Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?
Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?
Hij zoekt ze ook niet in CA, maar in de Deep South.... en dan meer een Melanie dan een Scarlett....
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
oortjes schreef:en dan meer een Melanie dan een Scarlett....

Of een Mary-Jo, Sarah-Beth of Betty-Lou

In de Bay Area vind je toch wel meer Rain's, Fern's en Summer's.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Read back, zou ik zeggengoldenhills schreef: Verbaast me niets... Ik denk ook niet dat je je hier thuis zou voelen. Ik vermoed dat je hier ook geen vrouw zult vinden

oortjes schreef: Voynich: ook problemen met ComCast ?!

Maarre dat idee dat Amerikaanse mannen mannelijker zijn, dat in de jaren 50/60 de mannen meer te zeggen hadden en dat emancipatie meer kwaad dan goed heeft gedaan vind ik nogal een geval van "you see what you want to see".
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Voynich schreef:
Maarre dat idee dat Amerikaanse mannen mannelijker zijn, dat in de jaren 50/60 de mannen meer te zeggen hadden en dat emancipatie meer kwaad dan goed heeft gedaan vind ik nogal een geval van "you see what you want to see".
Daarbij valt, zoals in ongeveer elk geval, Amerika niet over 1 kam te scheren.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Het duurde even, maar het Hollandse consensusmodel doet z'n intrede.Georgie schreef:Voynich schreef:
Daarbij valt, zoals in ongeveer elk geval, Amerika niet over 1 kam te scheren.
Mannen hadden wel in veel opzichten in 50er/60er jaren de wet meer aan hun kant.
Hoe kun je problemen hebben met ComCast als je in Groningen woont ?! hebben jullie daar ook ComCast ?
Hier kan ik niets regelen aan de tel. Voor alles moet je naar het "Customer Service" Centre. En daar krijg je dan na lang wachten en veel kopieen overleggen, nul op het rekest. (Off topic....)
WW: ik wacht nog steeds op voorbeelden van "mannelijk".
Hoe kun je problemen hebben met ComCast als je in Groningen woont ?! hebben jullie daar ook ComCast ?
Hier kan ik niets regelen aan de tel. Voor alles moet je naar het "Customer Service" Centre. En daar krijg je dan na lang wachten en veel kopieen overleggen, nul op het rekest. (Off topic....)
WW: ik wacht nog steeds op voorbeelden van "mannelijk".
Mn vriend woont in MA en die wacht meestal met zooi oplossen tot ik weer eens langskom want hij wordt altijd een beetje paniekerig van die dingen. Ja idd. Maar dat centre ligt niet echt om de hoek en Chicopee is echt rot om in te rijden, dus ik denk, misschien wil het zo. Nee dus.oortjes schreef:Mannen hadden wel in veel opzichten in 50er/60er jaren de wet meer aan hun kant.
Ja buitenshuis, maar in het gezin had bij ons oma de broek aan en die heeft ze nog steeds aan. Maar ze vertelt wel vaak dat toen mijn opa een ongeluk kreeg en naar het ziekenhuis moest, ze zonder mijn opa's toestemming niet mee mocht (en die had zo'n zware hersenschudding dat ie dacht dat ie Napoleon was) en dat voor alle beslissingen zijn ouders het voor het zeggen hadden en zij als zijn vrouw daar maar naar te schikken had. Dus maatschappelijk gezien heb je dan wel gelijk. Maar ik denk dat prive in veel gezinnen de vrouw toch echt wel de beslissingen nam.
Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?
Dat denk ik ook maar wettelijk had ze geen poot om op te staan. (Was overigens ook de tijd dat je tot je tot je 30e toestemming nodig had van je ouders om te trouwen.)
Het 50/60er jaren denken kan schadelijk zijn. Kijk maar naar de H4 en O3 visa - het merendeel van deze visa houders is vrouw. En heeft - zo zie ik het - derhalve zo goed als geen rechten. Toen duidelijk werd dat veel L2 visa houders mannen waren is voor hen de wet aangepast.
CinciJ: mmmmm even over denken, hij heeft wel guts (en een gut to match).
Het 50/60er jaren denken kan schadelijk zijn. Kijk maar naar de H4 en O3 visa - het merendeel van deze visa houders is vrouw. En heeft - zo zie ik het - derhalve zo goed als geen rechten. Toen duidelijk werd dat veel L2 visa houders mannen waren is voor hen de wet aangepast.
CinciJ: mmmmm even over denken, hij heeft wel guts (en een gut to match).
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jemig, wat ben ik blij, dat ik een Amerikaan heb getroffen, die niet denkt zoals bovenstaande. Trouwens om ons heen zijn een heel aantal "huismannen" en hun vrouwen verdienen de kost. Natuurlijke rol? Pfffff. Ik ben ontzettend Amerikaans in mijn denken, vind ik vaak, dit forum lezend, maar kennelijk niet genoeg om bovenstaandewaitwhat schreef:Waarom zou een man je dat opdragen? Wat ik bedoel is dat mensen over de hele linie in Amerika conservatiever zijn ingesteld dan in het ultra-progressieve Nederland. En daar moet je als Nederlander mee kunnen omgaan. En dat betekent dat vrouwen en mannen hun natuurlijke rol in het gezin (weer: over het algemeen) met minder moeite zullen innemen. In Nederland ben ik dat nog niet tegengekomen en jouw post hint al weer meteen in de richting van vrouwelijk verzet.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Color01
- Amerika-expert
ik vind algemeen de amerikaanse vrouw veel zelfstandiger dan de nederlandse vrouw...de meeste vrouwen die ik hier ken inclusief mijn vrouw ...die stropen de mouwen op en zijn niet bang voor het zware werk.
Zoals afgelopen vrijdag ..ik kwam thuis van het werk ..en mijn vrouw had bij haar zelf 150 balen hooi ( 75 lbs per stuk ) op gehaald en zelf uitgeladen, en de balen in de Barn gepakt.
Zoals afgelopen vrijdag ..ik kwam thuis van het werk ..en mijn vrouw had bij haar zelf 150 balen hooi ( 75 lbs per stuk ) op gehaald en zelf uitgeladen, en de balen in de Barn gepakt.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Precies, waar komt de gedachte vandaan, dat dit in Amerika niet zo zou zijn? Er is in Nederland nog veel meer part time werk, dan hier in de VS. Gevolg is, dat ouders meestal beiden volle dagen en meer aan het werk zijn, kinderen in dagverblijven of bij gastgezinnen, absoluut! Dat is de norm hier, volgens mij. Ik heb nu het geluk niet buitenshuis te hoeven werken, maar tot onze jongste werd geboren was bovenstaande ook ons leven. Wij zijn bevoorrecht, ik weet niet waar TS zijn informatie vandaan haalt, maar de meeste vrouwen moeten hier in de VS echt wel werken!Georgie schreef:Ik vind jouw visie vanuit een sociologisch oogpunt wel heel interessant, overigens. Ik zie inderdaad in Nederland wel erg veel stellen die tweeverdieners zijn, kinderen naar het kinderdagverblijf. Maar daar vind ik verder niets van. Ik heb daar absoluut geen afkeer van. Ik zou het alleen liever zelf niet willen. Maar ik zie dit ook veel in Amerika hoor. Misschien minder in de South, maar ook dat is maar een stereotype.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dit hele topic ons veel meer leert over de topicstarter en zijn liefje, dan dat het ons leert over Amerika.
Maar ondertussen staat WW lekker in de aandacht, en dat is waarschijnlijk waar hij wil staan. Ach, als ze zo snel tevreden zijn, dan zijn het makkelijke ventjes.
(en ondertussen weten we dat Hans, ook al lijkt hij verdwenen te zijn van het forum, toch nog meeleest en zelfs in de pen kruipt om pb's te schrijven. Dus niet 1 forumlid minder.
)
Maar ondertussen staat WW lekker in de aandacht, en dat is waarschijnlijk waar hij wil staan. Ach, als ze zo snel tevreden zijn, dan zijn het makkelijke ventjes.
(en ondertussen weten we dat Hans, ook al lijkt hij verdwenen te zijn van het forum, toch nog meeleest en zelfs in de pen kruipt om pb's te schrijven. Dus niet 1 forumlid minder.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
@ WW
Ik lees dit topic met open mond..
We leven in 2011, dat betekent gelijke kansen en rechten voor zowel mannen als vrouwen in de Westerse Wereld..
Ieder natuurlijk z'n eigen gedachtengoed, maar mijn inziens is de 'traditionele' gezinssituatie die jij schetst een beetje achterhaald.
Kun je dan alleen maar van een vrouw houden als ze je was doet, eten voor je klaarmaakt en het huis elke dag netjes van kant heeft? Je hebt geen klik met de hollandse vrouw omdat die veeleisend en mondig zijn maar ze hebben gelijk dat ze dat zijn want veel vrouwen in Nederland zijn hoog opgeleid en mogen daarom ook best wel wat eisen van hun 'potentiele' man/vriend.
Ik denk dat het zelfs in Amerika een hele klus voor je zal worden om een vrouw te vinden die springt als jij spring zegt..
Verbeter en vergeef me als ik het te extreem schets.. maar dit is een beetje wat ik er uit op maak.
Ik lees dit topic met open mond..
We leven in 2011, dat betekent gelijke kansen en rechten voor zowel mannen als vrouwen in de Westerse Wereld..
Ieder natuurlijk z'n eigen gedachtengoed, maar mijn inziens is de 'traditionele' gezinssituatie die jij schetst een beetje achterhaald.
Kun je dan alleen maar van een vrouw houden als ze je was doet, eten voor je klaarmaakt en het huis elke dag netjes van kant heeft? Je hebt geen klik met de hollandse vrouw omdat die veeleisend en mondig zijn maar ze hebben gelijk dat ze dat zijn want veel vrouwen in Nederland zijn hoog opgeleid en mogen daarom ook best wel wat eisen van hun 'potentiele' man/vriend.
Ik denk dat het zelfs in Amerika een hele klus voor je zal worden om een vrouw te vinden die springt als jij spring zegt..
Verbeter en vergeef me als ik het te extreem schets.. maar dit is een beetje wat ik er uit op maak.
En dan mag ze natuurlijk ook niet buitenshuis werken?Kun je dan alleen maar van een vrouw houden als ze je was doet, eten voor je klaarmaakt en het huis elke dag netjes van kant heeft?
Maar ondertussen wel trouwen op huwelijkse voorwaarden? (zie andere topics)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak en waar meneer in Amerika is geweest, vakantie, studie, werk? Ik vind dat hij een raar beeld heeft van het leven daar. Ik woon hier nog maar kort dus heb misschien minder recht van spreken, maar wat hij allemaal opschrijft komt op mij vreemd over.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik heb meteen mijn jurk uitgetrokken en morgen ga ik meteen naar Tattoo Bob om vervolgens een abonnement te nemen bij de sportschool.waitwhat schreef:Waarom denk je dat onze eerder genoemde Noord-Afrikaanse vrienden zo p*ssen op alles wat Hollands is? Omdat ze geen idee hebben hoe ze anders moeten reageren op onze verwijfde cultuur.
Amerika is daarentegen veel en veel mannelijker. Zowel uiterlijk (gespierd zijn is de norm, groot, patserig, tattoeages) als in gedrag (competitief, oorlogszuchtig, the winner takes it all etc.).

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha.. tja verknipt wereldbeeld hoor. Denk dat TS beter een vrouw uit het Oostblok of Thailand kan trouwen, daar zijn ze gewend dat ze niet zoveel te vertellen hebben. En bij een vrouwtje uit Thailand ben je ook al gauw groot = mannelijk, toch?gleuknie schreef:Ik heb meteen mijn jurk uitgetrokken en morgen ga ik meteen naar Tattoo Bob om vervolgens een abonnement te nemen bij de sportschool.waitwhat schreef:Waarom denk je dat onze eerder genoemde Noord-Afrikaanse vrienden zo p*ssen op alles wat Hollands is? Omdat ze geen idee hebben hoe ze anders moeten reageren op onze verwijfde cultuur.
Amerika is daarentegen veel en veel mannelijker. Zowel uiterlijk (gespierd zijn is de norm, groot, patserig, tattoeages) als in gedrag (competitief, oorlogszuchtig, the winner takes it all etc.).
Wat een onzin zeg.. pff
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik weet zijn leeftijd niet, maar ik schat dat TS nog niet zo oud is.
Overigens ben ik zeer gelukkig met mijn NEDERLANDSE vriendin. Had net zo goed een Amerikaanse, Thaise, Marokkaanse of waar dan ook vandaan kunnen zijn.
In elk land heb je leuke vrouwen.
Overigens ben ik zeer gelukkig met mijn NEDERLANDSE vriendin. Had net zo goed een Amerikaanse, Thaise, Marokkaanse of waar dan ook vandaan kunnen zijn.

Groetjes René
Hubby heeft een collega die met een Vietnamese is getrouwd, want de Amerikaanse vrouw op zich was veel te geemancipeerd naar zijn zin. Na 2 jaar en 2 kinderen, is hij bezig om een contract overzee te krijgen...heeft inmiddels ook zijn schoonouders in huis en van de onderdanigheid van vrouwlief is weinig meer te bekennen, nu ze haar permanente status heeft en 2 kleine kinderen.....Jaydee84 schreef: Haha.. tja verknipt wereldbeeld hoor. Denk dat TS beter een vrouw uit het Oostblok of Thailand kan trouwen, daar zijn ze gewend dat ze niet zoveel te vertellen hebben. En bij een vrouwtje uit Thailand ben je ook al gauw groot = mannelijk, toch?
Wat een onzin zeg.. pff
Onderschat de mailorder-bruidjes niet, die hebben een doel.
Kan nog steeds en dan kom je er gelijk achter wie de broek in huis aan heeftgleuknie schreef:Had net zo goed een Amerikaanse, Thaise, Marokkaanse of waar dan ook vandaan kunnen zijn.In elk land heb je leuke vrouwen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3619 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 2 Reacties