Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezoek aan vrijheidsbeeld
Bezoek aan vrijheidsbeeld
Wij hebben al enige tijd geleden onze tickets via internet besteld voor het vrijheidsbeeld en Ellis Island.
Wij hebben de boot van 9.45 gereserveerd en kregen volgende boodschap
Thank you for purchasing your advance ferry tickets with a reservation for a Statue of Liberty tour . Let me remind you that you should arrive at the departure point approximately two hours in advance of your tour time to allow time for ferry boarding as it is on a FIRST COME, FIRST SERVED basis, as well as to clear National Park Service security for visitors taking Monument tours.
Wat is de reden dat je nog 2 uur op voorhand aanwezig moet zijn ? Lijkt me vrij lang ook al zijn er waarschijnlijk strenge veiligheidsmaatregelen.
FIRST COME FIRST SERVED begrijp ik ook al niet zo goed als je reeds tickets hebt.
Weet iemand hier wat meer over te vertellen ?
Groetjes
Anita2
Wij hebben de boot van 9.45 gereserveerd en kregen volgende boodschap
Thank you for purchasing your advance ferry tickets with a reservation for a Statue of Liberty tour . Let me remind you that you should arrive at the departure point approximately two hours in advance of your tour time to allow time for ferry boarding as it is on a FIRST COME, FIRST SERVED basis, as well as to clear National Park Service security for visitors taking Monument tours.
Wat is de reden dat je nog 2 uur op voorhand aanwezig moet zijn ? Lijkt me vrij lang ook al zijn er waarschijnlijk strenge veiligheidsmaatregelen.
FIRST COME FIRST SERVED begrijp ik ook al niet zo goed als je reeds tickets hebt.
Weet iemand hier wat meer over te vertellen ?
Groetjes
Anita2
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
2 uur lijkt me vrij lang als je de kaartjes al hebt, maar een strenge veiligheid is er zeker!
Ik ben afgelopen november in NY geweest en voor de boot naar het Vrijheidsbeeld moest ik (net als bij de douane op het vliegveld) mijn riem af, schoenen uit, jas uit......portemonee etc in een bak op de lopende band.......
Eigenlijk net als bij de douane op het vliegveld........terugweg kun je zo doorlopen......
Ik ben afgelopen november in NY geweest en voor de boot naar het Vrijheidsbeeld moest ik (net als bij de douane op het vliegveld) mijn riem af, schoenen uit, jas uit......portemonee etc in een bak op de lopende band.......
Eigenlijk net als bij de douane op het vliegveld........terugweg kun je zo doorlopen......
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De securitycheck is stenger als op een vliegveld dus dat vraagt veel tijd.
Dat je al kaartjes hebt betekend alleen maar dat je niet meer naar Fort Clinton hoeft om je tickets te kopen verder heb je geen voorrang dus moet je gewoon aansluiten in de rij mensen voor de securitycheck en die kan heel lang zijn.
Rob
Dat je al kaartjes hebt betekend alleen maar dat je niet meer naar Fort Clinton hoeft om je tickets te kopen verder heb je geen voorrang dus moet je gewoon aansluiten in de rij mensen voor de securitycheck en die kan heel lang zijn.
Rob
2 uur is inderdaad wel errug lang maar de security checks zijn wel errug grondig. Je gaat zelfs door een chemische wapens en explosieven detector als je het vrijheidsbeeld zelf in wilt 

24th of September, 2 year wedding anniversary 
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
??? hier begrijp ik ook niks van
meestal (ja ik ben al 3 keer bij dat beeld geweest) ben ik er gewoon 's morgens rond 9 uur, koop gewoon een kaartje...sta ff in de rij (laat tas scannen) en dan de boot op
Reserveren van tickets is al helemaal overbodig maar goed..dat heb je nu al gedaan helaas
Voor elke boot sta je even in de rij (logisch want de mensenmassa hoopt zich op naarmate een boot net weg is en je moet wachten op de volgende) maar om nou 2 uur van tevoren aanwezig te zijn voor een ferryboot die elk half uur vaart??
meestal (ja ik ben al 3 keer bij dat beeld geweest) ben ik er gewoon 's morgens rond 9 uur, koop gewoon een kaartje...sta ff in de rij (laat tas scannen) en dan de boot op
Reserveren van tickets is al helemaal overbodig maar goed..dat heb je nu al gedaan helaas
Voor elke boot sta je even in de rij (logisch want de mensenmassa hoopt zich op naarmate een boot net weg is en je moet wachten op de volgende) maar om nou 2 uur van tevoren aanwezig te zijn voor een ferryboot die elk half uur vaart??
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En neem wel een goeie zoomlens mee die kun je wel gebruiken als je LANGS het beeld vaartrene.jager schreef:Nee, langs het vrijheidsbeeld. De Staten Island ferry.Maikel_ schreef:Er is toch ook een gratis boot naar het vrijheidsbeeld?

24th of September, 2 year wedding anniversary 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
rperre schreef:LOL, je blijft Nederlander heh![]()
Richard

Welnee joh. Alleen als je detailfoto's (Close-ups) van het beeld wil maken, ga je er te ver voor langs. Met een gemiddelde camera is het volgens mij best mogelijk om "het" beeld randje-randje te fotograferen.lelie schreef:Gaat die boot er met zo'n grote bocht omheen dan?
Marloes
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bij het berichtje van de NPS aan Anita2, komt het eerst bij me op dat de 2 uur van te voren aanwezig zijn is voor de tours die gratis zijn op Liberty Island. Er zijn slechts bepaalde plaatsen voor deze tours en meestal zijn deze al rond half 9 's ochtends weg (tenminste toen wij er waren in holiday season tijdens de kerst periode). Ik denk dat het verder niet zo heel veel te maken heeft met security of wacht tijden, alhoewel die soms ook heel groot kunnen zijn. Security gaat over het algemeen lekker vlot. Succes en veel plezier!! 

November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2035 Weergaves
-
Laatste bericht door Nathalie21
-
- 6 Reacties