Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Eten in Amerika

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn nu in Italie en vinden het eten hier bepaald niet minder duur, dan in ons gebied. Bij het uit eten gaan moet ik ook best zoeken naar iets, dat geen pasta of pizza is. Wij zijn dus toeristen in de typische toeristensteden. De euro staat ook nog eens een stuk sterker tegen de dollar, dus iedere keer is die rekening weer een beetje een schok. Gelukkig ken ik wat Italiaans en zoeken we wat verder, maar ik zou me zo voor kunnen stellen, dat Amerikaanse toeristen hier flink zouden kunnen klagen over een bord spaghetti, dat hier twee keer zoveel kost, als thuis en dan maar twee gehaktballen heeft (zoals bij manlief vandaag) ;). Kortom, ga "off the beaten path", oftewel probeer eens een plaatselijk restaurant, al ziet het er niet super uit. Meestal vind je daar het lekkere en niet dure eten. Of haal een kant en klare verse maaltijd in een supermarkt, goedkoop en lekker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bandido schreef:Ik koop trouwens wel af en toe bevroren mixen, dat is voordelig en toch gezond.
Stiekem zijn die gezonder dan de 'verse' groenten. Die zijn namelijk nooit zo vers als de bevroren groenten ;) Deze worden namelijk direct na het oogsten en wassen bevroren, waardoor er nog veel meer vitamines inzitten, dan in de groenten die als 'vers' verkocht worden. Wel moet je, zeker in Amerika, uitkijken dat er niet allerlei sausjes in de verpakking zitten. Zoals kant en klare broccoli met cheddar saus ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hee, weer wat geleerd! Ik wist wel dat bevroren groentes gezond waren, maar niet zo gezond.

Overigens moet ik Bandido's opmerking over weinig kant en klare groente paketten beamen. Dat valt mij hier ook echt op. Ik kan hier bijvoorbeeld prima curry maken, maar dan moet ik echt alle ingredienten apart bij elkaar sprokkelen. Er zijn hier geen handige dozen of zakjes waarin alles al voorgesneden is.

Verder kan ik iedereen aanraden een groente tuintje te beginnen. Al is het maar een plantenbak op je balkon..scheelt zoveel! Wij hebben er dit jaar geen (de reden heet Zoe en Shelby en loopt op dit moment knagend op een bot door het huis), maar de buren allebei wel, en die hebben zoveel komkommers/tomaten/courgette over dat we deze zomer nog niets hebben hoeven kopen. Ideaal, echt waar.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Barbara75 schreef:Maar nu we het dan toch over american food hebben, iets wat ik absoluut niet mag missen?
De baconator van Wendy's. :lol: Wel ongezond, maar ik heb er meerdere gegeten tijdens onze reis in 2009. :thumbup:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Barbara75 schreef: Maar nu we het dan toch over american food hebben, iets wat ik absoluut niet mag echt niet missen?

Wat ik niet wil missen zijn de subs van Publix (voor mij 2x beter als die van Subway, minder klef en volgens mij nog verser)
Ik eet ze vaak 1x per dag.

Even mijn broodje, print deze gerust uit ,succes verzekerd ! :lol:
:Whole Wied sub, little mayonaise ,honey mosterd,turkey breast(Boars Head=merk),american yellow cheese,lettuce,pickels,green peppers,calapenjos,extra olives en barn-dressing.
Je zou alleen nog tomaten kunnen toevoegen maar die lust ik niet.

Wat ik minimaal iedere week 1x wil eten zijn de "Jack Daniels Baby back ribs" extra sauce, bij TGI die zijn zo heerlijk mals en die saus is zooo heerlijk .. :tongue8:
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 07 jul 2011, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wat ik altijd een keer moet eten als we in de VS zijn is een ouderwetse turkey dinner. Met diverse groentes en stuffing. Staat bij veel family restaurants zoals Perkins het hele jaar op het menu. Verder vind ik de cajun-keuken lekker. In San Francisco zijn veel goede visrestaurants. Ik zou best een portie clam chowder lusten vandaag...
Mexicaans ben ik niet weg van, ik kan niet goed tegen (warme) kaas.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

SanneN schreef:Toch is de Applebees opmerking wel een beetje terecht, de meeste mensen eten nu eenmaal meer in een restaurant dan thuis. En de goedkope gerechten zijn meestal niet de meest gezonde. Dus Amerikanen die vaak buiten de deur eten zullen in de regel "ongezonder" eten dan degenen die zelf thuis koken.

en ja, groente en fruit is hier duurder, gisteren nog bijna 4 dollar voor 4 appels (gewoon van die groene) betaald, en dat was niet eens bij de WholeFoods!

Wat is de reden dat groente en fruit zo verschikkelijk duur is.... Zelfs bij een Walmart betaal je de hoofdprijs, terwijl die toch een bepaalde inkoopkorting moeten kunnen afdingen...

Mijn gevoel zegt dat de meeste groente en fruit die bijv. in KY in het schap liggen uit het westen komen. Dus je zit met wat transportkosten etc. Maar dat mag het verschil toch niet maken?

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit ook niet zooo heel geweldig vind.

Weet iemand meer af van het rijlen en zeilen van bijv een komkommer / paprika?
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

SanneN schreef:Toch is de Applebees opmerking wel een beetje terecht, de meeste mensen eten nu eenmaal meer in een restaurant dan thuis. En de goedkope gerechten zijn meestal niet de meest gezonde. Dus Amerikanen die vaak buiten de deur eten zullen in de regel "ongezonder" eten dan degenen die zelf thuis koken.
Als ik gewoon 'n keer uit eten ga, dan eet ik idd veel meer dan thuis (want voorgerecht, hoofdgerecht en als 't nog past 'n nagerecht) maar tijdens 'n reis, waarbij je dus elke dag uit eten gaat, dan eet ik de meeste dagen gewoon 1 gerecht per maaltijd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra/VS schreef:Wij zijn nu in Italie en vinden het eten hier bepaald niet minder duur, dan in ons gebied. Bij het uit eten gaan moet ik ook best zoeken naar iets, dat geen pasta of pizza is. Wij zijn dus toeristen in de typische toeristensteden. De euro staat ook nog eens een stuk sterker tegen de dollar, dus iedere keer is die rekening weer een beetje een schok. Gelukkig ken ik wat Italiaans en zoeken we wat verder, maar ik zou me zo voor kunnen stellen, dat Amerikaanse toeristen hier flink zouden kunnen klagen over een bord spaghetti, dat hier twee keer zoveel kost, als thuis en dan maar twee gehaktballen heeft (zoals bij manlief vandaag) ;). Kortom, ga "off the beaten path", oftewel probeer eens een plaatselijk restaurant, al ziet het er niet super uit. Meestal vind je daar het lekkere en niet dure eten. Of haal een kant en klare verse maaltijd in een supermarkt, goedkoop en lekker.
Petra, het is natuurlijk wel zo dat de pasta's in Italië meestal een voorgerecht zijn.
Het traditionele Italiaanse menu bestaat uit 4 gangen:
Antipasti , Primi, Secondi en Desserts

Antipasto is het voorgerecht. Meestal iets van ham en meloen, carpaccio of een salada.

Primi is de eerste gang na de antipasti. Dat is altijd een pasta.

Secondo is het hoofdgerecht en dat bestaat uit een vis of vleesgerecht.

Desserts spreekt voor zichzelf. (hebben jullie de Tiramisu nu al eens geprobeerd ? Doen hoor!)

De porties pasta zijn dus vaak niet zo enorm groot (hoewel we in Regello een heel bord vol kregen) Als je dat niet weet zul je inderdaad teleurgesteld worden in de grootte van de portie.
Ook hebben Italianen vaak niet zo veel saus, vlees e.d. op hun pasta. Soms alleen maar olijfolie en wat kaas, of wat heerlijk verse tomaatjes. Heel puur allemaal.
Ik at in Arezzo een linguini met alleen olijfolie en champignons. Was erg lekker, maar de volgende keer nam ik toch maar weer pasta al Ragu.

Ook ben jij inderdaad voornamelijk in de grote, toeristische steden (lees: alles is een stuk duurder)
wij hebben meestal in hele kleine dorpjes bij het plaatselijk restaurant gegeten en dat was echt super goedkoop.

Ik vind de pizza's in Amerika vaak zo'n dikke korst hebben, dat vind ik echt niet lekker.

Marjon
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik heb eigenlijk in Italie nog nooit meegemaakt dat er alleen pasta of pizza op de kaart stond. En dan heb ik het over toeristische gebieden als het Gardameer en Rome. Altijd alleen kleine pasta's al voorgerecht. En dan als hoofdgerecht vis of vlees met groenten.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Klopt, bij ons stonden er ook altijd vlees en visgerechten op het menu.
Hoewel volgens mij stonden er op een terrasje op het plaza in Arezzo ook alleen wat pasta's en pizza's. Maar dan zit je ook midden op het meest toeristische punt.
Petra/VS schreef: Gelukkig ken ik wat Italiaans en zoeken we wat verder, maar ik zou me zo voor kunnen stellen, dat Amerikaanse toeristen hier flink zouden kunnen klagen over een bord spaghetti, dat hier twee keer zoveel kost, als thuis en dan maar twee gehaktballen heeft (zoals bij manlief vandaag) ;)
Wel grappig, ik moet meteen denken aan een Amerikaanse gezin dat voor ons liep in Montepulciano.
Ze klaagden steen en been dat je voor alles moest betalen in Italië. Het viel ze mee dat ze niet hoefden te betalen voor de lucht die ze inademden, maar dat zou ook nog wel komen :) Ik denk dat dit gezin wel geklaagd heeft over de grootte van de porties in Italië :lol:

Marjon
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

vana schreef:Ik vind de pizza's in Amerika vaak zo'n dikke korst hebben, dat vind ik echt niet lekker.
Nee, ik ook niet. Maar dat soort type pizza heet hier ook wel "Chicago style pizza", al wordt het natuurlijk ook wel elders verkocht. Ik zie hier vooral de Italiaanse soort, met niet een overdaad aan toppings en een dunne bodem. Ik ben toch al geen grote eter en dan heb ik geen zin om een soort van broodmaaltijd naar binnen te werken.
Petra/VS schreef:Wij zijn nu in Italie en vinden het eten hier bepaald niet minder duur, dan in ons gebied.
Pfff, nou dat kun je wel zeggen inderdaad. Ik was vorig jaar in Italie, in Toscane en schrok me wezenloos toen ik bij terugkomst in de VS mijn bankafschrift zag. Maar volgens mij is Italie sowieso aan de prijs, al helpt de euro natuurlijk ook niet bepaald mee. Ik heb er wel enorm lekker gegeten, dat dan weer wel. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Aquell schreef:...Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit ook niet zooo heel geweldig vind...
helemaal mee eens. 't Heeft moeten reizen en ligt al een dag of wat in de winkel. Ik kom van het platteland in NL en was gewend aan verse, verse groenten - iets wat ik hier niet zie liggen in de supermarkten. Die kruidige worteltjes, heerlijke gekookte boontjeslucht, nieuwe aardappeltjes, intens-smakende aardbeien, enz. - ik kan het hier niet krijgen. Maar nu proef ik ook een enorm verschil tussen de groenten van mijn ouders in het noorden en van mijn zus in het westen van NL. Koude grond boontjes uit NL of boontjes uit Egypte smaken ook heel anders, vind ik.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik kocht vorige week een zag met kleine nieuwe aardappeltjes, waar op de zak stond "Dutch Potatoes." Ik eet nooit aardappelen, maar die kleintjes had ik net in NL gegeten, waren heerlijk, en deze zijn net zo lekker. Ze kwamen gewoon uit Idaho.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Hier in Nederland is toch ook vrijwel alles geimporteerd? De aardbeien waren in de winter ook nog 'ns veel goedkoper dan nu. Bedoel, 3,99 voor 'n bakje van 500 gram vind ik in 't hoogseizoen bespottelijk.

En 't meeste fruit wat ik eet groeit niet eens in west Europa (ananas, mango, banaan, etc) dus ook allemaal invoer. Nu moet ik zeggen dat ik dat soort fruit altijd wel lekkerder vind smaken in de landen van herkomst. Daar wordt het rijp geplukt, hier wordt 't onrijp naartoe vervoerd en kunstmatig gerijpt.

Ben thuis al niet zo'n groente-eter, dus bij 't uit eten gaan mis ik dat ook niet. Een toefje groen of rauwkost wat ter decoratie op m'n bord ligt vind ik meer dan genoeg.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

elninjoo schreef:Hier in Nederland is toch ook vrijwel alles geimporteerd? De aardbeien waren in de winter ook nog 'ns veel goedkoper dan nu. Bedoel, 3,99 voor 'n bakje van 500 gram vind ik in 't hoogseizoen bespottelijk.
Nou dat valt heel erg mee. Wij gingen altijd naar de markt en in de lente en zomer is heel veel uit NL, vooral ook veel groente, zelfs in de winter eten we heel veel nederlandse wintergroenten (boerkool etc). Qua fruit komen sinaasappels en mango's natuurlijk niet uit ons eigen land, maar kijk eens hoeveel appels en peren wij hier eten!

Ik geloof wel dat daar een groot verschil in prijs vandaan komt, uit de VS kan nog steeds betekenen dat het heel ver moet reizen!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik eet geen appels en peren (behalve in 'n bewerking als appeltaart/flap of stoofpeertjes) Vind zacht fruit lekkerder, dus veel tropisch en allerlei bes-achtigen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

kaap koraal schreef: Even mijn broodje, print deze gerust uit ,succes verzekerd ! :lol:
:Whole Wheat sub, little mayonaise ,honey mosterd,turkey breast(Boars Head=merk),american yellow cheese,lettuce,pickels,green peppers,jalapenos,extra olives en barn-dressing.
Kleine correcties, anders begrijpen ze de print-out niet als ze het lezen :thumbup:
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@Loek: Ik dacht al dat dat niet goed was en wachtte al op een correctie. :lol:
Ik vind het bestellen zelfs "moeilijk" waarom niet gewoon "white" ik moet er steeds (na 100 broodjes) nog over nadenken.

Ik eet ze echt nl al vanaf mijn 18e . Heeerlijk, makkelijk,super vers,veel en goedkoop, $4.99 nog afgelopen januari.
In mijn eerste ontdekkingsjaren van de VS kocht er meestal sóchtends 1 en at dan de helft op en de andere helft achter mijn stoel en dan maar cruisen naar de
volgende plaats en dan rond de middag de andere helft, dat is alles wat ik nodig had tot dinertime. Oja, wel in combi met een pak jus van ..... kom er nu even niet op ..Loek ??
Geen Minute-maid maar ....?? ...NO PULP !
Nu deel ik hem gewoon met mijn vriendin.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedoel je Tropicana? Daar is mijn man ook verzot op, inderdaad ook de versie zonder pulp.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer