Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Barbara75
Amerika-ontdekker

Eten in Amerika

Bericht door Barbara75 »

Hallo allemaal :D

Wanneer ik mensen hoor over het eten in Amerika, hoor ik eerlijk gezegd niet veel goeds. De supermarkten schijnen overladen te zijn met fast-food, cola en oneindig veel zoetigheden, overal wordt suiker bij gedaan etc. Nu ben ik heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn wat betreft eten. Niet zozeer belangrijk voor onze as reis maar ik ben gewoon nieuwschierig :) Met 2 kleine kinderen wil ik toch proberen om in de maand dat we er zijn, wat verse groenten enzo klaar te maken en te eten.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Eten in Amerika

Bericht door pbuyse1 »

In Amerikaanse supermartken is alles te krijgen, van fastfood naar veel soorten verse produkten, vooral de grote supermarkten dan toch. Over gezond eten in de VS moet je je geen zorgen maken.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik ben in New York geweest en zijn daar iedere avond uit eten geweest. Als je uit eten gaat is er altijd iets goeds, lekkers en als je wilt gezonds te vinden - in grote steden zal het aanbod groot zijn!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Je moet in de supermarkten hier, net als in Nederland, gewoon de "center aisles", oftewel de rijen in het midden overslaan :) Daar staan de meeste "processed" foods met suiker, etc.

Serieus, Amerikaanse supermarkten hebben een enorm assortiment aan gezond eten. Misschien zul je dat bij de Walmart niet zo snel vinden, maar een Kroger, Publix, Whole Foods, hebben echt enorme hoeveelheden groenten en fruit, vers vlees, en vaak ook een hele afdeling organisch eten. En met sommige dingen, vind ik zelfs dat ik hier gezondere keuzes heb dan in Nederland. Cereals bijvoorbeeld. Daarvan vind ik dat die in Nederland vaak vol met suiker zitten (het lijkt mij soms alsof men daar alleen de niet-gezonde keuzes heeft), terwijl we hier ook een aantal merken hebben die helemaal organic, suiker-vrij en vezel rijk zijn. Nu wil ik niet zeggen dat dat met alles is. Hier hebben ze ook hele rijen vol met toaster strudels, pop tarts, frisdrank, snoep, en hele ongezonde magnetron maaltijden, maar dat is maar 1/3 van de supermarkt, terwijl de rest gewoon gezond eten is.

Ook in restaurants kun je het zo gezond of ongezond maken als je wilt. Veel restaurants zetten tegenwoordig de calorieen bij de verschillende maaltijden, en hebben een aantal"low calorie" opties. Ook kun je in de VS altijd (in tegenstelling tot wat ik in Nederland ervaren heb), vragen of ze de dressing of saus "on the side" doen. Dan gooien ze die saus niet over je eten maar doen ze het in een klein bakje, zodat je het zelf over je eten kan doen (of niet).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik vind juist altijd dat je in Amerika juist gezond kunt eten als je wilt! Ze zijn er veel makkelijker in om daar rekening mee te houden. Voorbeeld: in veel restaurants kun je om een half/lunch portie vragen, of de calorierijke dressing en sausjes los in een bakje of helemaal zonder. Ze zijn meestal veel flexibeler hierin en veel restaurants bieden ook low carb of low fat suggesties aan.
In de supermarkt eigenlijk ook. Natuurlijk staat er veel troep tussen, maar in de juiste supermarkt wordt er echt wel veel versproducten en andere gezonde alternatieven aangeboden.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha ik zeg dus eigenlijk hetzelfde als Dixiechick!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

Dat klinkt heel anders dan wat ik tot zoverre gehoord heb, fijnfijn! En begrijp me niet verkeerd, wat zullen we gaan genieten van die donuts! Kijk er nu al naar uit maar een goeie tegenhanger maakt dat het des te meer zal smaken :)

Mmm, eens denken wat voor een rare topics ik nog meer kan bedenken :D Heerlijk die voorpret :D
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Het is gewoon een beetje een stereotype beeld van Amerika en de Amerikaanse keuken. Het is zo veel meer dan hamburgers en milkshakes. Natuurlijk, dat bestaat ook, maar je kunt er ook echt heel goed gevarieerd eten. Bedenk ook dat Amerika het immigrantenland bij uitstek is, je kunt dus ook van veel andere internationale keukens genieten!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten.
Manlief en ik vallen altijd iets af in de VS omdat we niet van fastfood of vierkante meters vette spareribs houden.
We eten er vaak Japans en dat is een gezonde en magere keuken.
In familyrestaurants is juist enorm veel keus. En overal een saladebuffet. Wat ik fijn vind in de VS is een salade (met dressing on the side) als mager voorgerecht.
En voor zo'n big breakfast iedere ochtend zijn genoeg alternatieven. De versafdeling van de supermarkt heeft rekken vol met verse Danish rolls, cinnamon rolls, bagels en broodjes. Gecombineerd met fruit en een pakje melk een prima ontbijt waar je het een tijd op uithoudt.
Een broodje van Subway tussen de middag is een verantwoorde lunch.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik kan bovenstaande inderdaad alleen maar beamen, er is juist veel gezond eten te vinden. En ja, fastfood heb je ook, maar NL is toch ook meer dan alleen de FEBO? Terwijl ik van een kroket op zijn tijd ook best kan genieten. Ik eet hier trouwens eigenlijk vrijwel altijd gezond en eet zelden of nooit fastfood. Ik ben ook zo iemand die altijd de labels leest om te zien wat er in zit, je staat er soms versteld van hoeveel suiker er bv in een cupje yoghurt kan zitten.
"Keep Georgia On Your Mind"
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Ik ga daar volledig in mee. In de supermarkt kan soms groente waar ik van hou (spinazie) iets aan de dure kant zijn vind ik, maar daarintegen zijn de groentes en fruit die in-season zijn weer erg betaalbaar. Heerlijk verse mais de hele zomer en super goedkoop. En we kopen vaak van die zakjes met stoomgroente. Zijn prima te doen, ook in de wok. Ook in restaurants zijn er veel gezonde opties (ook in restaurants waarbij je eerst denkt 'die hebben alleen hamburgers'). De $6 lunches bij de Chilis met soep, broodje en salade. De gigantische salade bar bij de Ruby Tuesday waar je voor iets van $3 onbeperkt salade als side kunt krijgen. Low calorie opties bij Friendlys en de IHOP.

ik vind het aanbod van vis/schaaldieren ook altijd erg goed. Ben zelf gek op garnalen en gambas, maar die kom ik hier in restaurants niet veel tegen en zelf kopen is nogal een aanslag op mn studentenbeurs. In de US ben ik in alle restaurants wel een gerecht tegengekomen waar ze in zitten of als side te bestellen zijn. Eet me echt lam in gambas wanneer ik daar ben :oops:
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

Zal wel zijn omdat het etenstijd is maar ik krijg honger van deze topic :alien:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Barbara75 schreef:Hallo allemaal :D

Wanneer ik mensen hoor over het eten in Amerika, hoor ik eerlijk gezegd niet veel goeds.
ik heb dat soort mensen meegemaakt in een gate op ORD. Die hadden de hele vakantie alleen maar hamburgers van McDonalds en Burger King gezien en waren me toch blij dat ze terug mochten naar boerenkool. Ik kan om zulke domheid alleen maar lachen. 'Wat de boer niet kent....'. Er zijn heel veel gezonde opties in Amerika, maar je moet wel ergens naar binnen stappen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ach waarschijnlijk hebben ze een beetje rond gereden "goh hier weer een Wendy's en weer een BK en weer een McDonald's en weer een Taco Bell etc etc" Maar al die andere restaurants die erom heen liggen zien ze niet. Laat staan die enorm grote groentenafdeling in de supermarkten.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Barbara75 schreef:Dat klinkt heel anders dan wat ik tot zoverre gehoord heb, fijnfijn!
Welke vooroordelen hebben ze je nog meer verteld?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hockey schreef:
Barbara75 schreef:Dat klinkt heel anders dan wat ik tot zoverre gehoord heb, fijnfijn!
Welke vooroordelen hebben ze je nog meer verteld?
Dat amerikanen dik zijn? :lol:
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

Niet zoveel denk ik, als t me te binnen schiet laat ik het wel weten :)

Een van de mensen die me over het eten vertelde was mn 18 jarig nichtje dat op een campus heeft gezeten voor 4 maanden. Zij moest het dus veelal doen met wat daar geserveert werd, is wellicht een foute bron om op af te gaan ;) Wel grappig om te zien hoeveel reacties mn vooroordeel oproept haha, duidelijk dat ik hier tussen de amerika fans zit :D Wellicht ga ik er ook heel binnenkort een worden.

Maar nu we het dan toch over american food hebben, iets wat ik absoluut niet mag missen?

Ik zie nu de laatste reactie, over dikke amerikanen, ik kan niet ontkennen dat ik er daar veel van verwacht haha! Ander vooroordeel dan, dat amerikanen ontzettend vriendelijk en gastvrij zijn, dat heb ik ook gehoord!
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik heb er erg lekker gegeten hoor!

De hamburgers zijn niet van die kleffe schijven als hier bij de Mac, maar gewoon goed rundertartaar van de grill (bij normale eethuisjes) bij vrijwel elke maaltijd krijg je vers knapperige ijsbergsla met 'n dressing naar keuze.
Frietjes en uiringen zijn zalig!

In de supermarkt hebben ze wel 'n beperkter aanbod aan kazen dan bij ons, maar de pepperjack was al vanaf dag 1 mijn favoriet. We kochten tomaatjes, aardbeien, broodjes en pepperjack voor lunch onderweg.
Te drinken gewoon flesjes water of diet coke en corona's voor 's avonds op de hotelkamer. Als snack vond ik bbq hickory chips erg lekker en gerookte amandelen.

Je kunt vrijwel overal 'n goeie sandwich krijgen of 'n goed stuk vlees met toebehoren, dus geen klagen over 't eten!
Laatst gewijzigd door elninjoo op 06 jul 2011, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ben trouwens op 4,5 week USA geen enkele keer bij 'n fastfood geweest. Oh ja, een keer 'n Mexicaanse fastfood, maar dat was ontzettend lekker met garnalen en kaas. Om je vingers bij op te eten!

Ik verheug me nu al weer op zometeen 5 weken Canada/USA. M'n weegschaal iets minder, maar ja.... :oops:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Waar je kunt kiezen heb je vaak de keuze voor gezond eten (supermarkten, gewone restaurants). Maar waar je niet/nauwelijks kunt kiezen is het vaak fastfood. Het programma van Jamie Oliver over het schoolvoedsel wordt je nou niet bepaald vrolijk van... En wat ik ook jammer vind is dat in veel (met name kleinere) Nationale Parken er vooral snackbarvoedsel te koop is, zeker buiten het hoogseizoen. Dat past toch niet bij die gezonde natuur! Soms is er een goed restaurant (of zelfs een heel goed restaurant, zoals in het Awahnee), maar lang niet altijd. De restaurants in musea willen ook nog wel eens fastfood serveren, met als enig alternatief ingepakte broodjes. De Academy of Sciences in SF had trouwens een goed lunchmenu, toen ik daar vorig jaar was. Lekkere verse Aziatische rolls met tauge enzo, en een lekkere lichte maar pittige pindasaus, yum!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer