Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geëmigreerde Nederlander moet paspoort inleveren.
Re: Geëmigreerde Nederlander moet paspoort inleveren.
Ik vroeg me af waar dit allemaal vandaan kwam, aangezien we met AGM in een ander onderwerp (dacht ik) toch van mening gewisseld hebben over deze zaken ? Maar nu zie ik dat mijn opm. over de bejaarde Ned. in Australie er mee te maken heeft.
Voor Tinkelbel: zelfde verhaal in het bejaardenhuis waar mijn moeder twee jaar geleden naar toe vertrok. Echter mijn moeder heeft aktie gevoerd en de koekjes-bij-de-koffie zijn terug !
Ik kom hier vaak genoeg bejaarden tegen die me vragen of het waar is dat je in Ned. zomaar in een tehuis kunt, ook als je alleen maar aow hebt, en dat er dan voor je gezorgd wordt en dat de overheid dat betaald en dat je nog zakgeld krijgt ook ? Dat zouden ze ook wel willen.....
Ik vraag me af of behandeling boven 85 alleen op fin. gronden geweigerd werd, vaak heeft het meer te maken bijverschijnselen en kwaliteit van leven. Wel stuitend te lezen dat de consulten zo gedaan werden dat andere patienten konden meeluisteren enz. Voor de dokter inderdaad dagelijks werk maar voor de patient een eens-in-je-leven gebeurtenis. Dat mag dan wel in een wat passender omgeving vind ik. Maar ik heb het (te) vaak gezien: dokter gaat even op rand van bed zitten en vertelt de patient 'nou dat was het dan'.
Mijn moeder (daariszeweer) kreeg met 90 jaar een experimentele behandeling met stukjes huid, toen ze een gat in haar been ontwikkelde. Al met al lag ze bijna 10 maanden in een ziekenhuis daarvoor.
Hier zijn ook de diskussies dat illegale immigranten dingen krijgen die voor USers zelf niet te betalen zijn. En vorig jaar speelde de situatie van een gevangene die een hart transplantatie kon ondergaan, iets wat de meeste ziektekostenverzekeraars voor hun deelnemers niet snel zal vergoeden, of helemaal niet.
Wat AGM noemt over AWBZ enz. is inderdaad een van mijn issues hier ook. Dat zal wel met mijn ziektegesch./leeftijd te maken hebben. Wat als ik een hersenbloeding krijg, verzorging nodig hebt, revalidatie ? Ja je kunt je ervoor verzekeren maar dat is giga duur. Onverzekerd betekent dat als het gebeurt, mijn man zijn miezerige 401k kan leeghalen.
Voor Tinkelbel: zelfde verhaal in het bejaardenhuis waar mijn moeder twee jaar geleden naar toe vertrok. Echter mijn moeder heeft aktie gevoerd en de koekjes-bij-de-koffie zijn terug !
Ik kom hier vaak genoeg bejaarden tegen die me vragen of het waar is dat je in Ned. zomaar in een tehuis kunt, ook als je alleen maar aow hebt, en dat er dan voor je gezorgd wordt en dat de overheid dat betaald en dat je nog zakgeld krijgt ook ? Dat zouden ze ook wel willen.....
Ik vraag me af of behandeling boven 85 alleen op fin. gronden geweigerd werd, vaak heeft het meer te maken bijverschijnselen en kwaliteit van leven. Wel stuitend te lezen dat de consulten zo gedaan werden dat andere patienten konden meeluisteren enz. Voor de dokter inderdaad dagelijks werk maar voor de patient een eens-in-je-leven gebeurtenis. Dat mag dan wel in een wat passender omgeving vind ik. Maar ik heb het (te) vaak gezien: dokter gaat even op rand van bed zitten en vertelt de patient 'nou dat was het dan'.
Mijn moeder (daariszeweer) kreeg met 90 jaar een experimentele behandeling met stukjes huid, toen ze een gat in haar been ontwikkelde. Al met al lag ze bijna 10 maanden in een ziekenhuis daarvoor.
Hier zijn ook de diskussies dat illegale immigranten dingen krijgen die voor USers zelf niet te betalen zijn. En vorig jaar speelde de situatie van een gevangene die een hart transplantatie kon ondergaan, iets wat de meeste ziektekostenverzekeraars voor hun deelnemers niet snel zal vergoeden, of helemaal niet.
Wat AGM noemt over AWBZ enz. is inderdaad een van mijn issues hier ook. Dat zal wel met mijn ziektegesch./leeftijd te maken hebben. Wat als ik een hersenbloeding krijg, verzorging nodig hebt, revalidatie ? Ja je kunt je ervoor verzekeren maar dat is giga duur. Onverzekerd betekent dat als het gebeurt, mijn man zijn miezerige 401k kan leeghalen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je Nederlander wilt worden, moet je een verklaring van afstand van je oude nationaliteit overleggen, voordat je Nederlander wordt. Die verklaring van afstand moet worden afgegeven door de autoriteit het land waarvan je de nationaliteit hebt.DixieChick schreef:Dat "moeten kiezen" komt op mij altijd over als iets totaals onrealistisch. Ik bedoel, het Amerikaans staatsburgerschap raak je niet zo maar kwijt. Je kan volgens mij prima op je 18e zeggen, ja hoor, ik kies voor het Nederlanderschap, en dan toch gewoon je Amerikaanse nationaliteit behouden, en het daar gewoon niet over hebben. Als je als kind in de VS geboren bent dan kan de Nederlandse overheid je honderd keer laten kiezen, voor de VS blijf je Amerikaan. Dus dat hele "kiezen" lijkt mij een illusie.
Overigens geldt dit niet voor alle landen hoor... Voor alle landen ter wereld gelden weer andere regels. Dit is de landenlijst link. Voor de Amerikaanse nationaliteit geldt dus inderdaad er een verklaring van afstand moet worden overlegd.
Maar in dit topic gaat het dus juist over andersom. Je hebt de Nederlandse nationaliteit, maar wilt US Citizen worden. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan reguleren. Vereist de Amerikaanse wet ook niet, dat je je andere nationaliteit moet opgeven? Anders zou de Amerikaanse overheid dus door moeten geven aan de Nederlandse overheid wie er "Amerikaan" is geworden, want hoe wil de Nederlandse overheid er anders achter komen dat iemand een andere nationaliteit heeft aangenomen? Interessant!
Je legt inderdaad als je USC wordt de oath of allegiance af, forswearing etc. Maar wettelijk is er niets over geregeld. De afgelopen jaren zijn er juist grote aantallen 'dubbelen' bij gekomen in de US. Zowel Mexico als India - twee landen met veel emigratie naar Amerika - staan sinds enkele jaren dual citizenship toe. Als ik mijn Filippijnse buurman goed heb begrepen is ook hij 'dual'.
Goede vraag overigens, hoe komt de Ned. overheid er achter ? Moet je wellicht je G.K. inleveren als je USC wordt ? (Als je je Ned. paspoort wilt verlengen moet je aantonen dat je legaal in de US bent, dus je tijdelijke werkvergunning/visum tonen (maar die zit in je pas) dan wel een kopie van je groene kaart afgeven en het origineel laten zien.
Goede vraag overigens, hoe komt de Ned. overheid er achter ? Moet je wellicht je G.K. inleveren als je USC wordt ? (Als je je Ned. paspoort wilt verlengen moet je aantonen dat je legaal in de US bent, dus je tijdelijke werkvergunning/visum tonen (maar die zit in je pas) dan wel een kopie van je groene kaart afgeven en het origineel laten zien.
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, maar als je USC bent, kun je je GC uiteraard niet meer verlengen. Er komt dus een moment dat je je NL paspoort moet verlengen en men je zal vragen naar je verblijstitel in de VS. Als je op dat moment USC bent, is dat je titel en krijg je dus geen NL paspoort meer mee. Tenzij je dus -volgens de huidige regels- met een Amerikaan(se) getrouwd bent en je behoud tot Nederlandschap destijds is geregeld. Het is puur een kwestie van tijd vooraleer men erachter komt.oortjes schreef:Goede vraag overigens, hoe komt de Ned. overheid er achter ? Moet je wellicht je G.K. inleveren als je USC wordt ? (Als je je Ned. paspoort wilt verlengen moet je aantonen dat je legaal in de US bent, dus je tijdelijke werkvergunning/visum tonen (maar die zit in je pas) dan wel een kopie van je groene kaart afgeven en het origineel laten zien.
"Keep Georgia On Your Mind"
En bij je naturalisatieceremonie lever je inderdaad je Greencard in.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
Ze nemen inderdaad je groene kaart in als je Amerikaans staatsburger wordt (aan het begin van de ceremonie, bent dus eventjes niet zeker of je wel mag blijven!).
Maar hun voornaamste probleem is dat ze bang zijn voor jou: als je gevangen genomen wordt in een land waarvan je ook de nationaliteit hebt, kunnen ze niets voor je doen. Geen probleem met Nederland, maar mogelijk wel als je Chinees-Amerikaan of Iran-Amerikaan bent.
Hier: http://travel.state.gov/travel/cis_pa_t ... _1753.html
"The U.S. Government recognizes that dual nationality exists but does not encourage it as a matter of policy because of the problems it may cause. Claims of other countries on dual national U.S. citizens may conflict with U.S. law, and dual nationality may limit U.S. Government efforts to assist citizens abroad. The country where a dual national is located generally has a stronger claim to that person's allegiance."
Verder erkent de VS steeds meer dat dubbele nationaliteit bestaat en dat het eigenlijk geen belemmering mag vormen. Het ministerie van buitenlandse zaken bijvoorbeeld over een 'security clearance':
The Department has not implemented, and does not intend to implement, any "blanket rule" regarding dual citizenship. In making security clearance determinations, Diplomatic Security (DS) will continue to evaluate dual citizenship issues on a case-by-case basis. Applicants will be questioned about dual citizenship as part of their initial subject interview.
DS will continue adjudicating security clearances pursuant to the "whole person" concept. The fact that a person holds citizenship with another country, as well as citizenship with the United States, does not automatically result in a security clearance denial. Conversely, the simple renunciation of foreign citizenship would not necessarily result in granting a clearance. An individual must demonstrate unquestioned allegiance to the United States, preference for the United States over any other country, and also be free from any undue foreign influence. If this cannot be established, a security clearance cannot be granted. Where a newly naturalized citizen is seeking U.S. Department of State employment, DS may be unable to adequately investigate the person's background in the country of origin or elsewhere to make this determination. When DS is unable to clear a new entrant, DS will so inform HR, and HR will take steps to withdraw the offer.
(http://careers.state.gov/engage/forums/ ... ationality)
Ik ben met twee paspoorten overigens loyaler aan de VS dan sommige geboren en getogen "imboorlingen". Zoals het hoofd van de anti-Russische spionnendienst van de FBI, die Amerikaanse echte geheimen aan de Russen verkocht (is een film over). Zou ik nooit gedaan hebben.
Maar hun voornaamste probleem is dat ze bang zijn voor jou: als je gevangen genomen wordt in een land waarvan je ook de nationaliteit hebt, kunnen ze niets voor je doen. Geen probleem met Nederland, maar mogelijk wel als je Chinees-Amerikaan of Iran-Amerikaan bent.
Hier: http://travel.state.gov/travel/cis_pa_t ... _1753.html
"The U.S. Government recognizes that dual nationality exists but does not encourage it as a matter of policy because of the problems it may cause. Claims of other countries on dual national U.S. citizens may conflict with U.S. law, and dual nationality may limit U.S. Government efforts to assist citizens abroad. The country where a dual national is located generally has a stronger claim to that person's allegiance."
Verder erkent de VS steeds meer dat dubbele nationaliteit bestaat en dat het eigenlijk geen belemmering mag vormen. Het ministerie van buitenlandse zaken bijvoorbeeld over een 'security clearance':
The Department has not implemented, and does not intend to implement, any "blanket rule" regarding dual citizenship. In making security clearance determinations, Diplomatic Security (DS) will continue to evaluate dual citizenship issues on a case-by-case basis. Applicants will be questioned about dual citizenship as part of their initial subject interview.
DS will continue adjudicating security clearances pursuant to the "whole person" concept. The fact that a person holds citizenship with another country, as well as citizenship with the United States, does not automatically result in a security clearance denial. Conversely, the simple renunciation of foreign citizenship would not necessarily result in granting a clearance. An individual must demonstrate unquestioned allegiance to the United States, preference for the United States over any other country, and also be free from any undue foreign influence. If this cannot be established, a security clearance cannot be granted. Where a newly naturalized citizen is seeking U.S. Department of State employment, DS may be unable to adequately investigate the person's background in the country of origin or elsewhere to make this determination. When DS is unable to clear a new entrant, DS will so inform HR, and HR will take steps to withdraw the offer.
(http://careers.state.gov/engage/forums/ ... ationality)
Ik ben met twee paspoorten overigens loyaler aan de VS dan sommige geboren en getogen "imboorlingen". Zoals het hoofd van de anti-Russische spionnendienst van de FBI, die Amerikaanse echte geheimen aan de Russen verkocht (is een film over). Zou ik nooit gedaan hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Iedereen heeft een prijsBennogr schreef:Zou ik nooit gedaan hebben.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ze houden dus je groene kaart in en dat betekent dat je dus bij een consulaat geen nieuw Nederlands paspoort aan kan vragen. Maar als je naar Nederland gaat en je neemt je Nederlandse paspoort mee, ook al is 'ie verlopen, (want die heb je niet hoeven in te leveren), dan kun je hem volgens mij in Den Haag zonder problemen laten vernieuwen.
Edit: Ik zie al op de website van Den Haag, dat ze aanvullende documenten kunnen vragen om te bewijzen dat je de Nederlandse nationaliteit nog hebt. Dat kan de verklaring van een consulaat zijn van het land waar je woont. Zou zouden ze het dus kunnen ondervangen.
Edit: Ik zie al op de website van Den Haag, dat ze aanvullende documenten kunnen vragen om te bewijzen dat je de Nederlandse nationaliteit nog hebt. Dat kan de verklaring van een consulaat zijn van het land waar je woont. Zou zouden ze het dus kunnen ondervangen.
- Bandido
- Amerika-expert
In principe moet je namelijk ergens in NL ingeschreven staan om een nieuw paspoort aan te kunnen vragen. En zo niet, dan moet je daar een reden voor hebben. En "in het buitenland wonen" leidt dan dus tot de vraag onder welke titel dat dan is. Die vlieger gaat dus inderdaad ook niet op.
-
- Amerika-expert
Je moet, als dubbele nationaliteiter, bij de Nederlandse vertegenwoordiging kunnen aantonen dat je wettig in het land bent. Een Amerikaans paspoort zal dat wettige heel duidelijk aantonen, al kan dat natuurlijk ook met een groene kaart of een geldig visum (visa waiver stempel zal waarschijnlijk niet genoeg zijn, lijkt me ook logisch).
Overigens is mij ooit verzekerd dat als je statenloos zou worden door een of ander voorval/verwikkeling en je bent ooit Nederlander/ster geweest, dan kun je altijd terugvallen op dat Nederlanderschap.
Ik zou het niet willen proberen, maar uiteindelijk zorgt Nederland dus wel voor zijn (ooit) onderdanen.
Je moet inderdaad die verklaring van behoud Nederlanderschap hebben. Maar dat vertellen ze je niet altijd op het consulaat als je voor de eerste keer na je Amerikan worden een nieuw paspoort gaat halen.Met dat kladje papier (dat je krijgt na het lijstje met papieren, verklaringen en apostilles plus geld te hebben afgeleverd op het consulaat), en dan krijg je de volgende keer zonder al die problemen een nieuw paspoort (zegt men, ik heb het nog niet geprobeerd, in 2014 pas).
Ingeschreven staan, nuttig voor stemmen en dergelijke sta je als buitenlander volgens mij in Den Haag, ze gooien dus je archiefkaartje (of tegenwoordig archiefelectronen) niet weg.
Overigens is mij ooit verzekerd dat als je statenloos zou worden door een of ander voorval/verwikkeling en je bent ooit Nederlander/ster geweest, dan kun je altijd terugvallen op dat Nederlanderschap.
Ik zou het niet willen proberen, maar uiteindelijk zorgt Nederland dus wel voor zijn (ooit) onderdanen.
Je moet inderdaad die verklaring van behoud Nederlanderschap hebben. Maar dat vertellen ze je niet altijd op het consulaat als je voor de eerste keer na je Amerikan worden een nieuw paspoort gaat halen.Met dat kladje papier (dat je krijgt na het lijstje met papieren, verklaringen en apostilles plus geld te hebben afgeleverd op het consulaat), en dan krijg je de volgende keer zonder al die problemen een nieuw paspoort (zegt men, ik heb het nog niet geprobeerd, in 2014 pas).
Ingeschreven staan, nuttig voor stemmen en dergelijke sta je als buitenlander volgens mij in Den Haag, ze gooien dus je archiefkaartje (of tegenwoordig archiefelectronen) niet weg.
- Bandido
- Amerika-expert
Je bent wel te vinden, maar je bent wel degelijk officieel "uitgeschreven". Den Haag is alleen het aanspreekpunt voor diegenen die om wat voor reden dan ook buiten NL verblijven. Dat is voor deze discussie niet zo relevant, want waar het om gaat is dat ze in Den Haag, of welke NL vertegenwoordiging ter wereld, kunnen zien dat je binnen of buiten het Koninkrijk woont. En dat "triggered" dus het verzoek om het tonen van je legale verblijfstitel, waar dat dan ook moge zijn.Bennogr schreef:Ingeschreven staan, nuttig voor stemmen en dergelijke sta je als buitenlander volgens mij in Den Haag, ze gooien dus je archiefkaartje (of tegenwoordig archiefelectronen) niet weg.
Ook als 'enkele' nationaliteiter moet je bewijzen dat wettig in de US bent, als je hier je Ned. paspoort wilt laten verlengen. Vraag me altijd af waarom ? mijn al dan niet wettig in de US zijn is een zaak van de US overheid lijkt me.
Als ik me goed herinner waren de dossiers van uitgeschreven Nederlanders eerst bij Min.Buitenlandse Zaken of was het Min.Binnenlandse Zaken ? ondergebracht. Maar er werd bezuinigd/gereorganiseerd en toen is de hele adm. bij de gem. DenHaag terecht gekomen.
Als ik me goed herinner waren de dossiers van uitgeschreven Nederlanders eerst bij Min.Buitenlandse Zaken of was het Min.Binnenlandse Zaken ? ondergebracht. Maar er werd bezuinigd/gereorganiseerd en toen is de hele adm. bij de gem. DenHaag terecht gekomen.
Of je wel of niet wettig in de VS verblijft is inderdaad een zaak van de Amerikaanse overheid, maar voor Nederland is dit een controle punt of je nog wel Nederlander bent of niet. Wettig in de VS verblijven kan op 3 manieren volgens mij, je hebt een visum (of visa waiver), je hebt een groene kaart, of je bent citizen (wellicht zijn er nog meer mogelijkheden, maar die zijn niet bepaald relevant voor deze post nu).oortjes schreef:Ook als 'enkele' nationaliteiter moet je bewijzen dat wettig in de US bent, als je hier je Ned. paspoort wilt laten verlengen. Vraag me altijd af waarom ? mijn al dan niet wettig in de US zijn is een zaak van de US overheid lijkt me.
Als je dus een visum of waiver hebt (bij het laatste sta je altijd nog in Nederland ingeschreven, dus dat zou geen probleem mogen zijn), dan kun je die overleggen en zij zullen zonder probleem een paspoort aan je verstrekken. Een groene kaart is eigenlijk hetzelfde, het is een teken dat je wel daar woont maar je bent geen Amerikaans staatsburger en dus nog gewoon Nederlander.
Bij citizenship zou je alleen een Amerikaans paspoort en/of naturalisatiecertificaat kunnen overhandigen. En hierbij krijg je dus niet automatisch een Nederlands paspoort meer, alleen als je dus behoudt van Nederlanderschap hebt, en dat kan alleen als je met een Amerikaan(se) getrouwd bent (of als je het kind van een Nederlander bent, maar in dat geval zullen je ouders dat moeten verzorgen want dan ben je normaliter minderjarig).
Je moet de Nederlandse overheid dus, met andere woorden, niet bewijzen dat je geldig in de VS bent, maar dat je nog Nederlander bent. Dat is de reden dat ze vragen om het verblijfsvergunning

- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor mij in 2012. Ben benieuwd of je met die verklaring van behoud Nederlanderschap inderdaad gemakkelijker je Nederlandse paspoort verlengd krijgt. We zullen begin volgend jaar zien als ik naar Vancouver, BC, ga om daar mijn paspoort te verlengen. We hadden hier in Seattle tot vorige zomer nog een honorair consul om dat soort zaken te regelen, maar die post is opgeheven en nu moeten we naar Vancouver of San Francisco.Bennogr schreef:Je moet inderdaad die verklaring van behoud Nederlanderschap hebben. ... Met dat kladje papier...krijg je de volgende keer zonder al die problemen een nieuw paspoort (zegt men, ik heb het nog niet geprobeerd, in 2014 pas).
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Ik heb er geen ervaring mee maar wat als je nu in Belgie oid woont. Je bent dan niet meer in NL ingeschreven en door het EU verdrag kan je overal wonen en werken zonder dat je daar een visum voor aan hoeft te vragen.Bandido schreef:In principe moet je namelijk ergens in NL ingeschreven staan om een nieuw paspoort aan te kunnen vragen. En zo niet, dan moet je daar een reden voor hebben. En "in het buitenland wonen" leidt dan dus tot de vraag onder welke titel dat dan is. Die vlieger gaat dus inderdaad ook niet op.
Dus als ik als dual, NL en US citizen, naar Den Haag vlieg en mijn paspoort laat verlengen en, wanneer ze vragen naar mijn woonplaats etc, aangeef dat ik in Brasschaat woon oid dan zou ik in theorie dus gewoon een verlenging krijgen?
-
- Amerika-expert
Het gaat er volgens mij om dat je aan moet kunnen tonen dat je recht hebt op een Nederlands paspoort omdat je aan alle voorwaarden hebt voldaan om je Nederlandse staasburgerschap niet te verliezen. Dus: of je verklaring van behoud Nederlanderschap (als je met een Amerikaan(se) getrouwd bent), of alle papieren weer bij elkaar vegen waarmee je dat behoud van de Nederlanderschap op hebt gebaseerd. Dat moeten in jouw geval dus Amerikaanse verklaringen zijn (zie het lijstje op de website van de Nederlandse ambassade in Washington DC onder 'paspoorten').
Overigens: als je Belg geworden was, zou je NIET in aanmerking komen voor de dubbele nationaliteit! Zelfs niet als je met een Bel(ische) getrouwd bent.
En waarom naar Den Haag? Er zijn toch Nederlandse officiele vertegenwoordigingen in Belgie die ook paspoorten kunnen uitgeven!?
Overigens: als je Belg geworden was, zou je NIET in aanmerking komen voor de dubbele nationaliteit! Zelfs niet als je met een Bel(ische) getrouwd bent.
En waarom naar Den Haag? Er zijn toch Nederlandse officiele vertegenwoordigingen in Belgie die ook paspoorten kunnen uitgeven!?
-
- Amerika-expert
Benno, de vraag is of je kunt doen alsof je in Bels woont, als je in werkelijkheid in de VS woont. Op die manier hoef je geen verblijfsdocument (visum, GC, US passport) te laten zien in Den Haag. Ik durf wedden dat je er op die manier mee weg kunt komen, maar dat maakt het nog niet legaal.
Wat dat betreft ben ik erg benieuwd hoe het dutch_in_seattle gaat verlopen in Vancouver: ik neem aan dat daar ook gevraagd wordt naar een (Canadase) verblijfsvergunning?
Gr., Flipje
Wat dat betreft ben ik erg benieuwd hoe het dutch_in_seattle gaat verlopen in Vancouver: ik neem aan dat daar ook gevraagd wordt naar een (Canadase) verblijfsvergunning?
Gr., Flipje
Heeft Belgie dan niet een personen registratie per gemeente zoals ook Ned. die kent ? Dan zul je denk ik een uittreksel van dat vestigingsregister moeten overleggen om je Belgische adres te bewijzen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet je in Belgie verplicht inschrijven bij de gemeente en kan daar dan ook een verklaring van woonst krijgen. Met een druk op de knop kregen wij een lijst van al de adressen waar we gewoond hadden sinds ergens eind jaren 80/begin jaren 90. (voordien was het nog niet geautomatiseerd)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
Yep, hier is het linkje: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... enland.htm. Hoeft niet eens naar Den Haag, want er is nog een setje andere gemeenten waar je terecht kunt. Volgens het linkje moet je hebben:
Gr., Flipje
Waarbij opgemerkt dat een paspoort geen "geldige, originele verblijfsvergunning met daarin uw nationaliteit" is. De Bels-vlieger gaat dus niet op.1 van de volgende documenten:
- een recente verklaring van de bevoegde autoriteit van uw woonplaats in het buitenland met daarin uw vaste verblijfplaats en nationaliteit.
- een recente verklaring van Nederlanderschap die is afgegeven door de Nederlandse ambassade of het consulaat in het land waar u woont. Deze verklaring mag niet ouder dan 2 weken zijn.
- een geldige, originele verblijfsvergunning met daarin uw nationaliteit. Deze moet zijn afgegeven door een instantie in uw land die hiervoor bevoegd is
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht