Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ziektekosten verzekering (OOM)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Ziektekosten verzekering (OOM)

Bericht door Matjong »

In verband met onze emigratie naar de VS heb ik het advies gekregen van een aantal mensen om een verzekering bij OOM verzekeringen af te sluiten voor de eerste periode. Ik heb hun website bekeken, en ik vind gek genoeg de premie eigenlijk nogal meevallen. Ik zie hier op het forum bedragen tussen de $500-1000 per maand voor een Amerikaanse verzekering, en dan is er nog een torenhoog eigen risico bij ook. Bij OOM kost een verzekering E130 per maand en dat is voor mijn vrouw, mijn zoontje en mijzelf bij elkaar! Ik heb de dekking er op na geslagen en het leek die ook best oke was, en het eigen risico is 0.

Iemand enig idee waarom OOM zo goedkoop uit valt? Zie ik soms iets over het hoofd? :-)
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
SanneN
Amerikakenner

Re: Ziektekosten verzekering (OOM)

Bericht door SanneN »

Het bedrag van 130 pm voor 2 personen (kinderen zijn waarschijnlijk zoals bij een echte NL verkering gratis) vind ik erg laag. Wij betaalden 250 euro voor 2 personen voor 3 weken. Als ik nu even snel kijk zie ik dat het 155 euro per persoon per maand is. Welke verzekering heb je gekozen bij Oom? Wij hadden de Global Traveler. En vergeet niet om B te kiezen (dus inclusief de VS) dat verhoogd het bedrag aanzienlijk.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik betaalde 127 euro per maand voor mijzelf. Dit was inclusief aansprakelijkheids en rechtsbijstands verzekeringen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@ Clint/SanneN: Het zal best op hun site staan maar hoelang mag je gebruikmaken van zo'n verzekering ?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Let wel op bij OOM, zij sluiten alle bestaande aandoeningen uit.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

kaap koraal schreef:@ Clint/SanneN: Het zal best op hun site staan maar hoelang mag je gebruikmaken van zo'n verzekering ?
Hangt er vanaf wat voor soort verzekering je afsluit. Kortlopend (goedkoper) is maximaal 1 jaar dacht ik, langlopend (duurder) kan in ieder geval voor een aantal jaar. Dit is uit mijn hoofd, ik ben op het moment nét iets te lui om de website erbij te pakken, maar het staat daar in ieder geval uitgelegd.

Je kan trouwens per maand opzeggen. Ik had voor een jaar gekozen, maar ik kon na drie maanden al bijgeschreven worden op mijn vrouw's verzekering. Een e-mailtje naar OOM en de volgende dag was het opgezegd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

een kortlopende verzekering is geen verzekering: als die afloopt terwijl je in het ziekenhuis ligt, dan ben je het haasje.

Gr., Flipje
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Afhankelijk van je situatie is hun kortlopende verzekering wellicht voldoende. Ik had deze voor 1 jaar afgesloten, maar ik wist bij voorbaat dat ik deze 'tussen verzekering' niet zo lang nodig zou hebben. Nadat ik getrouwd ben, kwam ik namelijk in aanmerking voor een Amerikaanse verzekering. Voor mij dus geen reden om een langlopende af te sluiten.
Clint's Thoughts
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ja akkoord, maar alleen als je zeker weet dat de Amerikaanse verzekering waar je op rekent geen probleem heeft met al bestaande medische problemen (en ook geen overgangsperiode daarvoor hanteert).

Gr., Flipje
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Kortlopend is max 2 jaar. Je kan je ook langer verzekeren, maar weet niet wat dat kost. En ja, je moet tekenen dat alles wat je al hebt (zelfs al weet je dat niet) niet gedekt is. Wij hebben het echt als overbrugging gedaan aangezien ik snel op mijn (voor mij gratis) amerikaanse verzekering over kon gaan. En bedenk je ook dat als je iets ernstigs hebt ze je (als het kan) naar Nederland terug laten vliegen om je hier te behandelen en dat is wellicht niet wat je wilt als je vrouw en kind nog in de VS zijn!

Wij hebben wel nog de reisverzekering (voor meer dan 2 jaar) voor ~250 euro per jaar. Dat zou ik echt aanraden, we hebben het geld voor de komende jaren er nu al uit omdat mijn man na een maand als terug moest vliegen voor de begrafenis van zijn opa.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Allemaal goede tips ..thanks !
Nou nog de GC of een snelle E-2. :D

Gelukkig mankeer ik nog niks en mijn vriendin en kids (3 en 3 weken) ook nog niet.

Apart trouwens van die reisverzekering, daar had ik nou echt niet opgekomen om die af te sluiten laat staan om hem in werking te zetten voor een overlijding.
Zijn jullie dan wel uit NL uitgeschreven ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Reisverzekering is maar beperkt geldig als je niet meer in Nederland woont.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Oom bied een aparte reisverzekering, Elke. Die kan je wel gebruiken als je in het buitenland woont.
De gewone dus niet...

Misschien trouwens even goed om de repatriering dekking in de voorwaarden na te lezen.
Wij hadden ook zo'n verzekering, maar... de kleine lettertjes bij die van ons zegt, bij overlijden van iemand boven de 75 is er geen dekking.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

even lichtelijk off topic.
Wij wonen sinds november 2010 in belgie ( emigratie vanuit nederland) en gaan binnenkort op vakantie.
In nederland had ik altijd een doorlopende reis EN annuleringsverzekering bij de anwb.Is het voor ons ook mogelijk bij OOM een reisverzekering af te sluiten ( liefst met annuleringsverzekering) of is er iemand die een goede verzekering weet in belgie?
We hebben ing belgie als bank die beid als je een creditcard pakt ook een assitance verzekering.Geen idee of dit ook een annuleringsverzekering is,kom er eerlijk gezegd niet zo goed wijs uit.Iemand enig idee?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Staceybeesie schreef: Misschien trouwens even goed om de repatriering dekking in de voorwaarden na te lezen.
Wij hadden ook zo'n verzekering, maar... de kleine lettertjes bij die van ons zegt, bij overlijden van iemand boven de 75 is er geen dekking.
Wat een stomme regel...
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

kaap koraal schreef:
Apart trouwens van die reisverzekering, daar had ik nou echt niet opgekomen om die af te sluiten laat staan om hem in werking te zetten voor een overlijding.
Zijn jullie dan wel uit NL uitgeschreven ?
We wilden hem in eerste instantie voor als er echt iets fout zo gaan en voor de eerste maanden. Maar ze hebben alles zo goed geregeld bij het overlijden van mijn mans opa, dat we hem nu houden. Wij gaan niet voor "altijd", waarschijnlijk zitten we hier 2 of 3 jaar. En ja, we zijn wel uitgeschreven uit NL.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Wij gaan nergens in dienst dus we moeten gewoon onze eigen zorgverzekering betalen. Is het dan niet voordeliger een poosje via OOM te gaan?

Ik had overigens wel verkeerd gekeken, dacht dat ik 3 maanden had geselecteerd maar het waren er 2. :oops: :P Met zorgverzekering & aansprakelijkheid, met dekking in de VS, zijn we met zijn 3'en 300 euro per maand kwijt. Zou dat voordeliger zijn dan bij een Amerikaanse verzekeraar?

Ik had eerst het idee om ze als korte overbrugging te nemen, maar misschien is het interessant om ze voor een half jaar ofzo te nemen en dan rustig een andere verzekeraar te zoeken?
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@jokaluma: Touring heeft goede reisverzekeringen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

kastelke schreef:@jokaluma: Touring heeft goede reisverzekeringen.
is dat zo'n organisatie zoals in nederland de anwb?
Ondertussen heb ik al gekeken op een vergelijk pagina en komt de ING er nog helemaal niet zo slecht van af.Wat me wel opvalt dat een doorlopende reisverzekering incl annuleringsverzekering in Belgie veel duurder is dan in NL.Maar anderekosten dan weer niet :wink:
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Touring is inderdaad zoiets, voor zover ik de anwb ken. VTB-VAB is ook nog zo'n organisatie (maar ik geloof dat zij ondertussen van naam veranderd zijn...)
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer