Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Corry
Amerika-expert

Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Bericht door Corry »

Wat Petra zegt. Niet telkens vergelijken maar ik denk dat zeker je ogen voor de realiteit niet sluiten alleen maar kan helpen om je leven zo aangenaam mogelijk te maken. Alvast veel succes! moge het je alles brengen wat je graag wilt. :thumbup:
Excuses als de donkerroze bril negatief overkwam.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Dank voor jullie reacties.

Maar de voornaamste redenen van het vertrek zijn toch wel de (leef)ruimte, klimaat , vriendelijkere mensen , en nog een keer ruimte en rust en minder omgevings(buren) lawaai en
rijtjeswonen en denken en het hier ook veel gelezen 6jes cultuur en het elkaar geen succes gunnen en iets met boven het maaiveld uitsteken. En dat iedereen voor mijn gevoel wel langs een doorgaande (rijks)weg woont en als je denkt echt vrij te zijn gaan wonen ze met een (zwaar onrendabele) Betuwe/HSL toch nog net ff langs je deur komen zetten en je dan voor alle ongemakken met een fooitje in het riet word gesturen ! Enz enz vul zelf maar in....

Ik ben zeker heel (veel) flexibel pak alles aan en zie overal handel in wil alles leren en met dat alles toch meer tijd aan mijn gezin besteden.

En als laatste toch ook een beetje de mislukte multiculti hier, don't get me wrong want ik vind het juist een verrijking maar zoals (of all people) F. Bolkestein al eens zei.
Dat in de USA de nieuwkomers zich echt snel Amerikaan willen gaan voelen en daar ook een soort van trots op zijn dan . Iets wat ik hier dus juist mis.

Nog een leuke anakdote: Was met een kennis in FL en we gingen samen voor huizen kijken en hij had verschillende auto's (van Mini tot Porsche) maar hij zei we nemen de
Porsche, een Amerikaan ziet dat juist als een betrouwbaar/succesvol/bij deze man krijg ik vast en zeker mijn geld/levensgenieter enz. Terwijl ze in NL juist eerder zullen denken wat een patser/hoe komt hij aan dat geld/zeker in de drugs/we kunnen nu wel wat meer rekenen enz.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

kaap koraal schreef:
Nog een leuke anakdote: Was met een kennis in FL en we gingen samen voor huizen kijken en hij had verschillende auto's (van Mini tot Porsche) maar hij zei we nemen de
Porsche, een Amerikaan ziet dat juist als een betrouwbaar/succesvol/bij deze man krijg ik vast en zeker mijn geld/levensgenieter enz. Terwijl ze in NL juist eerder zullen denken wat een patser/hoe komt hij aan dat geld/zeker in de drugs/we kunnen nu wel wat meer rekenen enz.
dat gevoel heb ik ook elke dag als ik naar m'n werk ga.. ...want ik heb een Ford F-250 Turbo Diesel - Chrysler Sebring Convertible - Honda RC51 -Yamaha Midnight Venture.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

kaap koraal schreef:Dank voor jullie reacties.

Maar de voornaamste redenen van het vertrek zijn toch wel de (leef)ruimte, klimaat , vriendelijkere mensen , en nog een keer ruimte en rust en minder omgevings(buren) lawaai en
rijtjeswonen en denken en het hier ook veel gelezen 6jes cultuur en het elkaar geen succes gunnen en iets met boven het maaiveld uitsteken. En dat iedereen voor mijn gevoel wel langs een doorgaande (rijks)weg woont en als je denkt echt vrij te zijn gaan wonen ze met een (zwaar onrendabele) Betuwe/HSL toch nog net ff langs je deur komen zetten en je dan voor alle ongemakken met een fooitje in het riet word gesturen ! Enz enz vul zelf maar in....

Ik ben zeker heel (veel) flexibel pak alles aan en zie overal handel in wil alles leren en met dat alles toch meer tijd aan mijn gezin besteden.

En als laatste toch ook een beetje de mislukte multiculti hier, don't get me wrong want ik vind het juist een verrijking maar zoals (of all people) F. Bolkestein al eens zei.
Dat in de USA de nieuwkomers zich echt snel Amerikaan willen gaan voelen en daar ook een soort van trots op zijn dan . Iets wat ik hier dus juist mis.

Ik zit dit al een poosje te lezen en het komt mij allemaal wat vreemd over. Je hebt volgens mij een beetje een verkeerd beeld van amerika (en misschien ook van Nederland).
Half amerika woont in rothuisjes, appartementen, rijtjeswoningen en huizen op wielen. Het klootjesvolk zoals men dat ook wel in nederland noemt.
Daar bij een hoop "vrijstaande" huizen met 3 meter tussenruimte en de achtertuin grenst aan iemand anders zijn tuin. Erg vrij wonen is dat :roll:
Ben vorig jaar in Florida geweest in zo'n villa, echter totaal geen privacy, net als in Nederland.
Nederlanders zijn meer gestresst denk ik, wat een natuurlijk verschijnsel is als je met een hoop op een kluitje woont.
Zo was ik ook vroeger. Als je rustig woont wordt dat anders, dan maak je je niet meer zo druk, gedraag je je beter in het verkeer, naar andere mensen toe etc.

Afgunst bestaat in Amerika ook hoor. Het is hier zoniet heviger dan in Nederland. Keeping up with the jones' heet dat. Hier wordt (werd) dat ook nog eens versterkt door het zo gemakkelijk verkregen krediet, waardoor we nu in de penarie zitten.

Als iemand met een Porsche komt aanzetten denk ik echt niet van gut die is succesvol. Ik denk dan van gut er een 95% kans dat die zwaar aan de afbetaling zit of aan een wurgend leasecontract.
Woon hier ook in een kast van een huis en rijdt in een auto die in Nederland bijna niet te betalen is.
Echter als ik dan alles met elkaar vergelijk dan woont mijn broer in nederland in een duurder huis(ook al is het veel kleiner) en rijdt in een auto die hem meer kost per km dan mijn kollosale duitse SUV.

Wat betreft betuwelijn etc, hier is de regering ook goed in geldverkwisten hoor. Dat zijn ze in alle landen want daar heet het regering voor.
Wat betreft buren. Ik woon op 1 1/2 hectare en had last van mijn buren. Nu niet meer overigens, maar je hoeft dus niet in een rijtjeshuis te wonen om dat probleem te hebben..
Het gras is niet groener aan de andere kant van de oceaan.
Als je de statistieken er op naleest dan zijn de nederlanders gelukkiger dan de amerikanen.

Toch vind ik het heerlijk hier in de VS. Waarom? Omdat ik niet in een krot woon, geen financiele zorgen heb en een leuke baan heb en dan kan je dat dus gemakkelijk zeggen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Precies, het is een individuele ervaring en iedereen heeft zo zijn eigen afweging en wat hij belangrijk vindt. Ikzelf zit hier (CA) voor het fijne weer, hoewel dat dit jaar wat tegengevallen is ... Als het om geld en speeltjes zou gaan, dan zat ik in Chicago. Gemiddelden noch in de V.S. noch in NL komen bij zulke beslissingen te pas.

Gr., Flipje
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heerlijk verhelderende post Ned in MO. Nederland met Amerika vergelijken is als appels met peren.

Ja, een Amerikaan met een goed inkomen (naar VS begrippen) woont ruimer dan een Nederlander met een goed inkomen (naar NL begrippen). Ja, een gemiddelde Amerikaan met een goed inkomen rijd vaak in een grotere auto dan een gemiddelde Nederlander met een goed inkomen. Let wel, gemiddelde.... Er zijn veel Amerikanen die in een krot rijden. Dat zie je, door de strengere controle, in NL nauwelijks. Ook denk ik te mogen stellen dat een NL'er met een laag inkomen over het algemeen beter woont dan een Amerikaan met een laag inkomen. Hier zijn daar voorzieningen voor en woningcorporaties hebben een maatschappelijke verantwoording om in leefbare woningen te voorzien.

Maar zijn de grootte van je huis en de dikke motor van je auto nou echt bepalend voor je levensgeluk? Lijkt mij vrij oppervlakkig. Natuurlijk is het rijden van een dikke SUV of truck voor sommige mensen leuk en fijn, maar wordt je daar echt gelukkig van? Ik denk dat daar andere zaken voor nodig zijn.

Dan de hoogte van het inkomen. Ook dat kun je niet vergelijken. Als ik mijn inkomen aan een Amerikaan met een zelfde soort functieniveau zou vertellen, en ze zouden dat 1 op 1 interpreteren, dan zouden ze denken dat ik straatarm ben. Maar dat klopt niet. Mijn vaste lasten zijn passend bij mijn inkomen. Dat geld ook voor die Amerikaan. Wie er aan het einde van de maand, met min of meer hetzelfde bestedingspatroon, het meeste overhoud? Ik weet het niet hoor. Misschien is dat wel ongeveer gelijk...

Dan die opmerking over geld overhouden na het kopen van een auto. Kaap Koraal, ik vind dat een vreemde beredenering. Nee, je houd geen geld over. Je geeft het uit. In Nederland betaal je misschien veel meer voor een Ford Mustang, maar tenzij je een ontzettende liefhebber bent zou je in Nederland toch een Fiat, Peugeot of Volkswagen hebben gekocht?

Het lijkt erop dat jij je een beetje teveel (naar mijn idee) focust op het materiële. Om gelukkig te worden zijn andere zaken nodig; liefde, leuk uitdagend werk, fijne vrienden/collega's, een mooie rondreis of vakantie zo nu en dan, wonen op een plek die je bevalt enzovoorts.
Als jij graag in een vrijstaande woning wilt wonen en denkt dat dat in de VS haalbaarder is dan in Nederland, dan heb je daar waarschijnlijk gelijk in. Ik zou me echter niet blind staren op een woning of een auto alleen.

Als ik heel graag in de VS zou willen wonen dan zou het me ook niet uitmaken als ik dan in een derdehands whatever zou moeten rijden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb hier ook al wel met de glimlach gezeten als ik zie hoe Kaap Korporaal zich rijk rekent. Omdat je iets voor $30,000 kan kopen ipv voor $60,000, levert je dat geen $30,000 op. Het levert je een negatief saldo op, namelijk -$30,000 op.
Maar het zal wel in zijn enthousiasme zijn dat hij het zo verwoord, neem ik aan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kaap koraal
Amerikakenner

@ Ned in MO/Rivercola en een ieder die het wil lezen:

Even om een wat duidelijker beeld te scheppen van mijn specifieke situatie en mijn gedachten.
Ik woon nu een rijtjeshuis in overbevolkt Rotterdam.
De stad waar ik naar toe wil is Cape Coral FL en ik weet dat deze plaats zeker geen dwarsdoorsnede van Amerika is en op dit gebied zijn
wij nou éénmaal gevallen, ze noemen het ook wel het Venetie van Amerika. Dus al mijn uitspraken zijn vooral (logisch) gebaseerd op dit gebiedtje.
Deze plaats kent voor 95% vrijstaande huizen/villa's en (waarvan 40% aan het water wat vaak rechtstreeks naar de zee leid en dus geen achterburen en ruime kavels) komt continue in de top tien steden van Amerika terecht wat betreft allerlei (voor ons) positieve criteria,
zoals minste criminaliteit/veiligheid,schoonste lucht,meeste inkomen per/hoofd enz enz (bron citydata).

Wat je zegt klopt wel dat als je rustiger woont je ook rustiger rijdt en leeft ed. nou laten hier nou heel veel gepensioneerden rustig wonen die hun gouden handdruk al heb gehad en dus echt geen haast meer hebben !!

Als je de volgende keer een huis in FL huurt laat je dan beter informeren of kijk op google earth waar het ligt en denk volgende keer aan Cape Coral ! :lol:

Al dat geluk heb ik nu al binnen mijn eigen familie, een lieve leuke vrouw en een kind van 3 jaar en 1 van 3 weken wat wil je nog meer ?
En als je niet zonder je beste vrienden zou kunnen wat doe je dan in de USA en respectievelijk wat doe je dan met de GCL ?
Zij kunnen er juist een extra fijn vakantieadres aan hun lijstje toevoegen toch ?

En wat betreft materialisme, we zitten hier toch op het AA en niet op het North Korea forum ??
Ik haal de extra levensvreugde ook uit materieele zaken ja, so what ?? ( lees naast mijn lieve gezin)
Rij nu idd ook een 2007 Mustang GT cabrio met veel plezier, die toch altijd ondanks torenhoge BMP/slurptax goedkoper is als de meeste BMW's waar de massa zich in verplaatst.
Dus is echt uit liefhebberij ipv opschepperij! Rij Harley en 2007 Big Dog Bull Dog en voor mijn bedrijf een Chevy Van en Schwinn/Felt/Nirve bikes op zondag. Ben blij als ik naar de US kan en nooit meer mijn netvliezen hoef te pijnigen/vermoeien met die dingen op 4 wielen wat ze auto's noemen, van Fiat/ Peugeot/Citroen enz enz.
Nothing beats the sound of a real V8 ! Music to my ears !

Ik verkoop hier een goedlopend bedrijf ,waar ik onbezorgd van zou kunnen leven tot onze dood maar ik kies voor avontuur instead !! Weg met die zekerheden !

@Kastelke: Als ik het toch al wilde kopen dan bespaar je toch wel of zie ik dat verkeerd ?

Word vervolgd : Even met mijn 3 year old spelen en naar bed brengen ...daar kan Matercard idd niet tegenop !!!
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 01 jul 2011, 20:03, 4 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Kaap, ik zou nooit iemand veroordelen die geniet van materiële zaken. Ik durf zelfs te stellen dat iedereen hier op dit forum geniet van materiële zaken. Ik heb zelf afgelopen week een nieuwe handtas gekocht, een prachtige leren tas. Als een kind zo blij! Wat ik zeg is iets heel anders; namelijk dat materiële zaken je niet gelukkig maken als de rest niet klopt. Je zult in Amerika waarschijnlijk niet gelukkig worden dóór die mooie auto of dat vrijstaande huis.

EDIT: grappig, nog geen minuut nadat ik dit postte kom ik deze quote tegen op facebook:

Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them. ~ Henry David Thoreau
Laatst gewijzigd door RiverCola op 01 jul 2011, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

kaap koraal schreef:De stad waar ik naar toe wil is Cape Coral FL en ik weet dat deze plaats zeker geen dwarsdoorsnede van Amerika is en op dit gebied zijn wij nou éénmaal gevallen, ze noemen het ook wel het Venetie van Amerika. Dus al mijn uitspraken zijn vooral (logisch) gebaseerd op dit gebiedtje.
Deze plaats kent voor 95% vrijstaande huizen/villa's en (waarvan 40% aan het water wat vaak rechtstreeks naar de zee leid en dus geen achterburen en ruime kavels) komt continue in de top tien steden van Amerika terecht wat betreft allerlei (voor ons) positieve criteria, zoals minste criminaliteit/veiligheid,schoonste lucht,meeste inkomen per/hoofd enz enz (bron citydata).
Ik wil niet te negatief overkomen, maar Florida en Cape Coral staat niet bepaald bekend om een gezonde huizenmarkt. Berichtje van 2008:

http://www.naplesnews.com/news/2008/feb ... ures-nati/

"The Cape Coral-Fort Myers area had the highest rate of foreclosures in the nation in January, a mortgage research firm said.

Charlie Green, the Lee County Clerk of Courts isn’t surprised by the new distinction. Green is having to request an additional $500,000 dollars in funding just to process the onslaught. The area posted the highest foreclosure rate of any metro area in the nation, with one of every 86 homes in some stage of foreclosure, said RealtyTrac Inc."
kaap koraal
Amerikakenner

@USA 2004,

Dat is mij zeker al wel bekend maar dat komt omdat het overwegend 2e/3e huizen zijn en als je het dus tijdens de crisis wat krapper hebt dan verkoop je denk ik je 2e/3e huis
wat makkelijker en voor een lager bedrag dan je 1e primaire huis toch ?
En JUIST daarom kan ik nu kopen in Cape Coral ! Huizen die $900.000 waard waren zijn nu voor 300.000 op te pakken en voor mij is het extra leuk dat plaatselijke bouwers met deze veel lagere prijzen mee moeten ! :) Stukje land aan het water uitkiezen en 5 maanden later KLAAR !
Mede daardoor is de stad flink aan het verjongen aangezien de huizen nu veel beter te betalen zijn.

Ik zei toch al dat ze veel voorkomen in de top tien steden van Amerika ! :lol:
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 01 jul 2011, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner

@Rivercola:

Een Mustang in de ogen van een Amerikaan is niet echt materialistisch voor hun is het de Fiat Panda van Amerika.
Maar ik ben niet zoveel eisend (de 2011 versie maakt het trouwens wel de M3 van BMW zeeer lastig maar dat ter zijde ,bron you-tube)
Ik heb liever nog de Maserati Gran Turrisimo Cabrio maar dat word pas echt materialistisch . :lol:

Goeie spreuk idd ik wil er dit nog aan toevoegen graag : "all we need for the foundation is a GC or an E-2, the best foundation for us there is! "
FlipjeBTiel
Amerika-expert

@USA2004: ik denk dat als je berichtjes uit 2008 gaat aanhalen, er weinig (geen) gebieden in de V.S. zijn waarvan je kunt spreken over een gezonde huizenmarkt.

En het punt van de huizenmarkt deel ik met kaap koraal: wij zijn op papier meer dan $200K kwijtgeraakt voor ons huidige huis, maar in de markt waar we nu naar kijken voor het allerbeste schooldistrict voor de kleine, waren de huizen voorheen $1M tot $1.5M en gaan nu voor rond de $800K. En ja, wij denken dan ook stiekem: kassa! $500K verdiend! :mrgreen:

Gr., Flipje
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

correctie, $300000, Je bent wel $200000 van je eigen huis kwijt als je die moet verkopen.
Winst zou het zijn als je je huis in 2005 had verkocht, was gaan huren en nu wat nieuws kocht
Maar dat is koffierdik kijken.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

At kaap koraal.

Ik heb niet je hele verhaal gelezen maar als ik het goed heb doe, of ga je meedoen, aan de GC loterij en zit je aan een e2 visum te denken?.
Er zijn nog wel een heleboel stappen te zetten voor het zover komt en of het zover mag komen.
Dromen is leuk natuurlijk maar makkelijk is het niet.
Is het huis dat je zou kopen nog wat geworden?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Nee, verkopen gaan we niet doen met deze prijzen: de marktprijs van huur is hoger dan een hypotheek voor de marktwaarde van het huis (en onze hypotheek is fors lager dan dat, omdat het al zover afbetaald is). Is ook de reden waarom ik de val niet zover had zien doorgaan als het deed: waarom huren als kopen voordeliger is? Wel, gewoon omdat iedereen bang is voor verdere val en kopers (wij ook) op hun handen zitten. En verkoop had eind 2006 moeten zijn in ons geval: dat was in onze hoek (volgens zillow) de top van de markt. We hadden echter pas eind 2004 gekocht, waren blij met ons eigen stulpje, dus dat kwam niet bij ons op, zeker niet in 2005.

Gr., Flipje
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Maar dan woon je dus wel in een wijk, waarbij heel wat huizen leeg staan en er dus geen onderhoud wordt gepleegd.
Ik las onlangs nog ergens dat vooral de zwembaden een groot probleem zijn bij de leegstaande huizen in Florida.
Hele muggenplagen ontstaan er door. Hier bij ons in de wijk hadden we nog een probleem met een septic tank die na twee jaar niet gebruikt
te zijn een eigen leven ging leiden. En zo zijn er heel veel zaken die er bij het kopen van een foreclosure komen kijken.
Bovendien zul je zien dat er veel leegstaande winkels zijn en het sociale leven ligt een beetje op zijn gat in buurten waar veel foreclosures zijn.
De gemeente heeft ook veel minder inkomsten als er een hoger foreclosure rate is in hun gemeente. De taxes worden dan ook niet geind
en dus geen geld, waardoor er grote budget problemen komen. Scholen zullen dus ook minder geld hebben en ga zo maar door...
Het is niet alleen een goedkoop huis kopen...
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Dat zal per wijk/buurt/gemeente verschillen. Hier staat niets leeg, ondanks dat de enige verkopen foreclosures en estate sales zijn: de meeste mensen hier wonen er al heel hun leven, en wat er met de huizenmarkt om hen heen gebeurd is, zal ze verder een zorg wezen. Maar die foreclosures drukken wel de marktwaarde, en daarmee inderdaad de onroerende zaak belasting. Hier in CA echter, met Prop 13, betaalden de mensen a priori al niet naar rato van marktwaarde, dus ook dat maakt uiteindelijk niets uit (b.v. de waarde voor belasting van het huis dat wij gekocht hebben stond op $80K). Dus, de straat is onlangs opnieuw geasfalteerd en binnenkort krijgen we "designer" lantaarnpalen (zal mij benieuwen :roll: ).

De buurt waar we naar toe willen heeft in een lokaal referendum voor een verhoging van de onroerende zaak belasting gestemd om de scholen van extra geld te voorzien (dat is zelfbehoud, want de huizen zijn er zo duur vanwege de goede scholen, maar toch).

Real estate is lokaal: altijd eerst gaan kijken. Gezien zijn nick denk ik dat kaap coraal al eens in Cape Coral geweest is. :wink:

Gr., Flipje
kaap koraal
Amerikakenner

Wij gaan voor de GC en anders de E-2.
Er zijn zeker nog een hoop stappen te zetten. Bedrijf wat ik heb verkopen (heb al 2 kopers) en staat nog zelfs niet officieel te koop.

Ik was idd bezig met een heel knap huis met Gulf acces, we hadden geboden (was een foreclosure) en de eigenaar had dat in writing al goed gekeurd maar ging helaas door
een hoop fouten niet door en de bank bracht het naar een veiling. :(
Het huis was waard (volgens de hele aardige buren) $750.000 , ons bod was (iom realtor) $225.000 is uiteindelijk verkocht voor $ 290.000 aan een investeerder en die verkocht hem 2 maanden later (keukenapp wat parket erin) door voor $350.000.
Was echt mijn droomhuis maar kwam toch eigenlijk iets te vroeg op ons pad, dus het had zo moeten zijn denk ik dan maar.

We zijn nu 4x 3 weken in Cape Coral geweest en we love it , zo gemoedelijk ,relaxed ,ruimte , dichtbij mooiste stranden van de US ,veel watersport , 15 min van vliegveld enz enz.
Ben daarvoor ongeveer 10x al in de US geweest op vakantie maar altijd de drukste gebieden opgezocht (NY/Miami/L.A./ Vegas/SF/Key W) maar sinds zoontje eens een lekkere villa gehuurd en op één plaats blijven zitten en dat was Cape Coral, normaal reden we veel rond maar met een kleintje is dat geen doen meer. Dus we hebben heel veel gezien rond die drukke centra maar zijn nu hooked.
Gast

Bericht door Gast »

Kaap Koraal,

Wat hoog ons lijstje stond tijdens het zoeken naar ons nieuwe huis was het schooldistrict. Wij hebben twee schoolgaande kinderen. Ik wil dit toch even onder de aandacht brengen want ik zie dat je nog jonge kinderen hebt die nu nog niet naar school gaan.

Public schooling in Lee County employs "School Choice" within a large zone, which requires the parents to rank their school preference by March of the preceding school year, then the school district attempts to match the student with the ranked choices. The higher rated schools usually have more demand than slots, so these are allocated on a lottery basis, which may lead to your child being assigned to a lower quality or more distant school (up to an hour bus ride each way) than you had hoped, which is almost a certainty for new residents who miss the March deadline.

Possible public school solutions include renting until you know your assigned public school(s), then move to the neighborhood of the school to minimize busing or drop-off distance. If you don't like the school assigned, you may try getting on a waiting list for a more desirable public or charter school. It is not uncommon to reside just outside of the county boundary (in Punta Gorda or south of Woods Edge Parkway - verify County you are in!) and take on a possibly long commute to Lee County for employment. In Florida, it is more common than elsewhere for middle class parents to pay for private, Catholic (tuition subsidies may be available for low income attending Catholics) or Protestant/Christian schools. Finally, some choose to home school.

Read more: http://www.city-data.com/forum/fort-mye ... z1Qukbz1x1
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer