Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2007 (greencard loterij) gewonnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
breetje
Amerika-newbie

Bericht door breetje »

Bedankt voor je informatie Lala,

Gefeliciteerd met je Green Card in ieder geval.

Vraagje uit interesse:
Wat ga je nu voor werk doen daar ga je je LL.M halen en je Bar Exam of ga je wat anders doen.

Groeten,
Breetje
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hoi Laura,

Ik beantwoord je vragen over de formulieren maar even met wat ik gedaan heb:
1. Formulieren heb ik met pen ingevuld maar wel alles in hoofdletters. Print in de US betekent niet alles typen maar met hoofdletters invullen.
2. Bij mij was inderdaad werk en keren naar de VS meer dan dat er regels zijn. Ik heb ze op een los vel getypt en bij de vragen verwezen naar het losse vel. De vraag moet je dan overtypen op het vel papier en dan je antwoorden eronder. Ze willen echt alles hebben, dus iets weglaten is niet slim. Zeker betreffende alle keren die je naar de VS bent geweest.
Voor banen heb ik zelfs mijn vakantiebanen in Parijs en de VS opgegeven van toen ik nog studeerde. De banen hoeven echter maar tot 10 jaar terug te gaan.
3. Geen idee wat DHS A betekent dus die heb ik maar open gelaten. Er staat achter if known, dus als je het niet weet is het niet erg om niet op te schrijven. DHS staat in elk geval voor Department of Homeland Security,
wat vroeger INS was.

Ik weet niet of je al bezig bent met de fotos, maar ik ben naar een COMBI fotozaak geweest en die kon mij prima helpen met fotos die aan alle formaten voldoen. Dwz passport size foto in de VS is standaard 5cm bij 5 cm groot. Dus die heb ik laten maken. Maar een soort foto dus, maar wel meteen 8 stuks. Heb ik in elk geval genoeg. De COMBI zaak hier was heel erg behulpzaam en ook nog redelijk goedkoop. Wel wat duurder dan onze normale paspoort fotos maar niet eens belachelijk veel.

Groetjes,
Susanne
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Lala schreef:Hallo allemaal,
1) zal ik de toegezonden formulieren met pen invullen of ze downloaden van de website zodat ik ze kan typen?
Downloaden en intypen. Dat maakt de kans op fouten, en leesfouten al een stuk lager. Dat deed ik in 2001 ook al toen ik naar de VS verhuisde, en nooit geen problemen mee gehad.
2) in mijn geval overschrijdt het aantal plaatsen waar ik gewerkt heb en het aantal keren dat ik de VS heb bezocht het aantal in te vullen regels op het formulier, zal ik de voorkeur geven aan meest recente ervaringen of de meest langdurige?
De VS is voornamelijk geintresseerd in de laatste paar keer dat je op bezoek bent geweest, en eigenlijk alleen uit de laatste 7 jaar. Als het formulier niet meer plaatsen heeft, vul dan van de meest recente ervaring boven aan tot de minst recente ervaring, en laat het daarbij. Je hoeft geen extra bijvoeging met meer informatie toe te voegen. Vul in wat op het formulier past, en daarmee is de kous af :)

Ik had ook meer werkervaring dan paste, en meer bezoeken aan de VS dan pasten (omdat ik binnen 5 jaar samen met een Amerikaanse elk jaar wel heen en weer ging, soms meer dan dat), en ik heb verder nooit problemen ondervonden.
3) weet iemand wat DHS "A" number betekent? Dit wordt gevraagd na het Type of Visa waarop je eerder de VS bent binnengekomen?
groetjes Laura
DHS = Department of Homeland Security
"A" Number = Alien Registration Number.

Dit hoef je niet in te vullen als je in het verleden alleen maar als toerist op je visa waiver naar de VS bent gekomen. Als je in het verleden bijvoorbeeld ooit eens een jaar bent gaan studeren in de VS, of 6 maanden stage hebt gelopen, of een tijd gewoond hebt in de VS, dan heb je ook een A Number gekregen, en dat nummer moet je dan daar invullen.

Je A Number staat ook op je "Green Card" zodra je die krijgt. Als je nooit eerder in de VS hebt gewoond, hoef je daar niets in te vullen. Ook als je je oude nummer vergeten bent (als je 15 jaar geleden ooit eens stage hebt gelopen kan niet verwacht worden dat je je papieren met A number nog hebt) of kwijt bent hoef je je geen zorgen te maken. Het maakt het voor de USCIS alleen maar makkelijker als je toevallig al een A number hebt, dan hoeven ze namelijk geen nieuwe uit te geven en sta je al in het systeem.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

SueBrons & Lala: fantastisch voor julie!!! Gefeliciteerd en alvast "Welcome to the United States!"

Waar willen julie je vestigen?
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hoi,

Dank je. Ik ga in California (Los Angeles area) beginnen als alles inderdaad doorgaat. Heb daar familie zitten dus dat maakt het wat makkelijker. Wel meteen een dure staat vergeleken met de rest van de USA. Maar aan de andere kant Nederland is nou ook niet bepaald goedkoop ;-)

Groetjes,
Susanne
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

suebrons schreef:Hoi,

Dank je. Ik ga in California (Los Angeles area) beginnen als alles inderdaad doorgaat. Heb daar familie zitten dus dat maakt het wat makkelijker. Wel meteen een dure staat vergeleken met de rest van de USA. Maar aan de andere kant Nederland is nou ook niet bepaald goedkoop ;-)

Groetjes,
Susanne
Hey Suebrons: Ik woon in L.A. (Hollywood/West Hollywood area), L.A. was een paar jaar geleden nog goedkoop, ik weet nog dat ik in de jaren '90 makkelijk een 2-3 bedroom apt in West Hollywood kon huren voor $900 (vlakna de Northridge Earthquake) diezelfde apt. gaat nu voor $1800. Maarja, je zit in L.A., gaat waarschijnlijk goed verdienen, vandaag was het weer heerlijk weer, morgen is het Memorial Day en ik begin de dag na uitslapen met een bikeride by the beach followed by picknick lunch aan het strand, daarna geef ik tegen de avond aan een bbq.... Life is good in L.A.
American
Californian
Lord Bonez
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Lord Bonez »

Tjee zeg, je maakt me wel enorm jaloers met die mooie verhalen over LA!! Ik heb helaas nog altijd geen post uit Kentucky :-(

Toch maar eens anders opties gaan bekijken. Als IT-er moet er toch werk te vinden zijn, of hoe denken jullie daar over? (om een H1B sponsor te vinden)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geen idee. Firma's als Microsoft, zouden die Nederlanders/Belgen aanwerven om onmiddellijk naar Amerika te komen, zonder dat ze voor Microsoft in België of Nederland gewerkt hebben?
Als werkgever heb je toch een hele kost te nemen, terwijl je niet zeker bent van die persoon zijn kwaliteiten...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Lord Bonez
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Lord Bonez »

Dat is inderdaad waar.
Ik weet eigelijk niet of er momenteel echt een schaarste is aan ITers daar. Eens wat research doen..
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Volgens mij zijn ze nog steeds erg blij met IT-buitenlanders, alleen schijnt dat de meeste "import" op dit gebied uit azie komt (m.n. India). Als je maar lang genoeg zoekt en echt echt wilt, lukt het je wel om iets te vinden (ik ben ook een jaar bezig geweest, maar heb uiteindelijk ook een baan gevonden (maar niet in de IT)...).
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hoi Xerxes,

Ow je maakt me jaloers zeg. Heerlijk fietsen langs het strand, buiten picknicken en s avonds nog een bbq toe. Ik begin in elk geval in LA ivm familie daar, en dan kijken waar ik een baan kan vinden. Kan best een goedkopere regio / stad in California worden of een geheel andere staat. Hangt er even vanaf waar er een werkgever zit die mij dan wil hebben ;-)Het maakt mij hoe dan ook niet uit. Maar het weer en de aanwezigheid van de ocean (en familie uiteraard) is wel een enorm aantrekkingspunt. Als die greencard erdoor komt, dan ben ik lekker weg uit NL en ga opnieuw in de USA beginnen. Heerlijk.

BTW, Have a good Memorial Day weekend (maar dat gaat zo te lezen wel lukken)

Susanne
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Lala schreef:Hoi allemaal,
Ook ik zal nog even mijn beweegreden aangeven. Naast het feit dat ik in de eerdergenoemde categorie "hoogopgeleid en alleenstaand" val heb ik op persoonlijk en studiegebied veel met de VS te maken gehad. Ik heb een half jaar gestudeerd in Chapel Hill, NC (o.a. imimigratierecht) en tijdens mijn rechtenstudie bijvakken bij Amerikanistiek gedaan en een scriptie over de scheiding van kerk en staat in de VS geschreven.
Ik ben regelmatig teruggekeerd naar de States om vrienden op te zoeken en heb dan ook intensief meegedraaid in het leven van alledag aldaar.
Er zijn verschillende facetten van de Amerikaanse samenleving die mij erg aanspreken en dat, toch ook gecombineerd met de spanning&avontuur die het met zich meebrengt maakt dat ik graag wil gaan voor die Green Card! Heb van het weekend de formulieren opgehaald dus nu kan ik gaan uitzoeken en invullen.

Laura
He wat leuk dat je in Chapel Hill, NC gestudeerd hebt! Deze zomer ga ik naar vrienden in NC, en hun zoon (21) studeert ook in/op Chapel Hill! Hij gaat van de zomer daar ook naar summer school en wij gaan hem daar bezoeken! Het lijkt mij echt zoooo onwijs tof om een keer een echte Amerikaanse college/campus mee te maken! Hoe vond jij het daar?
Lala
Amerika-ontdekker

Bericht door Lala »

Magnolia,

Het duurde even want was weekje op vakantie, na het Fed-Exen van die stapel visum-papieren naar Kentucky was ik daar wel aan toe.
Chapel Hill is geweldig, een all-American collegetown. Prachtige oude campus met grasvelden om op rond te hangen/te studeren. Mooi uitziende maar brakke dorms, genoemd naar geldschieters van de uni, oftwel oude slavenboeren. The Pitt, het forum van de campus, waar de freedom of speech in al zijn facetten tot uiting komt. Zo kan ik nog wel even doorgaan. De buitenopnamen voor de film 'Patch Adams' met Robin Williams zijn hier gedraaid.
Veel plezier,
groetjes Laura
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Re: brief uit Kentucky

Bericht door suebrons »

Pide schreef:[

2)wat zijn de vereisten aan je kapitaal/vermogen, ben net afgestudeerd dus daar ligt wel een probleem

Er zijn geen specifieke bedragen volgens mij, maar je moet jezelf gemiddeld 3 maanden kunnen onderhouden met je opgebouwde kapitaal. Wij hadden gerekend op 4000-5000 dollar p.p. en dat was voldoende.
[/quote]

Nog even een vraag van mij. Die 4000-5000 p.p is dat het bedrag per maand of een totaal bedrag pp voor de 3 maanden?
Ik had voor mezelf gerekend op 2500 dollar per maand maar dat is dan inclusief huur, gas, water, licht, autoverzekering, auto op afbetaling, eten etc. En dan naar boven afgerond zeg maar. Ben hier even uitgegaan van een huur van 1500 dollar ivm LA. Is vast wel wat goedkopers te vinden in California maar ik begin in LA.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Susanne
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

suebrons schreef:
Pide schreef:[

2)wat zijn de vereisten aan je kapitaal/vermogen, ben net afgestudeerd dus daar ligt wel een probleem

Er zijn geen specifieke bedragen volgens mij, maar je moet jezelf gemiddeld 3 maanden kunnen onderhouden met je opgebouwde kapitaal. Wij hadden gerekend op 4000-5000 dollar p.p. en dat was voldoende.

Nog even een vraag van mij. Die 4000-5000 p.p is dat het bedrag per maand of een totaal bedrag pp voor de 3 maanden?
Ik had voor mezelf gerekend op 2500 dollar per maand maar dat is dan inclusief huur, gas, water, licht, autoverzekering, auto op afbetaling, eten etc. En dan naar boven afgerond zeg maar. Ben hier even uitgegaan van een huur van 1500 dollar ivm LA. Is vast wel wat goedkopers te vinden in California maar ik begin in LA.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Susanne[/quote]

Ik heb veel verhalen online gelezen dat $5000 voor de eerste 3 maanden genoeg is, dus jij met 3(2500)=$7500 zit wel goed.

Susanne, ken je de andere forums die zich specializeren op de DV visa? zoals http://www.clalar.dk/dv-lottery/index.php
American
Californian
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

Is vast wel wat goedkopers te vinden in California maar ik begin in LA.

Betaalbare huisvestiging is een probleem in Los Angeles. De huizenmarkt is enorm gestegen de afgelopen 5-6 jaar. Volgens een CNN artikel in Mei waren slechts 1.9% van huizen binnen bereik van gezinnen met een gemiddeld inkomen ($56K). Dat is niet sustainable, maar dat is een ander verhaal.

http://money.cnn.com/2006/05/18/real_es ... /index.htm

Huurprijzen liggen beter, maar zijn ook behoorlijk gestegen.

Zoals overal is het location, location, location. De gemiddelde huur voor een appartement in LA is $1,500. In West LA is het $2,500. Uiteraard zijn er goedkopere gebieden, dus je moet plannen waar je gaat wonen en werken.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

[quote="Xerxes
Ik heb veel verhalen online gelezen dat $5000 voor de eerste 3 maanden genoeg is, dus jij met 3(2500)=$7500 zit wel goed.

Susanne, ken je de andere forums die zich specializeren op de DV visa? zoals http://www.clalar.dk/dv-lottery/index.php[/quote]

Nee die kende ik nog niet. Bedankt voor de tip.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

ejb schreef:
Is vast wel wat goedkopers te vinden in California maar ik begin in LA.

Betaalbare huisvestiging is een probleem in Los Angeles. De huizenmarkt is enorm gestegen de afgelopen 5-6 jaar. Volgens een CNN artikel in Mei waren slechts 1.9% van huizen binnen bereik van gezinnen met een gemiddeld inkomen ($56K). Dat is niet sustainable, maar dat is een ander verhaal.

http://money.cnn.com/2006/05/18/real_es ... /index.htm

Huurprijzen liggen beter, maar zijn ook behoorlijk gestegen.

Zoals overal is het location, location, location. De gemiddelde huur voor een appartement in LA is $1,500. In West LA is het $2,500. Uiteraard zijn er goedkopere gebieden, dus je moet plannen waar je gaat wonen en werken.
Dit is so true; prijzen zijn enorm gestegen in de laatst 5 jaar; ik weet nog dat ik in '94 voor $1050 een fantastische mooie 3-bedroom had (die ik deelde met 2 vrienden) in West Hollywood (diezelfde gaat nu voor $2500); of een single in Los Feliz voor $350 die nu voor $800 gaat.

SueBrons, tegen de tijd dat je hier bent of misschien nu al is het een goed idee om om westsiderentals.com te kijken
http://www.westsiderentals.com/, wordt lid en dan kun je een idee krijgen hoeveel apartement kosten in de bepaalde gebieden van L.A.

Ik heb in veel buurten in L.A. gewoond, van Marina del Rey t/m Downtown L.A. en ik moet zeggen dat ik West Hollywood prefereer (although I love Silverlake too). Dus mocht je vragen hebben...

Een andere manier om apartments te vinden is gewoon rondrijden in de buurten die je leuk vind en kijken voor "For Rent" signs; alhoewel heel vaak zul je zien dat deze sign je refereren naar Westside rentals of Fleck (horrible but they have nice buildings) Property Managment http://www.fpm2000.com/.

De nieuwe neighborhood die nu erg in trek begint te worden met jongeren, artiesten, etc. is Culver City.
American
Californian
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

DV2007 geselecteerde meldt zich!!

We kregen vorige week een telefoontje van me tante in Amerika dat we zijn geselecteerd. Ben zelf al vaker in de US geweest (LA) en het is zoals velen hier al lang een grote wens om in Amerika te gaan wonen, studeren en werken. Als we winnen gaan we dan ook in LA verblijven bij familie.
Ons case-number ligt ook onder de 10.000 dus hopelijk maken we een goeie kans.

Maarja, ik had toch wel een paar vraagjes wat betreft de formulieren:
- Kun je de formulieren ook gewoon via internet downloaden en invullen? Aangezien wij 1 DS-230 form tekort komen. Want op de formulieren die wij toegestuurd kregen staat schuingedrukt "DV-2007" en als je ze download niet. Bij scannen en printen pakt hij die tekst ook niet
- Bij vraag 29 van de DS-230 staat "Name and address of Petitioner", terwijl erboven al 3 keer naar je naam wordt gevraagd op hetzelfde formulier. Wie is de "petitioner"?
- Hebben ze het aantal gewenste foto's veranderd? Want ik lees in een aantal verslagen van een paar jaar geleden dat je 2 foto's moest opsturen (1 full face & 1 3/4) en nu willen ze alleen maar 1 full-face.
- Bij het interview moet je ook info over je vermogen meenemen, moet je hiervoor echt een hoog bedrag hebben? Aangezien we bij familie gaan wonen de eerste periode. Moet je dan ook een ondertekende verklaring van familie hebben of iets dergelijks (dat zij je ook kunnen onderhouden de eerste periode van je verblijf)?
- Moet je voor elke baan die je bij "occupation" of "employment" neerzet bij het interview ook een bewijs van meenemen?
- Moet je als bewijs van opleiding je hoogste diploma + vertaling meenemen, al je diploma's of alleen je middelbare school diploma? Aangezien mijn ouders alles uit het buitenland moeten halen vraag ik dit.

zo, dat was een hoop geschrijf... lol hopelijk dat iemand ze kan beantwoorden :wink:

/edit:
PS Xerxes: Ik ben vorig jaar 40 dagen in Culver City geweest. Geen slechte buurt. Waarschijnlijk gaan we daar bij familie wonen de eerste periode als we een green card krijgen.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hi Xerxes,

Bedankt voor de tips.

Ik heb al gezien dat er best redelijk wat betaalbare woningen zijn in Orange County richting Highland etc. Vraag is alleen even of dat goede buurten zijn maar dat zien we dan wel weer.

Ik zal vast wel wat kunnen vinden tzt maar eerst die Green Card maar even ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer