Je moet in de supermarkten hier, net als in Nederland, gewoon de "center aisles", oftewel de rijen in het midden overslaan

Daar staan de meeste "processed" foods met suiker, etc.
Serieus, Amerikaanse supermarkten hebben een enorm assortiment aan gezond eten. Misschien zul je dat bij de Walmart niet zo snel vinden, maar een Kroger, Publix, Whole Foods, hebben echt enorme hoeveelheden groenten en fruit, vers vlees, en vaak ook een hele afdeling organisch eten. En met sommige dingen, vind ik zelfs dat ik hier gezondere keuzes heb dan in Nederland. Cereals bijvoorbeeld. Daarvan vind ik dat die in Nederland vaak vol met suiker zitten (het lijkt mij soms alsof men daar alleen de niet-gezonde keuzes heeft), terwijl we hier ook een aantal merken hebben die helemaal organic, suiker-vrij en vezel rijk zijn. Nu wil ik niet zeggen dat dat met alles is. Hier hebben ze ook hele rijen vol met toaster strudels, pop tarts, frisdrank, snoep, en hele ongezonde magnetron maaltijden, maar dat is maar 1/3 van de supermarkt, terwijl de rest gewoon gezond eten is.
Ook in restaurants kun je het zo gezond of ongezond maken als je wilt. Veel restaurants zetten tegenwoordig de calorieen bij de verschillende maaltijden, en hebben een aantal"low calorie" opties. Ook kun je in de VS altijd (in tegenstelling tot wat ik in Nederland ervaren heb), vragen of ze de dressing of saus "on the side" doen. Dan gooien ze die saus niet over je eten maar doen ze het in een klein bakje, zodat je het zelf over je eten kan doen (of niet).