Ik vergelijk wat ik zie in Amerika met wat ik zie in Nederland op het gebied van de zorg.ned in MO schreef:
Toch leuk, die mensen die denken te weten hoe het allemaal gaat in Amerika en er het flauwste benul niet van hebben
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?
Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Woon jij in Amerika of heb je er gewoond waitwhat?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan weet je dus niet wat je moet vergelijken want medicaid werkt dus anders dan dat jij denkt dat het werkt.waitwhat schreef:Ik vergelijk wat ik zie in Amerika met wat ik zie in Nederland op het gebied van de zorg.ned in MO schreef:
Toch leuk, die mensen die denken te weten hoe het allemaal gaat in Amerika en er het flauwste benul niet van hebben
Zo is het niet alleen met medicaid.
Dit is met veel meer dingen. Een business runnen is hier ook heel anders dan in Nederland. Moet je allemaal leren.
Hier een bedrijf beginnen/vervolgen en denken dat het net zo gaat als in Nederland? Denk het niet. Allemaal niet onoverkomelijk maar wel anders. Daar is een zakenpartner van mij ook al achtergekomen.
Ik wist het in het begin ook allemaal niet maar al doende leert men.
Zo kan ik nog wel veel meer dingen opnoemen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wat is er dan bv anders ?ned in MO schreef:Hier een bedrijf beginnen/vervolgen en denken dat het net zo gaat als in Nederland? Denk het niet. Allemaal niet onoverkomelijk maar wel anders. Daar is een zakenpartner van mij ook al achtergekomen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is hier bijvoorbeeld veel makkelijker.
Denk ik bijvoorbeeld dat ik een "kaap koraal llc" wil opzetten dan heb ik dat in een paar uurtjes gerealiseerd en heb ik een business. Kosten? zo'n $120.00
Doe dat maar eens in Nederland.
Denk ik bijvoorbeeld dat ik een "kaap koraal llc" wil opzetten dan heb ik dat in een paar uurtjes gerealiseerd en heb ik een business. Kosten? zo'n $120.00
Doe dat maar eens in Nederland.
Ik dacht dat een S company redelijk eenvoudig was maar dat je voor een LLC een advokaat nodig hebt ?
Voorwaarden enz. verschillen toch per staat ?
Ik denk dat KK meer iets praktisch, uit het leven gegrepen, zou willen weten. Bv. omgang met klanten ? betalingsgedrag ? aansprakelijkheid ? verzekeringen ?
Ik denk dat KK meer iets praktisch, uit het leven gegrepen, zou willen weten. Bv. omgang met klanten ? betalingsgedrag ? aansprakelijkheid ? verzekeringen ?
Dan heb ik toch 2 vragen voor je Ned in MO:
1) Hoeveel geld en tijd kost het mij in NL om een business op te zetten.
2) Hoe is het runnen van een business anders dan in Nederland?
-
- Amerikakenner
oortjes schreef:Ik dacht dat een S company redelijk eenvoudig was maar dat je voor een LLC een advokaat nodig hebt ?
Alle info is welkom ! Wat is een llc ? licensed.... company ?
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 08 jul 2011, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
LLC is limited liability company. In zekere zin vergelijkbaar met een BV alhier.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hockey schreef:Dan heb ik toch 2 vragen voor je Ned in MO:
1 weet ik niet. Ik weet wel dat een belgische zakenpartner vond dat het hier heel simpel en goedkoop is ivg met Belgie.
Hetzelfde zal het absoluut niet zijn. Hoef ik ook niet te weten want ik woon in de USA. Nooit de noodzaak gezien om mij daar in te verdiepen. Het gaat er hier om dat iemand in de USA een business op wil zetten. Dan zul je toch moeten weten hoe dit moet.
2. Amerikanen zijn een ander volk, andere gewoonten, gebruiken en ideeen en vaak meer service bewust en zakendoen is dus ook anders. Krijg vaak complimenten van klanten, Mede omdat in europa men lang niet zo service bewust is
Ik kan alleen maar voor ons zelf spreken en zal de bedrijven van ons even langs gaan.Ik denk dat KK meer iets praktisch, uit het leven gegrepen, zou willen weten. Bv. omgang met klanten ? betalingsgedrag ? aansprakelijkheid ? verzekeringen ?
1. Makelaardij: commissiebetaling bij verkoop van het huis. Aansprakelijkheidsverzekering. Klant is koning (tot op zekere hoogte)
2.Verhuurbedrijf van huizen. Ontvang huur in vooruit aan het begin van de maand.Verzekering op de woningen. sevice: zorgen dat de huurder tevreden blijft
3. Verzendbedrijf. Heb amerikaanse klanten en verder een heleboel buitenlandse (over de hele wereld). Amerikaanse gaan soms op rekening (2 weken)of betalen vooraf. Buitenlanders betalen vooraf. Het is moeilijk achteraf geld te innen van iemand uit australie haha. Verzekering op verzending is optioneel maar heeft standaard $100 verzekerd. Ook hier is de klant koning.
4.bedrijf in fysiotherapie. Alles op rekening. Gedeeltelijk door een billing co verzorgd en gedeeltelijk zelf.
Betaling 60-90 dagen.aansprakelijkheids verzekering en workmans comp voor personeel
5. Het laatste bedrijf is kersvers en gaat zich bezig houden met innovatie op het gebied van energie reductie (verlichting), hergebruik van duurzame materialen en een milieu vriendelijke manier van wassen.
Bedoeling is dat hier op den duur in heel amerika mensen voor aangenomen gaan worden. Verzekering? Nee nog niet nodig.
Betaling? Bij ontvangst en in het vooruit (in combinatie met bankfinanciering)
@ned in MO, dank voor je antwoord in bovenstaande post. Maar ik vind het wel een beetje een zwaktebod gezien je eerdere uitspraak, die ik hierboven heb gequote.ned in MO schreef:Toch leuk, die mensen die denken te weten hoe het allemaal gaat in Amerika en er het flauwste benul niet van hebben
Wellicht moet ik dit wat aanvullen. Als toekomstig VS immigrant had ik gehoopt iets meer info te krijgen over verschillen in de VS en NL aangaande bedrijven runnen, vandaar mijn vraag.
Maar wel irriteert het me enigszins dat wij die niet in de VS wonen steeds te horen krijgen dat we er te weinig van af weten omdat we er enkel vakantie hebben gevierd, maar hen die er wel wonen en ons dit vertellen weten vervolgens toch eigenlijk weinig over Nederland.
Laatst gewijzigd door Hockey op 08 jul 2011, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
eh, die ging over de gezondheidszorg meen ik?
Klopt, maar je deed een algemenere uitspraak en later deed je dat nog een paar maal. Als jij vindt dat mensen die niet in de VS wonen er te weinig van af weten om er een uitspraak over te doen, doe dan a.u.b. ook geen uitspraken over hoe het in Nederland gaat als je het niet weet.
-
- Amerikakenner
@Ned in Mo:
Ik wil zelf hier ook in de makelaardij, het is een 2 weekse stoomcursus met een staatsexamen aan het einde.
De verkopen hier (Cape Coral) zijn echt OK, vooral omdat hier nog steeds de huizen voor één derde van de prijs weggaan.
En er komen hier ook nog steeds heel veeel Europeanen huizen kopen zoals Engelsen en Duitsers.
Ik wil zelf hier ook in de makelaardij, het is een 2 weekse stoomcursus met een staatsexamen aan het einde.
De verkopen hier (Cape Coral) zijn echt OK, vooral omdat hier nog steeds de huizen voor één derde van de prijs weggaan.
En er komen hier ook nog steeds heel veeel Europeanen huizen kopen zoals Engelsen en Duitsers.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hockey,Hockey schreef:Klopt, maar je deed een algemenere uitspraak en later deed je dat nog een paar maal. Als jij vindt dat mensen die niet in de VS wonen er te weinig van af weten om er een uitspraak over te doen, doe dan a.u.b. ook geen uitspraken over hoe het in Nederland gaat als je het niet weet.

sorry dat ik het zeg maar je begint nu een beetje een vervelende zeur te worden.
Mijn uitspraak daar was geen algemene uitspraak maar een uitspraak mbt de gezondheidszorg.
Ik heb jou echt niet niet nodig als foute uitlegger van mijn betoog.
Ook heb ik nooit gezegd dat ik het wel allemaal weet zoals het gaat in Nederland.
Ik weet alleen dat het in nederland niet hetzelfde gaat als dat het hier amerika gaat en dat je daar rekening mee moet houden als je hier een bedrijf begint, komt wonen en misschien zelfs als je hier op vakantie komt.
Ik neem ook aan dat KK zelf wel weet hoe een business te runnen in ned aangezien hij dat reeds doet. Dat hoef ik hem niet uit te leggen denk ik zo.
Bemoei je dus alsjeblieft alleen met je eigen zaken. Iets waar je geloof ik nogal eens moeite mee hebt
Wat betreft er te weinig vanaf weten is gewoon waar.
Ik heb eerst hier een jaar als student gewoond.
Twee jaar later geemigreerd en dan sta je ineens in het echte (onbeschermde) leven.
Dat was een heleboel leren over amerika. Vaak proefondervindelijk voor mij want er waren hier geen andere emigranten aan wie ik dingen kon vragen en het internet stond nog in de kinderschoenen. Ik weet dus zeer goed uit ervaring dat amerika anders is dan de meeste europeanen denken.
Laatst gewijzigd door ned in MO op 08 jul 2011, 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
hNu begrijp ik waarom makelaars zo'n slechte reputatie hebben... als het echt niet meer vereist van 2 weken een cursus volgen... 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
kastelke schreef:hNu begrijp ik waarom makelaars zo'n slechte reputatie hebben... als het echt niet meer vereist van 2 weken een cursus volgen...
Weet jij dan wat de taak is van de makelaar in Amerika? Die is heel anders dan in nederland namelijk.
Daarbij is het de bedoeling dat je veel in de praktijk leert (vaak krijg je een mentorbij een goede makelaardij)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die taak zal dan wel veel beperkter zijn dan wat het in Belgie of Canada voorstelt? Is een makelaar in de US dan eigenlijk gewoon een sales rep? Of wat zijn de taken?
Elke
Wat mijn zaken zijn beslis ik zelf wel. Aangezien ik ook een van de mensen ben die straks in de VS zal wonen en er een mening over heeft is dit wel degelijk mijn zaak.ned in MO schreef:Ik weet alleen dat het in nederland niet hetzelfde gaat als dat het hier amerika gaat en dat je daar rekening mee moet houden als je hier een bedrijf begint, komt wonen en misschien zelfs als je hier op vakantie komt.
Ik neem ook aan dat KK zelf wel weet hoe een business te runnen in ned aangezien hij dat reeds doet. Dat hoef ik hem niet uit te leggen denk ik zo.
Bemoei je dus alsjeblieft alleen met je eigen zaken. Iets waar je geloof ik nogal eens moeite mee hebt
Jij en anderen stellen steeds dat in de VS wonen en er op vakantie twee verschillende dingen zijn. Alsof hen die er willen gaan wonen dat niet weten.
Maar waar het me echt begint te irriteren is dat je zelf vermeldt hoe makkelijk het is om in de VS een bedrijf te beginnen en dat dat in NL lang niet zo makkelijk is. Hoeveel bedrijven ben jij in NL begonnen?
Ik ben in NL al eens een bedrijf begonnen, en zal dat in de VS ook ooit gaan doen. Voor mij is het verschil tussen in NL een bedrijf starten en runnen, in vergelijking met hoe dit in de VS gaat dus wel degelijk mijn eigen zaak. En het verschil tussen medische kosten in de VS en hier? Ook mijn zaak, gezien mijn medische verleden.
Doch laat ik mijn uitspraak veralgemeniseren. Al die mensen die nu in de VS wonen, en steeds benadrukken dat wij die er niet wonen ons verkijken op hoe het daar werkt, hoeveel weten deze mensen nog van hoe het in NL werkt?
- Bandido
- Amerika-expert
Toch helpt het wel om soms een bepaald romantisch beeld van Amerika wat te nuanceren. Ik woon hier bv 3,5 jaar en kende Amerika daarvoor alleen van bezoeken. En dus weet je niet hoe het is om in de rij te staan bij het tag office of belastingaangifte te doen, of iets dergelijks. Logisch ook, dat soort dingen doe je alleen als je ergens woont. Het betekent niet dat je compleet onwetend bent mbt Amerika, of dat je ergens geen mening over mag hebben, maar anders is het wel. En volgens mij bedoelen de meesten hier ook niet dat alles persé beter is dan in NL. En inderdaad zou ik ook lang niet alles met elkaar kunnen vergelijken, ik zou bv ook niet weten hoe je in NL een bedrijf start, nooit gedaan.Hockey schreef:Jij en anderen stellen steeds dat in de VS wonen en er op vakantie twee verschillende dingen zijn. Alsof hen die er willen gaan wonen dat niet weten.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2506 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-