vana schreef:[
Petra, het is natuurlijk wel zo dat de pasta's in Italië meestal een voorgerecht zijn.
Het traditionele Italiaanse menu bestaat uit 4 gangen:
Antipasti , Primi, Secondi en Desserts
Dat weet ik

, dit is niet de eerste keer, dat ik in Italie ben.
Antipasto is het voorgerecht. Meestal iets van ham en meloen, carpaccio of een salada.
Primi is de eerste gang na de antipasti. Dat is altijd een pasta.
Secondo is het hoofdgerecht en dat bestaat uit een vis of vleesgerecht.
Desserts spreekt voor zichzelf. (hebben jullie de Tiramisu nu al eens geprobeerd ? Doen hoor!)
Maar serieus, als je die allemaal bestelt zit je 1. propvol en 2. ben je zo 30 euro per persoon kwijt. Vanavond hebben we trouwens versgemaakte tiramisu op (eerste keer, dat ik het op het menu zag, eerlijk waar, misschien iets meer Toscaans?). Verrukkelijk inderdaad!
De porties pasta zijn dus vaak niet zo enorm groot (hoewel we in Regello een heel bord vol kregen) Als je dat niet weet zul je inderdaad teleurgesteld worden in de grootte van de portie.
Nouou, aan de porties, die wij hebben gehad, heb ik genoeg als hoofdgerecht en Saskia en Kai ook. Rick is de enige, die wat meer wil.
Ook ben jij inderdaad voornamelijk in de grote, toeristische steden (lees: alles is een stuk duurder)
Ben ik me helemaal van bewust en schreef ik ook. Is in de VS niet anders.
Ik vind de pizza's in Amerika vaak zo'n dikke korst hebben, dat vind ik echt niet lekker.
Ik ook niet, ben sowieso geen pizzafan, maar de "New York style" komt meer overeen met de heel dunne korsten hier. Bertucci's heeft lekkere echt Italiaans smakende pizza's bijvoorbeeld.
Anderen schreven, dat de menukaarten niet alleen pizza of pasta hebben. Dat is waar. Maar de secondi piatti kosten al gauw het dubbele! Ik had vanavond een lekker visgerecht, waar je in ons gebied waarschijnlijk, zelfs in het midden van de stad, $20 voor zou betalen. Hier kostte het 22,50 euro, meer dan anderhalf keer zoveel dus. Er stonden twee visgerechten op de kaart (en ik ben een viseetster). Alleen in Venetie vond ik daar volop keuze in. Ik wil maar zeggen, als je op vakantie bent is het moeilijk te weten, waar je het beste heen kunt gaan. Daarom is een forum als dit ook zo goed, om on topic te gaan

.