Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tv aansluiting/kabel/digitaal

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Clint
Amerika-expert

Re: Tv aansluiting/kabel/digitaal

Bericht door Clint »

agm114 schreef: Nee, simpelweg onwaar. In Nederland kun je in de randstad mobiel internet met een snelheid van 28Mbps krijgen hoewel je die snelheid in de praktijk nooit zult halen.
Wat knap dat jij weet hoe snel mijn mobiele internet van Hi was vergeleken met mijn mobiele internet hier. Het ging bij Hi beduidend 10 keer langzamer. Dan interesseert het me verder niet dat de snelheid in Europa theoretisch hoger zou mogen zijn. In de praktijk merkte ik daar geen moer van.
In Amerika houdt het mobiel bij een paar Mbps op. In Europa gaat 3G tot 28Mbps, 4G gaat over snelheden van 50 tot >100 Mbps, is in Duitsland op enkele locaties beschikbaar. Ik heb in Amerika advertenties gezien waar 4G(LTE) geadverteerd werd met snelheden van 6Mbps, onder andere van T-mobile. Een factor 10 tot 20 langzamer dan Europa dus. Amerikanen weten niet waar ze het over hebben, ze gebruiken 3G, 4G, LTE etc als marketingtermen voor de snelheid terwijl dit eigenlijk gewoon verschillende technologien zijn.
Je pakt dan ook net de slechtste provider van de VS. T-mobile biedt geen LTE aan. T-mobile adverteert met '4G', wat niets meer is dan HSPA+. En met T-mobile zijn reputatie kan ik me niet voorstellen dat dat daadwerkelijk HSPA+ is. De dingen die ik weet van T-mobile in NL zijn net zo wanstaltig. Dit bedrijf zou de naam provider niet eens mogen dragen.

CDMA is een hopeloos verouderde techniek en absoluut inferieur aan GSM.
We zijn hier niet in Europa. En hoewel GSM wellicht technisch gezien beter is, heeft CDMA het voordeel dat het een groter bereik heeft in afgelegen gebieden. Gebieden die met GSM dus geen bereik zouden hebben, omdat het voor de providers geen financieel voordeel zou opleveren om extra GSM masten te installeren. Niet elk land is zou klein en overzaaid met GSM masten als Nederland.
In ieder geval zitten de VS nog in de prehistorie zowel wat vast als mobiel internet betreft en ook wat telefoonnetwerken aangaat, dat is wat ik geconstateerd heb. Het is dan ook wrang dat je overal 3 tot 4 keer zoveel voor betaald als in Nederland.
Voor een land dat nog in de prehistorie zit, vind ik het grappig dat er hier toch providers zijn die al met een flinke uitrol bezig zijn van echte 4G technieken. AT&T en Verizon hebben beiden al LTE in gedeeltes van hun bezorgingsgebieden. Sprint heeft een flink WiMAX netwerk en heeft onlangs een contract getekend voor hun LTE netwerk dat hoogste prioriteit krijgt om aangelegd te worden. LTE is de toekomst en in Nederland wordt het om monetaire redenen op de lange baan geschoven.

Maar goed, nu weer on topic. Het gaat over televisie aanbieders in de Verenigde Staten, die stuk voor stuk vooruit lopen qua techniek op Nederland wat betreft Digitale televisie, aanbod van HD en DVR.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

HD is leuk maar ik kan er écht niet tegen dat ik een ontelbaar aantal kastjes en afstandsbedieningen moet hebben. En ik weiger dus zo'n universal-remote te kopen want dat ik vind ik helemaal belachelijk. Zorg dan dat je het wat verder door engineered zodat de last niet bij de consument ligt!

Nee, ik kijk zelf vol interesse naar een DreamBox. Schijnt namelijk zo te zijn dat je een TV/Satelliet abonnement kan poolen met zo'n ding! Hoe vet is dat? :D
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De remotes van de kabelmaatschappijen die ik heb gehad, werden allemaal door de monteur zo geprogrammeerd dat ze ook mijn televisie bestuurden :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
agm114
Amerika-ontdekker

Bericht door agm114 »

Om de hierboven geposte onwaarheden met een paar links te ontkrachten:

LTE/4G bij grote Amerikaanse provider Verizon: maximale snelheid 5 tot 12 Mbps. Link: http://www.verizonwireless.com/b2c/mobi ... page=plans
LTE/4G bij grote Europese provider Vodafone: maximale snelheid 50 Mbps. Link: http://dslshop.vodafone.de/eshop/consum ... ce.Tariff=

Hetzelfde geldt voor vast internet, in de Nederlandse steden is tot 120 Mbps verkrijgbaar, in de Amerikaanse vaak maar tot 6 of 12Mbps tenzij je in een universiteitsstad woont. Waar ik gewoond heb was het een lachwekkende 2Mbps. Nogmaals, in de VS krijg je inferieure kwaliteit voor een veelvoud van de Europese prijs. Welkom in de jaren 90!
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

agm114 schreef:
Hetzelfde geldt voor vast internet, in de Nederlandse steden is tot 120 Mbps verkrijgbaar, in de Amerikaanse vaak maar tot 6 of 12Mbps tenzij je in een universiteitsstad woont. Waar ik gewoond heb was het een lachwekkende 2Mbps. Nogmaals, in de VS krijg je inferieure kwaliteit voor een veelvoud van de Europese prijs. Welkom in de jaren 90!
????

Wij hebben een gemiddeld pakket en 26 Mbps. Je kan hier makkelijk tot 120 Mbps gaan met cable. Dat is zeker wel vergelijkbaar met Nederland! En in de steden hebben steeds meer gebieden glasvezel, en dat heeft niets te maken met universiteitssteden!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

agm114 schreef:Om de hierboven geposte onwaarheden met een paar links te ontkrachten:
[...]
Nogmaals: Je hebt het constant over de theoretische snelheid. Daar heb ik geen boodschap aan. In Nederland had ik 20mbit internet van XS4ALL. Mijn downloadsnelheid kwam gemiddeld neer op 250kb/s. Hier in Amerika heb ik een verbinding die theoretisch lager ligt, maar mijn downloadsnelheid is wel gemiddeld 800kb/s. Voor mij is dat dus een verbetering, ook al is het gehele pakket THEORETISCH langzamer.

Op mijn mobile telefoon hier gaat Sprint met internet sneller dan het mobiele internet dan ik bij Hi had. Het maakt me dan geen hol uit of het internet in Europa theoretisch sneller is. Die theoretische snelheden HAAL JE NOOIT.
En laten we eens kijken naar het kostenplaatje.
Ik betaalde in Nederland met Hi 37,45 euro (=$53.17) per maand. Hiervoor kon ik 225 minuten bellen OF 450 smsjes versturen en ik kon internetten. Internet stond onder een fair-use-policy van MAXIMAAL 250 mb per maand, anders werd je snelheid omlaag geschroefd.
In de VS betaal ik $130 voor zowel mijn vrouw als ik, maar laten we het eens per persoon benaderen. Ik betaal dus $65 per maand, voor 750 bel minuten (1500 voor beiden). Deze gebruik ik voor het bellen naar landlijnen overdag, door de week (weekend en 's avonds na 7pm gratis). Naar mobiele telefoons binnen de VS van elke provider is gratis. Unlimited SMSjes en MMSjes inbegrepen. Unlimited Data verbruik. Mijn internet is effectief sneller. Wat jouw theoretische snelheden ook zeggen. In Euro's betaal ik dus 45 euro per maand. Dat is nog geen 10 euro meer dan in Nederland met VEEL meer services. En dan heb ik het nog niet eens over de extra's zoals gratis Sprint Nav (GPS) en Sprint TV op mijn mobiel.
Clint's Thoughts
agm114
Amerika-ontdekker

Bericht door agm114 »

SanneN schreef: Wij hebben een gemiddeld pakket en 26 Mbps. Je kan hier makkelijk tot 120 Mbps gaan met cable. Dat is zeker wel vergelijkbaar met Nederland! En in de steden hebben steeds meer gebieden glasvezel, en dat heeft niets te maken met universiteitssteden!
Laat maar eens zien met een link dan waar in Amerika 120Mbps te krijgen is. Een Google search leverde niets op. Ongeloofwaardig dus, volgens mij weet jij niet eens wat de bandbreedte van een internet verbinding inhoudt. En ook al bestaat die ene stad waar het wel te krijgen is, dat doet er niets aan af dat de kwaliteit van het internet in het algemeen bedroevend is.
Clint schreef:
agm114 schreef: Nogmaals: Je hebt het constant over de theoretische snelheid. Daar heb ik geen boodschap aan.
Zodra je begint over subjectief waargenomen snelheden kun je wel ophouden met discussiëren, dat is niet meetbaar of verieerbaar. Internet snelheden worden gemeten in maximale Mbps of je het daar nu mee eens bent of niet. En die liggen nou eenmaal hoger in Europa. Dat er slechte en betere providers zowel in Europa als de VS zijn twijfelt volgens mij niemand aan. Ga ik dus verder niet op in.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Prima dan nu graag weer on topic. Het gaat over televisieaanbieders.
Clint's Thoughts
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

agm114 schreef: Ongeloofwaardig dus, volgens mij weet jij niet eens wat de bandbreedte van een internet verbinding inhoudt.
Waarop baseer je dat? Ik houd er niet van als mensen een mening hebben over anderen die ze niet kennen...

Sorry dat ik weer off-topic ga, maar ik laat me hier niet beledigen :evil:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ben ik het mee eens, Sanne. Agm, graag respectvol discussieren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik heb ruim een jaar geleden mijn TV abonnement de deur uit gegooid (bijna letterlijk). Ik zat bij Brighthouse (de kabel provider hier) en had behoorlijk vaak geen TV en internet. Maar mooi wel elke maand het volle pond betalen. Na de vierde kabel box en modem in 6 maanden tijd was ik het zat.

Toen ik weer een keer geen TV en internet had heb ik bij de Walmart een antenne gekocht voor $10 verwachtende dat ik dan in elk geval naar 1 kanaal kon kjken maar het was een stuk beter. Ik heb nu gratis en voor niks ABC, CBS, Fox, CW, ION, PBS en af en toe ook NBC (en een hoop andere Spaanstalige kanalen).
Dat vind ik prima. Zoveel tijd om TV te kijken heb ik toch niet.

Ik heb nu internet via Clear voor $35 per maand wat voor mij snel genoeg is en kijk op die manier de series die ik niet kan ontvangen via de antenne.

En een paar maanden terug mijn huistelefoon eruit gedaan. Iedereen belde me steeds op mobiel ipv de huistelefoon dus vond het zonde om daar geld aan uit te geven. Mobiel bellen doe ik met MetroPCS voor $40 per maand ongelimiteerd bellen en texten. Kan ook met een smartphone aan de gang voor wat meer maar zover ben ik nog niet lol. MetroPCS heeft voor mij prima bereik hier in Orlando en omgeving, maar dat kan dus ook weer varieren waar je zit.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

suebrons schreef:... bij de Walmart een antenne gekocht voor $10 ... nu internet via Clear voor $35 per maand wat voor mij snel genoeg ... En een paar maanden terug mijn huistelefoon eruit gedaan. Iedereen belde me steeds op mobiel ...
Wat grappig :) Je kijkt dus eigenlijk TV over-the-air (alla Bunny-Ears maar dan waarschijnlijk digitaal). Dit zou voor mij in principe ook goed genoeg zijn want ik haal al mijn content van het internet.
Je internet haal je dan bij Clear, waar ik niet bekend mee was. Het is dus een 4G netwerk waarbij je ook een thuis connectie kan krijgen. Het verbaasde me maar het zag er nog best redelijk uit, in vergelijking met wat wij betalen in South Carolina:
$35,- per maand voor 1.5 mpbs downstream en 0.5 mbps upstream en geen data-cap.

Dit Filmpje is trouwens wel 'n goede analyze tussen Europa en the US qua broadband. De hatelijke conclusie is wel dat ik het niet zie gebeuren dat the US ooit tegen een privé bedrijf zal gaan zeggen wat ze moeten doen met hun kabel-infrastructuur. Dus ... hoge prijzen :(
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Clear is perfect. Volgens mij is het bedrijf relatief nieuw. Althans hoer in Orlando. Ik heb de allergoedkooste verbinding van ze en alle films en series komen zonder hapering binnen. Het kan nog sneller maar dan ben ik meteen $10 meer per maand kwijt terwijl ik die snelheid niet nodig heb. Ik ben en blijf Nederlander lol.

Ik kijk inderdaad via de Bunny Ears of Rabbit Ears of hie die dingen ook heten lol. Bevalt me prima. Voor mij geen geld meer aan dure kabelabonnementen.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer