Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?
Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?
Even een reactie op Dora... mijn nichtje is verstandelijk beperkt en heeft het prima naar haar zin op een werkplaats met anderen. In NL hebben ze veel "sociale werkplaatsen" zoals dat genoemd wordt. Dat is niet omdat ze geen ander werk mogen doen maar omdat dat vaak goed bij hun past. In de plantsoenen dienst, en schoonmaak zitten ook veel verstandelijk beperkten evenals in winkeltjes en restaurants. Deze mensen hebben in Nederland dus wel vaak werk, maar doen ander soort werkzaamheden als in de USA. Bij ons heb je zo ie zo geen mensen die reclame borden vasthouden of boodschappen in pakken voor de klanten. Ze zijn er dus genoeg en ze draaien bijna allemaal gewoon mee in de maatschappij.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Klopt, dat wilde ik ook schrijven. Een goede vriend van mij werkt bij een grote woningcorporatie en hun kantine wordt gerund door verstandelijk gehandicapten. Eerder werd er gewerkt met een 'gewoon' catering bedrijf maar dat was duur en vrij 'passieloos'. Toen zijn ze gaan samenwerken met een instelling. De mensen van deze instelling doen hetzelfde werk voor iets minder (dus economische spin off), maar anderzijds hecht de corporatie aan het bieden van werk aan deze mensen (maatschappelijk belang) en tot slot halen deze mensen ontzettend veel eer uit hun werk. Ze ontlenen er een status aan.
Mijn vriend, die daar werkt, vraagt ze ook vaak om klusjes voor hem te doen als zij het even rustig hebben. Gewoon simpele dingetjes. Dat vinden ze dan hartstikke tof en ze zijn er trots op.
Heel mooi verhaal, en het gebeurt op veel meer plekken.
Ik zou er wel voor zijn om verstandelijk beperkten boodschappen in te laten in pakken in NL supermarkten, maar die moeten daar wat voor over hebben natuurlijk. Ik vraag me dus af hoe de Amerikaanse supermarkten dat doen....Wellicht is deze service in de VS zodanig ingebed dat ze wel moéten.
Mijn vriend, die daar werkt, vraagt ze ook vaak om klusjes voor hem te doen als zij het even rustig hebben. Gewoon simpele dingetjes. Dat vinden ze dan hartstikke tof en ze zijn er trots op.
Heel mooi verhaal, en het gebeurt op veel meer plekken.
Ik zou er wel voor zijn om verstandelijk beperkten boodschappen in te laten in pakken in NL supermarkten, maar die moeten daar wat voor over hebben natuurlijk. Ik vraag me dus af hoe de Amerikaanse supermarkten dat doen....Wellicht is deze service in de VS zodanig ingebed dat ze wel moéten.
Off-topic: Je ziet ook gewoon dat dit soort instellingen zo een Smaakpolitie keurmerk gewoon krijgen met gemakRiverCola schreef:Klopt, dat wilde ik ook schrijven. Een goede vriend van mij werkt bij een grote woningcorporatie en hun kantine wordt gerund door verstandelijk gehandicapten. Eerder werd er gewerkt met een 'gewoon' catering bedrijf maar dat was duur en vrij 'passieloos'. Toen zijn ze gaan samenwerken met een instelling. De mensen van deze instelling doen hetzelfde werk voor iets minder (dus economische spin off), maar anderzijds hecht de corporatie aan het bieden van werk aan deze mensen (maatschappelijk belang) en tot slot halen deze mensen ontzettend veel eer uit hun werk. Ze ontlenen er een status aan.

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het zou me inderdaad niets verbazen als deze mensen hun werk met een stuk meer precisie doen dan de gemiddelde 'normale' werknemer.DejaVu schreef:
Off-topic: Je ziet ook gewoon dat dit soort instellingen zo een Smaakpolitie keurmerk gewoon krijgen met gemak![]()
. Kan een doorsnee horeca bedrijf nog van leren.
Goed dat het in Nederland nu ook meer het geval is dat ze gewoon meedraaien. Toen we hier heenverhuisden was het een van de eerste dingen die me opviel als iets dat anders was in Nederland, daar leken ze toen (10 jaar terug) meer weggestopt.
Voor mij kwam het ook over als typisch VS, dat mensen gemiddeld hier meer waarde hechten aan werken vergeleken met NL.
Voor mij kwam het ook over als typisch VS, dat mensen gemiddeld hier meer waarde hechten aan werken vergeleken met NL.
Oja, ze zijn heel fanatiek soms. In het begin kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om het winkelkarretje niet terug te brengen, dat vond ik zo asociaal. Maar toen kreeg ik min of meer op mijn kop van de jongen die de karretjes verzameldeRiverCola schreef:Het zou me inderdaad niets verbazen als deze mensen hun werk met een stuk meer precisie doen dan de gemiddelde 'normale' werknemer.DejaVu schreef:
Off-topic: Je ziet ook gewoon dat dit soort instellingen zo een Smaakpolitie keurmerk gewoon krijgen met gemak![]()
. Kan een doorsnee horeca bedrijf nog van leren.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik ben na het lezen van dit gehele topic nog niet van mijn emigratie plannen (American dream) afgeholpen gelukkig.
Ik heb wel nog een vraag : Ik lees hierboven alleen veel reply's met de hoogte van de eigenrisico's maar dat is natuurlijk eenmalig.
Hoevaak heb ik en wij allen hier nou echt in een ziekenhuis gelegen voor een operatie of iets dergelijks.
Ik ben 43 lentes en ik heb pas 1x in het ziekenhuis gelegen en hem misschien 3x moeten bezoeken bv.
Dat betekent dus dat je niet ieder jaar je eigenrisico hoeft te betalen.
Mijn vragen zijn:-Wat betaal je nu werkelijk voor een gezin met 2 kids van 1 en 3 jaar in Florida.
-En ben ik ook benieuwd naar de locale taxes (ik ken tot nu alleen maar de salestax van 6%).
-Wat zijn de div taxes en belemmeringen voor ondernemers in FL.
Misschien teveel vragen in 1x maar ik stel ze maar gewoon.
En om een hoop negatieve financieele reacties hier te ontzenuwen:
Ik als autoliefhebber (USAstyle) zal ondanks al die hoge ziektekosten even een tegenvoorbeeld geven met betrekking tot NL.
Ford Mustang GT in USA 30.000 euro in NL 90.000 euro ...zo dat is 60.000 euro in een potje. Vraag maar aan Texasboy Hans !
Dan voor mijn vriendin en de kids:
Een Buick Enclave in de USA 30.000 in NL 80.000 euro ... zo dat is weer 50.000 in dat potje.
Daar kan ik aardig wat maandelijkse ziektekostenrekeningen van betalen toch ??
En dan de benzine a 0.40 de liter tegen de 1,70 hier.
Al deze extreem hoge prijzen mede dankzij onze regering en dus ook ziektekostenstelsel.
En uit eten is hier ook al niet leuk meer 100,00-170,00 euro met z'n 2tjes.
Kleding is al genoemd maar ook alle gadgets en fun artikelen die het leven leuker kunnen maken.
bv I Pad of een motor of boot .
Motorrijden zonder helm trouwens , me like.
En slechte kwaliteit voedsel heb ik echt nooit gezien hier, ik ga gewoon naar de Publix ( in Cali naar Ralph's) en het komt echt goed.
Mooie groente/fruit afdeling en ter plekke vers gemaakte susi wat wil je nog meer ?? Bij AH komt de susi pas via wat fabriek/magazijnen/vrachtwagens pas op je bordje.
Fruit smaakt ook veel beter (waarschijnlijk omdat het niet eerst 6 weken op zee zit en daarna nog maanden in de koelcel ligt)
Countdown ..... 15 days ....
Ik heb wel nog een vraag : Ik lees hierboven alleen veel reply's met de hoogte van de eigenrisico's maar dat is natuurlijk eenmalig.
Hoevaak heb ik en wij allen hier nou echt in een ziekenhuis gelegen voor een operatie of iets dergelijks.
Ik ben 43 lentes en ik heb pas 1x in het ziekenhuis gelegen en hem misschien 3x moeten bezoeken bv.
Dat betekent dus dat je niet ieder jaar je eigenrisico hoeft te betalen.
Mijn vragen zijn:-Wat betaal je nu werkelijk voor een gezin met 2 kids van 1 en 3 jaar in Florida.
-En ben ik ook benieuwd naar de locale taxes (ik ken tot nu alleen maar de salestax van 6%).
-Wat zijn de div taxes en belemmeringen voor ondernemers in FL.
Misschien teveel vragen in 1x maar ik stel ze maar gewoon.
En om een hoop negatieve financieele reacties hier te ontzenuwen:
Ik als autoliefhebber (USAstyle) zal ondanks al die hoge ziektekosten even een tegenvoorbeeld geven met betrekking tot NL.
Ford Mustang GT in USA 30.000 euro in NL 90.000 euro ...zo dat is 60.000 euro in een potje. Vraag maar aan Texasboy Hans !
Dan voor mijn vriendin en de kids:
Een Buick Enclave in de USA 30.000 in NL 80.000 euro ... zo dat is weer 50.000 in dat potje.
Daar kan ik aardig wat maandelijkse ziektekostenrekeningen van betalen toch ??

En dan de benzine a 0.40 de liter tegen de 1,70 hier.
Al deze extreem hoge prijzen mede dankzij onze regering en dus ook ziektekostenstelsel.
En uit eten is hier ook al niet leuk meer 100,00-170,00 euro met z'n 2tjes.
Kleding is al genoemd maar ook alle gadgets en fun artikelen die het leven leuker kunnen maken.
bv I Pad of een motor of boot .
Motorrijden zonder helm trouwens , me like.
En slechte kwaliteit voedsel heb ik echt nooit gezien hier, ik ga gewoon naar de Publix ( in Cali naar Ralph's) en het komt echt goed.
Mooie groente/fruit afdeling en ter plekke vers gemaakte susi wat wil je nog meer ?? Bij AH komt de susi pas via wat fabriek/magazijnen/vrachtwagens pas op je bordje.
Fruit smaakt ook veel beter (waarschijnlijk omdat het niet eerst 6 weken op zee zit en daarna nog maanden in de koelcel ligt)
Countdown ..... 15 days ....
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 30 jun 2011, 10:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet hoe vaak je in Ned. al in het ziekenhuis hebt gelegen voor een operatie of iets dergelijks. Maar een keer is genoeg en zal een ziektenkostenverzekering beduidend duurder maken want je hebt een pre-existing condition. Dat moet je ontsluiten, doe je het niet en beland je vervolgens voor iets soortgelijks in het ziekenhuis, dan komt het uit, je verzekering wordt dan gecanceled en je kunt alles zelf betalen.
Prijsvoorbeeld ? Laparoscopische verwijdering van galblaas - opname via ER - enig labwerk, ECG en longfoto - een dag ziekenhuis - operatie (onder narcose) in de avond verricht - nog een nacht in het ziekenhuis. Totale kosten rond de 20.000 dollar. (Verzekering betaalt 7000, want heeft contracten met ziekenhuis, de artsen enz.)
Wat het kost om jou, je vriendin en de kids te verzekeren hangt van oa. af van leeftijden, en wat voor plan je kiest. Zoek via Google health insurance Florida.
Belastingen voor Fl kun je ook Googlen. Er is geen belasting voor personal income, wel is er een belasting voor bedrijven van 5%.
Sales tax kan oplopen tot 9% vanwege county sales taxes. Property taxes - ik zag een voorbeeld waarbij een $ 400,000 huis $ 1250/jaar aan og. belasting zou kosten ?
(Woont er iemand in Florida die hier duidelijkheid over kan geven ?!)
Wij zouden in Ned. nooit een Mustang gekocht hebben (hier hebben we er inderdaad wel een gehad) want we konden 'em in Ned. niet betalen. Dus ook geen geld om in een potje te stoppen.
Kom je hier met vriendin en twee kinderen naartoe, dan zul je ook een goede levensverzekering moeten afsluiten, want mocht er iets met je gebeuren dan kun je ze niet
destitute achterlaten.
Overigens, mocht je je plannen willen doorzetten dan zul je denk ik wel moeten trouwen.
Prijsvoorbeeld ? Laparoscopische verwijdering van galblaas - opname via ER - enig labwerk, ECG en longfoto - een dag ziekenhuis - operatie (onder narcose) in de avond verricht - nog een nacht in het ziekenhuis. Totale kosten rond de 20.000 dollar. (Verzekering betaalt 7000, want heeft contracten met ziekenhuis, de artsen enz.)
Wat het kost om jou, je vriendin en de kids te verzekeren hangt van oa. af van leeftijden, en wat voor plan je kiest. Zoek via Google health insurance Florida.
Belastingen voor Fl kun je ook Googlen. Er is geen belasting voor personal income, wel is er een belasting voor bedrijven van 5%.
Sales tax kan oplopen tot 9% vanwege county sales taxes. Property taxes - ik zag een voorbeeld waarbij een $ 400,000 huis $ 1250/jaar aan og. belasting zou kosten ?
(Woont er iemand in Florida die hier duidelijkheid over kan geven ?!)
Wij zouden in Ned. nooit een Mustang gekocht hebben (hier hebben we er inderdaad wel een gehad) want we konden 'em in Ned. niet betalen. Dus ook geen geld om in een potje te stoppen.
Kom je hier met vriendin en twee kinderen naartoe, dan zul je ook een goede levensverzekering moeten afsluiten, want mocht er iets met je gebeuren dan kun je ze niet
destitute achterlaten.
Overigens, mocht je je plannen willen doorzetten dan zul je denk ik wel moeten trouwen.
-
- Amerikakenner
Ik heb alleen in het ziekenhuis gelegen met een verbrijzelde elleboog op mijn 7e.
En wat bij ziekenhuizen langs geweest voor een gebroken pols en na een carcrash voor wat hechtingen in mijn hoofd.
Toevallig ben ik al een tijdje op zoek naar een huis in FL en weet dat in de plaats waar ik zoek (Cape Coral) de propertytax zo rond de $4000 kost en dat is ook
het max wat ik wil uitgeven want ze gaan door tot ongeveer $8000. Bij huizen tot $400.000 dan.
Ja, ik ga trouwen voor de GC/E-2.
Ik weet ook nog niet wat ik echt wil gaan doen daar (ja ik las het dat is niet makkelijk/verstandig)
Maar dat zal echt wel iets met detail/groothandel vandoen hebben.
Voordelen daarvan (Ik lees hier heel veel over werken voor een baas IT ed), je kan niet ontslagen worden wanneer het even tegen zit.
Je hebt zoveel vakantiedagen als je zelf wilt. Geen slimmere jongere Chinees/Indieer die de helft kost en meer kan.
Voor een E-2 moet ik toch al een bedrijfje kopen .. van grasmaaibedrijfje/limousineverhuur/sandwichshop/Fedex tot pannekoekenhuis met stroopwafles ??
Ik sta voor alles open en met alles is er wel wat te verdienen en aangezien ik het huis contant (moet) koop heb ik geen zorgen over mortgage gelukkig.
Want ik las terug dat hier iemand zei dat het in de US allemaal boeven zijn ..nou de NL verzekerings/hypotheek/autoverkoper kan er ook wat van hoor !
Getuige mijn beleggingshypotheek en verzekeringen(lees woekerpolissen) en verhalen van autodealers hier in de buurt die massaal gebruikte duitse MB taxi's hier weer voor nieuw verkochten.
By the way ik zie volgens mij juist dat de US groeicijfers het juist stukken beter doen als de NL/EURse van ongeveer rond de 1% en in de US tussen 4-5%.
En ik denk dat de crisis nu wel over over zijn dieptepunt is (geen doubledip iig) DUSSS ...the only way ..is up zullen we maar zeggen.
Daarom kan je nu overal nu zeer voordelig startten en dan ben je er in iedergeval op tijd klaar voor als het weer beter gaat worden.
Ja volgens mij blijft IT een zorgenkindje voor de toekomst maar dat is mijn mening (outsourcen van media/callcentres naar India ed )
Pas nog leuk verhaal gezien over jongeren in India (dacht ik ) die voor de luie kids in de westerse wereld de eerste tientallen levels van games spelen zodat
die verwende westerse jeugd dan op een hoger level verder kan spelen !! Het moet niet gekker worden toch ??
En dat tegen betaling of course.
En wat bij ziekenhuizen langs geweest voor een gebroken pols en na een carcrash voor wat hechtingen in mijn hoofd.
Toevallig ben ik al een tijdje op zoek naar een huis in FL en weet dat in de plaats waar ik zoek (Cape Coral) de propertytax zo rond de $4000 kost en dat is ook
het max wat ik wil uitgeven want ze gaan door tot ongeveer $8000. Bij huizen tot $400.000 dan.
Ja, ik ga trouwen voor de GC/E-2.
Ik weet ook nog niet wat ik echt wil gaan doen daar (ja ik las het dat is niet makkelijk/verstandig)
Maar dat zal echt wel iets met detail/groothandel vandoen hebben.
Voordelen daarvan (Ik lees hier heel veel over werken voor een baas IT ed), je kan niet ontslagen worden wanneer het even tegen zit.
Je hebt zoveel vakantiedagen als je zelf wilt. Geen slimmere jongere Chinees/Indieer die de helft kost en meer kan.
Voor een E-2 moet ik toch al een bedrijfje kopen .. van grasmaaibedrijfje/limousineverhuur/sandwichshop/Fedex tot pannekoekenhuis met stroopwafles ??
Ik sta voor alles open en met alles is er wel wat te verdienen en aangezien ik het huis contant (moet) koop heb ik geen zorgen over mortgage gelukkig.
Want ik las terug dat hier iemand zei dat het in de US allemaal boeven zijn ..nou de NL verzekerings/hypotheek/autoverkoper kan er ook wat van hoor !
Getuige mijn beleggingshypotheek en verzekeringen(lees woekerpolissen) en verhalen van autodealers hier in de buurt die massaal gebruikte duitse MB taxi's hier weer voor nieuw verkochten.
By the way ik zie volgens mij juist dat de US groeicijfers het juist stukken beter doen als de NL/EURse van ongeveer rond de 1% en in de US tussen 4-5%.
En ik denk dat de crisis nu wel over over zijn dieptepunt is (geen doubledip iig) DUSSS ...the only way ..is up zullen we maar zeggen.
Daarom kan je nu overal nu zeer voordelig startten en dan ben je er in iedergeval op tijd klaar voor als het weer beter gaat worden.
Ja volgens mij blijft IT een zorgenkindje voor de toekomst maar dat is mijn mening (outsourcen van media/callcentres naar India ed )
Pas nog leuk verhaal gezien over jongeren in India (dacht ik ) die voor de luie kids in de westerse wereld de eerste tientallen levels van games spelen zodat
die verwende westerse jeugd dan op een hoger level verder kan spelen !! Het moet niet gekker worden toch ??

Hoe wordt die og dan berekend ? En is het per county / plaats verschillend ?
Plakken ze er bond issues aan ? Hebben ze Mello-Roos ? want dat kan ook leuk optellen erbij.
Call Centers is geen IT hoor. Inderdaad zal de concurrentie heviger worden. Maar voorlopig bouwen de Chinezen nog vnl. wat hier in CA/de US ontwikkeld wordt.
Was jij degene die de tattoo equipment/supplies groothandel wilde opzetten ?
Maar je moet toch een idee hebben wat je nu wilt ? en je zult toch wel enige ervaring/expertise moeten hebben om er een succes van te maken ?
Ik weet niet hoe het in FL is, maar de meeste staten hebben nu helmet laws. (En dat betekent meer doden, want jonge motorrijders zonder helmen leverden behoorlijke aantallen donororganen.)
Plakken ze er bond issues aan ? Hebben ze Mello-Roos ? want dat kan ook leuk optellen erbij.
Call Centers is geen IT hoor. Inderdaad zal de concurrentie heviger worden. Maar voorlopig bouwen de Chinezen nog vnl. wat hier in CA/de US ontwikkeld wordt.
Was jij degene die de tattoo equipment/supplies groothandel wilde opzetten ?
Maar je moet toch een idee hebben wat je nu wilt ? en je zult toch wel enige ervaring/expertise moeten hebben om er een succes van te maken ?
Ik weet niet hoe het in FL is, maar de meeste staten hebben nu helmet laws. (En dat betekent meer doden, want jonge motorrijders zonder helmen leverden behoorlijke aantallen donororganen.)
Bovenstaande is niet helemaal correct, als voorbeeld:een eenmalige verwijdering van een blindedarm of galblaas meer dan 10 jaar geleden, zal weinig problemen opleveren.oortjes schreef:Ik weet niet hoe vaak je in Ned. al in het ziekenhuis hebt gelegen voor een operatie of iets dergelijks. Maar een keer is genoeg en zal een ziektenkostenverzekering beduidend duurder maken want je hebt een pre-existing condition. Dat moet je ontsluiten, doe je het niet en beland je vervolgens voor iets soortgelijks in het ziekenhuis, dan komt het uit, je verzekering wordt dan gecanceled en je kunt alles zelf betalen..
Chronische hoge bloeddruk, suikerziekte, ziekte van Crohn etc, dat betekend konstant medische aandacht en dan gooit de underwriter die de hoogte van de premie van een ziektekostenverzekering bepaald een precentage bovenop de nominale premie. Dat kan behoorlijk in de kosten lopen, ook leeftijd en geslacht zijn belangrijke factoren. Dit speelt allemaal een rol als je een individuele polis afsluit of via een werkgever van een bedrijf met minder dan 50 werknemers.
Kan je aan de slag bij een grote werkgever, dan word het plaatje alweer anders.
Ook kan/mag een verzekering je niet eruit gooien vanwege te vaak gebruik maken van bepaalde voorzieningen, echter elk jaar word dan het extra percentage bovenop je premie verhoogt; vaak zit je dan in een soort catch 22 situatie, andere maatschappijen willen je ook niet hebben en moet je wel blijven bij de huidige verzekeringsmaatschappij met de hogere premies.
Het is natuurlijk ook belangrijk hoeveel je verdiend. Ik vraag me vaak af hoe mensen het doen in Nederland, de huizen zijn erg duur maar de inkomens liggen vaak lager (vergeleken met NJ dan). Wij hebben een simpele 30-jarige hypotheek met vaste rente met 100% aflossing. In NL moeten er toch veel mensen zijn die niet volledig aflossen anders kan het bijna niet, met die dure huizen.
Over onroerendgoed belasting in de VS, je kunt zoeken op http://www.zillow.com, voor veel gebieden staan de jaarlijkse belastingen erbij.
Dora
Over onroerendgoed belasting in de VS, je kunt zoeken op http://www.zillow.com, voor veel gebieden staan de jaarlijkse belastingen erbij.
Dora
-
- Amerikakenner
@ oortjes: Met het woordje media (wat voor callcenters staat) bedoelde ik eigenlijk allesomvatend de rest van de IT.
Nee, dat ben ik niet, ik ben bang van naalden.
In FL mag je echt nog zonder helm rijden (afgelopen januari nog wel tenminste)dat is natuurlijk gevaarlijker maar in de US bepaald toch God
wanneer mijn tijd is gekomen toch ? Ja, ik ben al behoorlijk aan het inburgeren.
Ik weet nog wel dat je bv wel je huis "homestead" kan maken (er meer als 6 maanden per jaar wonen) en dan krijg je een bepaalde korting op de og.
Nog een aantrekkelijk iets is om in de US te gaan wonen en dat zijn de huizen prijzen in de gebieden waar de klappen het hardst zijn geweest.
Zoals Cape Coral , de huizen waar ik nu naar kan kijken zijn zo rond de $400.000 en die waren in betere tijden zo rond de $900.000.
Maaar voor hetzelfde huis met die opp binnen en buiten, zwembad, 3 cargarage, zou ik best 1,2 miljoen EURO hier in Rotterdam voor kunnen betalen.
En $400.000 is toch maar zo'n 275.000 euro !! Dus weer een miljoen verdient
Nee, dat ben ik niet, ik ben bang van naalden.
In FL mag je echt nog zonder helm rijden (afgelopen januari nog wel tenminste)dat is natuurlijk gevaarlijker maar in de US bepaald toch God
wanneer mijn tijd is gekomen toch ? Ja, ik ben al behoorlijk aan het inburgeren.
Ik weet nog wel dat je bv wel je huis "homestead" kan maken (er meer als 6 maanden per jaar wonen) en dan krijg je een bepaalde korting op de og.
Nog een aantrekkelijk iets is om in de US te gaan wonen en dat zijn de huizen prijzen in de gebieden waar de klappen het hardst zijn geweest.
Zoals Cape Coral , de huizen waar ik nu naar kan kijken zijn zo rond de $400.000 en die waren in betere tijden zo rond de $900.000.
Maaar voor hetzelfde huis met die opp binnen en buiten, zwembad, 3 cargarage, zou ik best 1,2 miljoen EURO hier in Rotterdam voor kunnen betalen.

- TedjevanEs
- Amerikakenner
US en NL huizen vergelijken is appels en peren, ik heb 6-7 jaar in South Florida gewoont en alle huizen zijn van hout en gipsplaat. 1 hurricane en weg is je huiskaap koraal schreef:Zoals Cape Coral , de huizen waar ik nu naar kan kijken zijn zo rond de $400.000 en die waren in betere tijden zo rond de $900.000.

Wij hebben Wilma meegemaakt (was 2005 geloof ik) en alle daken in Broward County konden worden vervangen... Wat zal dakbedekker een lucratief beroep geweest zijn van '05 tot '07, elke week hoorden we wel weer ergens in de buurt de dakbedekkers met hun nail-guns....
-
- Amerikakenner
Hallo Tedje:
Je hebt er duidelijk langer gewoond als ik maar hoelang ben je daar al weg ? Times are changing Haagse brother !
De huizen waar ik naar kijk zijn volgens de laatste FL- eisen gebouwd.
Eisen zijn dat ze in FL minimaal 130 m/ph moeten kunnen hebben, mijn (hoop ik) toekomstige huis kan 150 m/ph hebben.
Betonblokken aan de buitenkant en hout van binnen en met impact resistant glas rondom wat zelfs betekend dat het zonder de hier welbekende alu-shutters kan.
Zelfs de autogaragedoor kan die 150 m/ph hebben.
En ik vind een tileroof toch mooier. Voor $ 20.000 heb je weer een nieuwe.
Je hebt er duidelijk langer gewoond als ik maar hoelang ben je daar al weg ? Times are changing Haagse brother !

De huizen waar ik naar kijk zijn volgens de laatste FL- eisen gebouwd.
Eisen zijn dat ze in FL minimaal 130 m/ph moeten kunnen hebben, mijn (hoop ik) toekomstige huis kan 150 m/ph hebben.
Betonblokken aan de buitenkant en hout van binnen en met impact resistant glas rondom wat zelfs betekend dat het zonder de hier welbekende alu-shutters kan.
Zelfs de autogaragedoor kan die 150 m/ph hebben.
En ik vind een tileroof toch mooier. Voor $ 20.000 heb je weer een nieuwe.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 30 jun 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij woont Tedje nog steeds in de VS en kaap koraal als je het allemaal door die donkerroze bril wil blijven zien, vooral DOEN!!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Ook goedeavond Corry,
Heb tekst naar Tedje aangepast want ik zag idd dat hij nog in de USA woont maar niet meer in FL.
Maar bedoel je dat nu negatief of positief ?
Laat ik het anders zo zeggen, zwartkijkers en negatievelingen zijn er al genoeg !
En wat is er trouwens mis met wat feiten op een rijtje te zetten ? Van die huizen bv die heb ik zelf zien bouwen en vind het dus ook een beetje raar als
men vaak alle huizen in de US over één kam scheert.
Maar als je het positief bedoelde bedankt .
Je moet ergens je plezier zoeken/uithalen wat ik NL verloren ben.
Heb tekst naar Tedje aangepast want ik zag idd dat hij nog in de USA woont maar niet meer in FL.
Maar bedoel je dat nu negatief of positief ?
Laat ik het anders zo zeggen, zwartkijkers en negatievelingen zijn er al genoeg !
En wat is er trouwens mis met wat feiten op een rijtje te zetten ? Van die huizen bv die heb ik zelf zien bouwen en vind het dus ook een beetje raar als
men vaak alle huizen in de US over één kam scheert.
Maar als je het positief bedoelde bedankt .

Ik bedoel het positief! Niemand kan je beletten je droom na te jagen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Ok thanks klonk misschien een beetje negatief dat van die roze bril.
Maar ik weet ook wel dat ik aardig wat dingen ophemel maar weet ook dat niet alles rozengeur en maneschijn zal zijn.
Daarom heb ik ook dit hele topic aandachtig doorgelezen maar ben zeker niet overtuigd dat ik dingen verkeerd zie of teveel overdrijf.

Maar ik weet ook wel dat ik aardig wat dingen ophemel maar weet ook dat niet alles rozengeur en maneschijn zal zijn.
Daarom heb ik ook dit hele topic aandachtig doorgelezen maar ben zeker niet overtuigd dat ik dingen verkeerd zie of teveel overdrijf.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Kaap Koraal - Met een positieve instelling red je het hier in de VS een heel end, hoor. Amerikanen houden daarvan. Een beetje (veel) flexibel zijn helpt ook en niet de hele tijd met Nederland vergelijken. Ik heb hier op het forum lang niet alles van mijn eerste jaren hier geschreven, het zou teveel zijn, maar laten we zeggen, dat ik toen het meest heb "meegemaakt". Van alles, van moeilijke ziektekostenverzekeringen tot harde werkgevers etc. Ik was jong, ja, en had nog geen kinderen, dus dat is wel een verschil met jou. Ik kwam hier wel met chronische gezondheidsproblemen en heb tot nu toe geen problemen met verzekeringen gehad (ok, ja, weleens een eigen risico van $500 op een laag salaris, maar toen vond ik de doktoren zeer bereid me tegemoet te komen, kan in de tussentijd veranderd zijn). In ieder geval, wat ik wil zeggen, is, dat je bril donkerroze mag zijn. Je bent je bewust van de mogelijke mindere kanten, maar ziet vooral de leuke en fijne kanten, niets mis mee. Ik correspondeer tegenwoordig weer veel met Nederlanders via het internet, maar de eerste tien jaar hier niet en ik dacht ook niet aan hoe het al dan niet beter of slechter in Nederland zou zijn. Ik had de keuze bewust gemaakt hier te gaan wonen en daar leefde ik naar. Overal zijn voor- en tegenslagen, mijn leven was hier en dus was het (en is het) wat het was. Ik heb, zelfs toen we het veel minder hadden dan nu, nooit spijt van mijn keuze gehad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2505 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 10 Reacties