Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Employment Based Green Card: VOG bewijs

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: Employment Based Green Card: VOG bewijs

Bericht door USInsider »

AGM - had jij dan ook een brief gekregen met een request for more information hieromtrent ? (van USCIS ?)
Vraagsteller denkt het niet beter te weten, maar heeft een brief gekregen waarin staat dat ZIJ iets moet aanleveren. Klaarblijkelijk kan haar advokaat er ook geen chocola van maken. En daar is haar onzekerheid omtrent wat te doen uit ontstaan.
Men zou toch verwachten dat USCIS zelf - eventueel via NVC - info van applicant zou doorspelen naar het US consulaat in A'dam - aangezien die de verklaringen opvraagt.
Ik denk eigenlijk dat de advokaat eea. had moeten kortsluiten met NVC (of USCIS).
(En de Ned. consulaten zouden ook beter moeten weten dan haar op het pad van de VOG te zetten.)
NLDutchie12
Amerika-ontdekker

Bericht door NLDutchie12 »

Heb de NVC gebeld en die zeggen dat ze alleen iets voor me kunnen doen als ik m'n Green Card al heb... en dan heb ik die verklaring dus niet meer nodig. Beetje Catch 22 allemaal.

Daar zit je dan met je goeie gedrag. Ik weet het ook niet meer.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar je advokaat moet toch kunnen achterhalen wat de bedoeling is ? Ben jij haar eerste G.K.procedure ? of de eerste die helemaal in de US afgerond wordt ?
Kan ze niet bellen met de organisatie van immigratie advokaten en om advies vragen, of zich laten doorverwijzen naar een collega die vaker met dit bijltje gehakt heeft ?
NLDutchie12
Amerika-ontdekker

oortjes schreef:Maar je advokaat moet toch kunnen achterhalen wat de bedoeling is ? Ben jij haar eerste G.K.procedure ? of de eerste die helemaal in de US afgerond wordt ?
Kan ze niet bellen met de organisatie van immigratie advokaten en om advies vragen, of zich laten doorverwijzen naar een collega die vaker met dit bijltje gehakt heeft ?
Nee, ik ken meerdere mensen bij mij op kantoor die hun GK via deze advocaat hebben verkregen. Maar blijkbaar is dit nog niet voorgekomen. Ik heb ze vandaag een mailtje gestuurd om te vragen of ze niet om opheldering kunnen vragen. Morgenochtend vroeg ben ik ze maar weer eens om er wat meer druk op te zetten.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

http://travel.state.gov/pdf/pk3_supplem ... 1-0904.pdf

Available. The Dutch authorities will only honor request for police clearances made by
the U.S. Consulate General in Amsterdam, The Netherlands. In turn the Consulate
General in Amsterdam can only honor requests to obtain clearances, made by NVC.
Documents obtained and presented by applicants directly are not acceptable.
How to have NVC request a Dutch police clearance
Provide NVC with the following information:
Dutch police certificates
 Your full name(s), including aliases if any, and gender;
 Your date, city/town and country of birth;
 Your complete address amd time of last residence in The Netherlands.
Then NVC must send an email with this information to the Consulate General in
Amsterdam at ImmigrantVisasAMS@state.gov.
The Consulate General in Amsterdam may need up to 15 working days to obtain the
certificate, provided there is no derogatory information concerning the applicant. If
there is derogatory information it may take up to five weeks.
The certificate, which is in the Dutch language, covers criminal investigations only.
Criminal records are expunged after a number of years, depending on the offense,
following termination of the case (i.e., after service of any prison sentence) provided no
other offense is committed in the interim. Police records may, therefore, not constitute
a full summary of criminal records.
These certificates may and will be used only in processing immigrant visa applications
and may not be given to the applicant or to any private individual. Nor NVC nor the
Consulate General may informe applicants of the source of any derogatory information
contained in the police certificate.
Applicants with a criminal history can and must obtain their own conviction record from
the sentencing court, and provide a sworn translation into English.
(For applicants applying for their visa in Amsterdam
The Consulate General will automatically obtain the Dutch police certificate upon receipt of the file from NVC. Make sure you provide NVC with all information required for a request, as specified above.)
Ik heb de laatste zin even tussen haakjes gezet want je doet niet consular processing en dat is vlgs. mij wat "applying in A'dam" is.

Ik heb op andere sites en forums inmiddels gevonden dat je niet de enige bent die tegen een muur aan is gelopen bij NVC - klaarblijkelijk is dit een gebied vol misverstanden. Ik vond ook de nodige sites waar het politie-certificaat (weet niet meer hoe het officieel heette) wordt gelijkgesteld - onterecht dus - met verklaring van goed gedrag. Overigens jouw procedure heet officieel AOS - Adjustment of Status ?
En als ik het heb begrepen kun je het hierboven omschreven verzoek voor p.c. niet via email doen maar moet je een brief schrijven. Nogmaals, ik blijf dit iets vinden dat je advokaat hoort te doen.
NLDutchie12
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de informatie! Ik had ze dus wel al gebeld en ze zeiden dat ze dat alleen konden doen als m'n I-485 al was goedgekeurd. Maar ik ga wel gewoon een brief schrijven. Ik kan het proberen. En ja, het is inderdaad een AOS.

Ik vraag me af of de NVC dat certificaat dan zelf doorstuurt naar de USCIS, aangezien er staat dat ik er zelf geen kopie van kan krijgen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - ik hoop dat dit inderdaad 'de oplossing' is. Ik weet niet of USconsulate het document naar NVC stuurt dan wel direct naar USCIS.
(Ik blijf zeggen: je advokaat hoort deze procedures te kennen !)
Als je een brief schrijft naar NVC zoals aangegeven, zorg dat je een kopie houdt, stuur de brief registered (niet dat groene papiertje - dat is certified - maar dat uitgebreidere met afzender en adres waarnaartoe) en voeg zo'n verzoek bij dat je een getekend en gestempeld bewijs van ontvangst terug krijgt.
Mochten er dan problemen komen dan kun je tenminste bewijzen dat jij hebt gedaan wat vereist was.
NLDutchie12
Amerika-ontdekker

Nogmaals dank voor alle reacties. Ik ben op interview geweest bij de USCIS en... ik heb hem! Joepie! Eindelijk groen :blob8:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Gefeliciteerd. :occasion9:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves