Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Sandy »

waitwhat schreef:Maar om even terug te komen op mijn vraag; kent hier iemand een Nederlandse vrouw die op eigen houtje naar de VS is ge-emigreerd? Of zijn hier op het forum wellicht vrouwen die op eigen houtje naar Amerika zijn ge-emigreerd? En ik bedoel dan zonder hulp van een Amerikaanse partner of studiebeurs. Gewoon alleen, vanwege het avontuur of vanwege betere toekomstperspectieven. Solo en definitief.
Petra/VS.... haar familie ging haar weliswaar voor en toen ze een jaar later besloot ook naar Amerika te willen emigreren, kon ze een visum via haar vaders werk krijgen, maar van wat ik me herinner stond ze er daarna 'alleen' voor toen het visum verliep....
Sandy
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

waitwhat schreef:Maar om even terug te komen op mijn vraag; kent hier iemand een Nederlandse vrouw die op eigen houtje naar de VS is ge-emigreerd? Of zijn hier op het forum wellicht vrouwen die op eigen houtje naar Amerika zijn ge-emigreerd? En ik bedoel dan zonder hulp van een Amerikaanse partner of studiebeurs. Gewoon alleen, vanwege het avontuur of vanwege betere toekomstperspectieven. Solo en definitief.
Jep, en is hier ook op het forum aanwezig. Ze gaat nu bezig met het aanvragen van haar staatsburgerschap.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

mannen ook (moi)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@waitwhat: vanwaar je vraag? Want wat heeft dat met emancipatie te maken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

kastelke schreef:@waitwhat: vanwaar je vraag? Want wat heeft dat met emancipatie te maken?
Ik stel een vraag. Jij vraagt naar de achterliggende vraag. Probeer gewoon eens antwoord te geven?
Bovendien heb ik dit topic niet gestart en ook niet zo genoemd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

naar het waarom van die vraag ben ik ook wel benieuwd.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Nou ik heb je antwoord gegeven, en ik ben ook wel heel benieuwd naar de reden waarom je dit vraagt eigenlijk. Ook vraag ik me af of je dit nou als een goed of slecht iets ziet, of dat je er nog een andere mening over hebt.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

1250, de familienaam van deze door ons bedachte gepromoveerde medical doctor is Doktor (komt echt voor).
Dr. Beeper is ook een leuke naam, evenals Judge Trash.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

waitwhat schreef:
kastelke schreef:@waitwhat: vanwaar je vraag? Want wat heeft dat met emancipatie te maken?
Ik stel een vraag. Jij vraagt naar de achterliggende vraag. Probeer gewoon eens antwoord te geven?
Bovendien heb ik dit topic niet gestart en ook niet zo genoemd.
Jij stelt een vraag, ik geef antwoord. En ik stel terug een vraag. Maar daar wil je niet op antwoorden?

En neen, het topic zelf ben jij niet gestart, dat heb ik afgesplitst. Omdat we op het forum alles trachten overzichtelijk te maken, en tientallen berichten die louter en alleen over het verschil in emancipatie tussen Nederlandse en Amerikaanse vrouwen te maken hebben, vormen dan een item op zich. Klachten over de ingrepen van moderators kan je richten aan Dennis, de forumbeheerder.
Suggesties over de topictitel had je enkele dagen geleden kunnen maken, die pas ik nu niet meer aan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

WW, de nadruk ligt in US Immigration op family reunion. Het aantal visa voor werkers is laag en die visa worden vooral benut in de IT. Het gat wordt kleiner is me verteld, maar inderdaad minder vrouwen studeren/studeerden engineering. En ook als vrouwen wel iets studeren waarmee ze in de US zouden kunnen werken, dan kost dat toch al snel een aantal jaren en veel vrouwen (en mannen) zijn zo midden 20 iemand tegengekomen die the significant other zou kunnen zijn.
Plus de gevolgen van het accepteren van een baan: inderdaad zijn vrouwen meer/vaker bereid hun leven 'on hold' te zetten (dankzij H4 visa) dan mannen. S. de Beauvoir zei dat het huwelijk gevaarlijk is voor de vrouw, persoonlijk denk ik dat liefde gevaarlijk is.
Ik denk dat er wel meer - vergeleken met pakweg 20 jaar geleden - vrouwen als manager naar de US komen, vlgs. mij de reden dat voor L2 de wet werd veranderd.

Maar als je hier op het forum leest gaan er aardig wat meiden (allenig) op studentenvisa naar de US.

P.S. ik was degene die vroeg het ond. af te splitsen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

En laten we vooral niet overdrijven hoeveel NL mannen in hun eentje en alleen vanwege het avontuur naar de VS zijn getogen. Die zijn volgens mij ook op een hand te tellen. Er is toch vaak meer aan de hand, zoals een relatie met iemand in Amerika, of een baanaanbod of iets dergelijks. En ook zie je vaak mensen als koppel samen gaan, maar alleen toch niet zo heel vaak.
"Keep Georgia On Your Mind"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jij bent ook als man alleen naar ginder gegaan. Maar niet echt alleen, want je had ginder al een geliefde toen je je green card won.
Jij was vast ook op de vlucht voor al die Nederlandse Dulle Grieten! ;-)
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat je ook met zijn tweeen (of als gezin) meer kans maakt om het vol te houden. Je bent toch de eerste tijd een vreemde eend in de bijt. Thuisfront is dan belangrijk.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Zonder mijn vriendin zou ik mezelf ook nooit naar de VS zien gaan, permanent althans. Silicon Valley lijkt me leuk om een tijdje te werken, maar permanent wonen?
Ik geef als ik alleen zou moeten gaan de voorkeur aan Nieuw Zeeland als emigratieland.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik ken hier op mijn werk (en naast mijn werk) ook vrouwen die hier alleen heen zijn gegaan. En hun bestaan hebben opgebouwd. Ik ben dan wel niet alleen gegaan, maar mijn man is mij gevolgd op een dependent visum.

En ik geloof dat Georgie ook graag het "avontuur aan wil gaan" als single vrouw!
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ze zijn er inderdaad genoeg, ik heb ook een paar van die collega's. En ik ben zelf ook in mijn uppie naar de VS gegaan (alleen was ik niet van plan eeuwig te blijven).
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vergeet natuurlijk mijn vrouw. Die is ook in haar eentje naar de VS vertrokken. Ik heb haar hier later ontmoet
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sanne, hoe was dat voor je man om op een dependent visum hiernaartoe te komen ? Hoelang heeft dat geduurd ? Kon hij wel of niet werken ?
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

oortjes schreef:Even terug naar Adam en Eva: Adams eerste vrouw was Lilith, zij was te geemancipeerd.
Daarop gaf HIJ aan Adam een nieuwe vrouw, gemaakt van een van Adams ribben - waarmee ze dus duidelijk zijn eigendom was.
:offtopic: Ik wil hier niet al te lang op ingaan, maar welk bijbel heb je gelezen.
Dat Eva gemaakt is uit een rib van Adam wil nog niet zeggen dat vrouwen de eigendom van mannen zijn, mijn God die mij gemaakt heeft ziet mij niet als eigendom dus ben ik al helemaal geen eigendom van een mens.
Wij vrouwen kunnen baren, dat wil nog niet zeggen dat de kinderen ons eigendom zijn, alleen dat ze uit een gedeelte van ons (man en vrouw) zijn gemaakt.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

ned in MO schreef:Ik vergeet natuurlijk mijn vrouw. Die is ook in haar eentje naar de VS vertrokken. Ik heb haar hier later ontmoet
:mrgreen: hahaha hoe kan je dat nou vergeten!?

Verder is hier natuurlijk Sue die naar Florida is gegaan na het winnen van haar green card.
Heel veel bewondering voor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer