Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

stops tussen plaatsen in!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
masterm81
Amerika-ontdekker

stops tussen plaatsen in!

Bericht door masterm81 »

Jaja, morgen is het zover dan gaan we om 11.40 vliegen.

Alles gecheckt en gedubbeld checkt. in alle steden en parken is de planning al klaar
Nu ruste me nog 1 vraag of er stops zijn tussen 2 parken/plaatsen in zijn die je eigenlijk niet mag missen(als de tijd het toe laat)

En dan voornamelijk tussen de volgend plaatsen in:

29 Palms - Grand Canyon(zou hier heel de dag voor kunnen reizen als ik maar de zonsondergang kan meepikken, want heb de dag erna nog heel de dag. Route 66 sowiezo tussen needle en kingman en kingman en seligman in staan al ingepland)
Grand Canyon - Page
Page - Bryce Canyon
Death Valley - Lee Vining (ben al van plan om te stoppen bij de Alabama Hills)

Monterey - Pismo Beach dus eigenlijk wat is het mooiste op/aan de Big Sur om te stoppen (17 miles drive staat al op me lijstje)

gr, Marvin
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
zilj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: stops tussen plaatsen in!

Bericht door zilj »

GC - Page: Cameron Trading post, Navajo bridge, Marble Canyon, Lee's Ferry
Page-Bryce: The Rimrocks http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... rocks.html
Lee Vining: Mono Lake http://www.parks.ca.gov/?page_id=514
Big Sur: restaurant Nepenthe, mooi terras met schitterend uitzicht http://www.nepenthebigsur.com/

Als je in Bryce NP niet de rim af en op wilt lopen kijk dan eens naar de 'achteringang' van Bryce (Tropic Trail, einde Bryce Way, Tropic)
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

page-bryce : verschillende stops

bv
- toadstool ( korte wandeling)
- slotcanyon vanaf wire pass trailhead ( langere wandeling)
- kanab ( mini museum)
- animals best friends ( net voorbij kanab), in mooie canyon
- net voor bryce = red rock

Jacques
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

masterm81 schreef:(17 miles drive staat al op me lijstje)
Ik zou vooral de tijd nemen voor Big Sur. Wij vonden de 17 mile drive zonde van onze tijd, waar je nog voor moet betalen ook. Julia Pfeiffer Burns State Park lijkt mij wel prachtig, maar hebben wij helaas niet gezien tijdens onze reis in 2009. Ik kende het helaas nog niet. :(
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ok, nog even voor het eerste stuk. Vroeg vertrek uit 29Palms, anders red je het niet. Stops in Amboy bij Roy's Cafe, Oatman tussen Topock en Kingman en Hackberry en Seligman tussen Kingman en GC. Sunset is het mooist als je tenminste een half uur daarvoor al aan de rim bent.
Ik zou die 17 miles drive ook skippen tenzij je geinteresseerd bent in millionairs huizen en een golfbaan waar je $ 500,-- per rondje moet betalen, en in plaats daarvan een bezoek brengen aan Point Lobos SR. Je hebt ook nog Hearst Castle onderweg.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Vergeet ook de olifant zeehonden bij Piedras Blancas niet! Verder ga ik helemaal mee wat Point Lobos, Jullia Pfeiffer Burns en Hearst Castle betreft. Stuk voor stuk prachtige plaatsen om te stoppen. 17 Mile drive vonden we allebei erg mooi, maar het scheelde dat we geen entree hoefden te betalen.

Tussen Page & GC inderdaad Lee's Ferry, Marble Canyon en Navajo Bridge (liggen dichtbij elkaar) niet overslaan. Het samenkomen van de Paria en de Colorado was voor ons een onverwacht hoogtepunt.
Afbeelding
Fotokwaliteit is helaas erg achteruit gegaan door het uploaden. Op mijn blog staan meer foto's.

Fijne vakantie! 8)
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog steeds een mooie foto Guinevere. Wat je hier ziet zijn de eerste rapids in the Colorado na de dam. Helemaal op de achtergrond zie je de lokatie waar Lee eens zijn ferry had en links op de foto is de plaats van waar de Colorado river rafters vertrekken.
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

:arrow: Kijk ook eens op www.roadsideamerica.com voor leuke / interessante / grappige stops onderweg! Veel plezier!
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Smedts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Smedts »

Vorige week ook de 17 mile drive gedaan en dat viel ons alle 4 ook tegen.
Je kan je tijd die dag beter besteden.

Nog een tip: Ik had hier wat gelezen over het Julia Pfiefer Burns park en de foto gezien waar de waterval uitkomt in de oceaan en we wilden dat allen graag bekijken.We kwamen van San Fransisco een bord tegen met JPB park. 10$ inkom betaald en ik vond het al zo raar dat het aan de linker kan van de weg lag (dus niet bij de oceaan. Daar hebben we veel tijd verloren met de canyon overlook en waterfall trail wat helemaal niet zo indrukwekkend was.

Enkele mijlen verder aan de rechterkant van de weg is er dan ook nog een bord met JPB park met de bekende waterval in de prachtige baai, gratis te bekijken en zeker en vast de moeite.
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Tussen Page en GC, Horse shoe bend.
Kleine klim, wel de moeite waard.

Marina