Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door kastelke »

Omdat wij eerst enkele jaren met Amerika bezig geweest zijn, voelde het aanvankelijk ook een beetje als een soort verraad aan om voor Canada te kiezen. En ja, ik vroeg me ook af of het wel 'eerlijk' was. Maar als ik dan terug in de tijd ging, naar 2004-2005, dan weet ik dat toen de werkgever 'naar het buitenland gaan' voor de eerste keer ter sprake bracht, we Canada ook bekeken hebben (zelfs deze streek!), maar af hebben laten vallen omdat er op het niveau van mijn echtgenoot hier geen functies waren, het zijn voornamelijk verkoopskantoren en zo. Het was uiteindelijk New Jersey geworden omdat daar de hoofdzetel zat en daar de functies waren voor mijn echtgenoot.
En als ik heel erg ver in de tijd terug ga -ik moet nog in de lagere school gezeten hebben- dan heb ik ooit ook eens gedroomd van naar Canada verhuizen. De zus van buren van ons was ooit naar hier gekomen om een boerderij te houden, en het ging die mensen heel goed af. Tijdens een vakantie in Belgie kwamen mijn ouders op een avond in gesprek met hen, en dan is er wel eens over gedacht om ook naar Canada te trekken. Ikke direct enthousiast, maar mijn moeder zag overal beren op de weg. Letterlijk en figuurlijk. :lol: Maar ja, we waren ooit meer 1 keer eerder in het buitenland geweest. Naar Oostenrijk. Waar zij op de 2de avond beginnen wenen is dat ze naar huis wou. En waar we dan toch nog een week gebleven zijn ipv de geplande 2 weken, maar omdat ze haar kamer amper af wou komen zijn we dan van ellende maar terug naar huis gereden. Kortom: zij was niet zo direct het type om te verhuizen naar Canada, lijkt me.

In ieder geval voelt het ons nu heel goed aan. En we hadden hier eerder kunnen zitten, maar toch hadden we toen altijd zoiets van "zouden we wel?". en op een bepaald moment voel je dan aan dat het moment daar is, dat je er klaar voor bent, en dan zijn we er voor gegaan. En vanaf dan ging alles als een speer!

Die phd, daar moet je goed over nadenken. De zoon van vrienden is zo in Engeland blijven hangen voor een phd. Hij had daar de rest van zijn studie ook gedaan, en hij vond het er zo leuk op die unief en had een hele vriendenkring daar opgebouwd na al die jaren. Dus die phd was een middeltje om er dan maar wat langer te blijven. Wel, dat is hem erg tegengevallen. Hij is nu toegelaten op University of Toronto en zal in januari beginnen. Maar die laatste loodjes van die phd in Engeland vallen hem erg zwaar.
Ach, op een bepaald moment vallen de puzzelstukjes bij jou ook wel op zijn plaats. Voor Amerika, Canada, Nederland of nog ergens anders. Ondertussen gewoon verder je best blijven doen en trachten gelukkig te zijn met wat je al hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sten

Bericht door Sten »

@ Georgie

Interessant wat je zegt over paralelle werelden... Even wachten tot 15 juli en dan iets gaan proberen? Misschien kan een van de forumleden die al lang in Amerika woont je helpen? :)

@ Elke

Goed te horen dat je zo op je plek bent daar! :clap:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ja ik wacht sowieso 15 juli af, en begin toch wel weer nerveus te worden. Er is immers kans. Sowieso richt ik momenteel al m'n aandacht op het vinden van een baan in Nederland, dat heeft veel meer prioriteit (anders ben ik werkloos vanaf 1 augustus, dus van hoge nood kan je wel spreken). Mocht ik dan uitgeloot zijn 15 juli, kan ik daarna altijd kijken naar andere opties. Maar eerst Nederland even.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

We vergeten allemaal alleen dat het getal van 22.000 pechvogels veeel lager is aangezien er zich ook heel veel stellen zich hebben ingeschreven.
En zoals jullie weten heb je maar 1 GC nodig per gezin.
Dus bij een eventueel generaal pardon dan zou ik graag een advocaat (laten we hem Mr Black noemen) willen inhuren om ipv de 22.000 die ze dan van die 100.000
willen aftrekken, dat terugbrengen tot 14.000 ! :clap: Dank u !
Dus oftewel meer kans voor de rest !
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

uuuhh... ik snap je rekensommetje niet helemaal. En de logica erachter ook niet :dontknow:
Sten

Bericht door Sten »

Georgie schreef:Ja ik wacht sowieso 15 juli af, en begin toch wel weer nerveus te worden. Er is immers kans. Sowieso richt ik momenteel al m'n aandacht op het vinden van een baan in Nederland, dat heeft veel meer prioriteit (anders ben ik werkloos vanaf 1 augustus, dus van hoge nood kan je wel spreken). Mocht ik dan uitgeloot zijn 15 juli, kan ik daarna altijd kijken naar andere opties. Maar eerst Nederland even.
Je zit in een spagaat. Nog twaalf dagen, dan weet je het. Krijg je geen wachtgeld omdat je in het onderwijs hebt gewerkt? Misschien is het handig om toch te sparen voor Amerika, je weet immers niet wat de toekomst voor je in petto heeft. Dan is het handig om alvast een potje te hebben... Ik ben heel benieuwd naar wat de 15e juli gaat brengen.
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

:blob4: :blob4: :blob4: :usa2: :blob4: :blob4: :blob4:
Nog maar een paar dagen en dan is het alweer zo ver!!!
Ik kan niet wachten en ga haast dood van de spanning, mag het zo zijn of toch niet?
Als we niet winnen weet ik het even niet. Misschien een kleine opluchting omdat emigreren niet niets is en ook veel spanning met zich meebrengt. Maar goed als we wel winnen...Dan ben ik zoooooooooooooooooooo blij en zo gespannen om alles goed te regelen tegelijk. Maar ik wil het nog steeds heeeeeeeeeeeel graag. Praktisch gezien ga ik er nu nog even vanuit dat we winnen en plan dus niet te veel vooruit. Ik ben op zoek naar baantjes die tijdelijk zijn (niet nog een jaar mezelf vastleggen aan een school).

Hoe staan jullie er voor qua gevoel?
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik sta er in met gemengde gevoelens. Ik ben wel zenuwachtig er voor, maar ook wel bang dat ik 'jaloers' ga worden op degenen die nu wel echt winnen. Ik gun het iedereen uiteraard, maar het blijft een raar gevoel voor mij zo.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Het helpt mij om te denken dat op mijn pad zal komen wat goed voor mij is.
Het is een beetje boeddhistisch zo te denken... En natuurlijk sta ik te stuiteren van spanning wat de uitslag zal zijn! Maar het loslaten van dat verlangen maakt voor mij dat de weg ernaartoe dichterbij voelt. Jaloezie voel ik gelukkig niet zo snel, ik kan wel afgunstig zijn (dat is dan weer mijn gebrek) naar mensen die ik iets misgun omdat ik ze niet mag. Maar dat heb ik gelukkig niet op dit forum, daar ken ik jullie allemaal niet goed genoeg voor.

Van een vriend kreeg ik een tijdje terug een boekje:
"431 Boeddhistische tips voor een ontspannen leven" van Barbara Ann Kipfer

Daar staan veel wijsheden in. Ik moest aan onderstaande denken bij het lezen van je berichtje:

Situatie: Buren hebben net hun huis te koop gezet en gaan verhuizen naar een betere wijk in de stad. Je benijdt ze, of beter, je bent jaloers.
Tip: Jaloezie stamt van het fundamentele onvermogen om blij te zijn met het geluk of succes van een ander. Maak je los van deze schadelijke gevoelens. Ze maken je situatie erger. Geniet van het geluk van anderen en je zult zelf gelukkiger zijn.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha ja sorry dat klinkt allemaal wel heel mooi en aardig, en ik kan gelukkig 90% van de tijd ook heel positief denken, maar dat neemt niet weg dat ik wel even zal slikken als ik de winnaars hier zie binnendruppelen. Neemt niets weg van het feit dat ik het hen ook gun, maar het voelt gewoon zuur. Het is gewoon een heel gek idee dat een computer dit bepaald.
Zo werkt de loterij nou eenmaal, dat is het risico van mee doen, maar het neemt niet weg dat het heel dubbel kan voelen. Als dit de 'gewone' trekking was geweest had ik dit gevoel uiteraard niet gehad, maar komt nou eenmaal door het gedoe van de afgelopen twee maanden. Lijkt me ook niet zo gek. Ik sta er wel positief in, maar het blijft een naar randje hebben.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@Rivercola:

Ik dacht trouwens dat je een man was maar nadat ik las dat je zo blij was met je nieuwe leren handtas was ben ik gaan twijfelen.
Of ben je een dameskapper? :lol:

Ik zal het even uitleggen : Hier waren een aantal winaars die al een stelletje/koppels/minnaars enz waren en dus wanneer normaliter één van de twee zou winnen is het
alleen nog maar trouwen en je bent dan allebei in de US of A.
Hier op AA was het bv zo dat van de 11 mensen die gewonnen hadden er 3 stelletjes (dus 6 totaal) bij zaten en dat zal dus best een goede doorsnede zijn van degene die zich hebben ingeschreven
in totaal.
Dus in het getal 22.000 zitten vast veel meer stellen/koppels en zodoende kom ik dan op die 14.000 mensen en stellen die zich dus echt als benadeelden kunnen melden en die dus
niet die 2e GC nodig hebben.

Nu duidelijk ??
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 04 jul 2011, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

even een heel stomme vraag.
Sinds wanneer is de dv loterij met computer?
Ik neem aan dat dit in de begin jaren handmatig ging.Met de verkiezingen in nederland wordt nu toch ook weer met potlood gestemd omdat er computer fouten waren ? Wie zegt dat het nu wel goed gaat met de computer,nergens iets gelezen over eventueel handmatige trekking?
ik doe helemaal niet mee,heb ook geen ambities maar volg jullie "lot" zowel letterlijk als figuurlijk.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Voor zover ik weet kunnen wij niets doen, alleen afwachten. Onze gegevens worden gewoon gebruikt voor een nieuwe trekking met de computer.
Van papier is geen sprake.

Ik denk wel dat als mijn man of ik nogmaals zullen winnen, wij 't pas na drie weken echt kunnen geloven ;-)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Jokaluma bedoelt volgens mij of er niet al eerder met de computer een selectie is gemaakt. Afgelopen jaren was het afhandelingsproces handmatig, d.w.z. men ontving per post de notification letter van het KCC. Dit is dit jaar voor het eerst digitaal. Maar wie zegt inderdaad dat de selectie al niet jarenlang per computer heeft plaatsgevonden. Inschrijving was ook al langer digitaal volgens mij.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

ja ik druk me wellicht niet goed uit,ik bedoel sinds wanneer wordt de trekking door een computer programma gedaan en niet meer handmatig?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

ik denk niet je nog kan verwachten anno 2011 da ze 15 milj inschrijvingen gaan uitprinten in een grote ton steken en 100000 brieven er uit halen :s
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nee, maar anno 2000 ook al niet meer. Het was waarschijnlijk echt niet het eerste jaar dat ook de trekking met de computer gebeurde.
Alleen kon met dit jaar direct heel snel zelf zien wat het resultaat was, ipv wachten tot de brieven ontvangen waren.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Eagle` schreef:ik denk niet je nog kan verwachten anno 2011 da ze 15 milj inschrijvingen gaan uitprinten in een grote ton steken en 100000 brieven er uit halen :s
nou waarom niet,als dat het meest eerlijke blijkt te zijn.Er moeten nu in nederland tot ook steeds miljoenen stemmen geteld worden bij de verkiezingen?!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

jokaluma schreef: nou waarom niet,als dat het meest eerlijke blijkt te zijn.Er moeten nu in nederland tot ook steeds miljoenen stemmen geteld worden bij de verkiezingen?!
Maar wie garandeert dat daar geen fouten bij worden gemaakt?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

men neme een grote ton van de lotto met alle namen en laat dit vaak omwentelen,om een x aantal tellen valt er een balletje uit met een naam erop.of een hoge hoed : De hoge hoed met lootjes is het klassieke voorbeeld van een eerlijke lotingsmethode. Varianten zijn een doos, vaas of urn met knikkers of ballen. Een bekende vorm is de trekking van de lotto-getallen.(wikipedia over toevalsgenerator)

Nee alle gekheid op een stokje voor alles is wat te zeggen maar vernieuwing hoeft niet altijd verbetering te zijn.Wie zegt dat de "fout"er al niet langer in zat in het loting-programma
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer