Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2007 (greencard loterij) gewonnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Coyote schreef:
Inderdaad, als deze Coyote de kans kreeg... :wink:

Roland
:mrgreen: Dat bedoel ik!!
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Wat mij bewogen heeft? Meerdere factoren. Ten eerste mijn liefde voor de USA. Mijn vader heeft er gewoond met mijn opa en oma toen hij klein was en alle verhalen die ik van hen gehoord had werden op mijn eerste vakantie daar toen ik 14 was bevestigd. Een geweldig land waar bijna alles kan. Wel keihard, maar aan de andere kant krijg je er veel voor terug. Na meerdere vakanties wist ik het zeker. Dat is het land waar ik ooit heen wil. Mijn ouders deden al jaren mee met de lotterij, dus dat ben ik ook blijven doen toen ik het huis uit was. Maar wel heel bewust omdat ik toch echt die green card wil.
Ik heb een opleiding voor recreatie management en dat is natuurlijk in de VS helemaal goed georganiseerd. Vervolgens heb ik daar een uitwisseling gedaan gevolgd door bijna een jaar stage en dat was helemaal top. Mijn opleiding kwam helemaal tot zijn recht en tijdens mijn stage werd ik binnen 2 maanden manager van de recreatie afdeling van een hotel. Probeer dat in Nederland maar eens. Het wonen daar was echt geweldig, veel relaxter dan hier. Tuurlijk stage is anders dan echt werken daar, maar toch. Na in totaal bijna anderhalf jaar in de VS gewoond te hebben was het wel even afkicken in Nederland. Ik ben me er heel goed van bewust dat mocht ik die green card krijgen, het echt niet makkelijk zal worden in de VS. Maar een groot gedeelte heb ik al meegemaakt tijdens mijn stage. Aan de andere kant weet ik ook dat ik meer mogelijkheden heb om mijn opleiding aan te wenden daar, en je als je goed bent snel carriere kan maken dus daar ga ik dan ook voor. Wat het wel makkelijker maakt voor mij is dat ik hier geen vriend heb, mijn familie en vrienden hier volledig achter me staan (tja mogelijk goedkoop vakantie adres ;-) ) en ik familie en vrienden daar heb dus ik niet alleen ben. En das zeker in de beginperiode wel een fijn idee. Ok das wel een heel erg lang verhaal. Maar goed. Dat zijn mijn beweegredenen ;-) Dus nu maar hopen dat die kaart daadwerkelijk komt. Ik schijn een laag case nummer te hebben (onder de 5000) dus wie weet. Zoals je ziet durf ik er zelf nog niet echt op te hopen. Dat komt wel als ik hem inderdaad heb. Maar ondertussen neem je het toch wel in al je beslissingen mee. Verhuizen? Nee toch maar even uitstellen. Een nieuwe PC? Tja dat zal dan beter een laptop kunnen worden etc.

Groetjes,
Susanne
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Coyote schreef:
rene.jager schreef:Zo ken ik er nog wel één op het forum die ook direct weg zou gaan als hij de kans kreeg, en gelijk heeft 'ie!!! (Awoooooooh :wink: )
Inderdaad, als deze Coyote de kans kreeg... :wink:
Roland jij hebt toch een zus in Amerika wonen? - Is er dan geen goede kans voor jou met een eerstegraads familielid om daar te geraken?

Ik vroeg me namelijk al af of jij in Amerika zou willen wonen ...
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Roland jij hebt toch een zus in Amerika wonen? - Is er dan geen goede kans voor jou met een eerstegraads familielid om daar te geraken?

Hoi Sandy,

mijn zus heeft in Amerika gewoond (van 1998-2000). Is daar getrouwd (geweest) en heeft daar een kind gekregen. Ze woont nu weer in Nederland. Over het hoe en waarom zal ik hier op het forum verder niet op ingaan.

Haar werkgever daar had geregeld dat ze mocht blijven. Of ik een betere kans zou hebben als zij daar nog zat, ik denk het niet. Vandaar dat ik dus jaarlijks aan de Greencard Lottery meedoe. Dus ja, ik zou heel graag in Amerika willen wonen... :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Coyote schreef: Hoi Sandy,

mijn zus heeft in Amerika gewoond (van 1998-2000). Is daar getrouwd (geweest) en heeft daar een kind gekregen. Ze woont nu weer in Nederland. Over het hoe en waarom zal ik hier op het forum verder niet op ingaan.

Haar werkgever daar had geregeld dat ze mocht blijven. Of ik een betere kans zou hebben als zij daar nog zat, ik denk het niet. Vandaar dat ik dus jaarlijks aan de Greencard Lottery meedoe. Dus ja, ik zou heel graag in Amerika willen wonen... :D
Ah - Sorry, ik wil wel eens vaker 'niet bewust' gevoelige onderwerpen aan snijden ;)

Maar je wil dus ook graag in Amerika wonen. Laten we hopen dat je erbij zit dit jaar, net zoals Kastelke en ieder forumlid die meedoet - Ook gefeliciteerd Lala!! Dat is natuurlijk fantastisch dat je erbij zit : ))
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wij hadden het adres van vrienden opgegeven, deze zijn gisterenavond thuis gekomen van een weekje vakantie, maar er zat niks in de bus. :cry:
Ik zal maar positief blijven, en denken:
- dat ik nog niet van Belgen gehoord heb dat zij een brief gekregen hebben (maar tja, die Belgen die meedoen, die vind je haast nergens, een paar zijn er op dit forum beland, in België heb je niet eens zo'n forum)
- dat we nog twee maanden (of zelfs 3) de tijd hebben om een brief te ontvangen (maar hoe later we de brief krijgen, hoe hoger het Case Number)
- dat het nu eigenlijk nog te vroeg is om te winnen, dat we beter pas zouden winnen nadat het bedrijf onze verhuis naar de States betaalde (want als we nu winnen, dan kunnen we niet als expat gaan, dus dat wil zeggen dat we de verhuiskosten zelf moeten dragen + dat we enkele andere financiële voordelen verliezen)

Ach, de kans is klein dat je wint, maar toch hoop je het wel hé!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

suebrons schreef:Wat mij bewogen heeft? Meerdere factoren. Ten eerste mijn liefde voor de USA. Mijn vader heeft er gewoond met mijn opa en oma toen hij klein was en alle verhalen die ik van hen gehoord had werden op mijn eerste vakantie daar toen ik 14 was bevestigd. Een geweldig land waar bijna alles kan. Wel keihard, maar aan de andere kant krijg je er veel voor terug. Na meerdere vakanties wist ik het zeker. Dat is het land waar ik ooit heen wil. Mijn ouders deden al jaren mee met de lotterij, dus dat ben ik ook blijven doen toen ik het huis uit was. Maar wel heel bewust omdat ik toch echt die green card wil.
Ik heb een opleiding voor recreatie management en dat is natuurlijk in de VS helemaal goed georganiseerd. Vervolgens heb ik daar een uitwisseling gedaan gevolgd door bijna een jaar stage en dat was helemaal top. Mijn opleiding kwam helemaal tot zijn recht en tijdens mijn stage werd ik binnen 2 maanden manager van de recreatie afdeling van een hotel. Probeer dat in Nederland maar eens. Het wonen daar was echt geweldig, veel relaxter dan hier. Tuurlijk stage is anders dan echt werken daar, maar toch. Na in totaal bijna anderhalf jaar in de VS gewoond te hebben was het wel even afkicken in Nederland. Ik ben me er heel goed van bewust dat mocht ik die green card krijgen, het echt niet makkelijk zal worden in de VS. Maar een groot gedeelte heb ik al meegemaakt tijdens mijn stage. Aan de andere kant weet ik ook dat ik meer mogelijkheden heb om mijn opleiding aan te wenden daar, en je als je goed bent snel carriere kan maken dus daar ga ik dan ook voor. Wat het wel makkelijker maakt voor mij is dat ik hier geen vriend heb, mijn familie en vrienden hier volledig achter me staan (tja mogelijk goedkoop vakantie adres ;-) ) en ik familie en vrienden daar heb dus ik niet alleen ben. En das zeker in de beginperiode wel een fijn idee. Ok das wel een heel erg lang verhaal. Maar goed. Dat zijn mijn beweegredenen ;-) Dus nu maar hopen dat die kaart daadwerkelijk komt. Ik schijn een laag case nummer te hebben (onder de 5000) dus wie weet. Zoals je ziet durf ik er zelf nog niet echt op te hopen. Dat komt wel als ik hem inderdaad heb. Maar ondertussen neem je het toch wel in al je beslissingen mee. Verhuizen? Nee toch maar even uitstellen. Een nieuwe PC? Tja dat zal dan beter een laptop kunnen worden etc.

Groetjes,
Susanne
Duidelijk verhaal. Je hebt zie ik ook al enige ervaring met het voor langere tijd verblijven in de States. Ik zal je "nominatie" blijven volgen en wens je veeeeel succes.

Groeten René
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Susanne jij ook gefeliciteerd!!!
Mooi verhaal van jouw keuze om aan de greencardloterij mee te doen. Nu dan echt gelukt na al die jaren proberen.
Wens je heel veel succes bij het komende traject!
Hou ons op de hoogte :wink:

Groetjes Petra
jolijt
Amerika-ontdekker

Bericht door jolijt »

oooo... hoezo jaloers????!!!!!
Hoewel wij ook nog wel andere mogelijkheden aan het proberen zijn zou die brief toch wel heeeeel welkom zijn...
De postbode wordt hier iedere ochtend met smart verwacht hoor.

Gefeliciteerd alletwee!!! (en dat er nog maar velen mogen volgen!!)
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dank jullie allemaal. Ik hou iedereen uiteraard op de hoogte. En blijf voor jullie allemaal duimen dat jullie ook snel een brief mogen krijgen. Success!!!

Susanne
Lala
Amerika-ontdekker

Bericht door Lala »

Hoi allemaal,
Ook ik zal nog even mijn beweegreden aangeven. Naast het feit dat ik in de eerdergenoemde categorie "hoogopgeleid en alleenstaand" val heb ik op persoonlijk en studiegebied veel met de VS te maken gehad. Ik heb een half jaar gestudeerd in Chapel Hill, NC (o.a. imimigratierecht) en tijdens mijn rechtenstudie bijvakken bij Amerikanistiek gedaan en een scriptie over de scheiding van kerk en staat in de VS geschreven.
Ik ben regelmatig teruggekeerd naar de States om vrienden op te zoeken en heb dan ook intensief meegedraaid in het leven van alledag aldaar.
Er zijn verschillende facetten van de Amerikaanse samenleving die mij erg aanspreken en dat, toch ook gecombineerd met de spanning&avontuur die het met zich meebrengt maakt dat ik graag wil gaan voor die Green Card! Heb van het weekend de formulieren opgehaald dus nu kan ik gaan uitzoeken en invullen.

Laura
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Nou duidelijk. Valt ook geen speld tussen te krijgen. Zo te lezen weet ook jij goed waar je mee bezig bent. Ik wens ook jou alle succes toe. 8)
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Sandy schreef:
Coyote schreef: Inderdaad, als deze Coyote de kans kreeg... :wink:
Roland jij hebt toch een zus in Amerika wonen? - Is er dan geen goede kans voor jou met een eerstegraads familielid om daar te geraken?

Een zus/broer is iemand uit de 4e categorie:

# First Preference: Unmarried, adult sons and daughters of U.S. citizens. Adult means 21 years of age or older.
# Second Preference: Spouses of lawful permanent residents, their unmarried children (under twenty-one), and the unmarried sons and daughters of lawful permanent residents.
# Third Preference: Married sons and daughters of U.S. citizens.
# Fourth Preference: Brothers and sisters of adult U.S. citizens.

De eerste en tweede categorie hebben geen numerieke limieten per jaar, de 3e en 4e categorie wel. Vanwege deze limieten kan het momenteel 10 tot 12 jaar duren voordat je in aanmerking komt voor immigratie via een broer of zus.

Ik ben sinds Maart 2006 officieel Amerikaans Staatsburger, en had voor de gein eens opgezocht of ik mijn broer bijv. naar de VS zou kunnen halen, en kwam dus allerlei sites tegen waar deze wachttijden werden genoemd.

Voor westerse landen schijnt het al een stuk eerder te kunnen omdat men ook limieten per land heeft. Ik heb wel eens gehoord dat een Nederlander in Florida er 6 jaar over deed om een broer naar de VS te halen. Voor een Chinees kan het best 12 jaar duren.

Het is wellicht geen slecht idee om een procedure te beginnen als het mogelijk is, maar hou er rekening mee dat het dus vele jaren kan duren.
"I reject your reality, and substitute my own!"
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Coyote schreef:
Sandy schreef:Roland jij hebt toch een zus in Amerika wonen? - Is er dan geen goede kans voor jou met een eerstegraads familielid om daar te geraken?

Haar werkgever daar had geregeld dat ze mocht blijven. Of ik een betere kans zou hebben als zij daar nog zat, ik denk het niet.
Alleen als je zus genaturaliseerd was tot Amerikaans Staatsburger, en dat is ze hoogstwaarschijnlijk niet als ze daar van 1998 tot 2000 gewoond heeft en daarna weer terug is gegaan naar Nederland.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Oh... en verder natuurlijk iedereen die een brief heeft gekregen: Van Harte Gefeliciteerd!! En GRIJP die kans aan met beide handen.
Lala
Amerika-ontdekker

Bericht door Lala »

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties. Nog bedankt voor je tips Susanne!
Het grote invullen van de stapel papier uit Kentucky is begonnen en er rijzen allerlei vragen die ik dus maar gelijk afvuur.
1) zal ik de toegezonden formulieren met pen invullen of ze downloaden van de website zodat ik ze kan typen?
2) in mijn geval overschrijdt het aantal plaatsen waar ik gewerkt heb en het aantal keren dat ik de VS heb bezocht het aantal in te vullen regels op het formulier, zal ik de voorkeur geven aan meest recente ervaringen of de meest langdurige?
3) weet iemand wat DHS "A" number betekent? Dit wordt gevraagd na het Type of Visa waarop je eerder de VS bent binnengekomen?
Dat was het even voor nu, mocht je hier iets meer van weten, spui het gerust. Ik ga nog even kijken of ik een American kan charteren om het er nog eens samen naar te kijken.
groetjes Laura
breetje
Amerika-newbie

Bericht door breetje »

Ik heb een half jaar gestudeerd in Chapel Hill, NC (o.a. imimigratierecht) en tijdens mijn rechtenstudie bijvakken bij Amerikanistiek gedaan en een scriptie over de scheiding van kerk en staat in de VS geschreven.
Heb jij deze rechtenstudie in Nederland gedaan en ook hier je master gehaald of heb jij je master in de VS gehaald???

Ik wil namelijk ook rechten gaan studeren en daarna in de VS gaan wonen. Ik ben momenteel op zoek naar andere mensen die dit gedaan hebben in de hoop wat informatie te kunnen winnen.

Groeten,
Breetje
Lala
Amerika-ontdekker

Bericht door Lala »

Hoi Breetje,

Deze studie heb ik in NL gedaan. Het verschil met de rechtenstudie in de VS is aanzienlijk, beetje te veel om op te noemen voor nu. Het is daar namelijk een postgraduate programma van 3 jaar die mensen volgen die al een Bachelor's opleiding van 4 jaar achter de rug hebben. Je kunt daar dus niet rechten kiezen als je van de middelbare school afkomt.
Vanwege de enorme tijdsbelasting en hoge kosten gaan velen pas naar law school na al gewerkt te hebben. Ik zat als 21-jarige in de klas met mensen die al kinderen van 12 hadden. Het voordeel is dat je na die 3 jaar en het afleggen van een zwaar examen (the bar) wel gelijk advocaat bent, in tegenstelling tot de master's titel die je overhoudt aan je studie in NL. Heb je "Legally Blonde" weleens gezien? Dit schetst, natuurlijk zwaar overtrokken, een beeld van de competetieve omgeving die een Amerikaanse law school is.
groetjes Laura
breetje
Amerika-newbie

Bericht door breetje »

Zonder amerikaanse masterdiploma wordt je ook niet toegelaten tot het bar exam toch??

Hoe heb jij dit gedaan dan?
Volgens de informatie die ik nu heb gevonden kunnen nederlandse studenten die hun academische bachelor hebben gehaald toegelaten worden tot een LL.M programma op een Universiteit in de VS.
Deze diploma geeft dan weer toegang tot het Bar Exam in o.a. California en New York.
Lala
Amerika-ontdekker

Bericht door Lala »

Hoi, wel off-topic dit maar heb ook nog geen Bar of L.L.M. Ik weet wel dat je met een aantal studiepunten van een Law School aan de Bar kunt meedoen (verschilt per staat maar staat meestal gelijk aan een jaar vakken volgen). De gewone weg is een J.D. halen aan een Amerikaanse law school (3 jaar).
In New York doen er veel buitenlanders mee na maanden blokken dan, wel een goed idee voor mij!
Ik was gewoon op uitwisseling, dat verschilt weer per Nederlandse universiteit. De UvA heeft bvb. relaties met NYU Law en Leiden met Columbia geloof ik dus er zijn heel wat mogelijkheden.
groetjes Laura
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer