Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Met een opmerking aangaande het nieuwsbericht. Daar staat een fout in. Hun visa's zijn niet snatched away, want ze hadden nog geen visa's. Hun kans op visa's zijn snatched away.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
[quoteen selectie voor ronde 1 betekent niet dat je ook daadwerkelijk je GC krijgt. Werden er niet 100.000 mensen geslectecteerd vorige jaar en gingen er niet "maar" 55.000 door?
Die 45.000 gaan toch ook geen rechtzaak aanspannen omdat ze wel uitgekozen zijn maar de nummers "op" zijn omdat de eerste 55.000 al doorzijn? En dit gaat al jaren zo en daar hoort je niemand over. Nee dat is niet hetzelfde als dit maar wel vergelijkbaar want ook dan hoor je, you have been selected met een hoog casenummer.
][/quote]
Ziva ben het niet met je eens want in het geval van 100,000 geloten versus 50,000 GC is geheel volgens de regels en je weet als je uitgeloot bent hoe hoger je case nummer hoe minder kans.
In het geval van de trekking krijgen de 'gelukkigen' eerst te horen dat ze bij 100,000 zijn om dan twee weken later te horen dat er foutje is geslopen in de software. Denk toch dat dit totaal anders is.
Elke volledig met je eens, zoals je weet reis ik vaak naar Afrika en als je bijvoorbeeld hier in Ghana zegt dat je in Amerika woont dan gaan hun ogen wijd open. Voor landen zoals Ghana - nog niet eens armste land van Afrika - is Amerika nu eenmaal aards paradijs. Men wil altijd weten hoe het is om er te wonen en te werken. We hebben bijvoorbeeld een training georganiseerd in ons hoofdkantoor in Atlanta, moet je niet vertellen dat iedereen van ons Ghana kantoor wilde komen...
Overal langs de straat zie je afbeeldingen van Obama en kan je naast Man United vlaggen ook de Amerikaanse vlag kopen.
Bart1
Die 45.000 gaan toch ook geen rechtzaak aanspannen omdat ze wel uitgekozen zijn maar de nummers "op" zijn omdat de eerste 55.000 al doorzijn? En dit gaat al jaren zo en daar hoort je niemand over. Nee dat is niet hetzelfde als dit maar wel vergelijkbaar want ook dan hoor je, you have been selected met een hoog casenummer.
][/quote]
Ziva ben het niet met je eens want in het geval van 100,000 geloten versus 50,000 GC is geheel volgens de regels en je weet als je uitgeloot bent hoe hoger je case nummer hoe minder kans.
In het geval van de trekking krijgen de 'gelukkigen' eerst te horen dat ze bij 100,000 zijn om dan twee weken later te horen dat er foutje is geslopen in de software. Denk toch dat dit totaal anders is.
Elke volledig met je eens, zoals je weet reis ik vaak naar Afrika en als je bijvoorbeeld hier in Ghana zegt dat je in Amerika woont dan gaan hun ogen wijd open. Voor landen zoals Ghana - nog niet eens armste land van Afrika - is Amerika nu eenmaal aards paradijs. Men wil altijd weten hoe het is om er te wonen en te werken. We hebben bijvoorbeeld een training georganiseerd in ons hoofdkantoor in Atlanta, moet je niet vertellen dat iedereen van ons Ghana kantoor wilde komen...
Overal langs de straat zie je afbeeldingen van Obama en kan je naast Man United vlaggen ook de Amerikaanse vlag kopen.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
De klacht werd door Mr. White ingediend op 16 juni. De volledige tekst van de klacht is nog niet bekend. De tegenpartij moet uiterlijk op 21 augustus een repliek indienen.
Gisteren heeft Mr. White de aanvraag ingediend om de zaak als class action te erkennen. Daarnaast heeft Mr. White gisteren een motie ingediend bij dezelfde rechtbank voor een voorlopige maatregel waarmee hij het volgende wil bereiken: (vertaling)
Gisteren heeft Mr. White de aanvraag ingediend om de zaak als class action te erkennen. Daarnaast heeft Mr. White gisteren een motie ingediend bij dezelfde rechtbank voor een voorlopige maatregel waarmee hij het volgende wil bereiken: (vertaling)
1) het behoud van de regionale rangnummers van eisers in de DV-2012;
2) de verwerking van de visa-aanvragen van de eisers, en voor zover van toepassing, de aanpassing van de status, op dezelfde manier, in dezelfde volgorde en volgens dezelfde benaderende termijnen als de voor de succesvolle indieners van de DV-2011 loterij, en
3) de bewaring van alle bewijsmateriaal met betrekking tot de petities en aanvragen van de eisers.
In het geval een tweede DV-2012 loterij zou worden toegestaan op of omstreeks 15 juli 2011, zoals de gedaagden van plan zijn, vragen de klagers aan deze rechtbank om de volgende voorlopige voorziening:
1) gedaagden verbieden om DV regionale rangnummers uit te reiken die de nummers van de eisers dupliceren;
2) gedaagden verhinderen om meer dan 78.000 geselecteerden te trekken;
3) het Ministerie van Buitenlandse Zaken verhinderen om visanummers toe te kennen aan de geselecteerden van de tweede loterij tot
a) de rechten van de geselecteerden van de eerste DV-2012 loterij zijn vastgesteld en
b) DOS een plan heeft gepresenteerd aan het Hof om de geselecteerden van de eerste loterij te behandelen op een manier die hen niet zal benadelen in vergelijking met de geselecteerden van de tweede loterij.
Deze aanvraag van eisers is gebaseerd op hun klacht, hierbij gevoegd (...) Deze documenten detailleren de onmiddellijke, permanente en onherstelbare schade die eisers lijden in het geval de voorlopige voorziening niet zou worden toegestaan.
Gezien de urgentie van deze materie vragen eisers, op grond van lokale burgerrechterlijke regel 65.1 (d), het Hof om een hoorzitting voor pleidooien te plannen op 12 of 13 juli 2011.
blijkbaar een injunction ingediend om drawing van 15 juli on hold te zetten, lijkt me logische stap
Eerste hoorzitting in de rechtszaak is gepland voor 12 juli om 10 a.m. Dan zal er over het verzoek tot bevelschrift (motion for injunction) gedebatteerd worden.
Ze maken het spannend hè, 12 juli... Ik kan me niet voorstellen dat de lotingsuitslag on hold wordt gezet. No way!Centrino schreef:Eerste hoorzitting in de rechtszaak is gepland voor 12 juli om 10 a.m. Dan zal er over het verzoek tot bevelschrift (motion for injunction) gedebatteerd worden.
en waarom niet. Dit is gewoon een logische stap ! Er is geen level playing field meer voor deze case als de nieuwe resultaten bekend raken
+ dan delen ze mogelijk case nummers uit aan mensen die reeds waren uitgedeeld aan de ex-winnaars. Kan je je voorstellen wat voor een administratieve nachtmerrie je dan in terecht komt moesten ze de ex-winnaars alsnog re-instaten na een 2de draw ??
+ dan delen ze mogelijk case nummers uit aan mensen die reeds waren uitgedeeld aan de ex-winnaars. Kan je je voorstellen wat voor een administratieve nachtmerrie je dan in terecht komt moesten ze de ex-winnaars alsnog re-instaten na een 2de draw ??
Laatst gewijzigd door kastelke op 01 jul 2011, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Om de leesbaarheid te vergroten is het niet nodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten. Quote verwijderd.
Reden: Om de leesbaarheid te vergroten is het niet nodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten. Quote verwijderd.
Waarom niet? Omdat ze de mensen die nu in spanning zitten niet nog langer kunnen en mogen laten wachten. En omdat anders het hele interview systeem (en het onderzoeken van precedenten) totaal in de war geschopt wordt. Ik zeg: wordt niet on hold gezet.Eagle` schreef:en waarom niet. Dit is gewoon een logische stap ! Er is geen level playing field meer voor deze case als de nieuwe resultaten bekend raken

"Mensen niet laten wachten" is voor geen enkel juridisch apparaat, waar ook ter wereld, een prioriteitSten schreef:Waarom niet? Omdat ze de mensen die nu in spanning zitten niet nog langer kunnen en mogen laten wachten.

Daarom ook dat Mr. White als één van de opties voorstelt om de trekking op 15 juli te laten doorgaan, maar slechts 78.000 winnaars te trekken. Die kunnen dan alvast vanaf 1 oktober normaal geprocessed en geïnterviewd worden.Sten schreef:En omdat anders het hele interview systeem (en het onderzoeken van precedenten) totaal in de war geschopt wordt. Ik zeg: wordt niet on hold gezet.
Maar grosso modo denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben met je voorspelling "wordt niet on hold gezet". Een rechter moet in dergelijk geval altijd het algemeen belang afwegen tegen de schade die de eisers oplopen als de injunctie niet toegekend wordt. Verder wordt zo'n injunctie slechts toegewezen als de kans groot geacht wordt dat de eisers uiteindelijk ten gronde gelijk zullen krijgen... Ik ben niet pessimistisch, gewoon realistisch.
Hoe dan ook, we zetten op hetzelfde paard in.Centrino schreef:Maar grosso modo denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben met je voorspelling "wordt niet on hold gezet".

En dit:
Mr. White heeft in dezen geen schijn van kans. Dat zeg ik.Daarom ook dat Mr. White als één van de opties voorstelt om de trekking op 15 juli te laten doorgaan, maar slechts 78.000 winnaars te trekken. Die kunnen dan alvast vanaf 1 oktober normaal geprocessed en geïnterviewd worden.

Waarbij ik wil toevoegen dat ik alle mensen veel geluk toewens voor 15 juli. Keep the faith!
Mr. White is niet degene die schade (eventueel) aanricht mbt. de DV lottery. Het is de overheidsinstantie die de loterij organiseerde, die het in de fout heeft laten gaan.
Overigens valt me altijd op dat maar weinig USers weten van het bestaan van de loterij.
Overigens valt me altijd op dat maar weinig USers weten van het bestaan van de loterij.
Ze hebben een fout gemaakt en dat ontdekt en herzien. Dat is in al die jaren nog nooit eerder gebeurd, en het kan gebeuren. Mr. White gaat veel aandacht vestigen op de loterij, waardoor deze nog meer in zwaar weer terecht zal komen. Ik zie dat dus anders.oortjes schreef:Mr. White is niet degene die schade (eventueel) aanricht mbt. de DV lottery. Het is de overheidsinstantie die de loterij organiseerde, die het in de fout heeft laten gaan.

Volledig mee eens. En nu eisen dat er slechts 78.000 winnaar getrokken worden geeft de tegenpartij de kans om mr White te beschuldigen dat hij andere deelnemers wil discrimineren. Die term zal niet helemaal de lading dekken, maar ik denk dat iedereen wel snapt wat ik bedoel.Sten schreef:Ze hebben een fout gemaakt en dat ontdekt en herzien. Dat is in al die jaren nog nooit eerder gebeurd, en het kan gebeuren. Mr. White gaat veel aandacht vestigen op de loterij, waardoor deze nog meer in zwaar weer terecht zal komen. Ik zie dat dus anders.Als de Amerikanen er meer over te weten komen - wat misschien gebeurt door de inzet van White - zal er naar mijn mening juist druk op de politiek worden uitgeoefend om de loterij af te schaffen. 'Geen slapende honden wakker maken' is wat hier juist wel gebeurt.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien bedoel je meer dat door zijn eis andere deelnemers uitgezonderd blijven van een eerlijke en even grote kans op het winnen van de loterij.
-
- Amerika-expert
Ja ik geloof ook niet dat dat gaat geberuen River Cola.
Ipv 22.000 benadeelden, zijn het er dan 15,5 miljoen. Of hoeveel deden er mee?
Tussen al die mensen zit er ook vast wel 1 die daar weer een zaak over begint. Dan wordt het pas echt gezellig....
En er waren overigens al geen slapende honden, elk jaar zolang wij mee doen, vanaf 2004, is er sprake van dat de loterij gestopt wordt.
Misschien is het wel die druppel, maar geloof dat het misschien toch al zou gebeuren met de opnieuw aangezwengelde immigratie discussie die nu gaande is.
Ipv 22.000 benadeelden, zijn het er dan 15,5 miljoen. Of hoeveel deden er mee?
Tussen al die mensen zit er ook vast wel 1 die daar weer een zaak over begint. Dan wordt het pas echt gezellig....
En er waren overigens al geen slapende honden, elk jaar zolang wij mee doen, vanaf 2004, is er sprake van dat de loterij gestopt wordt.
Misschien is het wel die druppel, maar geloof dat het misschien toch al zou gebeuren met de opnieuw aangezwengelde immigratie discussie die nu gaande is.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik meld me ook weer even hier.
Ik lees wel steeds mee, maar net als SemJes reageer ik eigenlijk niet hier. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik er over moet zeggen wat er allemaal speelt. Goed dat het aandacht krijgt in de media, maar ik kan me ook voorstellen dat dit negatief uit kan pakken. Ik probeer me eigenlijk een beetje afzijdig te houden van de hele White zaak en probeer me daar niet te erg in mee te slepen.
Wat ik zelf heel erg merk de laatste weken is dat ik een soort parallel universum gevoel begin te krijgen. Hoe was mijn leven er uit gaan zien, als ik wel verder had mogen gaan in het proces. Hoe had ik me dan nu gevoeld, met de voorbereidingen, en natuurlijk over een jaar, als ik die kant op was gegaan. Hoe had m'n leven er dan uitgezien? En nu tegelijkertijd hier, hoe ziet m'n leven er nu hier uit, en hoe zal het er uit gaan zien als ik juist toch hier blijf. Ik vind het nog steeds een heel moeilijk gevoel dat je levensloop zo bepaald kan worden door een willekeurige computerkeuze.
Natuurlijk zijn er andere manieren om het land binnen te komen, maar het blijft echt een hele rare wending in de afgelopen maanden. Ik ben met tijden er ook nog echt verdrietig om, en vind het moeilijk om er over na te denken hoe het had kunnen gaan. Maar aan de andere kant, blijf ik ook niet stil zitten hier en ga ik (zo veel mogelijk positief) verder met m'n leven hier. Maar ik merk wel dat ik het heel moeilijk vind om bewuste keuzes hier te maken, met het idee in m'n achterhoofd dat ik ook die kant op had kunnen gaan, en misschien ooit nog steeds ga.
Ik lees wel steeds mee, maar net als SemJes reageer ik eigenlijk niet hier. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik er over moet zeggen wat er allemaal speelt. Goed dat het aandacht krijgt in de media, maar ik kan me ook voorstellen dat dit negatief uit kan pakken. Ik probeer me eigenlijk een beetje afzijdig te houden van de hele White zaak en probeer me daar niet te erg in mee te slepen.
Wat ik zelf heel erg merk de laatste weken is dat ik een soort parallel universum gevoel begin te krijgen. Hoe was mijn leven er uit gaan zien, als ik wel verder had mogen gaan in het proces. Hoe had ik me dan nu gevoeld, met de voorbereidingen, en natuurlijk over een jaar, als ik die kant op was gegaan. Hoe had m'n leven er dan uitgezien? En nu tegelijkertijd hier, hoe ziet m'n leven er nu hier uit, en hoe zal het er uit gaan zien als ik juist toch hier blijf. Ik vind het nog steeds een heel moeilijk gevoel dat je levensloop zo bepaald kan worden door een willekeurige computerkeuze.
Natuurlijk zijn er andere manieren om het land binnen te komen, maar het blijft echt een hele rare wending in de afgelopen maanden. Ik ben met tijden er ook nog echt verdrietig om, en vind het moeilijk om er over na te denken hoe het had kunnen gaan. Maar aan de andere kant, blijf ik ook niet stil zitten hier en ga ik (zo veel mogelijk positief) verder met m'n leven hier. Maar ik merk wel dat ik het heel moeilijk vind om bewuste keuzes hier te maken, met het idee in m'n achterhoofd dat ik ook die kant op had kunnen gaan, en misschien ooit nog steeds ga.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sophie, mijn man en ik hadden het er gisteren nog over, terwijl we langs Lake Michigan wandelden op Canada Day: hoe gelukkig we ons hier voelen. Hoe we veel meer het gevoel hebben van meer quality of life. Dat alles ons zo voor de wind is gegaan met de beslissing om naar hier te komen: hij behaalde de maximum score op de IELTS, zijn beroep stond nog op de lijst van toegestane beroepen ook al was die pas van enkele duizenden gereduceerd tot slechts 38 (geen jaar later werden het er 29 en viel zijn beroep af), zijn leeftijd leverde nog net genoeg punten op (een jaar later had hij zich niet meer kunnen kwalificeren), we verkochten ons huis op zeer korte tijd terwijl de markt voor die prijsklasse echt nog niet gunstig was, we vonden plots onverwacht een gemeubelde woning die zoveel kostte als het appartementje dat we op het oog hadden, deze woning bleek dan binnen de boundary te liggen van een van de topscholen uit de GTA, twee maanden later had Erwin de keuze uit een aantal leuke jobs en vonden we een huis dat helemaal ons ding was. Dat huis stond aanvankelijk veel duurder geprijsd en viel uit de boot maar net op het moment dat Erwin de job vond stond de wisselkoers plots met een piek heel gunstig wat ons een paar tienduizenden dollars extra op leverde *en* deden de eigenaars nog een flink stuk van de prijs af,... Ongelooflijk toch, hoe alle puzzelstukjes zo ontzettend mooi op zijn plaats vielen en hoe makkelijk het ons ging. En dat in fel contrast met hoe we jaren hadden geprobeerd om in de US te geraken terwijl dat heel simpel had moeten gaan omdat het bedrijf mijn man wou overplaatsen (maar dan weer niet en dan weer wel en dan een nieuwe baas en nog eens een nieuwe enz...). In onze naaste omgeving hebben veel mensen al gezegd dat dit echt zo had moeten zijn. Want eerlijk gezegd, als onze overplaatsing naar de US door was gegaan, dan hadden we ondertussen echt wel heel erg dik in de problemen gezeten omdat we vermoedelijk de green card niet op tijd gehad zouden hebben, en mogelijk terug hadden moeten keren naar Belgie!
Dus: ga er voor om je droom waar te maken en blijf er voor werken. Maar tussendoor niet te erg wanhopen. Misschien is het nu nog niet de beste timing of de beste manier om te gaan.
Dus: ga er voor om je droom waar te maken en blijf er voor werken. Maar tussendoor niet te erg wanhopen. Misschien is het nu nog niet de beste timing of de beste manier om te gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Mooi verhaal kastelke 

Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
Ook hier enorm respect voor de weg die jullie bewandeld hebben Elke!
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wat een bijzonder verhaal toch, Elke. Ik ben zo blij te horen dat het jullie zo goed gaat in Canada. Dat is duidelijk echt de goede keuze geweest en het is jullie echt gegund.
Ik vind het zelf echt nog steeds moeilijk wat te doen. Toch voor een PhD gaan (maar doe ik dit dan voor de PhD of voor het verblijf in Amerika?). Ik sta niet 100% achter die keuze (tot nu toe, heb erge twijfels), dus is het dan niet te zwaar, en lukt het dan wel? Je moet vol overtuiging daaraan beginnen, anders worden dat hele zware jaren. Wat als ik dat proces in werking zet en ik niet toegelaten word, hoe groot is dan de teleurstelling? Of inderdaad kijken naar Canada, waar het emigratieproces misschien wat makkelijker zal zijn. Maar zal ik dat dan niet te veel als vervanger voor Amerika zien? Hier hebben we het via de email al uitgebreid over gehad, en ik ben ook daar nog niet uit. En toch in Nederland blijven? Ik ben hier niet ongelukkig, maar wel in deze fase van het leven erg zoekende. Ik ben nu nog jong en kan alle kanten op, maar dat kan ook betekenen dat ik me meer in Nederland vestig dmv relatie, kinderen en een leuke baan. Allemaal op termijn natuurlijk, maar als ik voor dat leven 'kies', laat ik die Amerika mogelijkheid misschien wel varen (tenzij ik een eventuele partner vindt die mee zou willen emigreren uiteraard). Kortom, allemaal lastige vragen waar ik continu mee bezig ben. Ik vind het dus heel erg moeilijk in hoeverre ik bewust stappen moet ondernemen, of maar moet wachten tot de DV mij nogmaals geluk brengt. Ik probeer niet te leven in de 'wat als' sfeer, maar zoals ik in m'n vorige post al schreef is het meer een soort parallel universum gevoel, en dat maakt het zo moeilijk.
Ik vind het zelf echt nog steeds moeilijk wat te doen. Toch voor een PhD gaan (maar doe ik dit dan voor de PhD of voor het verblijf in Amerika?). Ik sta niet 100% achter die keuze (tot nu toe, heb erge twijfels), dus is het dan niet te zwaar, en lukt het dan wel? Je moet vol overtuiging daaraan beginnen, anders worden dat hele zware jaren. Wat als ik dat proces in werking zet en ik niet toegelaten word, hoe groot is dan de teleurstelling? Of inderdaad kijken naar Canada, waar het emigratieproces misschien wat makkelijker zal zijn. Maar zal ik dat dan niet te veel als vervanger voor Amerika zien? Hier hebben we het via de email al uitgebreid over gehad, en ik ben ook daar nog niet uit. En toch in Nederland blijven? Ik ben hier niet ongelukkig, maar wel in deze fase van het leven erg zoekende. Ik ben nu nog jong en kan alle kanten op, maar dat kan ook betekenen dat ik me meer in Nederland vestig dmv relatie, kinderen en een leuke baan. Allemaal op termijn natuurlijk, maar als ik voor dat leven 'kies', laat ik die Amerika mogelijkheid misschien wel varen (tenzij ik een eventuele partner vindt die mee zou willen emigreren uiteraard). Kortom, allemaal lastige vragen waar ik continu mee bezig ben. Ik vind het dus heel erg moeilijk in hoeverre ik bewust stappen moet ondernemen, of maar moet wachten tot de DV mij nogmaals geluk brengt. Ik probeer niet te leven in de 'wat als' sfeer, maar zoals ik in m'n vorige post al schreef is het meer een soort parallel universum gevoel, en dat maakt het zo moeilijk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI