Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DixieChick
Amerika-expert

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door DixieChick »

Sorry hoor, maar ik vind deze vraagstelling een beetje neerbuigend. Alsof er a) niet van dit soort vrouwen bestaan, en b) alsof emigreren met partner zo ontzettend makkelijk is dat die slappe vrouwtjes dat ook kunnen.

Misschien neem ik het te zwaar op, maar ik vind dit nogal beledigend. Iemand die geemigreerd is weet hoe lastig dat is, met of zonder partner. En bij emigratie moet je het echt samen doen; de tijd dat de man alles regelde en de vrouw er achteraan hobbelde was zelfs in mijn ouders tijdperk (en die hebben het ook een paar keer aan de hand gehad) allang voorbij. Waitwhat, ik vrees dat je ongeveer honderd jaar te laat geboren bent :mrgreen:
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In de praktijk zie ik heel vaak de man die zich kwalificeert voor de verhuis naar Amerika omwille van de job, maar de vrouw die zorgt dat alles in goede banen geleid wordt. Die mannen weten meestal weinig over het specifieke van hun visum, weinig over gevolgen, weinig over het schoolsysteem, weinig over de buurten, ... De advocaten doen het papierwerk, de vrouw zorgt dat ze alles hebben wat ze moeten hebben (nadat de advocaat dat wel per mail aan de man -de werknemer- vraagt, die het dan netjes aan zijn vrouw doorgeeft). De vrouw zorgt dat ze weet wat ze moet weten om haar gezin ginder asap terug op de rit te krijgen. De man, die gaat gewoon mee en werken. En vraagt aan zijn vrouw wat ze nog moeten doen, waar ze moeten gaan,...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En kijk, dat vind Ik dus een beetje een neerbuigende, generaliserende opmerking :wink: :P alsof mannen alleen maar goed zijn voor het werken :mrgreen:

Ik heb voor onze emigratie echt alles geregeld, zowel voor als na de verhuizing. :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat natuurlijk bewijst dat jij een verwijfde Nederlandse vent bent. :lol:
Hm... maar hoe ben je er dan in geslaagd om zo'n volgzaam Amerikaans vrouwtje zo ver te krijgen dat ze niet met Rocky Rambo trouwde, maar met jou? :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

oortjes schreef:Daarop gaf HIJ aan Adam een nieuwe vrouw, gemaakt van een van Adams ribben.
Een hele vrouw van 1 rib? Wat moet dat een scharminkel geweest zijn. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kastelke schreef:Wat natuurlijk bewijst dat jij een verwijfde Nederlandse vent bent. :lol:
Tja, ik ben "in touch with my feminine side", zullen we maar zeggen :lol:
kastelke schreef:Hm... maar hoe ben je er dan in geslaagd om zo'n volgzaam Amerikaans vrouwtje zo ver te krijgen dat ze niet met Rocky Rambo trouwde, maar met jou? :shock:
Da's beroepsgeheim; als ik dat hier ging vertellen dan zou iedereen dat gaan doen :mrgreen: Maarre... Anna is verre van volgzaam - het is hier soms vechten wie vandaag weer eens de broek aan mag! :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

En wat heb je vandaag aan?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Njit schreef:En wat heb je vandaag aan?

Afbeelding
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

waitwhat schreef:Maar om even terug te komen op mijn vraag; kent hier iemand een Nederlandse vrouw die op eigen houtje naar de VS is ge-emigreerd? Of zijn hier op het forum wellicht vrouwen die op eigen houtje naar Amerika zijn ge-emigreerd? En ik bedoel dan zonder hulp van een Amerikaanse partner of studiebeurs. Gewoon alleen, vanwege het avontuur of vanwege betere toekomstperspectieven. Solo en definitief.
Petra inderdaad. En zo nog een handje, zoals blijkt.

En ik, als mijn winnende lot niet ingetrokken was. Ik was dan in m'n eentje die kant op gegaan. Ik hoop dat nog steeds te doen.

SanneN schreef:I
En ik geloof dat Georgie ook graag het "avontuur aan wil gaan" als single vrouw!

Yeah baby :D

En ben het met DixieChick eens dat de implicatie van de vraag neerbuigend is.

Ik zou mezelf ook niet bijzonder 'stoer' vinden omdat ik zoiets zou doen. Het past gewoon bij mij en het is m'n wens.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

oortjes schreef:Sanne, hoe was dat voor je man om op een dependent visum hiernaartoe te komen ? Hoelang heeft dat geduurd ? Kon hij wel of niet werken ?
Hij heeft sinds een week zijn werkvergunning (na 4.5 maand...) en nog geen baan. Dus het valt hem wel zwaar! Gelukkig is hij gek van muziek en dat zijn nu zijn grootste drijfveer naast solliciteren en het huishouden :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dento schreef:Anna is verre van volgzaam - het is hier soms vechten wie vandaag weer eens de broek aan mag! :lol:
Je moet dus dringend een 2de broek gaan kopen!
Elke
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha, dat zijn stuk voor stuk vrouwen, waarbij ik liever heb dat ze de broek aan hebben, Texas Boy. :lol: En het liefst nog meer.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Voor de 4th hadden we een blockparty en ik zat een tijdje bij een groepje vrouwen...dacht eerst even dat ze me in de maling namen, grapje uithalen met de Europese buurvrouw maar nee, ze waren serieus. Bleven maar praten over de beste manier om de vloer te dweilen (scheutje azijn in het water en een of ander special doekje), voedsel opslag schoon houden (elke week even afstoffen en maandelijks alles van de planken om goed schoon te maken), en hoe erg ze het vonden als het huis niet netjes was voor hun man thuiskwam van z'n werk. Want ja, zo'n man werkt al zo hard eh? (9.00 tot 16.00!!! Mijn man werkt van 04.30 tot 17.30!!!) En een paar van de mannen waren kamperen met hun kerkgroepje en dat was toch zo moeilijk voor de vrouwen. Ach en wee hoe zwaar hadden ze het zo zonder man om hun te steunen en advies te geven. Toen de eerste vrouw vertelde dat haar man voor langere tijd weg was kreeg ik het idee dat hij down range was en ja, dat is moeilijk want je weet niet of hij leven terug komt en de meeste mensen zijn toch minstens 6 maanden weg, soms zelfs 18 maanden. Maar nee, hij was 4 dagen kamperen met de kerk :roll:

Snap nu ook pas waarom iedereen medelijden met me heeft als m'n man weg is voor z'n werk. Af en toe moet hij naar DC en een enkele keer loopt dat uit tot bijna 2 weken! En ja, ik mis hem en ja ik ben blij als hij weer thuis is maar nee, ik ben niet compleet wanhopig zonder zijn advies. Ik red me namelijk prima in m'n eentje, heb me prima gered in 3 verschillende landen en als m'n man z'n zin krijgt en naar Afghanistan vertrekt zal ik me ook wel redden. Maar gelukkig heb ik buurvrouwen die me advies over dweilen kunnen geven.

Ben maar bij een ander groepje gaan zitten. Ik ken ontzettend veel Amerikaanse vrouwen die zich prima kunnen redden met of zonder man maar sommige van de vrouwtjes hier in Utah... :shock:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Gelukkig waren ze nog niet zo vriendelijk om het allemaal bij jou, de buitenlandse, eens thuis te komen leggen met een demonstratie ter plaatse. :lol:
Op het blog van DixieChick heb ik ook wel eens van die passages gelezen, waarbij zij haar mond haast moest dichtplakken met secondenlijm om te vermijden dat hij tot aan haar tenen open viel.
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat laat weer zien, hoe divers Amerika is, want in ons gebied zijn dubbele inkomens de norm en ken ik ook heel wat vrouwen, die de hoofdbroodwinners zijn. Gelukkig ben ik niet omringd door van die overijverige huisvrouwen, want ik ben er zelf een erbarmelijke een (arm Rick :lol: ).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ach, soms lijkt het me heeeeerlijk om niet verder te kunnen denken dan dweilen en stofdoeken. Soms kan ignorance best bliss zijn, als je zelf niet beseft hoe weinig je weet. Of zoals Socrates zei: Ik weet dat ik niets weet. Soms zou ik best lekker simpel willen zijn, scheelt een hoop moeilijk gepieker :P
Maar het wordt pas vervelend wanneer vrouwen onder dwang (al dan niet bewust door hun mannen of gewoon door de maatschappij opgelegd) zo klein gehouden worden. Dát stoort me, en kan me voorstellen voor DixieChick of LittlePhoenix dat er amper contact met dergelijke vrouwen te onderhouden valt.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

SanneN schreef: Hij heeft sinds een week zijn werkvergunning (na 4.5 maand...) en nog geen baan. Dus het valt hem wel zwaar! Gelukkig is hij gek van muziek en dat zijn nu zijn grootste drijfveer naast solliciteren en het huishouden :wink:
:offtopic: Wat heeft dat lang geduurd zeg! Ik kan me herinneren dat jullie toch nog een week of 4 eerder waren met het indienen dan wij, en ik heb hem inmiddels al een tijdje. Geloof dat het al met al 2 maand geduurd heeft. Gek dat er zoveel verschil in kan zitten.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Yep, fout na fout bij de USCIS... En na heel vaak bellen en 2x langs gaan :zucht:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Georgie schreef: Soms zou ik best lekker simpel willen zijn, scheelt een hoop moeilijk gepieker :P
Ik bedoel het niet negatief maar het is vrij bagataliserent om te denken dat zulk soort vrouwen, omdat ze 'simpel' zijn, niets hebben om over te piekeren. Piekeren hoort bij de mens en maakt geen onderscheid in intelligentieniveau!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer