maar ik wilde ook niet niets insturen. Ik wist niet dat ik blijkbaar dus die clearance via het NVC kan verkrijgen. Bedankt voor die informatie! Ik ga ze eens bellen.agm114 schreef:Zoals ik al eerder schreef, een VOG wordt niet geaccepteerd. Ik snap niet dat je hier toch over doorgaat en het denkt zelf beter te weten:
Staat gewoon op de website van het consulaat in Amsterdam.Dutch police clearances acceptable for U.S. visa purposes can only be obtained for you by the American Consulate General in Amsterdam, and only for immigrant visa applicants. The Dutch conduct certificate (Verklaring omtrent het gedrag - VOG) is not acceptable and applicants should not attempt to obtain it. To apply for a Dutch police clearance you must provide the American consulate or embassy processing your visa application, or the National Visa Center (NVC) if the visa application was started by a petition filed in the U.S., or the Kentucky Consular Center (KCC) if a you are a DV Lottery applicant, with your:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 14602 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties