Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida en de Bahamas

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Florida en de Bahamas

Bericht door steson »

Een bucket bier is gewoon een emmertje gevuld met ijs en 6 flesjes bier (blijft dus wel lekker koud). Heineken of Budweiser was dezelfde prijs en het was 5 biertjes en 1 gratis :lol:
Je betaalt 28 dollar voor een emmertje bier, dus omgerekend 3,30 euro per flesje (over 6 flesjes gerekend dan). Overal op het schip dezelfde prijs.
Op Bahama's hadden we een dagtrip in Nassau naar Bounty Island Beach. Hier hadden ze ook Bahama-bier. Best lekker, ong. zelfde prijs. Deze dagtrip was trouwens 10 keer beter dan de dag naar Great Stirrup Cay ! Geen massa en we waren na een uur al de enige (JAWEL) op het strand !!!! We waren al bang de boot te hebben gemist ofzo :roll:

Een cruise was voor ons ook inderdaad een keer ervaren en er dan achterkomen of het iets is wat je ligt en leuk vind. Leuk vond ik het wel, me liggen..... nee. Ik zie mezelf niet twee weken op een cruiseschip, al wil ik wel weer graag het Panama-kanaal doorvaren ! Maar die is niet te betalen :cry:
Oh, en laatst zag ik de documentaire over de Oasis of the Seas van Royal Caribbean (de grootste van de wereld?). Die zag er dan toch wel weer heel erg gaaf uit !!!! Die lag trouwens naast ons in Nassau, dan hadden wij maar een roeibootje hoor....... :lol:

@Jurgh
We waren er het weekend vóór jullie, van vrijdag 3 juni tot maandag 6 juni. Beetje jammer van het weer, bij ons was het prachtig. Wij hadden in Miami een dag later slechter weer.
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

OOhh haha ja duh een bucket.. ik snap t nu haha.
Valt op zich wel mee voor dat bier dan. thanks voor de tip ;)

Ik ben stiekem wel n beetje zenuwachtig voor hoe dat gaat met zelf n trip regelen met n chauffeur enzo, ik ben daar nooit zo goed in. Dus ben benieuwd!

Whaha, nou dan ben ik daar wel benieuwd naar, die oasis of the seas! ;)
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hallo Sel in Nassau hadden we een taxi voor 25$ p.p. het was een busje We moesten wel even wachten tot ze 12pers.hadden.

Voor freeport hadden we een prive gids maar deze vondt ik nogal duur 90$ p.p.Was wel middag eten bij .Zijn wel heel de dag weggeweest.moet nog navragen waar we deze gevonden hebben?

Ben wel blij dat we niet de enige zijn die van de Bahamas meer verwachten dan dat het is .
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

thanks voor de info!
Oh dus de privé had je van te voren geregeld? Ik zou het wel handig vinden te weten hoe geregld inderdaad, als je er nog iets van weet :) Ik vind privé dan toch altijd wel leuker dan met andere erbij. Alhoewel ik wel bang zou zijn dat er iets niet goed zal gaan en ik de boot mis hahaha
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Hey Sel.

Op de site van ncl.com staan excursies die je kunt maken op de Bahama's. Daar staan volgens mij ook rondritten bij. Ik zou daar eens kijken, heel makkelijk te reserveren bij je boeking en de tickets worden op je kamer gebracht.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Ja die had ik wel gezien inderdaad! Maar ik dacht eerlijk gezegd van lokaal regelen is vast goedoper :roll: :lol:
Maar wie weet speel ik voor veilig. Ik ga ze weer eens bekijken :)
yheemskerk
Amerika-ontdekker

Bericht door yheemskerk »

Ik lees dat velen van jullie al de Bahama cruise met de Norwegian Sky hebben gedaan. Wii willen deze cruise in december gaan doen.
Hoe hebben jullie de reis geboekt? Via Cruise Travel?
Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe je naar de boot gaat. We landen op zondag in Miami, overnachten in een hotel, maar hoe komen we bij de boot?
Volgende vraag is: op vrijdag komen we weer terug in Miami en gaan dan door naar Orlando. Waar kunnen we de auto ophalen en hoe komen we daar. Ben benieuwd hoe jullie dit geregeld hebben.
Alvast bedankt voor de reacties. :thumbup:
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Wij hebben van een man op de cruise gehoord dat hij met alle cruise-lijnen gevaren heeft en dat de Norwegian naar de Bahama's het beste is bevallen. Alleen al omdat het het schoonst was en omdat het een soort all-in is behalve alcohol.
Wij hadden bij toeval de Norwegian Sky gereserveerd, omdat die het goedkoopst was bij cruisedirect.com. Alles ging via internet (wel in het Engels natuurlijk) en betalen ging met creditcard en we kregen via een link over de email dus toegang tot onze online documenten. Die moet je op internet invullen tot aan het einde, uitprinten en meenemen en je bent ingecheckt ! Maar voor safe zou ik zeker bij cruisetravel kijken.

Voor wat betreft de reis naar het schip hadden wij een shuttleservice vanaf Hampton Inn Blue Lagoon. Dit was een zogenaamd cruisepack die je kunt reserveren bij Hampton Inn. Je zou eens kunnen kijken of jullie hotel ook zo'n service heeft.
Toen we van het schip af kwamen, hebben we een taxi gepakt naar het hotel aan Miami Beach. Dit was 30 dollar, dus spotgoedkoop ! Ik denk dat de taxi naar het verzamelgebouw van de rental cars goedkoper is, want volgens mij is dat dichterbij..... Dus ook een idee om met een taxi richting het schip te gaan. De taxichauffeur weet vast wel waar hij jullie moet afzetten als je de cruiselijn doorgeeft. Trouwens, op Port of Miami staat alles met borden aangegeven.

Alvast heel veel plezier en je hebt een leuke cruise uitgezocht !

ps. ik zie in je onderschrift dat je naar Oahu bent geweest in 2010.... Wij waren op Maui en Kauai en we willen volgend jaar Oahu en Big Island bezoeken. Nog tips misschien ???
yheemskerk
Amerika-ontdekker

Bericht door yheemskerk »

Tips voor Oahu zijn waarschijnlijk de standaard die je overal leest: Honolulu, Pearl Harbor, outlet shoppen, Dole plantage. Pearl Harbor was een dag. Kaartjes voor de boot gehaald, we waren er om 10 uur en konden pas met de rondleiding van 14 uur mee. In de tussentijd zijn we naar de outlet gegaan. Een andere dag was een ritje naar de Dole plantage, leuk om te zien. Ook niet meer dan dat. Verder naar de mall en relaxen bij het zwembad. We waren er zes dagen. Persoonlijk vind ik Maui rustiger. :offtopic:
De tip voor het hotel is een goeie, deze hadden we nog niet. Fijn om te lezen dat jij goede ervaringen hebt met de Norwegian Sky, geeft vertrouwen voor de boeking. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer